דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חג של אהבה ומתיחות פנים - סקודה אוקטביה התחדשה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אחרי מסכת קדימונים ארוכה, זו סקודה אוקטביה המחודשת
  • עם שינוי מראה קל ומסך מולטימדיה גדול מבעבר
  • יש מנועים חדשים, היחידות הקיימות שופרו

אחרי אינספור קדימונים שהציפו את הרשת בשבועות האחרונים וחשפו בכל פעם עוד קצת, סקודה סוף-סוף חושפת את האוקטביה העדכנית שתגיע אלינו בסוף הרבעון השלישי של השנה.

כרגיל בסקודה, שלא לומר בכל קבוצת פולקסווגן, עדכוני העיצוב קלים וכוללים במקרה זה חישוקים חדשים, פגושים שונים מלפנים ומאחור, מסגרת דקה יותר לסבכה הקדמית ויחידות תאורה חדשות המציעות מלפנים - כאופציה בתוספת תשלום - דור שני וחדש לטכנולוגיית מטריקס-לד עם יכולות הארה משופרת.

גם בפנים אין הבדלים ניכרים, מלבד מסך מולטימדיה בגודל "10 או "13 - בהתאם לרמת הגימור לעומת "8 ו-"10 בעבר. ממשק המערכת התעדכן וברוח התקופה כולל גם צ'אט GPT, ובסקודה טוענים ליכולות משופרות ביחס לסייען הקולי שהיה בעבר. יש גם ריפוד מושבים חדש ודיפון שונה לקונסולה ולדלתות. וגם, מערך בקרת האקלים המפוצל יהיה מעתה סטנדרטי בכל רמות הגימור.

בסקודה גם משפרים מערכות קיימות כמו מערך האבטחה של המפתח החכם שכעת פותח ונועל את הרכב בצורה אוטומטית במרחק של 1.5 מטר, או את הזרם לכניסות ה-USB-C הפזורות ברכב כמו גם למשטח הטעינה האלחוטי לסלולר לטעינות מהירות יותר. גם מערך הבטיחות האקטיבי שופר ונוספו אפשרויות חניה אוטונומיות חדשות, כולל חיצוניות בהן אין צורך בנהג מאחורי גלגל ההגה.

ומילה אחרונה בנוגע לגימיקים השונים שמאפיינים את סקודה, כעת באזור המושב האחורי וכהמשך לקונסולה המרכזית מצטרפת קופסה נשלפת עבור כוסות ומקום אחסון, ובתא המטען נמצא שני קרסים חדשים לתליית שקיות.

מנועים חדשים לצד שיפורים לקיימים. באגף הבנזין נמצא שני מנועים בארבע הספקים כשהביצועים וצריכות הדלק של כל יחידות הכוח יפורסמו בהזדמנות אחרת.

מנוע ה-1.0 ליטר טורבו-בנזין (110 כ"ס) הוצע לגמלאות ובמקומו יש גרסה מוחלשת הספק של מנוע ה-1.5 ליטר עם 116 כ"ס כשבגרסה האוטומטית מצטרפת יחידה היברידית קלה מבוססת 48V, שגם יכולה לדומם שני צילינדרים בעת הצורך לחיסכון נוסף בצריכת הדלק.

מנוע ה-1.5 ליטר טורבו-בנזין 150 כ"ס נותר ללא שינוי, וגם בגרסה האוטומטית שלו מצטרפת יחידה היברידית קלה. מנוע ה-2.0 ליטר טורבו-בנזין שופר וכעת מספק בגרסת הבסיס 204 כ"ס – תוספת של 10 כ"ס ביחס למנוע הקודם. גרסת vRS מוסיפה 20 כ"ס, ו-265 כ"ס בסך הכל.

באגף הדיזל נמצא מנוע 1.5 ליטר חדש 116 כ"ס אשר מחליף מנוע 2.0 ליטר בהספק דומה, ואת מנוע ה-2.0 ליטר הוותיק שעבר שינויים לטובת תקני זיהום אך ללא שינוי בהספק שנותר על 150 כ"ס.

לא דווח על שינוי כלשהו לתיבת ההילוכים האוטומטית שנותרה כפולת מצמדים עם שבעה יחסים, וגם לא דבר בנוגע לגרסה ההבירידית-נטענת שבעבר שווקה גם בישראל.

מה אנחנו חושבים: אפשר להבין את האהבה של סקודה לאוקטביה אותה היא מכנה "עמוד השידרה של המותג", כי עם 7.15 מיליון מכירות לאורך ארבעת הדורות של המשפחתית אי-אפשר להפריז בערכה. זו המכונית הנמכרת ביותר של סקודה מיום השקתה ב-1996, היא זו שאחראית שינוי שעבר המותג והמזוהה ביותר עם הצלחתו. מתיחת הפנים לא שינתה את הסוס המנצח, אלא רק נתנה לו דרבון קל להמשך המירוץ עד שיצטרך לעבור את המשוכה החשמלית.

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה