דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שווי שימוש רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


בשיטת המיסוי הישנה, שהונהגה בישראל עד לשנת 2009, כל רכב השתייך לקבוצת רישוי על פי מחיר הרכישה שלו, ולפי 7 קבוצות אלה נקבע שווי ערך השימוש שאותו הצרכן משלם.

כיום, שונתה השיטה ונעשה מעבר לשיטת חישוב שווי שימוש רציף (לינארי). פירוש הדבר שכעת שווי השימוש מחושב על פי אחוז קבוע ממחיר הרכב - ללא התייחסות למחירו. החקיקה החדשה נכנסה לתוקפה החל מינואר 2010, ובמהלך שנה זו עמד האחוז הנ"ל על 2.04% ממחיר הרכב. החל משנת 2011, עלה אחוז שווי השימוש וכיום הוא עומד על 2.5% ממחירו של הרכב. יוצאות מכלל זה הן מכוניות היברידיות, הנהנות מהטבת מס מיוחדת בגובה 530 שקל - סכום המופחת מהחישוב הרגיל של שווי השימוש.


מאזדה 3 החדשה 2010
 מאזדה 3. האם עדיין משתלם לקחת אותה בליסינג?


לנוחיותכם, מצורפת טבלה עם דוגמאות מכל קטגוריה:

קטגוריה

מכונית לדוגמא

מחיר, נכון ל-1/2011

שווי שימוש

מיני

סוזוקי אלטו

59,990 שקל

1,500 שקל

סופר מיני

סיטרואן C3

99,990 שקל

2,500 שקל

משפחתיות

טויוטה קורולה

120,000 שקל

3,000 שקל

מנהלים

מאזדה 6

157,500 שקל

3,938 שקל

מיניוואן

מיצובישי גרנדיס

162,900 שקל

4,073 שקל

רכב שטח

ניסאן קשקאי

159,000 שקל

3,975 שקל

רכב היברידי   הונדה אינסייט   129,900 שקל   2,718 שקל

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה