דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הרכבים של 2023, חלק ב': רכבי פנאי

Getting your Trinity Audio player ready...


משנה לשנה, רכבי הפנאי תופסים חלק גדול יותר בעוגת המכירות ומשתלטים כמעט על כל קטגוריות הרכב המסורתיות. כמצופה, גם כאן השנה יהיו עיקר החידושים, כאשר לצד דורות עדכניים לדגמים מוכרים כמו יונדאי קונה, שברולט טראקס וקיה נירו, ינחתו כאן גם דגמים חדשים לחלוטין של מאזדה, הונדה, רנו ואחרים.

לחלק הראשון בסדרה - דגמי 2023: קטנות, משפחתיות ומנהלים
לחלק השלישי בסדרה - דגמי 2023: רכבי ספורט
לחלק הרביעי בסדרה - דגמי 2023: החשמליות מסין
לחלק החמישי בסדרה - דגמי 2023: רכבי שטח

ג'יפ אוונג'ר - הרכב החשמלי הראשון של ג'יפ לא יהיה רנגלר ואפילו לא גרנד צ'ירוקי, אלא ג'יפון עירוני בשם אוונג'ר, שמתבסס על פלטפורמת CMP של סטלנטיס. אותה אחת שמשמשת גם את פיג'ו 2008 וסיטרואן C4. הוא ישווק בשלב הראשון עם הנעה קדמית בלבד, באמצעות מנוע בודד בהספק של 156 כ"ס. גרסה כפולת הנעה עשויה להצטרף בהמשך, ויחד עם זוויות מרכב מוצלחות ומרווח גחון של 20 ס"מ תיתכן גם יכולת לא רעה מחוץ לאספלט.
מתי בישראל: רבעון אחרון.

לכתבה המלאה >>

ג'יפ אוונג'ר

הונדה ZR-V - אחרי שהשוק הישראלי נפרד מה-HR-V וזכה למפגש מחודש עם הסיוויק, בשנה הקרובה יגיע לכאן רכב פנאי חדש בשם ZR-V. הוא יהיה גדול מה-HR-V ודומה במימדיו לקיה ספורטז', וישווק בגרסת טורבו-בנזין עם מנוע בנפח 1.5 ליטרים או עם יחידת ההנעה ההיברידית של הסיוויק, הכוללת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים המשמש בעיקר כגנרטור, לטובת מנוע חשמלי בהספק של 183 כ"ס.
מתי בישראל: רבעון שלישי.

לכתבה המלאה >>

הונדה ZR-V

הונדה CR-V - דור חדש ושישי במספר לרכב הפנאי הגדול, שיהיה ארוך מקודמו בכמעט 10 ס"מ ויוצע גם הוא עם הנעה היברידית - הפעם בהספק של 204 כ"ס. גרסת 7 מושבים לא צפויה להיות חלק מההיצע.
מתי בישראל: סוף השנה.

הונדה CR-V

הונדה פיילוט - בנוסף לשני הדגמים האלו אמור לנחות כאן לראשונה גם הונדה פיילוט, רכב פנאי ענק באורך של יותר מ-5 מטרים, עם 7 או 8 מקומות ישיבה וייעוד מובחן לשוק האמריקאי. מנוע V6 בנפח 3.5 ליטרים מייצר הספק של 285 כ"ס, ומשודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית. ישנה גם גרסה עם יכולות שטח משופרות - אך ספק אם זו תגיע ארצה.
מתי בישראל: במהלך הקיץ.

הונדה פיילוט

יונדאי סנטה פה - בתחילת השנה תנחית כאן יונדאי גרסה היברידית לרכב הפנאי המוכר, אחרי שלמעלה ממאה יחידות כאלו כבר עלו על הכבישים באמצעות היבוא המקביל. היא תתחרה בגרסה המקבילה של קיה סורנטו וגם בטויוטה היילנדר, ותציע מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים שבשילוב עם מנוע חשמלי מנפק 230 כ"ס. צריכת הדלק המוצהרת היא 14.5 ק"מ לליטר - לא רע בהתחשב במימדים.
מתי בישראל: ינואר.

לכתבה המלאה >>

יונדאי סנטה פה

יונדאי קונה - החידוש המסקרן יותר של יונדאי יגיע ארצה לקראת סוף השנה. הקונה החדש מציג שינוי דרמטי בעיצוב, וגם המימדים שלו גדלו משמעותית והוא זוכה לתוספת של 15 ס"מ לאורך ו-2.5 לרוחב. יחידות ההנעה המוכרות ימשיכו, והוא יוצע עם מנועי טורבו-בנזין לצד הנעה היברידית וחשמלית.
מתי בישראל: רבעון אחרון.

לכתבה המלאה >>

יונדאי קונה

מאזדה CX-60 - השנה עדיין לא נפגוש רכבים חשמליים באולם התצוגה של מאזדה, אבל דגם היברידי-נטען יצטרף לראשונה להיצע המקומי. מדובר ב-CX-60, רכב פנאי שיהיה גדול משמעותית מה-CX-5 וגם ממתחרים כמו מיצובישי אאוטלנדר, אך יציע 5 מושבים בלבד. הוא ישווק עם מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים, שיחד עם מנוע חשמלי נוסף יציע הספק משולב של 327 כ"ס ויאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 5.8 שניות בלבד. סוללת 17.8 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 63 קילומטרים. בנוסף, יתכן ויגיעו ארצה גם מנועי 6 צילינדרים, עם נפח של 3.0 ליטרים (בנזין) או 3.3 ליטרים (דיזל).
מתי בישראל: רבעון שני.

לכתבה המלאה >>

מאזדה CX-60

מאזדה CX-90 - הדגם המסקרן יותר של מאזדה, שטרם נחשף באופן מלא, יהיה גדול יותר מה-CX-60 ויציע גם 7 מקומות ישיבה - לראשונה במאזדה ישראל מאז ימי המאזדה 5. כמו ה-CX-60 גם הוא יתבסס על פלטפורמת הנעה אחורית ויציע יחידת הנעה היברידית-נטענת.
מתי בישראל: רבעון שלישי.

לכתבה המלאה >>

מאזדה CX-90

מיצובישי, דגמי PHEV - דגמים חדשים במיצובישי הם עניין נדיר למדי. היצרנית היפנית הותיקה תסתפק השנה בהוספת גרסאות היברידיות-נטענות לאקליפס קרוס ולאאוטלנדר, במקרה של האחרון גם בתצורת 7 מושבים שנעדרה מהדגם היוצא. בעוד האקליפס קרוס יוצע עם סוללת 13.8 קוט"ש וטווח חשמלי מקובל של 45 ק"מ, האאוטלנדר יציג יכולות משודרגות עם סוללת 20 קוט"ש וטווח חשמלי מרשים של 87 ק"מ. לשניהם צמד מנועים חשמליים ומנוע בנזין בנפח 2.4 ליטרים המשמש בעיקר כגנרטור, ומתחבר לגלגלים הקדמיים בשיוט או בהאצה חזקה.
מתי בישראל: אקליפס קרוס - ינואר, אאוטלנדר - מחצית שניה.

לכתבה המלאה >>

מיצובישי אאוטלנדר PHEV

ניסאן אקסטרייל - אחרי כמעט שנה של הפוגה, יחזור האקסטרייל לאולמות התצוגה של היבואנית - הפעם בדור חדש שחולק פלטפורמה עם מיצובישי אאוטלנדר, אך יציע הנעה היברידית שונה לחלוטין. את האנרגיה מספק מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים בעל יחס דחיסה משתנה המשמש כגנרטור, בעוד המנועים החשמליים הם אלו שמתחברים לגלגלים. גרסת ההנעה הקדמית תוצע עם 5 מושבים בלבד והספק של 204 כ"ס, ולצידה תהיה גרסת הנעה כפולה ען 5 או 7 מושבים והספק של 213 כ"ס המושג מצמד מנועים חשמליים. גרסת ההנעה הכפולה צפויה להגיע בוודאות לישראל לאור הביקוש הגבוה לדגמי 7 מושבים, בעוד גרסת 5 מושבים תוצע גם היא.
מתי בישראל: רבעון ראשון.

לכתבה המלאה >>

ניסאן אקסטרייל

ניסאן אריאה - רכב הפנאי החשמלי של המותג, שהוצג לפני כשנתיים וחצי, יהיה גדול משמעותית מהקשקאי וגם יציע מראה מודרני יותר, על אף שהוא בכלל מבוסס על פלטפורמה מוסבת של דגמי הבעירה הפנימית - CMF-EV. הוא יוצע בגרסאות הנעה קדמית (217 או 242 כ"ס) או כפולה (306 כ"ס) אם טווח נסיעה של בין 400 ל-530 ק"מ בהתאם לגרסה.
מתי בישראל: במהלך השנה.

לכתבה המלאה >>

ניסאן אריאה

ניסאן קשקאי e-Power - כאן מדובר בגרסה היברידית חדשה לקשקאי המוכר, עם מנוע חשמלי המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים (190 כ"ס) בעוד מנוע בנזין מוגדש (שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ומערכת יחס דחיסה משתנה), משמש כגנרטור לטעינת סוללות.
מתי בישראל: רבעון ראשון.

ניסאן קשקאי e-Power

סובארו סולטרה - לקראת סוף השנה תנחית כאן סובארו את הסולטרה, אחות תאומה לטויוטה BZ4X החשמלית, עם עיצוב כמעט זהה ושם קצת יותר קליט. למעט מימד הגובה, היא תהיה גדולה משמעותית מהפורסטר ותוצע בשתי גרסאות, שתיהן עם סוללת 71.4 קוט"ש: האחת עם הנעה קדמית, 204 כ"ס וטווח של 530 ק"מ, והשניה עם הנעה כפולה, 217 כ"ס וטווח של 460 ק"מ.
מתי בישראל: רבעון אחרון.

לכתבה המלאה >>

סובארו סולטרה

סובארו איוולטיס - רכב הפנאי הגדול יגיע לאחר מתיחת פנים קלה, הכוללת שינויים מינוריים בעיצוב החיצוני, מסך מולטימדיה גדול בתצורה אנכית (בדומה לאאוטבק) וגם מקצה שיפורים למערך הבטיחות EyeSight.
מתי בישראל: רבעון ראשון.

לכתבה המלאה >>

סובארו איוולטיס

קיה נירו - הנירו פלוס שנחת כאן השנה היה רק גרסה מנופחת של הדגם הותיק, בעוד דגם חדש לחלוטין של הנירו כבר נחת בנמל אילת ויתחיל להימכר בשבועות הקרובים. הוא יציג שיפור משמעותי במראה החיצוני ובתא הנוסעים, לצד גידול במימדים, וימשיך להימכר עם יחידות ההנעה המוכרות - בראשן ההיברידית-נטענת המבוקשת, שתגיע לצד הגרסה החשמלית בעוד גרסה היברידית קלאסית עשויה להגיע מעט יותר מאוחר.
מתי בישראל: רבעון ראשון.

לכתבה המלאה >>

קיה נירו

קיה EV9 - דגם חדש עם 7 מושבים, שטרם נחשף במלואו. הוא יתבסס על פלטפורמת ה-E-GMP המוצלחת של קונצרן יונדאי, שמשרתת גם את ה-EV6, ועשוי להציע טווח של למעלה מ-500 ק"מ.
מתי בישראל: רבעון אחרון.

לכתבה המלאה >>

קיה EV9

רנו אוסטרל - יורש הקדג'אר יהיה ארוך ורחב מקודמו, ויציג עיצוב חזית שמזכיר את זה של המגאן E טק החשמלית ותא נוסעים מודרני הכולל לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע ענק ("12). גרסת דיזל כבר לא קיימת, ובמקומה יהיו מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.3 ליטרים (160 כ"ס) וגם יחידת הנעה היברידית מסקרנת על בסיס מנוע בנזין עם 3 צילינדרים, עם הספק משולב של 199 כ"ס. הגרסאות הבכירות יצויידו בהיגוי אחורי אקטיבי (זווית של עד 5 מעלות) המאפשר להקטין את קוטר הסיבוב במטר (10.1 מטר).
מתי בישראל: רבעון ראשון.

לכתבה המלאה >>

רנו אוסטרל

שברולט טראקס - אחרי לא פחות מעשור, שברולט מחדשת סוף סוף את רכב הפנאי הקטן שלה. והוא לא יהיה כל כך קטן: בהשוואה לקודמו הוא יהיה ארוך ב-28 ס"מ ורחב ב-4.5, אבל גם נמוך ב-11.5 ס"מ. מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטרים יספק 137 כ"ס - פחות מבעבר - אך גם אמור להבטיח צריכת דלק מעט יותר חסכונית. הנעה חשמלית עדיין לא נראית באופק.
מתי בישראל: רבעון שני.

לכתבה המלאה >>

שברולט טראקס
 
 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה