בקצרה:

למרכז הזירה: BYD מתחילה לשווק בישראל את הסיליון 7, רכב פנאי על בסיס הסיל שיהיה דגם חשמלי שביעי באולם התצוגה המקומי של המותג. מלבד המתחרים הצפויים מבית יונדאי, אקספנג וטסלה, בעתיד הקרוב יצטרפו גם זיקר 7X ודגמים מקבילים מבית IM (סאייק) ואקסלנטיקס (צ'רי).
בהשוואה ליונדאי איוניק 5 הוא ארוך ב-17 ס"מ (463 ס"מ), אך בסיס הגלגלים קצר ב-7 ס"מ (293 ס"מ), הוא רחב בכ-3 ס"מ (192.5 ס"מ) וגבוה ב-1.5 ס"מ (162 ס"מ), אם כי תא המטען מאחור קטן במעט (520 ליטר). בניגוד לקוריאני, יש לו גם תא קדמי (58 ליטר).

חשמל בלבד: הסיליון 7 יוצע עם אפשרות בחירה בין ארבע מערכות הנעה-סוללה. אחורית עם 231 כ"ס וסוללת 71.8 קוט"ש בגרסת הבסיס עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות וטווח של 440 ק"מ. לגרסאות הביניים מנוע אחורי חזק יותר (313 כ"ס) ובחירה בין שני נפחי סוללה – 82.5 או 91.3 קוט"ש (236 אלף שקל לצנועה יותר, עוד 9,000 שקל לגדולה מהשתיים) עם טווח נסיעה תיאורטי של 482 ק"מ - או עוד 58 ק"מ בגדולה.
לגרסה היקרה ביותר (263 אלף שקל) יש גם מנוע קדמי שמעלה את ההספק המרבי ל-531 כ"ס וטווח תיאורטי של 502 ק"מ בלבד למרות הסוללה הגדולה. הזינוק מהמקום ל-100 קמ"ש מסתיים תוך 4.5 שניות. טעינה מהירה (150 קילוואט לסוללות הקטנות, 230 קילוואט לגדולה) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה.

מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור התקני כוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) ומסך מגע ("15.6) עם מנגנון היפוך המוכר, מצלמות חניה היקפיות, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש. יש גם מפתח NFC או באמצעות אפליקציה המאפשרת שליטה מרחוק במערכות לרבות הפעלת מיזוג, מציאת מקום חניה ונתונים על מצב הסוללה וטווח הנסיעה.

גרסאות ביניים יקרות יותר מוסיפות חימום למושבים האחוריים ולהגה, כיוון חשמלי לתמיכה הצדית במושב הנהג ומערכת שמע משודרגת. הגרסה כפולת ההנעה כוללת גם ריפודי עור, תצוגת נתונים עלית וחישוקים גדולים ("20 לעומת "19).
מערך הבטיחות בכל הגרסאות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: הסיליון 7 מרחיבה את היצע BYD עם שחקנית מעניינת בקטגוריה סופר תחרותית עם מתחרות מעולות שמצוידות במיטב הטכנולוגיה. ובשונה מדגמים אחרים של היצרנית, שנהנו מתמחור אטרקטיבי, כאן המחיר מיישר קו עם ליבת הקטגוריה ואף מעליה, למרות שבתחומים מסוימים כמו יכולת טעינה מהירה הוא מפגר במעט אחרי המובילות. קדימה, למבחן השוואתי.