דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הרכבים של 2023, חלק א': קטנות, משפחתיות ומנהלים

Getting your Trinity Audio player ready...


כמו קודמותיה, גם שנת 2023 צפויה להיות עמוסה בהשקות של רכבים חדשים. לצד המותגים המוכרים שירעננו את אולמות התצוגה הותיקים, יצטרפו השנה גם מספר מותגים חדשים לזירה המקומית. אלו וגם אלו יתמקדו בהנעות חשמליות, שצפויות לתפוס את עיקר המכירות בשנים הקרובות.

לחלק השני בסדרה - דגמי 2023: רכבי פנאי
לחלק השלישי בסדרה - דגמי 2023: רכבי ספורט
לחלק הרביעי בסדרה - דגמי 2023: החשמליות מסין
לחלק החמישי בסדרה - דגמי 2023: רכבי שטח

מכוניות קטנות

דאצ'יה ספרינג - החשמלית הקטנה צפויה לקטוף בקלות את תואר "החשמלית הזולה בישראל", עם תג מחיר של 5 ספרות צנועות. המימדים קרובים לאלו של סוזוקי איגניס והיכולות החשמליות בסיסיות למדי: המנוע החשמלי יספק 45 כ"ס בלבד ויאיץ את הספרינג ל-100 קמ"ש בתוך 19.1 שניות, ואילו סוללת 27.4 קוט"ש תאפשר נסיעה לטווח של 230 ק"מ.
מתי בישראל: במהלך 2023.

לכתבה המלאה >>

דאצ'יה ספרינג

פיג'ו e-208 - הגרסה החשמלית של הסופר-מיני הצרפתיה זוכה למארז סוללות מוגדל (54 במקום 50 קוט"ש) שמגדיל את טווח הנסיעה ליותר מ-400 ק"מ. גם המנוע זכה לתוספת של 20 כ"ס, ויפיק בדגם המעודכן 156 כ"ס.
מתי בישראל: מחצית שניה.

לכתבה המלאה >>

פיג'ו 208

פיג'ו 408 - פיז'ו תנחית כאן גם 408 חדשה כדגם ביניים שאמורה לענות על מה שבפיז'ו מזהים כמחסור. למשל מי ש-308 קצרה מדי עבורו, 508 ארוכה מדי ו-3008 גבוהה מדי. כבסיס משמשת פלטפורמת EMP2 המוכרת של היצרנית בעוד מערכת ההנעה היחידה בהיצע המקומי תהיה היברידית נטענת בשתי רמות הספק (180 או 225 כ"ס) ועם כ-60 ק"מ נקיים מזיהום.

לכתבה המלאה >>

פיגו 408



מכוניות משפחתיות

דאצ'יה ג'וגר - המיניוואן המרווח של דאצ'יה הגיע לישראל בשנה החולפת עם מנוע בנזין קטן ועם תיבה ידנית בלבד - שילוב שמצמצם משמעותית את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלו. בשנה הקרובה אמורה להצטרף גרסה מבוקשת יותר, עם הנעה היברידית ותיבת הילוכים אוטומטית, שילוב שמוכר מיחידת ההנעה ההיברידית של רנו קליאו (140 כ"ס). אז ישארו בדאצ'יה רק עם בעיה אחת, מטרידה לא פחות: רמת הבטיחות הנמוכה של הרכב.
מתי בישראל: רבעון שני.

לכתבה המלאה >>

דאצ'יה ג'וגר

טויוטה פריוס - הדור החמישי של חלוצת ההנעה ההיברידיות נחשף לפני שבועות ספורים, וצפוי להגיע לישראל במהלך השנה הקרובה. הנעה חשמלית עדיין לא בתפריט, אבל במקום זאת נקבל את הפריוס עם יחידת הנעה היברידית-נטענת, כולל סוללת 13.6 קוט"ש שתספק נסיעה חשמלית למרחק של כ-75 ק"מ. בנוסף העיצוב עבר קפיצת מדרגה משמעותית וכך גם הביצועים: הפריוס החדשה תציע הספק של 223 כ"ס ותאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 6.7 שניות בלבד. לא נתונים אופייניים עבור משפחתית מתוצרת טויוטה.
מתי בישראל: אמצע 2023.

לכתבה המלאה >>

טויוטה פריוס

טויוטה קורולה - המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל בשנים האחרונות עברה לאחרונה מתיחת פנים קלה. העיצוב החיצוני עבר עדכון זניח, מסך המולטימדיה המקורי גדל מ-9 ל-10.5 אינץ', לוח המחוונים הדיגיטלי השתדרג ויחידת ההנעה ההיברידית קיבלה תוספת של כמעט 20 כ"ס ותציע בסך הכל 140 כ"ס. בהתאם, התאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה ב-1.7 שניות משמעותיות, והיא תעמוד מעתה של 9.2 שניות בלבד. גם מערך הבטיחות הורחב עם מספר חידושים - בהם התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, התרעת שכחת ילד במושב האחורי, דיכוי תגובת דוושת ההאצה בלחיצה לא רצויה, ושיפור בזיהוי תנועה בעת פניה.
מתי בישראל: מחצית שניה.

לכתבה המלאה >>

טויוטה קורולה

סיטרואן C4 X - למעשה מדובר בגרסת פאסטבק מוארכת ל-C4 המוכרת, שתוצע עם אותן 3 יחידות הנעה: בנזין, דיזל וחשמל. התוספת לאורך משמעותית - 24 ס"מ - מה שבעיקר משפר את נפח תא המטען שגדל ל-510 ליטרים, בעוד בסיס הגלגלים נשאר קטן למדי עם נתון של 264 ס"מ בלבד.
מתי בישראל: מחצית ראשונה.

לכתבה המלאה >>

סיטרואן C4 X

קופרה לאון - מותג הספורטיביות מבית סיאט מכר כאן עד כה את הלאון המשפחתית בגרסה אחת, ספורטיבית במוצהר, עם הספק של 300 כ"ס במחיר של רבע מיליון שקלים. אבל בקרוב יצטרפו אליה גם גרסאות צנועות וזולות יותר, עם מנועי 1.5 ו-2.0 ליטרים (150 או 190 כ"ס בהתאמה) וגם גרסה היברידית-נטענת, עם הספק של 245 כ"ס וטווח חשמלי של 54 ק"מ. ואם גם אתם שואלים את עצמכם "למה זה צריך להיקרא קופרה", אתם לא לבד.
מתי בישראל: רבעון ראשון.

לכתבה המלאה >>

קופרה לאון

רנו מגאן E טק - החשמלית של רנו אמנם נושאת שם מוכר של משפחתית, אבל מציגה עיצוב שקורץ לעולמות הפנאי. העיצוב מקורי ומעניין, אך המימדים קטנים יחסית. המנועים החשמליים יציעו הספקים של 130-220 כ"ס, בהתאם לגרסה, וסוללות מתוצרת LG יציעו טווחי נסיעה של 300 או 470 קילומטרים.
מתי בישראל: מחצית ראשונה.

לכתבה המלאה >>

רנו מגאן E-Tech

רכבי מנהלים

יונדאי איוניק 6 - כמו רכב הפנאי המצליח איוניק 5, גם האיוניק 6 מבוססת על פלטפורמת E-GMP הנהדרת של היצרן הקוריאני. אלא שכאן העיצוב מעניק לה יכולת אוורודינאמית מצוינת עם מקדם גרר של 0.21cd, מה שמאפשר לה להציג טווח נסיעה פנומנאלי של 610 ק"מ. המנועים החשמליים מציעים הספק מירבי של 325 כ"ס ומזניקים את ה-6 מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.1 שניות בלבד. מתח עבודה של 800 וולט מעניק לה קצב טעינה מסחרר של 350 קילוואט.
מתי בישראל: רבעון ראשון.

לכתבה המלאה >>

יונדאי איוניק 6
 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה