דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מהפך: זיקר היא הטוענת המהירה בעולם

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • זיקר מציגה מערכת טעינה מהירה במיוחד
  • עם מילוי מ-10% ל-80% בתוך 10.5 דקות
  • ראשונה לקבל אותה היא ה-007

להתראות לחרדת הטווח: זיקר הסינית מצהירה על כך שהצליחה לפתח את מערכת הטעינה המהירה בעולם, מ-10% ל-80% בתוך 10.5 דקות בלבד. לדברי היצרנית, הסוללה החדשה בקיבולת 75 קוט"ש מגיעה לדירוג C של 5.5, נתון גבוה במיוחד במדד המשמש לבדיקת קצב פריקה וטעינה של סוללות ליתיום.

לשם השוואה, לוטוס אמייה, שזכתה במבחן טעינה שנערך באירופה והשיגה קצב מילוי של 14 דקות מ-10% ל-80%, מגיעה לדירוג C מירבי של 3.93. ניו ET9, המכונית הראשונה ביצור המוני העושה שימוש במתח 900V, משיגה דירוג C של 5, בעוד המכונית החשמלית הנפוצה בישראל BYD אטו 3 מסתפקת בדירוג C של 1.42.

סוללות-על: זיקר משיגה את היכולות המרשימות עם סוללת LFP חדשה, במתח עבודה של 800V. מערכת ניהול משופרת מאפשרת ביצועים טובים גם בתנאים קיצוניים, עם הבטחה למילוי הסוללות בתוך חצי שעה בטמפרטורה של מינוס 10 מעלות.

הסוללה המתקדמת הוצגה במסגרת מתיחת הפנים של זיקר 007, מכונית הסדאן שכרגע משווקת בסין בלבד, שגם לפני העדכון היתה מהטוענות המהירות בעולם, עם דירוג C של 4.5 ומילוי מ-10% ל-80% בתוך 15 דקות. מערך הסוללות שלה קיבל אצל היצרנית את הכינוי "סוללות זהב", בין היתר בשל עמידה במבדקי בטיחות קיצוניים שכללו השלכה לאש בטמפרטורה של 1,000 מעלות, ולאחר מכן התקנה של הסוללות בחזרה בגוף המכונית.

מה עוד צריך לדעת: העדכון של ה-007 כולל גם שינוי של אלגוריתם ניהול המנוע, מה שיאפשר קיצוץ של 0.4 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (5 שניות) בגרסת ההנעה האחורית (422 כ"ס) וקיצוץ של 0.1 שניות בגרסת ההנעה הכפולה (3.4 שניות עם 648 כ"ס). באופן חריג, זיקר עשויה "לדחוף" את התוכנה המשופרת בעדכון OTA גם ללקוחות קיימים של הדגם.

ה-007 מצוידת במערכת לנהיגה חכמה עם שילוב בין מצלמה ורדאר-לייזר (LiDar) ושבב בינה מלאכותית של Nvidia, מערך המאפשר לה להתנהל באופן עצמאי ב-30 סוגי צמתים שונים ולהתמודד עם למעלה מ-1,000 תרחישים שונים ברמת דיוק של "למעלה מ-95%". כמן כן, נוספה אפשרות להכנסת הרכב לחניה מרחוק באמצעות הסמארטפון, עם גרירה של אייקון הרכב על גבי המסך ושחרור שלו בתוך מקום החניה הפנוי.

מערכת ההפעלה כוללת גם היא מאפייני בינה מלאכותית, ותעניק המלצות לנהג על סמך תרחישים שונים - למשל עם תזכורת לטעינת הרכב בהגעה לחניה או המלצה להפעלת המיזוג בסרקולציה פנימית בעת כניסה למנהרה.

מה אנחנו חושבים: עם כל הכבוד ליכולות האוטונומיות ולהטמעת הבינה המלאכותית, הבשורה האמיתית של זיקר היא קצב הטעינה המסחרר, שיכול לחסל לחלוטין את חרדת הטווח ולהפוך את המכונית החשמלית למוצר נגיש גם עבור מי שלא מסוגל או מעוניין להתקין עמדת טעינה בחניה הביתית. אבל זה כמובן תלוי בפריסה מתאימה של עמדות אולטרא-מהירות שיאפשרו ליהנות מהיכולות הללו. וכל עוד עמדות כאלו נדירות בכל העולם, הטכנולוגיה המרשימה היא עדיין בעיקר בגדר כותרת נוצצת.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 25 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. עוד 3 שנים 5 דקות ל600 ק"מ  (לת)
    מתקדמים בטכנולוגיה, 14-08-2024

  • 2. מהפך: זיקר היא הטוענת המהירה בעולם 
    DANY_FROM_TORONTO, 14-08-2024

    אני ממלא את הבנטלי שלי באוקטו 87 פרימיום בדקה ואין לי קרינת ELF כמו שיש ברכבים חשמליים.
    את הפוקוס של אשתי אני ממלא בחצי דקה כי יש מיכל דלק יותר קטן מהבנטלי שהיא מעל כל הרכבים כולל הרכב שבכתבה.

    סגור תגובה

  • 3. המאמינים לא יתנו לאף עובדה לבלבל אותם 
    אחד העם, 14-08-2024

    ראו מס 2 ואמונתו העיוורת בבנזין. מזכיר את הניסיון של בוני הכרכרות במאה ה 18 להכשיל את המעבר לרכב. התקדמנו למרות הדור ההוא, ונתקדם למרות דינוזאורים כמו מס 2.

    סגור תגובה

  • 4. מהפך: זיקר היא הטוענת המהירה בעולם 
    DANY_FROM_TORONTO, 14-08-2024

    ישנם יתרונות רבים לסוללות LFP כמו:
    1. יציבות: לסוללות LFP יש קשרים קוולנטיים חזקים יותר, מה שהופך אותן לעמידות יותר בפני בריחת תרמית, הגורמת להתחממות יתר ולשריפות סוללה.
    2. תוחלת חיים ארוכה יותר: סוללות LFP יכולות להשלים אלפי מחזורי טעינה-פריקה לפני שהביצועים שלהן מתחילים לדעוך, בהשוואה לסוללות ליתיום-יון קונבנציונליות אשר מחזיקות בדרך כלל בסביבות 500 מחזורים.
    3. טווח טמפרטורות פעולה רחב יותר: סוללות LFP יכולות לתפקד היטב בטמפרטורות גבוהות ונמוכות קיצוניות מבלי לערער את היציבות או השפלה, בעוד שלסוללות ליתיום-יון יש טווח טמפרטורות מוגבל.
    4. עלות נמוכה יותר: סוללות LFP זולות יותר לייצור בשל השפע ועלויות הכרייה הנמוכות יותר של ברזל ופוספט בהשוואה לניקל וקובלט.
    5. יתרונות סביבתיים: החלפת ניקל וקובלט בפוספט ליתיום ברזל מפחיתה את הביקוש למתכות אלו, אשר לרוב נכרות תוך שימוש בשיטות מזיקות ועלולות להיות להן השפעות סביבתיות שליליות.
    6. בטיחות משופרת: סוללות LFP נחשבות לבטוחות יותר בשל צפיפות האנרגיה הנמוכה שלהן וסיכון מופחת לבריחה תרמית.
    7. חיי מחזור ארוכים יותר: סוללות LFP יכולות לספק אלפי מחזורי טעינה-פריקה, מה שהופך אותן למתאימות ליישומים שבהם נדרשת טעינה ופריקה תכופה.
    8. פחות תחזוקה: סוללות LFP דורשות פחות תחזוקה בשל יציבותן ועמידותן בפני השפלה.
    9. אימוץ מוגבר: סוללות LFP צוברות פופולריות בשוק הרכב החשמלי, כאשר חברות כמו טסלה ו-BYD כבר משתמשות בהן במוצרים שלהן.
    10. תלות מופחתת במדינות זרות: סין היא היצרנית הגדולה ביותר של סוללות LFP, ונעשים מאמצים לבסס ייצור מקומי במדינות כמו ארה"ב, תוך הפחתת התלות במדינות זרות.
    טְעִינָה:
    טעינה מהירה: סוללות LFP עם התנגדות פנימית נמוכה ניתנות לטעינה מהירה, מה שהופך אותן למתאימות ליישומי טעינה מהירה.
    פחות נוטה לבריחה תרמית: לסוללות LFP יש סיכון נמוך יותר להתחממות יתר ולבריחה תרמית, מה שמאפשר טעינה מהירה יותר מבלי לפגוע בבטיחות.
    תוחלת חיים ארוכה יותר: לסוללות LFP יש קצב פירוק נמוך יותר, מה שמאפשר להן לעמוד במחזורי טעינה ופריקה מהירים יותר ללא נזק משמעותי לסוללה.
    השוואה לסוללות NMC
    לעומת זאת, סוללות NMC (ליתיום ניקל מנגן תחמוצת קובלט) מיועדות לטעינה מהירה יותר וצפיפות אנרגיה גבוהה יותר, אך במחיר של אורך חיים קצר יותר. סוללות NMC דורשות בדרך כלל מגבלת טעינה בין 80% ל-90% לשימוש יומיומי כדי לשמור על בריאות הסוללה.
    בהתבסס על האמור לעיל הטעינה מהירה מאוד בהשוואה לסוללות Li-Ion.

    סגור תגובה

  • 5. ואלה שמקשקשים על כלום...מתיש (לת)
    בעעעע, 14-08-2024

  • 6. דני... דני, 
    שימי מת"א, 14-08-2024

    תאמלק בבקשה את תגובה 4. זה נורא ארוך. אני ממלא את השבי טראקס שלי בבנזין טהור וזה לא לוקח יותר מ 5 דקות - טעינה אולטרה מהירה.

    סגור תגובה

  • 7. להתראות לחרדת הטווח. קישקוש 
    נתי, 14-08-2024

    בבית לא תוכלו לטעון כך ובעמדות טעינה, במידה ויהיו כאלה, תחכו חצי שעה-שעה עד שתתפנה עמדה

    סגור תגובה

  • 8. נראה כי החברות הגדולות בעולם (סינים) וגם כתבי אתר זה מתחילים להטמיע את בעיית עמדות ההטענה 
    הלוואי שיצליח, 14-08-2024

    אחרי מעקב ארוך בקריאת כתבות בישראל ובחו״ל על הבעיה האמיתית העומדת בפני ״השלמת המהפכה החשמלית״ בעולם הרכב היא חוסר היכולת של רוב הנהגים בעולם להטעין את הרכב בצמוד לביתם או לחלופין ביכולת להטעין במהירות יחסית בעמדות הטענה בדרכים. זאת בדיוק הבעיה בה אני ועוד רבים מחברי ובני משפחתי נמנעים בשלב זה לרכוש רכב חשמלי, גם אם אין לכולנו ספק שזה העתיד ההכרחי! אבל כאמור המציאות העכשוית הבעייתית שתיארתי ממש אינה מאפשרת רכישת רכב חשמלי.

    סגור תגובה

  • 9. מהפך: זיקר היא הטוענת המהירה בעולם 
    DANY_FROM_TORONTO, 14-08-2024

    6. התגובות שלי ארוכות כי אני חוקר את האמת וכמה קוראים מפקפקים בי.
    8. אתה כנראה צודק לגבי רוב הנהגים. אני יכול להתקין מטען ברמה 2 (240 וולט) בעצמי ואחרים שיודעים חשמל ועבורנו זה לא עניין גדול.
    אין מספיק עמדות טעינה בקנדה. רמה 3 = מטענים מהירים מאוד שנמצאים בחלק מתחנות דלק. אך בהתבסס על תוצאות החיפוש שסופקו, מטענים ברמה 3 (DC Fast Chargers) בתחנות דלק נועדו לספק טעינה בעוצמה גבוהה לכלי רכב חשמליים (EVs). למרות שהם יכולים להוות כמה דאגות בטיחות ייחודיות, מטענים אלה בטוחים בדרך כלל כשהם מותקנים ומופעלים כהלכה.
    אבל יש סיכונים פוטנציאליים:
    אספקת חשמל במתח גבוה: מטענים ברמה 3 דורשים אספקת חשמל במתח גבוה, מה שעלול להדאיג אם לא מותקן או מתוחזק כראוי. עם זאת, סיכון זה מופחת על ידי תכונות הבטיחות המובנות של המטען והדרישה לתשתית חשמל מתאימה בתחנת הדלק.
    בעיות הקשורות למזג האוויר: תנאי מזג אוויר קיצוניים, כגון גשם חזק או שלג, עלולים להשפיע על ביצועי המטען או ליצור סכנה. עם זאת, רוב המטענים ברמה 3 מתוכננים להיות עמידים בפני מזג אוויר ועמידים.

    סגור תגובה

  • 10. מהפך: זיקר היא הטוענת המהירה בעולם 
    DANY_FROM_TORONTO, 15-08-2024

    שכחתי לציין שקבלתי תעודת חוקר מאוניברסיטה מחרטיסטן אחרי שיחה טלפונית.
    אני חוקר מורשה לכל דבר, כתוב בתעודה ששלחו לי.
    מתמחה בגרוטאות ישנות, הסנפת בנזין, קנדה וצפון אמריקה, יועץ לישראלים כי הם לא מבינים כלום.
    כמו כן מקבל שכר מחברות הדלק ללכלך על כל דבר שקשור בחשמליות. מה לעשות צריך להתפרנס.
    המומחיות שלי היא לכתוב דברים לא קשורים ולא מעניינים שיחשבו שאני חכם (אתם לא יודעים שבעצם אפילו עברית אני לא יודע והכל זה גוגל או AI).

    סגור תגובה

  • 11. תגובה למס 3' 
    סבא לה', 15-08-2024

    היי לך..האם אתה מכיר חברת מכוניות אפילו אחת...שמפרסמת את רמת הקרינה לנוסעים ?? ובעת ההיא החכם ידום......

    סגור תגובה

  • 12. DANY, גם אני יכול למלא את הפו קוס של אשתך בחצי דקה. היא פחות אוהבת כשאתה עושה את זה כי היא לא מרגישה כלום 
    בנזין הוא דלק מאובנים. אתה מאובן ?, 15-08-2024

    DANY, גם אני יכול למלא את הפו קוס של אשתך בחצי דקה. היא פחות אוהבת כשאתה עושה את זה כי היא לא מרגישה כלום

    סגור תגובה

  • 13. סבא לה החכם 
    גדי, 15-08-2024

    גם יצרני מכוניות בנזין לא מפרסמים נתוני קרינה מה WIFI וה BT שלהם - זאת הקרינה המסוכנת!
    היו, ואולי יש, מכוניות בנזין שהקרינו ממערכת החשמל הלא מוגנת שלהם, אז זה אומר שכל מכוניות הבנזין מקרינות מהמערכת החשמלית? ברור שלא.
    חשמליות עומדות בתקן ולא מסכנות אנשים!
    לפני שאתה מעליב אחרים תבדוק את העובדות.
    ו"המחקר של דני" או "זה ידוע" לא תופס!
    אז חכם אתה לא, ואתה צריך להיות בשקט!!!

    סגור תגובה

  • 14. רכב סיני = איכות סינית = זבל (לת)
    אזרח, 15-08-2024

  • 15. לאזרח 
    סיני מודאג, 15-08-2024

    אתה קונה מוצרים של תנובה הסינית? אתה בודק מי מייצר 90% מהמוצרים שאתה קונה?
    אתה אוהב זבל! כי כמות המוצרים הסינים שאתה קונה היא אדירה!

    סגור תגובה

  • 16. מה אומר CHAT GPT על קרינה מחשמליות 
    אלי, 16-08-2024

    בקיצור - הקרינה מחשמליות בתחום המותר!

    תוספת שלי: הקרינה ממכשירי חשמל גדולים, תקשורת סלולרית, WIFI ו BLUETOOTH זאת הקרינה המסוכנת!

    ChatGPT
    Yes, electric vehicles (EVs) do emit electromagnetic fields (EMF). These fields are generated by various components within the vehicle, such as the electric motor, battery, and power electronics. The levels of EMF emitted by EVs are generally considered to be low and are regulated to ensure they fall within safety limits.

    סגור תגובה

  • 17. מחכים לסוללות מצב מוצק  
    איל, 20-08-2024

    שיעשו הכל פי חמש יותר טוב בחצי משקל ופחות . בלי קשר אפשר היום לקנות בסין ניו , טוח 1000 קילומטר , מחליפים סוללה בתחנה ייעודית בדקות בודדות ויוצאים לדרך , כמו שאגסי ניסה לעשות עם בטר פלייס

    סגור תגובה

  • 18. סיקר גם מאבדת הכי הרבה טעינה , כשהאוטו עומד בשמש 5% טעינה הולכים לאיבוד הטעינה (לת)
    רחלי, 20-08-2024

  • 19. ל 2 
    דניאל, 24-08-2024

    יא קמצן שכמוך אתה על בנטלי ואישתך שמת בפוקוס ????????

    סגור תגובה

  • 20. אינפוג'אנק 
    ברברה, 28-08-2024

    בלי עמדות טעינה של מאות קילווואטים אין בשורה רק חירטוט יחצני שמעלה גירה כאן

    סגור תגובה

  • 21. התמונות של דני מטורונטו  
    אמיר, 31-08-2024

    התמונות של דני מטורונטו , צפיה נעימה !
    https://imagestash.pics/8WP703.png

    סגור תגובה

  • 22. זהירות סרטן הדם ממכוניות חשמליות 
    אמיר, 31-08-2024

    מכונית חשמלית = סרטן הדם , עליה גדולה בתחלואה של סרטן הדם !!
    https://www.ynet.co.il/health/article/rk7zehmos

    סגור תגובה

  • 23. התמונות של דני מטורונטו  
    אמיר, 31-08-2024

    התמונות של דני מטורונטו , צפיה נעימה !
    https://imagestash.pics/8WP703.png

    סגור תגובה

  • 24. דני מטורונטו - פרטים  
    אמיר, 31-08-2024

    דני מטורונטו - פרטים ליבואני רכב שמעוניינים להגיש תביעה על לשון הרע , כתובת איי פי ראשונה : 99.240.115.15 , כתובת איי פי שניה : 64.180.148.48

    סגור תגובה

  • 25. יש פה סמרטוט רצפה לקוח של private internet acces שחושב שהוא אנונימי 
    אמיר, 31-08-2024

    יש פה סמרטוט רצפה לקוח של חברת VPN בשם privateinternetacces או PIA שחושב שהוא אנונימי - פרטים בהמשך , כתובת איי פי 149.88.26.132

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה