בגדול: שנתיים וחצי בלבד נדרשו ליצרנית הסינית BYD כדי להפוך לאימפריה מקומית. עם היצע מגוון של דגמים חשמליים ונוכחות כמעט בכל קטגוריה, ממשפחתית קומפקטית ועד רכב פנאי לשבעה, השתלב המותג בחמישייה הפותחת בטבלת המסירות. כשלעיקר ההצלחה אחראי אטו 3, רכב פנאי קומפקטי שעשה היסטוריה והפך לחשמלי הראשון שהיה לדגם הנמכר ביותר בכלל השוק, שנתיים ברציפות.
והנה אטו 2, אח קטן שמשתלב בקטגוריה צעירה יחסית, הצפויה להפוך בעתיד הקרוב לפופולרית בהרבה עם מגוון שחקנים. דגם כל-חדש שהיבואנית מעוניינת למצוא בו ממשיך דרך שיווקי ל-3 הסופר-מצליח.
עיצוב ותא נוסעים: ב-BYD בחרו במראה שמרני, עם חזית דומה לזו של אטו 3 אך עם פרופורציות שונות, המעניקות לו חזות קשוחה יותר. חצאיות צד מושחרות ופסי גגון תורמים גם הם להופעה האגרסיבית.
סביבת הנהג סולידית מזו של האח הגדול, ומוותרת על שטיקים מיותרים כמו מיתרי גיטרה בדלתות וידיות משונות לפתיחתן. למרות האווירה הבוגרת יותר, התחושה נעימה ומודרנית עם חומרים איכותיים. יש גם מסכים גדולים ללוח המחוונים ("8.8) ולמסך המגע ("12.8 בגרסאות הבכירות "10.1 בגרסאות הבסיס) עם מנגנון ההיפוך המוכר של היצרנית, כמעט ללא מתגים פיזיים, כולל לבקרת האקלים. פחות נוח, וחבל. אבל יש בכל זאת קיצורי דרך חדשים שמאפשרים שימוש בהחלקת שלוש אצבעות במטרה לשנות במהירות את הטמפרטורה (בהחלקה לאורך) או עוצמת האוורור (בהחלקה לרוחב).
בקונסולה המרכזית יש חללי אחסון גדולים, משטח לטעינה אלחוטית ומספר מתגים פיזיים עבור עוצמת השמע, מצבי הנהיגה, הרגנרציה ועוד.
זה המקום לציין כי פתחי המיזוג הקדמיים ממוקמים נמוך מדי, וזו הבעיה הקטנה. שכן ליושבים מאחור אין פתחים כלל - בהצלחה עם זה בקיץ ישראלי לוהט. פתיחת הרכב אפשרית גם באמצעות אפליקציית סמארטפון או שבב NFC עם הצמדה של הטלפון או השעון למראת הנהג.
תנוחת הנהיגה גבוהה וטובה, עם טווח כיוון נדיב להגה אך ללא כיוון גובה מושב הנוסע בגרסת הבסיס.
בהשוואה לאח הגדול הוא קצר ב-14.5 ס"מ (431 ס"מ) עם בסיס גלגלים קטן ב-10 ס"מ (262 ס"מ), ועדיין מרווח הרגליים והראש טוב עבור צמד נוסעים, אך בסיס המושב נמוך מדי לטעמנו. עם זאת, קיצוץ בממד הרוחב (4.5- ס"מ) יקשה על הושבת נוסע שלישי ובמפתיע אין כאן משענת ראש מרכזית. תא המטען מציע נפח סביר לקטגוריה של 400 ליטר, אך אין תא נוסף מלפנים.
מערך הבטיחות הוא המוכר של היצרנית, לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב (אגרסיבית מידי), בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.
מנוע וביצועים: מנוע בודד מלפנים מפיק 177 כ"ס (27 כ"ס פחות מהאטו 3) ומאפשר לו לזנק ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות, מהיר מדגמי בנזין מקבילים, אבל איטי (ב-0.6 שניות) מהאח הגדול. ולכן, למרות תגובות נמרצות בנסיעה עירונית ונתון הספק מרשים, מהירויות גבוהות ותוואי הררי לא עושים עם מנוע ה-2 חסד.
לבלימה הרגנרטיבית שתי רמות עוצמה, ביניהן ניתן לבחור באמצעות מתג על הקונסולה המרכזית. אלא שההבדלים ביניהן לא משמעותיים. נהיגה "בדוושה אחת"? לא כאן.
האטו 2 מוצע עם סוללת 45.1 קוט"ש וטווח תיאורטי צנוע מאוד של 312 ק"מ בלבד. גם קצב הטעינה המהירה רחוק (מאוד) מלהרשים - 65 קילוואט בלבד, ולא פחות מ-37 דקות למילוי מ-10% ל-80%. לקראת סוף 2025 תצטרף להיצע גרסה עם סוללה גדולה יותר והבטחה לטווח של 420 ק"מ, בדומה לאטו 3. אגב, בשתי הסוללות ניתן לעשות שימוש לטובת הפעלת מכשירים חיצוניים (V2L).
נוחות והתנהגות: כיול מתלים רך מספק נוחות טובה במהירות עירונית, שם הוא גם נהנה מכושר תמרון טוב הודות לקוטר סיבוב צנוע - 10.5 מטר. מנגד, שיכוך רך מייצר תנודות רבות על כבישים גליים במהירות גבוהה יותר, ורעשי רוח מכיוון מראות הצד חודרים לתא.
כבסיס משמשת הפלטפורמה המודרנית של היצרנית (e-Platform 3.0), עם סוללות במבנה CTB (ר"ת Cell-To-Body) שמציב את התאים ישירות בחלל ייעודי במרכב, ללא צורך במודלים ובאריזה ייעודית לטובת שיפור הקשיחות המבנית. למרות זאת, התנהגות הכביש לא מרשימה, זוויות הגלגול מוחשיות ואחיזת הכביש בינונית. גם הבלמים סובלים מתחושה מלאכותית.
סיכום: BYD אטו 2 הוא תוצאה של סדר עדיפויות ברור. הוא נראה טוב, תא הנוסעים איכותי, שימושי ועם אבזור נוחות עשיר לצד מערכות בטיחות מתקדמות מהמקובל. הביצועים לעומת זאת פושרים וטווח הנסיעה ומהירות הטעינה בהחלט ראויים לשיפור.
אלא שלמרות החסרונות בתחום הדינמי, הוא ללא ספק מתאים עצמו לקהל יעד שמבקש תחבורה חשמלית זולה יחסית, יעילה במידה ונעימה לשימוש. יותר עירונית מבין עירונית, למגוון משימות מוגבל יותר מהאח הגדול אך שוב, עם תג מחיר נוח משמעותית. קשה להניח שתהיה לו בעיה להצליח. במחיר הנכון, הוא עשוי אפילו להוכיח שזה קטן, גדול יהיה.
8 דויד. אתה טועה כי אין מכוניות BYD, זה כולל מכוניות חשמליות בקנדה.
ל-BYD יש מפעל להרכבת אוטובוסים ב-NEWMARKET באונטריו.
מכוניות חשמליות סיניות אינן נמכרות בקנדה ובארה"ב. יש 100% מס על מכוניות חשמליות.
12 דויד. אתה טועה ואני חוזר על מה שאמרתי קודם שאין מכוניות חשמליות של BYD בקנדה. לא כתבתי על מוניות חשמליות. כתבתי רק על מכוניות חשמליות רגילות של BYD.
אוטובוסים חשמליים של BYD ב-NEWMARKET. כמובן משאיות ואוטובוסים חשמליים וגם מוניות חשמליות במונטריאול.
16 דויד. וולוו EX30 ו-EX90 לא נמכרים בקנדה כי יש עליהם 100% מס.
Polestar 3 מיוצר יחד עם וולבו בדרום קרולינה.
יש 100% מס על מכוניות חשמליות מתוצרת סין. זה כולל את וולוו EX30 ו- EX90 ולכן לא הגיוני לקנות אותם בקנדה. קונים בקנדה יכולים לקנות EX30 מכיוון שהוא יובא מסין לפני שהוטל מס של 100% באוקטובר 2024.
20 שקרן. אתה השקרן כי EX90 מיוצר בסין. יש 100% מס לפי משרד האוצר בקנדה שאומר את הדברים הבאים: "ממשלת קנדה כבר הטילה מס של 100 אחוז על כל רכבי החשמל מתוצרת סין החל מה-1 באוקטובר 2024."
EX30 מיוצר בסין אך הוא ייוצר בבלגיה לאחר ספטמבר 2025.
לא מעניין אותי מה קורה בבריטניה. רק מה שקורה בקנדה.
תפסיק להתווכח איתי וקבל את המציאות!
הבנת הנקרא אפס - הדוגמא של UK הייתה להראות שהמחיר בקנדה דומה. מבין?
אתה לא היחידי "שגר בקנדה", אני מאמין שאתה לא דני האמיתי. בדימונה לא מבינים מה קורה בקנדה!
מי שגר בקנדה יודע את העובדה שרשומה למעלה.
אז "דני מקנדה" -
20 שקרן. אני חוזר על מה שאמרתי קודם אתה השקרן כי EX90 מיוצר בסין. יש 100% מס לפי משרד האוצר בקנדה שאומר את הדברים הבאים: "ממשלת קנדה כבר הטילה מס של 100 אחוז על כל רכבי החשמל מתוצרת סין החל מה-1 באוקטובר 2024."
EX30 מיוצר בסין אך הוא ייוצר בבלגיה לאחר ספטמבר 2025.
המידע שלי הגיע ממקורות בעלי ידע ולכן אני לא צריך לתת לך את הקישורים.
אתה לא שפוי וגם מטומטם.
סגור את חריץ האוכל שלך לפני שאתה מדבר עוד שטויות.
26. אתה טרול. קרא את התגובה שלי למעלה. אתה דום קופ.
רק רפה שכל חושב שאחרים לא מבינים כלום .
אפשר לקנות וולוו סיני בקנדה ללא מס של 100%!
מספיק להיכנס לאתר הרשמי ולהזמין - משהו שלא מובן לך כי אתה גר בדימונה או במדבר.
חשמלי, הברידי ובנזין.
המקורות העלומים שלך מומצאים כמוך!
בעלים של EX90 שנקנה המונטריאול ללא מס של 100% בחודש האחרון.
פרוט של המיסים ל EX90 - אין מס של 100%, רק מיסים רגילים.
Vehicle Price
Cash Price
$115,600.00
Packages & Options
$5,950.00
expand_more
Accessories
$1,100.00
expand_more
Protection Plans
$0.00
View protection plans
to shop more.
Freight & PDI, Levies
$8,127.39
expand_more
Luxury Goods Tax
$5,239.39
Freight
$2,150.00
PDI
$620.00
AC Tax
$100.00
Tire Tax
$18.00
Pre-Tax Dealership Charges
$658.95
expand_more
Trade-In Credit
$0.00
Value your trade-in
to save on taxes.
Sub Total
$131,436.34
Taxes and Fees
$19,682.60
expand_more
GST
$6,571.82
QST
$13,110.78
Deposit Paid
$0.00
Place a deposit
to reserve this vehicle.
Total Purchase Price
34 דויד. אתה צודק כי אנחנו יכולים לקנות את ה-EX90 בקנדה בלי לשלם 100% מס.
המחקר שלי באינטרנט אומר: "זה לא כפוף למס של 100% החל על כלי רכב מתוצרת סין."
עכשיו אני צריך לצאת ולהשתמש במפוח השלג על הדריבוואי. הלונקולן והבנטלי חונים על הדריבוואי. איך מצב השלג במונטריאול?
35 מנחם. אתה נמצא בקנדה? אם אתה גר בישראל הנושא הזה לא נוגע לך ואתה טרול.
34 דויד. אף אחד לא לוחץ עליי כי אני כנה.
השתמשתי במילה דריבוואי כי התרגום בעברית הוא שביל גישה וזה לא אותו דבר כמו דריבוואי לחניה ל-3 מכוניות בבית שלנו.
אני לא מעוניין להעליב אותך ולכן תפסיק להעליב אותי. אתה חייב להיות מתורבת כלפיי.
כמובן שאני גר בטורונטו עם אשתי. אתה יכול לתת את מספר הטלפון שלך ואני אתקשר אליך בחזרה כדי להוכיח שאנחנו חיים בקנדה. זו האופציה שלך לא להאמין לי.
41 רביבו. אני לא יודע למה אתה מתכוון כשאתה אומר שמן PTT כי זה מתכוון לחברה בתאילנד שמייצרת נפט ובנזין. PTT אינו מתייחס לשמן אלא היא בדיקה רפואית המכונה מבחן Thromboplastin Time חלקי. ל-2 הפריטים האלה אין שום קשר איתי.
אני לא מתעניין בפוליטיקה ולכן אני מגיב על מכוניות.
יש לי הצעה נוספת לדוד ב-34 שמטיל ספק באשר שאנחנו חיים בטורנטו. תסתכל בגוגל מפות ב-Northwood Dr, והוא יגלה שהלינקולן והבנטלי שחונים מול הדרוואי.
43. אתה אומלל. זה לא עניינך למה שאני מגיב כי יש אנשים שנהנים מההערות שלי ולכן סתום את הפה המזוהם שלך.
פעם הגבתי במדור האוכל אבל עכשיו אני מגיב במדור המכוניות.