מותג הרכב הנחשק בעולם שמציג בשנים האחרונות זינוק מרשים במכירות, נתקל בחומת חשמל. תוכנית לרכב חשמלי בייצור סדרתי נדחית שוב, לאחר שביצרנית גילו שהלקוחות פשוט לא מעוניינים בפרארי שקטה
והנה קורבן לא צפוי לירידה בביקוש לרכב חשמלי: פרארי. יצרנית מכוניות העל האיטלקית נתקלת לראשונה בתופעה שהיא לא מורגלת אליה - אף אחד לא רוצה לקנות את המכונית שלה ללא מנוע בנזין. וליתר דיוק, אף אחד לא מוכן לשלם מאות אלפי יורו עבור פרארי שאולי נראית נהדר ומהירה כשד, אבל שקטה כמו BYD אטו 3.
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי ביצרנית החליטו לדחות השקת דגם חשמלי שני שתוכנן לשנה הבאה, בשנתיים לפחות, זאת לאחר שבפרארי התקשו לעורר עניין בקרב לקוחות שבדרך כלל רוכשים כל מהדורה מיוחדת – אזוטרית ככל שתהיה – בכמעט כל מחיר. לפי שני מקורות ביצרנית שביקשו להישאר בעילום שם, פרארי דוחה את השקת הדגם ל-2028 לפחות, דחייה שנייה ביחס לתוכנית המקורית להשקה בסוף 2025.
במקור, פרארי תכננה להשיק שני דגמים חשמליים: הראשון, מכונית "הצהרתית", שהייתה אמורה להשיק את עידן החשמל בפרארי עם ייצור מוגבל ותג-מחיר אסטרונומי. מכונית זו הייתה אמורה להדגים בעיקר את הטכנולוגיה ולהפוך לרכב אספנות, כלומר להימכר במספר יחידות מצומצם של עשרות בודדות לכל היותר.
הדגם השני אמור להיות "פרארי אמיתית", או דגם בייצור מלא שיועד להימכר ב-6,000-5,000 יחידות בדומה לדגמי פרארי אחרים.
אלא שביצרנית זיהו שהביקוש פשוט לא קיים. והם לא היחידים: דחיית הדגם מגיעה זמן קצר לאחר שיריבתה העיקרית של פרארי, למבורגיני, הודיעה על דחיית החשמלית הראשונה שלה בשנה ל-2029. מזראטי, שותפתה הוותיקה של פרארי, ביטלה לאחרונה דגם חשמלי המבוסס על ה-MC20 בשל היעדר ביקוש ואילו פורשה, עוד יצרנית שנהנתה מביקושים מוצקים לכל דגמיה בשנים האחרונות, צמצמה תוכניות חשמול בעקבות נתוני מכירות מאכזבים לטענתה של המקאן החשמלי החדש ושל הטאייקן הוותיקה.
פרארי תציג בכל זאת כאמור חשמלית ראשונה בשנה הבאה, כדי לעמוד ביעד שהובטח להשקת דגם ראשון ב-2026. זה עוצב על-ידי מעצב אפל לשעבר, ג'וני אייוי, ויעלה יותר מחצי מיליון דולר. חשיפת הדגם צפויה להתחיל בשלבים עוד השנה, ותושלם במלואה באביב הקרוב, עם מסירות ראשונות במחצית השנייה של 2026.
פרארי מציעה כיום מכוניות בנזין בלבד, אם כי אינה מתעלמת מהחשמול לחלוטין. ל-296GTB שהוצגה ב-2021 יש מערכת היברידית-נטענת עם טווח חשמלי תיאורטי של 25 ק"מ. למכונית זו מנוע V6 המספק 663 כ"ס ומנוע חשמלי עם 167 כ"ס. יחד הם מפיקים 830 כ"ס ומשגרים את ה-296GTB מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות ולמהירות מרבית של יותר מ-330 קמ"ש. מחירה בישראל עומד על כשלושה מיליון שקלים.
בעבר טענה פרארי שלא תייצר רכב 4 מקומות וגם לא SUV, כי הלקוחות לא רוצים. המציאות הוכיחה אחרת. הקהל של המכוניות המסורתיות המשיך לקנות והגיע קהל חדש שקנה רכב SUV שהמכירות שלו בשמיים, ועד שנתיים המתנה לרכב. גם לחשמלי יקרה אותו הדבר, יבוא קהל אחר, צעיר יותר ופחות שמרן ויצתרף עם רכב חשמלי .
זה טוב שלא רוצים לקנות מכונית ״ספורט״ חשמלית.
3 בנזין. אתה ממש צודק.
6. אתה הזין, shut up, fucking! זה מה שאני אומר לך.
אף אחד גם לא יקנה פרארי חשמלית.
זו עלבון לפרארי לעבור לחשמל בגלל הרעש שמנוע בנזין של פרארי עושה וזה יהיה עלבון.
2 נוני. זו עלבון להוסיף רעש למכונית ספורט, כולל פרארי. אתה טיפש כשאתה אומר את זה.
6. מה שמך מר חכם? זה לא עניינך מר זין ומטומטם למה אני לא אומר היום. תעשה לי טובה ותמשיך להיות טיפש. אין פתרון לטיפש כמוך כי אתה תמיד תישאר מטומטם.
מחירי מכוניות יוקרה בקנדה בדולרים קנדיים:
750,380 עבור רולס רויס דגם CULLINAN SPORT UTILITY.
565,000 עבור פרארי דגם PUROGSANGUE.
449,700 עבור למבורגיני דגם URUS.
417,300 עבור בנטלי דגם CONTINENTAL GT SPEED. אין מחיר לבנטלי משנת 2026 עם 1,400 כוחות סוס ותאוצה של 1.5 שניות.
308,435 עבור פורשה דגם TAYCANTURBO GT. 126,245 עבור MECAN ELECTRIC.
7 דני. יש לנו ממשלה שמאלנית בקנדה שמאלצת אנשים לקנות 20% מכוניות חשמליות עד סוף 2026. יצרני המכוניות חייבים להפחית את ייצור מכוניות הבנזין ב-20% אחרת הם ישלמו קנסות. אני ורבים אחרים שונאים ממשלה שכופה עלינו ואומרת לנו אילו מכוניות אנחנו חייבים לקנות. זה בלתי אפשרי מבחינה כלכלית ויצרני המכוניות יפסידו כסף.
חבל שממשלה ימנית לא בשלטון.
11. אתה מטומטם.
עם כל הכבוד לפרארי, הם מעולים בלייצר מנועי בעירה, כשזה מגיע לרכב חשמלי - הכל אותו הדבר, רק המעטפת טיפה שונה, כולם מנוע חשמלי וסוללה... זה כמו לקנות חולצה מותג ב500 שקל או אותה חולצה בלי לוגו ב50 שקל... אז הגיוני שיהיה להם קשה למכור, זה לא קשור לרעש... אני הייתי קונה כזו פרארי אם הייתה עולה 150 אלף שקל ולא 2 מליון או כמה שהיא עולה...