דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הצפירה לאחור: מדריך מזורז לעזרי חניה

Getting your Trinity Audio player ready...


מורים רוחניים אומרים לנו שצריך להסתכל קדימה, אבל לפחות בנהיגה, אם לא נדע מה קורה מאחורינו, זה עלול להיות מסוכן במיוחד. הקושי לראות בדיוק מה קורה מאחור, בעיקר בעידן של מכוניות מעוצבות ועבות, מביא לעתים לכניסות לא מבוקרות לקירות ובמקרים קשים יותר – לדריסת ילדים.

אז מלבד הצורך החיוני להנמיך את עוצמת הקול במערכת המולטימדיה ומלבד ההכרח לכוון מראות היטב ולסובב את הראש ככל האפשר כדי לוודא שאין איזשהו ילד שבדיוק רוכן לבחון עטיפת סוכריה על האספלט שמאחורינו – הטכנולוגיה מושיטה לנו יד כיום ומאפשרת התקנה פשוטה וזולה של אמצעי מניעה לתאונות רוורס.


העזרים הנכונים יכולים למנוע תקריות מצערות / צילומים: יח"צ

חיישני חניה בהתקנה עצמית

ב-80-100 שקלים אפשר לקנות קיט של חיישני נסיעה לאחור. זאת, כמובן, אם יש לכם ידיים טובות ואתם מתכוונים להתקין אותם בעצמכם. אפשר לחסוך עוד יותר ולרכוש במחיר הנמוך מ-50 שקלים, כולל משלוח לישראל, ערכה מלאה באיביי (eBay.com) שתישלח מסין. המחיר הנמוך נלווה, לעתים, למשך המתנה ארוך למשלוח מסין – לעתים אפילו חודש ויותר. ערכת חיישנים שכזו תכלול ארבעה חיישנים שיותקנו על הפגוש האחורי, צפצפה, לעתים גם צג צבעוני שממחיש באופן ויזואלי עד כמה אנחנו קרובים לאובייקט שמאחורינו, וגם קופסת שליטה שאליה מתחברים כל הרכיבים והיא זו שמספקת להם את החשמל. ערכה משוכללת יותר יכולה לכלול מראה פנימית שבתוכה מוטמע צג ההמחשה הצבעוני. כדאי לשים לב שהערכה כוללת גם ראש מקדחה לפגוש, שמתאים בדיוק לקוטר הנדרש להתאמת החיישנים מאחור.



חיישני חניה עם התקנה

המחיר המקובל כיום לערכת חיישני חניה ביחד עם התקנה ברכב הוא כ-150 שקלים. אם שקלנו לרכוש ערכה בארץ, הרי שתוספת המחיר להתקנה אינה גבוהה כלל, בעיקר לאור העובדה שמשך ההתקנה במרכז התקנות צפוי להיות קצר הרבה יותר ממשך ההתקנה הביתית.

מצלמת נסיעה לאחור

בעידן שבו לכל מחשב מתחיל מוצמדת מצלמת רשת זולה, אפשר גם לרכוש מצלמה זולה שתראה לנו מה שקורה מאחור. מדובר, מטבע הדברים, במצלמה מעט מורכבת יותר, היות שהיא צריכה להיות עמידה בקור ובחום, בבוץ ובקרח, וגם להיות מסוגלת להראות לנו תמונה ברורה יחסית של מה שקורה מאחור – גם בשעות החשיכה ותחת התאורה הבלעדית של פנס הנסיעה לאחור. ובכל זאת, למרות כל הדרישות, באתרי הקניות בחו"ל אפשר לקנות מצלמה כזו סביב 50 שקלים.



העלות, עם זאת, אינה מסתיימת בכך - כיוון שצריך באיזשהו אופן להציג את התמונה מול עיני הנהג. שתי האפשרויות המרכזיות הן: קופסת שליטה אשר מצד אחד מתחברת אליה המצלמה ומצד שני – מסך ייעודי מול הנהג, או מראה פנימית שבה מוטבע מסך. אם מול עיני הנהג כבר נמצאת מערכת מולטימדיה ש"יודעת" להציג וידאו – אזי כדאי לבחור במצלמה שתוכל להתממשק עם המערכת וכך, עם העברת תיבת ההילוכים למצב נסיעה לאחור, אפשר יהיה לראות על הצג את מה שקורה שם. ערכה של מצלמת נסיעה לאחור ביחד עם מסך והתקנה יעלו איפשהו בין 400 ל-1,000 שקלים ואף יותר – הכל תלוי באיכות המצלמה ובאיכות, מבנה וגודל המסך.

אנחנו ממליצים שלא לוותר על חיישני נסיעה לאחור – גם אם נתקין מצלמת רוורס. הסיבה היא שהמצלמה מספקת לנו תמונה טובה, תרתי משמע, על מה שקורה מאחור, אבל קשה מאוד להעריך באמצעותה עד כמה אנחנו מתקרבים לאובייקטים שנמצאים שם. שילוב של מצלמה עם חיישנים הוא שילוב מצוין. כדאי לציין כי החל מחודש אוגוסט 2013 מצלמת נסיעה לאחור מזכה גם בניקוד להנחה במס קניה של רכב חדש.

התקנות מורכבות

ישנם כמה אופנים של הרכבות מסובכות ויקרות יותר של חיישני נסיעה לאחור. סוג אחד הוא חיישני נסיעה לאחור שמותקנים אצל יבואן הרכב, ולעתים אפילו אצל היצרן. כשההתקנה מגיעה מהיצרן היא יקרה מאוד מכמה סיבות. ראשית, אביזרים מקוריים יקרים מאוד כיוון שהם נמצאים בפיקוח המוקפד של פס הייצור המקורי. שנית, החיישנים הללו יהיו בדרך כלל משולבים טוב יותר במערכת האלקטרוניקה של הרכב ושלישית, על אביזרים מקוריים מהיצרן מוטל מס גבוה מאוד. חיישנים שיותקנו אצל היבואן יהיו יקרים פחות, אבל עדיין צפו לעלות בארבע ספרות.

אם יש לנו כלי רכב גדול, כמו רכב שטח או מכונית ארוכה, ייתכן שנרצה להתקין חיישנים גם מלפנים ובצדדים. במקרה הזה ההמלצה היא להתקין זמזם מלפנים וזמזם מאחור, כדי שנוכל להבחין היכן אנחנו קרובים מדי לאובייקט חיצוני.

התקנה מורכבת נוספת מגיעה מתחום כלי הרכב המסחריים. משאית עם ארגז גבוה עשויה להיתקל באובייקטים שאנחנו, במכוניות הקטנות, איננו מודעים אליהם. ארגז גבוה וסגור של משאית עשוי לפגוע בעץ, במרפסת נמוכה ובמכונות במפעלים ובשטח. התקנה של חיישנים גם בחלקים הגבוהים של הארגז היא מעשה חכם בהחלט.



טיפים

1. היות שהתקנת חיישני חניה כוללת חפירה בפגושים ולעתים גם בחלקי ריפוד בתוך הרכב, כדאי לבחור במתקין רציני וקפדן, שלא ישאיר אחריו מרכב פגום.
2. בחלק מערכות החיישנים אפשר לשלוט בעוצמת הזמזום של הזמזם. הדבר מומלץ מאוד, בעיקר עבור מי שרגישים לצפצוף הלא נעים – ועבור מי שאינם שומעים היטב.
3. כשבוחרים בקיט, כדאי למצוא חיישנים שמתאימים בצבעם לפגוש שלנו.
4. התקנה של צג שממחיש באופן ויזואלי את הקרבה לאובייקט שמאחורינו – מאפשרת הנמכה ואפילו כיבוי של הזמזם, כיוון שבאמצעותו אנחנו מקבלים בדיוק את אותו מידע.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה