דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בחסות יונדאי - סעודיה מחזקת את מעמדה האזורי

בקצרה:

  • יונדאי מכריזה על הקמת מפעל בערב הסעודית
  • עבור הסעודים מדובר בצעד נוסף להתרחקות מהנפט
  • קרן ההשקעות הסעודית ממשיכה ברכש של ידע וטכנולוגיה

דריסת רגל מזרח-תיכונית: יונדאי הודיעה באופן רשמי על הקמת מפעל לייצור מכוניות בערב הסעודית, והופכת ליצרנית הקוריאנית הראשונה שמקימה מפעל במזרח התיכון. בכך יונדאי גם מצטרפת ליצרנית המכוניות החשמליות האמריקנית לוסיד, שכבר הודיעה בעבר הקמת מפעל מכוניות בשטח הממלכה הסעודית.

אבן הפינה למפעל תונח בשנה הבאה, כשהיצור מתוכנן להתחיל ב-2026. לא נמסר אילו דגמים יצאו משערי המפעל, אבל כבר עכשיו ברור שיהיו אלה דגמים חשמליים כמו גם דגמים עם מנועי בעירה פנימית. קצב הייצור המתוכנן למפעל עומד על 50 אלף מכוניות בשנה בלבד - כאשר לשם ההשוואה, מפעלי יונדאי בטורקיה מייצרים 230 אלף מכוניות בשנה והמפעלים בצ'כיה מייצרים 350 אלף מכוניות בשנה. רשת הייצור הגלובאלית של יונדאי כוללת בנוסף לאלו גם מפעלים בארה"ב, ברזיל, רוסיה, הודו, אינדונזיה, סינגפור, סין, וייאטנם וכמובן דרום-קוריאה.

מה עוד צריך לדעת: המפעל הסעודי יוקם באמצעות מיזם משותף בין יונדאי, שתחזיק ב-70% מהבעלות, ובין קרן ההשקעות הציבורית של סעודיה (PIF) שתחזיק ביתרת הבעלות. ההשקעה נאמדת במעל 500 מיליון דולר, כשיונדאי תביא לשולחן את האסטרטגיה, הידע והכלים. בשלב זה לא נאמר היכן יוקם המפעל, אבל ההערכה שיוקם ב"עיר הכלכלית המלך עבדאללה" שמצפון לבירה ג'דה. העיר הצעירה הוקמה בסך הכל ב-2005 ומאז זוכה לתנופת פיתוח משמעותית.

נזכיר כי כבר בספטמבר 2018 הודיעה קרן ההשקעות הציבורית הסעודית (PIF) על השקעה של מעל מיליארד דולר ביצרנית החשמליות לוסיד, ועל הקמת מפעל ייצור מכוניות ראשון לחברה מחוץ לארה"ב. לפני כשנה הודיעו קרן ההשקעות הציבורית הסעודית (PIF) וחברת הטכנולוגיה הטייוואנית 'פוקסקון' (Foxconn) על הקמת מותג רכב סעודי ראשון בשם 'שאר' (Ceer) על בסיס טכנולוגיה של ב.מ.וו. פרט לקרן ההון PIF שהיא הבסיס המשותף בכל העסקאות, גם מיקום המפעלים זהה – העיר הכלכלית המלך עבדאללה, ומכאן גם ההערכה שיונדאי תתמקם שם.

מה אנחנו חושבים: מאז גילויי הנפט הראשונים בסעודיה ב-1938 הפכה הממלכה למעצמה כלכלית מבוססת זהב שחור. גם כיום סעודיה היא יצואנית הנפט הגדולה בעולם עם תפוקה של כ-12 מיליון חביות ליום, והיא גם מחזיקה בכ-15% ממצבורי הנפט העולמיים. ההערכה היא שבין 50%-70% מרווחי המדינה מקורם בתעשיית הנפט.

בחסות הגב הכלכלי החזק שמעניקים למדינה משאבי הנפט, יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן משנה בשנים האחרונות את פניה של הממלכה הערבית ומציג חזון חדש של קידום כלכלה מודרנית, מבוססת ידע וטכנולוגיה. בשלב זה יורש העצר דואג שלא לפגוע בכלכלת הנפט האיתנה, אבל מסע ההתרחקות ממנה כבר החל.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900

מתחמי תוכן

  • ליסינג במקום לרכוש רכב, אפשר פשוט לעשות ליסינג. מה זה אומר אייקון ליסינג
  • ביטוח רכב כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב. המלצות, טיפים ומדריכים אייקון ביטוח רכב
  • מימון לרכב רכישת רכב בתשלומים, מתי זה משתלם ומה חשוב לדעת אייקון מימון לרכב
  • רכב יד שניה כל מה שצריך לדעת ברכישת רכב משומש וממה צריך להזהר אייקון רכב יד שניה
  • טרייד אין מפתח תמורת מפתח: לשלם רק את ההפרש לרכב חדש יותר אייקון טרייד אין
  • בחר רכב
לפי דגם
או לפי קטגוריה
לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900
חזור למעלה