דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לחשמל את האייקון: פורשה תחשוף 911 היברידית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורשה תחשוף 911 עם מנוע היברידי
  • תקצץ 8.7 שניות להקפת הנורבורגרינג
  • תנחת כאן לקראת סוף השנה

סיוע חשמלי: פורשה תחשוף בעוד שבועיים מתיחת פנים ל-911 (מכונה 992) שתקבל לראשונה מערכת הנעה היברידית. כעת מפרסמת היצרנית תמונות מהשלב הסופי של ניסויי נהיגה, שכללו יותר מ-5 מיליון ק"מ בתנאים שונים וקיצוניים. כולל הקפת מסלול נורבורגרינג בגרמניה אותו סיימה ב-7 דקות ו-16.9 שניות, שהם 8.7 שניות פחות מהדגם היוצא.

מאחורי ההגה ישב גם הפעם יורג ברגמייסטר, נהג הניסוי של פורשה ומי שאחראי על קביעת שיאי הקפה רבים ליצרנית ב"גיהנום הירוק". לדבריו, "ה-911 הפכה כעת מהירה הרבה יותר במסלול, בעיקר בגלל היתרון הגדול של הרבה יותר כוח הזמין בצורה קבועה יותר".

מה אנחנו יודעים: פורשה לא מפרסמת כל מידע אודות מערכת ההנעה, אבל היא תהיה היברידית רגילה ללא יכולת טעינה מהשקע, ותוצע לראשונה בגרסת GTS. היא צפויה להמשיך ולהתבסס על מנוע בוקסר 6 צילינדרים כפול מגדשים בנפח 3 ליטר המוכר מהדגם היוצא, עם מנוע חשמלי שישולב ככל הנראה בתיבה כפולת מצמד.

מה אנחנו חושבים: פורשה 911 נחשבת כבר שישה עשורים לאחת ממכוניות הספורט הנחשקות בעולם, עם מגוון גרסאות רחב מכל דגם אחר בתעשייה שגם הפך אותה מתאימה לכל ייעוד, צורך וכיס (כמעט) והפך אותה לאחת ממכוניות הספורט הפופולאריות בעולם. וכל זאת תוך שפורשה התעקשה שלא לשנות אבל כן לשכלל את המתכון הייחודי של תצורת מנוע אחורי.

אלא שכעת גם היצרנית הגרמנית נאלצת להתאים עצמה להווה ולמציאות של עמידה בתקני זיהום אוויר מחמירים ולחשמל את ה-911. ואם לשפוט על פי ההיסטוריה העשירה, הספקות הרבות שהיו עם הצגת חידושים ל-911 (למשל קירור מים ב-996, מגדש טורבו ב-991.2 או הגה חשמלי ב-992) נעלמו לאחר חמש דקות מאחורי ההגה. כך שלמרות החששות בשילוב הנעה על סוללות, אין כל סיבה שזה לא יהיה המצב גם הפעם.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה