דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

5 אביזרים חיוניים לרכב, ועוד 5 שאפשר לוותר עליהם

Getting your Trinity Audio player ready...


5 אביזרים חיוניים

1. תפעול מערכת הקול מההגה
אחרי שמתרגלים לתפעל את מערכת הקול מגלגל ההגה – קשה לחזור אחורה. הרעיון הוא שעל גלגל ההגה מסודרים כמה כפתורים שהלחיצות עליהם מפעילות את רוב הפונקציות החיוניות במולטימדיה. הגברה והנמכה של עוצמת הקול הן החשובות ביותר, אבל באמצעות לחיצות מגלגל ההגה אפשר להעביר תחנה ברדיו או להחזיר רצועה אחת אחורה בקבצי המוזיקה. לעתים אפשר לענות מגלגל ההגה לטלפון שמצלצל. כמה שפחות פגיעה בתשומת הלב תוך כדי נהיגה, בלי לפגוע בתפעול. אהבנו.

2. חיבוריות USB, AUX ו/או בלוטות'
עד לאחרונה עוד נמכרו בארה"ב מכוניות חדשות עם נגני קלטות (!). כיום, כשכמעט לכולנו יש סמארטפון, או לפחות נגן MP3 זה או אחר, כבר קשה אפילו לראות שימוש נרחב בדיסקים. חיבוריות הולמת למערכת המולטימדיה – חוטית (כמו USB או AUX) או אלחוטית (כמו בלוטות') – תהפוך את השימוש בטלפון ובמערכת המולטימדיה גם יחד לחוויה טבעית הרבה יותר.


כדאי שיהיה: שליטה מההגה על הרדיו וגם דיבורית בלוטות' / צילומים: יצרניות. בכותרת: פז בר
3. כניסה והתנעה ללא מפתח
פעם רק עשירים יכולים היו ליהנות מחוויית השימוש נטול המפתח (Keyless), אבל כיום המערכת הזו נעשית נגישה יותר ויותר. הרעיון הוא שאנחנו לא צריכים לשלוף את השלט כדי לשחרר את נעילת המכונית, וגם לא צריכים לאתר בחשכת הלילה את המפתח הנכון להתנעה שלה. השלט נטול המפתח יכול להישאר בכיס, המכונית תיפתח כשנתקרב (או בלחיצה על ידית פתיחת הדלת) וכשנרצה להתניע – פשוט נלחץ על כפתור ההתנעה.

4. מערכת בקרת שיוט מסתגלת (אדפטיבית)
בקרת השיוט האדפטיבית דומה במידה רבה למערכת בקרת שיוט (קרוז קונטרול) סטנדרטית, למעט העובדה המרכזית – שהיא יודעת לא רק לשמור על מהירות הנסיעה, אלא גם מזהה ושומרת מרחק מהרכב שלפניה. מצד אחד, המערכת הזו היא מערכת בטיחותית שיודעת להזהיר אותנו מפני קירבה יתרה למכונית אחרת. מצד שני – זו מערכת נוחות היות שבשעות נהיגה בפקקים ובעומסים היא יכולה לחסוך מאיתנו הרבה מה"גז-ברקס" ולנהוג, במידה מסוימת, במקומנו.

5. מראה מתכהה
לא רק נהגים ששכחו לכבות את האורות הגבוהים שלהם מסנוורים אותנו מאחור בנהיגת לילה, אלא גם אלו שסתם נושאים מטען רב או כמה נוסעים, ולא כיילו את הפנסים כך שהאלומה שלהם תונמך. מהסיבה הזו, מראה מתכהה היא פריט אבזור יעיל ושימושי. המראה הזו מציגה בפנינו את הכביש שמאחורינו, אבל ברגע שהיא מזהה סינוור – היא מתכהה באופן אוטומטי וחוסכת מאיתנו את ההפרעה המסוכנת לנהיגה.




5 אביזרים שאפשר לוותר עליהם

1. גג שמש (סאן רוף)
אפשר לחלום על תחושת הנסיעה תחת שמיים זרועי כוכבים, אבל העובדה היא שגג שמש אינו עושה את העבודה – וגם פוגם לא מעט בחוויית הנהיגה שלנו. גג השמש אינו נראה לעיני הנהג – אבל הוא מורגש בהחלט – בצמצום מרווח הראש, ברעשי הרוח ובבעיות האיטום שעשויות להתגלות לאחר כמה שנות שימוש.

2. מגן חזירים
חוואים אוסטרלים שנוסעים עם טנדר העבודה שלהם בקרבת האאוטבק הפראי, רגילים להתנגש בחזירים ובחיות גדולות אחרות שקופצות לפני הגריל שלהם. החוואים ההם משתמשים במגני החזירים כדי לשמור על עצמם ועל הרכב מפני המתאבדים ההם, אבל רכב שטח או כמו-שטח מודרני, ממש אינו צריך את המגן – שהופך להיות מלכודת מוות לילדים ושאר הולכי רגל שעשויים להיפגע ממנו ברמה קטלנית גם במהירות נמוכה במיוחד. המגן פוגם גם ברכב עצמו, בכך שהוא מכביד במשקלו וגם גורע מזוויות הגישה בעת נהיגה שטח אמיתית.



3. חישני גשם
נשמע נחמד – איך שמתחיל לרדת גשם, המגבים מתחילים מאליהם לפעול ולהסיט את הטיפות שחוסמות את שדה הראייה. בפועל, חישני הגשם דורשים כניסה למצב וגם אז, יש להם נטייה לפעול על דעת עצמם, בלי קשר ישיר למצב הגשם או קצב זליגת הטיפות. כשחישני הגשם פועלים, נהגים מתעסקים יותר עם ריסון או עידוד פעולת המגבים מאשר במצב ההפעלה הרגיל.

4. העברת הילוכים מההגה עם גיר אוטומטי
נהגי מכוניות מירוצי פורמולה 1 מקצרים את תהליך העברת ההילוכים ומעבירים את ההילוכים ממנופים ייעודיים על גלגל ההגה. כמה וכמה מכוניות ספורט נמכרות בעולם עם מערכת הילוכים רובוטית-מהירה שגם עמה ניתן ליהנות מחוויית נהיגה ספורטיבית עם העברות הילוכים מההגה, בלי צורך להסיר את היד ממנוע. כשמדובר במערכת הילוכים אוטומטית סטנדרטית למכונית משפחתית מנומנמת, אנחנו לא מצליחים להבין בשביל מה צריך את המנופים האלה.



5. בלם יד אלקטרוני
ייתכן שיצרני הרכב רוצים להפחית משקל ולעמוד בתקינות אלה ואחרות, אבל בשבילנו, משתמשי הרכב, הוויתור על מנוף בלם היד לטובת כפתור – פוגמת בהנאה יותר משהיא משדרגת אותה. לא נראה לנו מורכב מדי להרים ולהוריד את המנוף לפי הצורך, אבל אנחנו כן מצטערים על היעדר האפשרות להיעזר בבלם היד בעת זינוק בעלייה או בשעת בלימת חירום. על נעילת גלגלים מבוקרת באמצעות בלם היד אנחנו לא מדברים, כי זה לא חינוכי...

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. איפה שר התחבורה? 
    , 10-03-2014

    אולי במקום לסכם הכל לכתבה יפה ומעניינת ננסה לדחוף שהאביזרים החיוניים אפילו חלקם יהוו כבסיס וחובה בייבוא המכוניות בישראל.

    הרי כמעט 70% מהרכבים שמיובאים לארץ שונים לגמרי מאותו הדגם בארצות שונות שוב מטעמי חיסכון בכסף.

    לחצני שליטה מההגה עולים 200-350 שקלים באיביי תלוי בסוג הרכב לערכה מקורית , אבל למה שלא יהייה חובה בכל רכב בארץ? מספיק שיחסוך תאונה אחת.

    סגור תגובה

  • 2. כתבה שטוטית 
    , 13-03-2014

    אני מבקר קבוע באתר ומתעניין קבוע בעולם הרכב אבל זאת כתבה שמביישת את האתר , מי החליט על הדירוג הזה? יש לי תחושה שמי שכתב את זה לא מבין מה הוא רושם. התנעה ללא מפתח חיונית? חחח מי החליט שסן רוף לא חיוני? או העברת הילוכים מאחורי ההגה שזה בכלל כייף לא נורמאלי ,
    בכלל לא חיוני היום רכב אפשר להסתדר גם בלעדיו.

    סגור תגובה

  • 3. יש כאן הרבה שקרים!!!!!!!!!! 
    חובב מכוניות שרירים טבעוני, 03-06-2014

    1. חלון השמש דווקא עוזר לחוויה, הוא מראה שאנחנו לא סגורים ונחנקים בתוך האוטו (ובמיוחד שפותחים אותו).
    2. מנופים להעברת הילוכים מההגה מאוד חיוניים. הם עוזרים לך להנות ולא להרגיש שאתה לא עושה כלום (כמו טייס). כשמדובר במשפחתומטיות חייבים מנופים מאחורי ההגה או לפחות טימפטרוניק ומספר הילוכים גבוה.
    3. מגן חזירים הוא בונוס בטיחות, זה מכביד על האוטו וזה הופך אותו ליותר טוב (אני טיפוס של מכוניות שרירים).
    4. שליטה מההגה אינה חיונית בכלל. זה פוגע בתחושה כי אם אתה רגיל למכוניות ספורט ישנות (לדוגמא: טויוטה AE86) אז כשתכנס למכונית עם כפתורים על ההגה אז פחות תהנה כי התחושה אינה טבעית.
    5. גם ריפודי עור אינם חיוניים. למרות שהם יותר רכים ומחבקים הם פחות טובים מבחינה מוסרית, היית רוצה שיקחו אותך, ירצחו אותך ויקלפו את עורך בשביל לרפד מכוניות.

    סגור תגובה

  • 4. אביזרים 
    יוני, 05-01-2015

    הכי חשוב שיהיו אביזרי בטיחות וחירום

    סגור תגובה

חזור למעלה