דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שוק הטרייד אין - המגרשים התמלאו, הלקוחות יחזרו?

Getting your Trinity Audio player ready...

שוק רכבי היד השניה עבר טלטלה של ממש בשנתיים האחרונות. משבר הקורונה והמחסור בשבבים הביאו לעצירת ייצור ממושכת ולזמני המתנה ממושכים להגעת רכבים חדשים, מה שהביא את הנהגים בישראל לדחות את החלפת הרכבים - ובעצם יצר מחסור משמעותי במלאי גם בשוק היד השניה. בהתאם, המחירים זינקו משמעותית.

בשנה הנוכחית השתנו פני הדברים, המגרשים חזרו להתמלא והמחירים ירדו בהתאם. אבל לצד זאת, עליית הריבית והאינפלציה הדוהרת מיתנו את הביקושים והציבו את הלקוחות בסיטואציה שלא היתה מוכרת להם בעשור האחרון. איך זה השפיע במבחן התוצאה?

צפייה בתוכן שוק הטרייד אין - המגרשים התמלאו, הלקוחות יחזרו?

בכירי ענף הטרייד אין התכנסו באולפן לדיון באתגרי השעה. אירחנו את מירית מאתוס, מנהלת חטיבת הטרייד אין בכלמוביל; ארז כהן, מנכ"ל פריסבי מכירת רכב; דני איטליאנו, המשנה למנכ"ל סמלת; ושגיב מגר, מנכ"ל קבוצת טרייד מוביל.

"אנחנו מזהים בחודשים האחרונים התאוששות", ציינה מירית מאתוס. "תחילת השנה היתה קצת יותר מורכבת עבורנו, אבל החודש נמכרו יותר רכבים חדשים - מה שבעצם מילא לנו את המגרשים. אני יכולה להגיד שהיום יש לנו מגוון מאוד רחב, ומצד שני אנחנו מזהים כניסה רבה יותר של לקוחות בחודשיים-שלושה האחרונים".

"דווקא עכשיו, בסביבת הריבית הגבוהה, המבצעים של חברות הרכב בנושא המימון הופכים את העסקה למאוד אטרקטיבית", אמר ארז כהן. "נושא הריבית הובן על ידי חברות הרכב כמשהו שמקשה על הלקוח, ורובן הצליחו לייצר מבצעים ולאפשר ללקוחות לרכוש מכוניות בריבית הרבה יותר אטרקטיבית מזו שקיימת בגופים חיצוניים".

"אצלנו מרגישים מצב הפוך", אמר דני איטליאנו. "לקוחות פרימיום שמחפשים מותגי פרימיום מתממנים קצת יותר, כי שווי הרכב גבוה יותר. ככל שהרכב יקר יותר, הקושי של הלקוח לקבל את ההחלטה ולשלם יותר ריבית, הוא משמעותי יותר. לכן אנחנו רואים האטה דווקא במותגי הפרימיום".

"שוק הרכב החשמלי עדיין לא תמחר את עצמו כמו שצריך", ציין שגיב מגר. "יש ריבוי מותגים שאינם מוכרים, וכשהם מגיעים לעולם הרכב המשומש יש יותר סימני שאלה לגביהם. כשיש יבואן גדול, חזק ומנוסה, ויש מרכזי שירות, אז קל יותר לתמחר את הרכב במחיר גבוה. מעבר לזה, בתפיסת המכירה צריך לדעת להסביר לצרכן את היתרונות המשמעותיים שיש מצד אחד ברכב חשמלי, ומצד שני גם לעשות בירור צרכים ולבדוק אם יש לצרכן איפה להתקין עמדת טעינה, למשל. לכן כל תפיסת המכירה משתנה".

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה