דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חשמלי ומעוצב: סקודה אניאק קופה נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...

סקודה אניאק הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של סקודה ומבוסס על פלטפורמת MEB של קונצרן פולקסווגן המשמשת לא מעט דגמים בקונצרן – אודי Q4 אי-טרון, קופרה בורן וגם דגמי ID.3 ו-ID.4 של פולקסווגן.


סקודה אניאק קופה

בדומה לפולקסווגן ID.5 אשר הינה למעשה גרסת הקופה של ה-ID.4, חשפה סקודה את האניאק קופה, גרסה מעוצבת עם ניחוח ספורטיבי לאניאק המוכר. מצ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה בישראל, נמסר כי סקודה אניאק קופה צפוי להגיע ארצה בסוף שנת 2022.

מידות ועיצוב

העיצוב החיצוני של סקודה אניאק קופה שומר על החזית המוכרת כמו גם העיצוב הפנימי הזהה. השינוי המתבקש מתחיל בגג המתחיל לרדת לאחור כבר ממרכז הרכב ומסתיים בזנבנב קטן, זאת לעומת המרכב ה"סטיישני" של האניאק הרגיל. בהתאם, גודלו של החלון בקורה C קטן משמעותית ומאחור נפגוש בעיצוב יחידות תאורה ופגוש דומים לדגם הרגיל. דלת תא המטען מקבלת מראה קעור יותר לצד סף העמסה גבוה יותר.


סקודה אניאק קופה

גרסת ה-RS כוללת כמובן מוטיבים עיצוביים ספורטיביים כגון פגושים וחישוקים ספורטיביים יותר, לצד גימורים חיצוניים מושחרים, צבע ירוק "ממבה" ייחודי, גימור פנימי דמוי קרבון, דיפון תקרה שחור ומושבים ספורטיביים.

אורכו של האניאק קופה עומד על 465.3 ס"מ, רוחבו עומד על 187.9 ס"מ, גובהו עומד על 162.2 ס"מ, בסיס הגלגלים עומד על 276.5, ולתא המטען נפח של 570 ליטרים. בהשוואה לאניאק "הרגיל", הקופה ארוך ב-0.4 ס"מ, רוחבו זהה, גבוה ב-0.6 ס"מ, בסיס הגלגלים זהה כמובן ותא המטען קטן ב-13 ליטרים בלבד.


סקודה אניאק קופה

יחידות הנעה

סקודה אניאק קופה מצויד באותן יחידות הנעה מוכרת, כאשר לכולן תמסורת ישירה ומהירות מרבית המוגבלת ל-160 קמ"ש. סקודה לא פרטו בשלב זה מה טווח הנסיעה הספציפי לכל גרסה וציינו כי האניאק קופה יכול להגיע עד ל-545 ק"מ.

גרסת הכניסה "60" בעלת סוללת 62 קוט"ש, הספק של 180 כ"ס ו-31.6 קג"מ, הנעה אחורית והאצה ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות, גרסת ה-"80" בעלת סוללת 82 קוט"ש, הספק של 204 כ"ס ונתון מומנט זהה, ההנעה גם כן אחורית ובהאצה ל-100 קמ"ש מקזזת עשירית שנייה. גרסת ה-80x בעלת הנעה כפולה משני מנועים, עם סוללה בגודל זהה אך הספק גבוה יותר של 265 כ"ס ו-43.3 קג"מ, והאצה ל-100 קמ"ש ב-7.0 שניות.


סקודה אניאק קופה RS

גרסת ה-RS הספורטיבית כבר נהנית מהספק של 300 כ"ס, אך למעשה מדובר בגרסת ה-80x בעלת הספק של 265 כ"ס עם תוספת של 35 כ"ס ועוד 3.6 קג"מ נוספים הזמינים לפרק זמן של עד 30 שניות ומסייעים לקזז חצי שנייה בהאצה ל-100 קמ"ש, שמסתיימת לאחר 6.5 שניות.

זו האניאק היחידה בעלת מהירות מירבית של 180 קמ"ש, ובנוסף יש לה גם בולמים אדפטיבים ושלדת ספורט אשר מנמיכה את הרכב ב-15 מ"מ מלפנים ו-10 מ"מ מאחור והגה בעל תגובה פרוגרסיבית (בדומה לאניאק ספורטליין). סקודה אניאק קופה RS הוא רכב הפנאי השלישי שזוכה לתגית RS ומצטרף לאניאק RS שהוצג ב-2020 ולקודיאק RS שהוצג ב-2018.


סקודה אניאק קופה RS

אבזור ובטיחות

בדומה לסקודה אניאק המוכר, הקופה יציע רשימת אבזור דומה הכוללת סבכה קדמית מוארת, חישוקים בגודל של עד 21", תאורת מטריקס-לד, גג פנורמי הנמתח עד לחלקו האחורי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 5.3" לצד מסך מולטימדיה בגודל 13", בקרת אקלים תלת-איזורית, ריפודי בד, אלקנטרה ועור, מצלמות היקפיות ועוד.


סקודה אניאק קופה

בתחום הבטיחות ישנן עד 9 כריות אוויר, כולל כרית מרכזית בין הנהג לנוסע, ומערך בטיחות הכולל כמובן בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעת עייפות, אורות גבוהים אוטומטיים ועוד.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה