דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אצלנו עוד השנה: אלה הדגמים החדשים שבדרך

Getting your Trinity Audio player ready...

אודי - דור שלישי ל-Q3 יגיע ארצה בשבועות הקרובים, עם מראה מוחצן יותר (ושנוי במחלוקת, גם בגרסת ספורטבק המסוגננת), תא נוסעים מודרני עם צגים גדולים ובמפתיע ללא מנוף ייעודי למגבים. אבל כן עם מנועי הבנזין המוכרים, בעוד גרסה היברידית-נטענת תצטרף, אבל רק מאוחר יותר. בנוסף, אחרי השקת ה-A6 החשמלית והסופר-מרשימה, ינחת כאן גם דור חדש ל-A6 בנזינית - עם מערכת היברידית-נטענת וגם בלעדיה. בשביל מי שעדיין לא יכול להסתדר בלי הנוזל הדליק.
ובכן: לאודי יש רק מה להרוויח מהעיצוב הנועז של ה-Q3, אבל מה-A6 בנזין אנחנו פחות מתרגשים. האחות החשמלית מבריקה בהרבה.

אומודה - שנה אחרי השקה מאוד מוצלחת לג'אקו, מגיע גם מותג האח אומודה, עם מראה מעודן ורך יותר, אך פלטפורמות ומכלולים דומים, היישר מהיצע חברת האם צ'רי. שני הדגמים הראשונים שינחתו כאן הם ה-7, רכב פנאי גדול במעט מג'אקו 7, עם מנוע היברידי-נטען שחלק הבנזין בו הוא בנפח 1.5 ליטר, עם הספק משולב של כמעט 350 כ"ס וטווח חשמלי של 90 ק"מ. ה-9 גדול ממנו משמעותית, אך עדיין עם חמישה מושבים בלבד. מנוע חשמלי נוסף מאחור מייצר הנעה כפולה, מביא את ההספק לכ-450 כ"ס ומקצר את התאוצה ל-100 קמ"ש ל-5 שניות בלבד. סוללת 34 קוט"ש מבטיחה טווח חשמלי של 150 ק"מ.
אז: צ'רי לא מתכוונת להאט את קצב השקת רכבי פנאי היברידיים, בגדלים ובעיצובים שונים. איך מבדילים ביניהם? האתגר כאן של היבואני(ו)ת.

אלפין - לצידה של רנו 5 מתוקה ונוסטלגית תנחת אצלנו גרסה ספורטיבית מבית אלפין. השם הוא A290, המנוע החשמלי מייצר 180 כ"ס בגרסת הבסיס, 225 כ"ס בחזקה. כמה היא טובה? במוסף שאתם מחזיקים ביד (או קוראים באתר) יש נהיגת בכורה בלעדית וישראלית למהדרין.
נו: אם כבר חשמלית, אז כזו אנחנו אוהבים. רק מה, זולה היא ממש לא תהיה.

באיק - מותג סיני חדש ינחת כאן לקראת סוף השנה וישווק על ידי אותה יבואנית של דגמי סקייוול. למרות שהוא פחות מוכר במערב, הוא אחד המותגים הוותיקים בסין, שנוסד כבר באמצע המאה הקודמת ונמצא בבעלות ממשלתית מלאה. מה בדרך? ארבעה דגמים כמנת פתיחה. משפחתית קטנה וחשמלית בשם EU5, עם טווח מוצהר של 450 ק"מ והבטחה ל"מחיר אטרקטיבי", ועוד שלושה רכבי פנאי מונעים בבנזין. ה-X55 בממדים של יונדאי טוסון, ה-X7 הגדול ממנו במעט (וגם מאובזר יותר). שניהם עם בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר, 162 כ"ס ותיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים. ל-BJ30 מראה קשוח יותר, הנעה כפולה והבטחה ליכולת שטח מסוימת. הוא יגיע עם יחידת הנעה היברידית, עם מנוע בנזין בנפח זהה אך בהספק משולב של 410 כ"ס.
מה: בלי אופציות חשמליות או היברידיות-נטענות בקטגוריות החשובות, מה זה אומר על סיכויי ההצלחה של המותג על הנייר? לא משהו טוב במיוחד. אלא אם המחיר יהיה שובר שוק.

ג'ילי - אחרי צמד דגמים חשמליים, עכשיו מגיע גם היברידי-נטען ארצה. השם הוא סטאראי (Starray) והוא מבוסס על ה-EX5 החשמלי, עם מראה, פלטפורמה ובסיס גלגלים זהים. מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר משודך למנוע חשמלי, ואלו מספקים יחד 218 כ"ס – נתון דומה לגרסה החשמלית. הסוללה כמובן קטנה יותר, עם 18 קוט"ש וטווח חשמלי שצפוי לעמוד על 90 ק"מ, היישר מול להיטי מכירות מבית ג'אקו וצ'רי.
אוקיי: טווח הנסיעה הוא נקודת התורפה של ה-EX5 החשמלית, ונראה שיש כאן פתרון הולם עבור אלו שנוסעים למרחקים ארוכים. במחיר הנכון, פוטנציאל ההצלחה גדול.

ג'יפ - דור שלישי לקומפאס הוא עוד וריאציית פנאי על בסיס הפלטפורמה הבלתי נגמרת של פיג'ו 3008. בעולם הוא מוצע עם מנועי בנזין, היברידי-נטען או חשמל, כאשר גרסת הקצה החשמלית תהיה היחידה שתציע יכולת שטח מסוימת, עם כיול מתלים שונה וזוויות מרכב משופרות. אלינו הוא יגיע בתחילה על בנזין מוגדש בלבד – עם מנוע צנוע בנפח 1.2 ליטר, סיוע היברידי-מתון (48V) ו-145 כ"ס.
לדעתנו: מדובר כנראה בדגם המוצלח ביותר בשושלת הקומפאס, אך הוא עדיין רחוק מה-DNA של המותג יותר מהמרחק בין דטרויט לפריז.

ג'נסיס - ארבע שנים לאחר שנחשפה תגיע ארצה ה-G90. התחרות היא עדיין מול מרצדס S קלאס וב.מ.וו סדרה 7, ומולן תעמוד קוריאנית אלגנטית, עם תא נוסעים משופע בעור ובעץ ומושב אחורי מפנק עם הדום חשמלי ומסכי מגע לשליטה במערכות ולצפייה בתכני וידאו. נהג הבוס ייהנה מ-V6 בנפח 3.5 ליטר (380 כ"ס), אבל בניגוד למתחרות ולטרנד – אין אופציה חשמלית.
תכל'ס: זו נראית יופי של מכונית על הנייר, אבל בלי תמחור אגרסיבי וסופר-אטרקטיבי היא לא תצליח להזיז לקוחות מהגרמניות.

הונגצ'י - אחרי שהחלה את המסע הישראלי עם דגם יקר ואקסצנטרי שמכונה "רולס רויס הסינית", מעוניינת הונגצ'י לפלס דרך למרכז השוק – ולכסף הגדול. ההשקה של ה-E-H7 וה-E-HS7 בתחילת השנה הייתה צעד ראשון בדרך לשם, הצעד הבא יהיה הנחתת צמד דגמי "סדרה 5": ה-E-H5 בתצורת סדאן שיתחרה מול טסלה מודל 3, ולצידו ה-E-HS5 כרכב פנאי מול מודל Y. שניהם עם מראה מודרני, מסכי תצוגה גדולים ומגוון יחידות הנעה חזקות. בסיס גלגלים נדיב (290 ס"מ) יספק מרווח פנימי ראוי בשני הדגמים, קיבולת הסוללה תנוע בין 62 ל-85 קוט"ש עם טווח נסיעה מרבי של יותר מ-500 ק"מ בתקן מערבי עבור הסוללה הגדולה.
נגיד: המראה עדיין לא כוס התה של כולם, ואנחנו גם לא מתים על הצורך להפעיל את כל המערכות דרך מסך מגע. אבל במחיר הנכון אלה מכוניות שיכולות לעשות צרות גם לבולטות בחבורה.

ליפמוטור - ה-B10, אח קטן ל-C10 המוכר, יגיע ארצה בקרוב וינסה לעשות צרות לחשמליות קומפקטיות כמו צ'רי FX ו-BYD אטו 3. מלבד הבטחה לתמחור אטרקטיבי (29 אלף יורו, אם אתם גרים באירופה), יש לו מנוע חזק (218 כ"ס), אבל מערך סוללות צנוע יחסית בקיבולת של 56 או 67 קוט"ש – 360 ו-430 ק"מ בהתאמה.
בקיצור: בזכות השותפות עם סטלנטיס, ליפמוטור נהנית מגב אירופי בריון. עכשיו נותר רק להמתין ולראות אם גם האיכות תהיה גבוהה מספיק כדי לשכנע את האירופים והישראלים.

מרצדס - דור החשמליות החדש של מרצדס מתחיל מלמטה, מה-CLA המשפחתית שתהיה ראשונה להשתמש בפלטפורמת MMA העדכנית של החברה. היא גדולה מקודמתה ולכן גם שימושית יותר, עם תוספת של 6 ס"מ לבסיס הגלגלים ולראשונה במותג גם תא מטען קדמי, וגם עיצוב מתקדם עם מקדם גרר פנטסטי של 0.21. להנעה האחורית יש 272 כ"ס, או 353 כ"ס אם היא כפולה, ואפשר לסמוך על חטיבת AMG שתדע לספק יותר מזה בהמשך. סוללת 85 קוט"ש מספקת טווח שנושק ל-800 ק"מ, בעוד מתח עבודה גבוה (800V) יאפשר קצב טעינה מהירה של 320 קילוואט עם הוספת 300 ק"מ לטווח בפחות מ-10 דקות. בשנה הבאה תהיה גם בנזין.
אנחנו אמרנו: דגמי EQ של מרצדס לא הצליחו כמצופה, אבל הפעם מאמינים שם שזה יעבוד טוב יותר. גם אנחנו חושבים ככה.

סיטרואן - צפו לחידושים בכמות מסחרית. עם דור חדש ל-C3 שמכוון אל הדגמים הזולים בקטגוריה, עם אבזור בסיסי וממדים צנועים, אך מראה מודרני והבטחה לנוחות נסיעה גבוהה. ה-C3 איירקרוס יציע אופציה נדירה בקטגוריה ל-7 מקומות ישיבה (אם כי השניים שמאחור צפופים במיוחד), ושניהם יגיעו עם יחידת ההנעה המוכרת של הקונצרן – בנזין מוגדש עם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, שיחד עם סיוע היברידי-מתון (48V) מייצר  145 כ"ס. יש גם C5 איירקרוס חדש, עם אותו מנוע בנזין או הנעה חשמלית מלאה, בדומה לאח פיג'ו 3008. הממדים גדלו משמעותית לעומת הדור היוצא, אך המושב האחורי כבר לא ניתן לכיוון בהתאמה אישית. חבל.
כלומר: גרסת 7 המושבים של ה-C3 איירקרוס יכולה להיות שחקן דומיננטי בציי הרכב. יתר הדגמים יקסמו לחובבי המותג ולסובלים מבעיות גב.

סמארט - כבר הספקנו לשכוח את הימים שבהם סמארט הייתה מכונית דו-מושבית זעירה שחנתה בניצב למדרכה, אבל ה-5 (או "האשטאג 5", אם אתם במקרה עובדים במחלקת השיווק של החברה) היא משהו שלא ציפינו לראות. רכב פנאי חשמלי וגדול ממדים, שמתחרה בטסלה מודל Y ואקספנג G6, לא פחות. גם כאן, נהיגה בלעדית וראשונה עבורכם ממוקמת במוסף שאתם מחזיקים (או גולשים בו).
ו...: בלי ספוילרים, זו אחלה מכונית. במחיר הנכון היא יכולה להוביל את הקטגוריה הצפופה.

צ'אנגן - עוד אח קטן, הפעם לדיפאל S07 שהגיע ארצה בסוף השנה שעברה. השם הוא S05, המתחרים הישירים צפויים להיות ג'ילי EX5 ו-BYD אטו 3, והממדים נדיבים עם בסיס גלגלים עצום (288 ס"מ), לצד ממד גובה צנוע שמעניק לו פרופורציות אתלטיות נאות. סביבת הנהג היא סינית גנרית, עם מסך מגע גדול וללא מתגים פיזיים, בעוד היצע מערכות הנעה כולל אחורית עם 240 כ"ס או כפולה עם כ-400 כ"ס, בשני המקרים עם סוללת 69 קוט"ש וטווח תיאורטי של 480 ק"מ. על פניו נתונים מצוינים, עכשיו נותרו רק שאלות ה"איך" ו"בכמה".
חשבנו: ההזדמנות של צ'אנגן לפריצה בשוק המקומי, ספק אם יהיו הזדמנויות טובות יותר בהמשך.

קדילאק - היצע החשמליות של יצרנית היוקרה האמריקאית ממשיך להתרחב, והבא בתור הוא ויסטיק – רכב פנאי גדול עם מקום לשבעה. הילדים מאחור יתלהבו ממסך התצוגה המרכזי בגודל "33, מבקרת אקלים עם חמישה אזורי טמפרטורה וממערכת שמע שכוללת לא פחות מ-23 רמקולים. הנהג יעריך יותר את צמד המנועים החשמליים שמייצרים 615 כ"ס, ומביאים את היאכטה הכבדה ל-100 קמ"ש בתוך 3.7 שניות. טווח נסיעה של 460 ק"מ הוא אולי לא שובר שוק, אבל הוא בהחלט סביר בהתחשב בממדים ובביצועים.
רגע: אולם התצוגה של קדילאק התמלא במהירות בתקופה האחרונה, אבל כדי לשפר את המכירות נדרשים דגמים פחות יקרים, וגם אכפתיות.

קיה - לבשורה המשפחתית-חשמלית קוראים EV4, והיא תהיה תשובה מאוחרת (לא אופיינית) של הקוריאנים לפולקסווגן ID.3. הבסיס הוא פלטפורמת E-GMP המשובחת, אבל בגרסה צנועה יותר משל ה-EV6, עם מתח עבודה של 400V וזמני טעינה סבירים של חצי שעה מ-%10 ל-%80. ומכיוון שהתחלנו מהסוף, נחזור בהדרגה לאחור ונספר על טווח נסיעה שנע בין 410 ל-630 ק"מ, עם שני גדלי סוללה (58 או 81 קוט"ש). מנוע קדמי מספק 204 כ"ס, והממדים נדיבים למדי – גרסת ההאצ'בק ארוכה ב-12 ס"מ מהסיד הוותיקה, והסדאן ארוכה ב-30 ס"מ נוספים. בשלב זה עדיין לא ברור אם נפגוש כאן רק את גרסת ההאצ'בק או גם את האחות המוארכת.
הטייק שלנו: קיה EV4 נראית כמו מוצר נהדר לשוק האירופי, אך לישראל היא הרבה פחות רלוונטית. קטגוריית המשפחתיות עדיין שייכת להיברידיות.

רנו - ה-5 המתוקה, מכונית רטרו מופלאה שמדליקה ניצוץ בכל מי שהיה כאן באייטיז, תנחת כאן בסביבות חודש נובמבר. היא לא תהיה זולה – תג מחיר של 150 אלף שקל יהיה הפתעה לטובה – ולכן לא צפויה להביא את הבשורה החשמלית לסגמנט הסופר-מיני. אבל מי שירכוש אחת ייהנה לא רק מגימיק עיצובי, אלא גם ממכונית מודרנית, נוחה ומהנה מאוד לנהיגה. הגרסה הבכירה, שהיא זו שצפויה לנחות כאן, תציע 150 כ"ס וטווח נסיעה של כ-400 ק"מ. רוצים יותר? בשביל זה מגיעה לצידה גם אלפין A290 (ע"ע).
אדום: מה שהתחיל בתור מענה לסינים, הסתיים מהר מאוד בתור "מכונית השנה" של אירופה. בצדק, לטעמנו. לא סתם היא כיכבה על השער של המוסף הקודם.

BYD - למרות שהיא כבר לא מחזיקה בתואר "הדגם החשמלי הנמכר בישראל", ולמרות שקצב המכירות הואט בשנה החולפת, נראה ש-BYD רק נחה רגע ותחדש את המתקפה על השוק אוטוטו. אל הסיליון 5 שנחתה כאן בימים האחרונים יצטרף רכב הפנאי הקטן אטו 2. למרות ממדים צנועים מהאטו 3, ל-2 מרחב פנים ראוי לארבעה, ביצועים טובים מאוד – 177 כ"ס, 7.9 שניות ל-100 קמ"ש, סוללת 65 קוט"ש וטווח מוצהר של 420 ק"מ – וכנראה תג מחיר אטרקטיבי מאוד.
להיט? לא היינו מהמרים נגדו גם אם הייתם מצמידים לנו פיית תדלוק לראש.

DS - עבור מי שרוצה את הפינוקים אבל לא מעוניין להסתובב עם סמל של מרצדס או אודי על הצרור, יהיה בקרוב מענה ייחודי. DS8 – או N°8 כפי שמגדירה אותה היצרנית הצרפתית – היא מכונית סדאן חשמלית ולחלוטין יוצאת דופן. לא רק בעיצוב, שהוא שילוב בין סדאן, קופה ופנאי, אלא גם בתאורה חריגה, צביעה מקורית וסביבת נהג מהודרת. ההספק נע בין 230 ל-350 כ"ס, טווח הנסיעה מגיע עד ל-750 ק"מ. המחיר עדיין לא ברור.
מעט מדי: סטלנטיס עדיין שוקלת לסגור את DS, וה-8 יוצאת הדופן והלא-זולה לבטח לא תהיה הדגם שיציל את המותג. ועדיין מדובר בתוספת מאוד מבורכת לנוף המוטורי.

IM - קונצרן סאיק (SAIC), שמחזיק בין היתר במותגי MG ומקסוס, רצה מותג צעיר שיתחרה באקספנג, טסלה וניו. ולכן הקים את IM, שמצהיר ללא בושה כי הוא פונה לעולמות היוקרה. צמד הדגמים הראשון שישווק כאן כולל משפחתית גדולה (IM5) ורכב פנאי (IM6). העיצוב מודרני גם אם לא ייחודי, הממדים נדיבים בשני המקרים, הביצועים מרשימים. 314 כ"ס לגרסאות כניסה, הבכירות מייצרות לא פחות מ-787 כ"ס. דרימליינר חשמלי. העתיד של המותג צפוי להיות מסקרן אפילו יותר, עם דגמים נוספים (כולל עם 7 מושבים), מערכות הנעה היברידיות-נטענות וסוללות מצב מוצק מתקדמות.
תשמעו: אנחנו אוהבים מותגים צעירים שמציגים טכנולוגיה מתקדמת שמאתגרת את ותיקות התעשייה, לצד הצהרות בומבסטיות ופוזה של ביטחון אינסופי.

KGM - אחרי מקסוס e-טרון 9 שנחת כאן לאחרונה, גם ל-KGM (לשעבר סאנגיונג) יהיה טנדר חשמלי משלה. השם הוא מוסו EV, אבל הוא אינו גרסה חשמלית של מוסו-דיזל המוכר, אלא דגם שונה שמבוסס על פלטפורמת הטורס EVX. הוא יוצע עם מנוע בודד מלפנים (207 כ"ס) או עם צמד מנועים בגרסה כפולת-הנעה (414 כ"ס), ובסוללת 81 קוט"ש עם טווח תיאורטי של 400 ק"מ או 340 ק"מ בהתאמה. בשני המקרים, לפני העמסה (עד 500 ק"ג) ונגרר (עד 1.8 טונות).
כמעט סוף: לאור הטווח ויכולת הגרירה הצנועים של חשמליים למיניהם, השוק הישראלי ימשיך להעדיף טנדרי עבודה על דיזל, או חשמליים כבדים יותר שמזכים את בעלי העסקים בהטבות מס.

MG - היצרנית הסינית הוותיקה ביותר אצלנו, ממשיכה למלא את אולם התצוגה. הפעם אלו שני רכבי פנאי חשמליים: S5 (גם בו נהגנו לראשונה ובבלעדיות, כפי שבטח כבר ראיתם), שמבוסס על ה-4 המשפחתית עם חלל משפחתי רב-שימושי ויכולת דינמית משובחת עם ביצועים טובים. עם 231 כ"ס בגרסה הבכירה, סוללת 64 קוט"ש וטווח מרבי של 480 ק"מ. ואחר כך תגיע גם S6 שטרם נחשפה, אך אמורה להיות גדולה יותר ולהתחרות בקטגוריה של טסלה מודל Y וחברות, עם שאיפות להצליח במקום שבו נכשלה מארוול R.
ודי: ב-MG הוכיחו שהם יודעים לדבר אירופית אם הם רוצים. זה יכול לעבוד להם גם עם שני אלה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

פורסם לראשונה ב- 20.09.25

למאמר זה התפרסמו 22 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה