דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מימן במקום סולר ו-600 ק"מ טווח: מלך הטנדרים מחליף נוזלים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • טויוטה חשפה אב טיפוס להיילקס מימן
  • עם 182 כ"ס ו-600 ק"מ ללא זיהום
  • הופעת בכורה באולימפיאדת פריז

בלי עשן שחור: טויוטה חשפה אב-טיפוס מונע מימן להיילקס, הטנדר הפופולרי ביותר בכל מקום שהוא לא צפון אמריקה, עם יותר מ-20 מיליון יחידות שיוצרו עד כה. לדברי טויוטה, 10 יחידות יוצרו במפעל בדרבי, אנגליה, האחראי גם על הקורולה (האצ'בק וסטיישן). הופעת בכורה עולמית צפויה באולימפיאדה שתפתח בפריז בעוד מעט יותר מחודש ימים, ועד אז צפויה לטנדר סדרת ניסויים בתנאי שטח קשים.

מים באגזוז: כבסיס משמש ההיילקס בגרסת קבינה וחצי. העיצוב החיצוני זהה, בעוד בסביבת הנהג השינויים כוללים מד למיכל המימן במקום מד סל"ד וקונסולה שונה בין המושבים עם בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה), בדומה למיראי המונעת אף היא במימן.

נזכיר כי מנוע מימן מתייחס לייצור האנרגיה החשמלית לטובת המנוע חשמלי המחובר לגלגלים. תהליך הפקת החשמל נעשה באמצעות תהליך כימי המערב מימן המאוחסן במכל ייעודי, וחמצן "רגיל" מהאוויר כשתוצר הפליטה היחיד מהאגזוז הוא אדי מים נקיים לגמרי.

מתחת למכסה הקדמי מוצב מנוע המימן, הניזון משלושה מכלים בקיבולת 2.6 ק"ג כל אחד המוצבים בין קורות שלדת סולם. סוללה האוגרת את החשמל המיוצר על ידי מנוע המימן מוצבת בארגז, בעוד מנוע חשמלי משולב בסרן האחורי ומעביר 182 כ"ס ישירות לגלגלים הסמוכים אליו. טויוטה לא מפרסמת נתוני ביצועים, למעט טווח נסיעה שיעמוד על כ-600 ק"מ בין תדלוקים.

מה אנחנו חושבים: למנוע מימן יתרונות רבים בהשוואה להנעה חשמלית רגילה, שבה סוללות נטענות לעיתים קרובות מחשמל המיוצר בתחנות כוח מזהמות. בנוסף, תהליך התדלוק קצר משמעותית מטעינה מהירה רגילה ואורך דקות ספורות כמקובל במנועי בנזין ודיזל.

עבור כלי רכב מסחריים היא מציעה יתרון נוסף שכן היא קלה משמעותית ממערכת הנעה חשמלית, בהיעדרן של סוללות מכבידות, ולכן מתאפשר כושר העמסה גבוה יותר. החיסרון המשמעותי הוא תשתיות תדלוק, היקרות להקמה ונדירות בהרבה מעמדות טעינה.

בשורה התחתונה, למימן יתרונות רבים ומשמעותיים, אבל כדי להפוך שכיח ולהבשיל לייצור סדרתי המוני תידרש התערבות רגולטורית שתסייע בהקמת תשתיות. האם זה אכן יקרה ובקרוב יוחלף הפיח השחור של מנועי הדיזל המזהמים במים בלתי מזיקים? ימים יגידו.

למאמר זה התפרסמו 36 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה