דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יגואר XF 5.0 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

ירחון ישראלי פופולארי יצא החודש בתחרות: ענו על החידון הכי מסובך שתוכלו לדמיין ואולי, אם יתמזל מזלכם, יגואר XF תהיה שלכם ליומיים. מה הייתם עושים עם 48 שעות של יגואר שחורה ונוצצת? נסיעה לצפון? סיבוב דאווינים בשכונה? את ה-XF שלנו לקחנו קודם כל לשדרת מגדלי הפאר של תל אביב.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יגואר XF 

 

יגואר XF, מנוע 5.0 בנזין, 385 כ"ס, 689,000 שקל 

יתרונות

חסרונות

איכות נסיעה מצוינת ...

... אבל מרווח ראש מוגבל בכל המושבים

   מנוע חזק מאוד ...

... אבל תיבת הילוכים נחותה ביחס קטגוריה

   תא נוסעים נהדר ...

... אבל הנדסת אנוש בינונית


"אני מעדיפה ג'יפים, אבל היגואר הזו מתאימה בול לבעלי" , אומרת לנו דיירת מגדל יו בעודה נשענת על ב.מ.וו X5 חדשה. ואכן, יגואר XF משתלבת היטב בנוף רח' ניסים אלוני, שמעניין כיצד היה מגיב לו ידע כמה מרצדסים ולקסוסים מסתובבים דווקא ברחוב הקרוי על שמו. ה-XF הייתה הראשונה לחשוף את בגדי יגואר החדשים. לא עוד עיצוב אריסטוקרטי ללורדים בפנסיה אלא קווים אגרסיביים, ספורטיביים וחרטום כוחני (שכבר הספיק להתיישן מעט ויעודכן בחודשים הבאים). הגישה הצעירה של יגואר גרפה הצלחה יפה בקרב לקוחות פרימיום ברחבי העולם, אחרי שנים של דשדוש בתחתית טבלאות המכירות.


 
יגואר XF. המכונית הראשונה של היצרן מאז שבריטניה הפכה לקולוניה הודית / צילומים: אורן דורי

מחתול מגרגר לפנתר מסתער – ביצועים ונהיגה

עם כל החששות שנלוו למהלך, רכישת המותג הקלאסי על ידי טאטא ההודית ב-2008 עשתה בעיקר טוב לחתול הפאר הבריטי. השינויים ניכרים לא רק בעיצוב, אלא גם באיכות הנסיעה. סיימנו את הביקור בלה-לה-לנד הישראלית ונחלצנו מהפקקים דרומה אל כבישי הנהיגה המפותלים של פאתי ירושלים. יגואר XF היא מכונית דינאמית, קצת פחות ממה שהיא נראית אבל הרבה יותר מכל יגואר סלואנית שנולדה לפניה. לחצו על מתג הספורט, המסומן בדגל מירוצים, והעבירו את "חוגת ההילוכים" הייחודית מ-D ל-S. המתלים יתחדדו מעט, ההגה החשמלי יתקשח קצת אך יוותר חסר תקשורת. זה לא מה שיעשה את ההבדל. אבל יקרה עוד משהו. המנוע יהפוך מחתול מגרגר לפנתר מסתער במצוד אחר טרף.

 

5.0 ליטר, 385 כוחות סוס, 52.5 קג"מ ו-5.7 שניות מאפס למאה קמ"ש. זוהי שורת נתונים ששמורה למכוניות ספורות על הכביש. מנוע ה-V8 בשרני וחזק, נושם בקלילות בכל סל"ד ומוכן לכל משימה. נתקעתם מאחורי רכב איטי בכביש מהיר עם נתיב בודד לכל כיוון? עם ה-XF 5.0, העקיפה מעולם לא נראתה קלה יותר. לחיצה הגונה על הדוושה והעולם נע לאחור. מה גם שלמשאיות יש נטיה לרדת לשוליים ולאפשר עקיפה בטוחה כשפנתר שחור מופיע אצלהן במראה. אז נכון, תיבת ההילוכים על ששת מהלכיה אינה מן המוצלחות שבמועדון הסאלון. אבל כשכל כך הרבה כוח זמין מתחת לנעל, גם גיר הססני יחסית לא מסוגל להחריב את החגיגה. בראש הקצפת עומד דובדבן – צליל פמפום הבוכנות הממכר. הרבה בנזין שפכנו לשווא בכל הזדמנות אפשרית רק כדי לשמוע שוב ושוב איך עושה יגואר. 6 קילומטרים לליטר בנזין במהלך המבחן כולו ו-10 ק"מ/ליטר בשיוט רגוע על כביש ירושלים-תל אביב זה לא מעט, לא מפתיע ולא משנה במיוחד לקהל היעד.  

בתוך בקתת הציידים – נוחות ותא נוסעים

האם נוח לנסוע ביגואר XF? בוודאי, אבל פחות ממה שחשבתם. בתוך המושבים הקדמיים מתגוררים אלף ואחד מנועים חשמליים זעירים שיודעים לכוונן את כסאות העור בכל אופן שתרצו. ועדיין, המושבים תמיד ישארו מעט נוקשים ושטוחים. גם תנוחת נהיגה מושלמת לא תמצאו כאן אם הגובה שלכם עובר את ה-1.80 מטר. תצורת הסדאן-על-סף-קופה האופנתית של ה-XF גובה מחיר ממרווח הפדחת של הנוסעים – מקדימה ומאחור – שעוד נפגע מהנמכת התקרה ע"י חלון השמש. מרווח הרגליים במושב האחורי מצומצם יחסית. מזל שהמתלים מוצלחים יותר. אמנם אופיים הנוקשה מתגלה בכבישים משובשים ומטולאים, אך מרבית הזמן תתענגו על איכות הנסיעה של ה-XF – מעין שכבת קרם המבודדת את הנוסעים מתחלואי העולם החיצוני. רק היינו מבקשים פחות רעשי רוח בנסיעה מהירה. אחרי הכל, עם רכב שכזה אתם תסעו מהר.

 

לא ניתן להעביר את חוויית הנסיעה ביגואר XF מבלי להזכיר את תא הנוסעים הנהדר שנלווה אליכם לכל מקום. מכוניות של יגואר תמיד נראו מבפנים כמו בקתאות ציידים מפוארות – הרבה עץ, המון עור ואווירה ביתית חמימה. על תקן פוחלץ של חיית טרף על הקיר תקבלו ראש יגואר המישיר אליכם מבט מטבור ההגה. ב-XF תמצאו את כל הנ"ל בתוספת גאדדג'טים טכנולוגיים של יגואר מהחלל. ברגע שתניעו את הרכב – צריך רק ללחוץ על כפתור, במכוניות יוקרה כבר מזמן שכחו איך נראה מפתח רגיל – חוגת ההילוכים תעלה מתוך בית האלומיניום שלה ופתחי האוורור יבצעו פליק-פלאק לאחור. נהג אחר שינה את כוונון המושב וההגה שלכם? לא נורא. ליגואר יש זיכרון טוב והיא תחזיר את כל ההגדרות לברירת המחדל שבחרתם מראש. חבל רק שתפעול מערכות הנוחות אינו אינטואיטיבי מספיק. נראה את מלכת אנגליה מנסה להעביר תחנה ברדיו תוך כדי נהיגה ב-XF.

 

מתאימה כמו כפפת עור איכותית? סיכום

בהגיענו לשלב הסיכומים, צריך לזכור כלל חשוב: מכוניות כמו יגואר XF, מרצדס E קלאס, לקסוס GS300, ב.מ.וו סדרה 5 או אודי A6 נרכשות פחות לפי פרמטרים שכלתניים ויותר לפי מניעים אמוציונאליים. בסביבות ה-700 אלף שקל, כל מועמדת תהיה חזקה, נוחה ומפנקת. ההבדלים האמיתיים נמצאים באופי ובתדמית. אודי ולקסוס מציעות בדרך כלל גישה של זאב בעור כבש. ב.מ.וו ומרצדס יותר בכיוון של זאב בעור זאב. ולמי מתאימה ה-XF? יגואר נחשבה באופן מסורתי לבחירה של בני האצולה. הם הסכימו לוותר על הטכנולוגיה המתקדמת של הגרמניות ורק שיקבלו את יגואר הכסף המסתער מעל למכסה המנוע. כיום, מכוניות של יגואר כבר לא מגיעות עם הפסלון, אבל מצד שני, ה-XF לא צריכה להשפיל מבט לעומת אף יריבה. היא לא מושלמת – רק 4 כוכבי בטיחות בעידן בו מכוניות מיני מקבלות 5?! – ובכל זאת: יגואר XF מתאימה כמו כפפת עור איכותית לבעלה של אותה דיירת ממגדל יו וללא מעט מחבריו, בין אם הם צעירים שעשו אקזיט בסטרט-אפ ובין אם הם מבוגרים עם "כסף ישן". בזכות ה-XF נהנית יגואר מהרבה יותר לקוחות פוטנציאליים מבעבר, והם בתמורה נהנים מתמורה מלאה לכספם.

למבחן על גרסת הV6-יגואר XF 3.0 - מבחן רכב
לדגמי יגואר בישראל – יגואר

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה