דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קבוצת פולקסווגן: מיצרן רכבים ליצרן תוכנה

Getting your Trinity Audio player ready...

קונצרן פולקסווגן (Volkswagen AG) הוא אחד מתאגידי הרכב הגדולים בעולם, וכעת לקראת סיום התוכנית האסטרטגית הקודמת מפרסמת הקבוצה תוכנית אסטרטגית חדשה עם דגש משמעותי על הנעות מתקדמות ותחבורה חכמה מבוססת תוכנה במטרה להפוך את הקבוצה ליצרנית טכנולוגיות תחבורה גלובלית.

אודי e-tron GT
אודי e-tron GT


פלטפורמות חדשות

הקו המנחה של קבוצת פולקסווגן הוא המעבר מפלטפורמות למנועי בעירה פנימית, דרך פלטפורמות חשמליות ייעודיות ותוכנות נהיגה שונות ועד נהיגה אוטונומית מלאה. פולקסווגן מציינת כי ב-10 השנים הקרובות שוק מנועי הבעירה הפנימית עתיד להצטמצם ביותר מ-20%, כאשר במקביל שוק הרכבים החשמליים צובר תאוצה ואף יעקוף אותו.

בהתאם לכך תפתח הקבוצה פלטפורמות חדשות שיענו לשם SSP – Scalable System Platform בהשקעה של כ-800 מיליון אירו. פלטפורמה זו תחליף בהדרגה את הפלטפורמות המוכרות כיום כגון ה-MQB המשמשת כיום את דגמי החברה המונעים באמצעות מנועי בעירה פנימית וגרסאות הפלאג-אין, או את פלטפורמת MSB המשמשת את פורשה טייקן ואודי e-tron GT, זאת לצד החלפה גם של פלטפורמות חשמליות חדשות יחסית כגון ה-MEB המשמשת כיום את פולקסווגן ID.3 וסקודה אניאק למשל.

לדברי פולקסווגן, פלטפורמת SSP תפחית את המורכבות בתכנון דגמים שונים ואורך חייה ארוך יותר, כמו כן כבר משנת 2026 תחל בייצור דגמים על בסיס פלטפורמה זו ובדומה ל-MEB גם היא תשמש את כל מותגי הקבוצה.

צפייה בתוכן קבוצת פולקסווגן: מיצרן רכבים ליצרן תוכנה


סקודה אניאק - השקה

העצמת תחום החשמל

כחלק מתקנות הזיהום המחמירות באירופה, וכהכנה לקראת תקנות הזיהום "יורו 7", פולקסווגן מתכננת לצמצם באופן משמעותי את חתימת המזהמים שלה. עד שנת 2030 תצמצם הקבוצה 30% מסך מחתימת הזיהום לעומת שנת 2018, כמו כן באותה מסגרת זמנים סך מכירות הקבוצה יתבססו על 50% רכבים חשמליים (BEV) ואילו עד שנת 2040 מצהירה פולקסווגן כי פלח הרכבים החשמליים שלה יעמוד על 100% בקירוב, בשווקיה העיקריים כמו מדינות אירופה וצפון אמריקה, ועד שנת 2050 הקבוצה תפעל במתכונת של 0% זיהום.

פורשה טייקן
פורשה טייקן

בחטיבת הטכנולוגיה של פולקסווגן יפעלו בשני מישורים – "מערכות ותאי סוללה" ו"טעינה ואנרגיה". פולקסווגן תפעל להקמת שיתופי פעולה שונים במטרה ליצור רציפות מעגלית משלב חומרי הגלם דרך ייצור הסוללה ועד שלב המחזור. כמו כן בפולקסווגן מתכננים ליצור פורמט אחיד לתאי הסוללה במטרה להפחית בעלויות הייצור לצד הרחבת השימוש. כדי לעמוד ביעדי הסוללות והאנרגיה תפעיל פולקסווגן (ברחבי העולם) 6 מפעלי-על עד שנת 2030.

בפולקסווגן מתכננים להציע ללקוח מעטפת אנרגטית שלמה – משלב רכישת הרכב החשמלי, עמדות טעינה, ניהול טעינה וצריכת אנרגיה.

פולקסווגן ID 4
פולקסווגן ID.4

מעבר לתחבורה חכמה

כאמור, מטרת העל של פולקסווגן היא המעבר מיצרן רכבים ליצרן טכנולוגיות תחבורה חכמה. לאור כך פולקסווגן תשקיע בתחומי תוכנה ותחבורה אוטונומית.

בתחום התוכנה יושקעו משאבים בשלושה נושאים – האחד, עדכוני תוכנה OTA - Over The Air לכל קו הדגמים מבוססי פלטפורמת MEB, כמו למשל פולקסווגן ID.4 וקופרה בורן. בשנת 2023 תשוחרר תוכנת פרימיום חדשה למערכת המולטימדיה ועדכוני OTA לדגמי אודי ופורשה ובשנת 2025 תציג תוכנה חדשה אשר תתנהג כפלטפורמה אלקטרונית לכל דבר "מקצה לקצה" ותאפשר הרחבות בהתאם להתפתחות הדגמים. פלטפורמה אלקטרונית זו תוצג כבר בדגם הראשון של פולקסווגן שיעשה שימוש בפלטפורמת SSP בשנת 2026. השלב הבא יכלול מערכת תוכנה אחידה לכל דגמי הקבוצה וכן יכולת הפעלת נהיגה אוטונומית בדרגה 4 (כיום נפוצות מערכות בטיחות בדרגה 2 ובדגמי הפאר נוכל למצוא דרגה 3).

קופה בורן
קופרה בורן

לאחר שדרוג מערכות התוכנה, מציינת פולקסווגן כי בשנת 2030 תהיה בידה הטכנולוגיה שתאפשר נהיגה אוטונומית בציי רכבי היסעים (שאטל). פולקסווגן תחזיק בבעלות לחלק מציי ההיסעים ותציע שירות זה ללקוחות שונים. במקביל הקבוצה נמצאת בעיצומם של מבחנים שונים לנהיגה אוטונומית ברכבים פרטיים (דרגה 4) בעיקר בעיר מינכן, אך מתכננת להרחיב את הניסויים לערים נוספות בגרמניה ואף לצאת מגבולות גרמניה אל סין וארה"ב, כאשר עד שנת 2025 תציע שירותי הסעה אוטונומיים בגרמניה וזמן קצר לאחר מכן גם בארה"ב. כמו כן תציע פולקסווגן אפשרויות שונות לניידות, כגון השכרה, מינוי, רכב שיתופי ואפשרות לנסיעה מזדמנת (בדומה ל-Uber למשל).

תוכנית אסטרטגית - פולקסווגן

צמיחה והתרחבות

בפולקסווגן מציינים כי הרווחים ממכירות מנועי בעירה פנימית בשנים הקרובות יוקצו למעבר הקבוצה להנעות חשמל כשעד שנת 2025 שואפת פולקסווגן להגדיל את הרווח מהמכירו באחוז אחד, מ-7-8% ל-8-9%.

לצד זאת פולקסווגן תקצה משאבים שונים להתבססות בשווקים נוספים. בשלב זה שווקי אירופה וסין מבוססים דיו, כאשר המטרה היא לחזק עוד יותר את שווקי צפון אמריקה. בפולקסווגן מציינים כי ממשל ביידן מעודד את המעבר להנעות חלופיות וצמצום זיהום האוויר, ועל כן זו ההזדמנות לנצל את קו הדגמים הנוכחי והעתידי של קונצרן פולקסווגן ולבסס את מעמדם בארה"ב, בדומה לקו הדגמים החשמליים המוצע בשוק הסיני. בפולקסווגן מבטיחים כי בקרוב יציגו את ה-ID. Buzz, רכב מסחרי חשמלי בעיצוב רטרו המזכיר את ה-T1 האייקוני.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה