דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רב המכר מתחדש: רולס רויס מעדכנת את הקולינאן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רולס רויס מעדכנת את הקולינאן
  • תא הנוסעים איכותי ומגוון מבעבר
  • עדיין על V12 בנזין בלבד

הפנים החדשות: רולס רויס חשפה מתיחת פנים לקולינאן, רכב הפנאי שהפך לדגם הנמכר ביותר שלה וגם הביא להצערה משמעותית של ממוצע גיל הלקוחות מ-56 ב-2010 ל-43 כיום. היצרנית גם מציינת כי 90% מבעלי קולינאן נוהגים ברכב בעצמם ולא מחזיקים בנהג צמוד, לעומת 30% בלבד מלקוחות רולס רויס בעבר.

שינויי העיצוב מתמקדים בעיקר בחזית עם יחידות תאורה שונות ושילוב תאורה בסבכת הפסים הענקית, כמו גם אופציה לחישוקי ענק ("23). בסביבת הנהג עודכנו העיצוב והגרפיקה של לוח מחוונים הדיגיטלי ושל מסך המגע. סמל המותג (Spirit of Ecstasy) נוסף מתחת לשעון האנלוגי ומול הנוסע מלפנים יש פאנל חדש ומואר עם כיתוב שם הדגם.

יש גם אפשרויות רבות יותר לבחירת סוג וצבע הגימור בתא הנוסעים לרבות אפשרויות דיפון מטקסטיל ומסיבי במבוק. גימור הפנים של הדלתות מורכב מ-408,284 נקבים בקוטר של בין 0.8 ל-1.2 מ"מ שנעשו בעבודת יד על-ידי אומן יחיד. כבעבר תא המטען נפתח בשני חלקים עם שליפה חשמלית של צמד כיסאות ושולחן לפיקניק ספונטני בחיק הטבע.

על בנזין בלבד: מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי. V12 כפול מגדשים בנפח 6.75 ליטר עם 563 כ"ס או 600 כ"ס בגרסת Black Badge בחיבור לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה. גם שאר המערכות המכאניות נותרו ללא שינוי, לרבות היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים ומתלי אוויר אדפטיביים ומוטות מייצבים אקטיביים עם מחשב ניהול הניזון גם מהמצלמה סורקת הדרך ומתאים את פעולתם לתוואי שמלפנים.

מה אנחנו חושבים: העדכון שעבר הקולינאן מתמקד בשדרוג נקודות החוזקה המסורתיות, עם עיצוב חיצוני מרשים יותר ותא נוסעים איכותי וייחודי עוד יותר, אבל לא הרבה מעבר לכך. מצד אחד זה ללא ספק יגרום ללקוחות ותיקים לשדרג לדגם החדש, אבל בשונה מבעבר הקטגוריה הפכה כיום לתחרותית מאי פעם, לרבות אסטון מרטין ופרארי שמייצרות רכבי פנאי על בנזין, גם מול אלטרנטיבות חשמליות של לוטוס או לוסיד למשל. לשמור על מעמדו תהיה משימה קשה מאי פעם.

פורסם לראשונה ב- 14.05.24

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה