דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ליסינג לעסקים: שווי שימוש

Getting your Trinity Audio player ready...



לקראת סוף שנות ה-90, עם התפתחות תעשיית ההייטק בישראל, תופעה חדשה הגיעה לישראל: ליסינג תפעולי. במקום להחזיר לעובדים עלויות ותשלומים שונים הקשורים לנסיעותיהם, החליטו החברות לאפשר לעובדיהם לקבל רכב צמוד חדש מגורם חיצוני - תמורת תשלום חודשי קבוע ועל פי רוב, לתקופה של 3 שנים. התשלום מנוכה אוטומטית ממשכורת העובד כל חודש – וכתוצאה מכך, משכורת הברוטו כפי שהיא נרשמת, נמוכה יותר – והעובד משלם מס הכנסה מופחת.

כאשר התפתח שוק הליסינג וצמח לכדי נתח משמעותי משוק הרכב הישראלי, החליטה המדינה להתערב והנהיגה את שיטת קבוצות שווי השימוש. הוגדרו 7 קבוצות מחירים שונות, כאשר עבור כל קבוצה נקבעה תוספת אוטומטית המתווספת למשכורתו של העובד וכתוצאה ממנה, מתוקנת הפרצה במיסוי והעובד משלם את המס הנדרש.

קבוצות שווי השימוש חילקו למעשה את המכוניות המוצעות בליסינג התפעולי למספר קטגוריות שונות, כאשר הנפוצה בהן היתה קבוצה 2 אשר כללה מכוניות משפחתיות נפוצות כדוגמת מאזדה 3.

החל מינואר 2010 הונהגה שיטה חדשה: שיטת חישוב שווי שימוש ליניארית. על פי שיטה זו, שווי השימוש החודשי נקבע על 2.04% עבור מכוניות שעלותן קטנה מ-130,000 שקלים. עבור בעלי מכוניות שעלותן גבוהה מסכום זה, יקבע שווי השימוש החודשי על 2.48% מעלות הרכב החדש. בשנת 2011 יעודכן אחוז שווי השימוש כלפי מעלה, לערך שבין 2.43% ל-2.6% מממוצע מחיר הרכב בשנת 2010 ו-2011. במקביל, תבוטל ההבחנה בין מכוניות שעולות עד 130,000 שקלים לבין מכוניות יקרות יותר – המשמעות היא שהחל מה-1 לינואר 2011, שווי השימוש עבור המכוניות המשפחתיות הנפוצות ביותר יצמח בכ-25%.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה