דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט קרוז - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

למה אתם מצפים מהמשפחתית הבאה שלכם? אל תטרחו לענות, כולם כבר יודעים. אחרי הכל, אותה התשובה חוזרת על עצמה במקרים רבים. איש משפחה שזכאי ל"ליסינגומטית" יתמקד בנוחות, במרווח ובבטיחות. קצת ביצועים, עיצוב ואבזור לא יזיקו, אם אפשר. לקוח פרטי ייקח בחשבון גם מוניטין של אמינות, סחירות וצריכת דלק. האם שברולט קרוז המחודשת עונה על כל הדרישות?

 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: שברולט קרוז


שברולט קרוז, 1.6 בנזין, 124 כ"ס, החל מ-120,000 שקל 

יתרונות

חסרונות

 נוחות נסיעה

מושבים צרים

   מרווח בתא הנוסעים ובתא המטען

שידוך בינוני בין תיבת ההילוכים למנוע

   אבזור

 


מרווח פנים ונוחות:
כלל אצבע ותיק אומר – ככל שהיישוב מוזנח יותר, כך פסי ההאטה הסלולים בו יהיו מפלצתיים יותר. אנחנו מכוונים את הקרוז לעבר אחד הכפרים הנידחים יותר שבמפת הארץ. הכביש ברחוב הראשי גדוש מכשולים שבורים, שפחות נראים כמו באמפרים ויותר כמו משהו שנשפך בטעות ממשאית מערבל בטון חולפת. לוקחים אוויר ונוסעים קדימה. שברולט קרוז עוברת את מבחן הטילטולים בהצלחה יתרה. בולמי הזעזועים סופגים את פסי ההאטה הפראיים והנוסעים נותרים שלווים. גם אחרי שיצאנו מהכפר לכביש המהיר נשמרה רמת הנוחות טובה. זה לא מובן מאליו, שכן מכוניות עם מתלים רכים כשל הקרוז נוטות להתנדנד במהירויות גבוהות, בעוד השברולט מגהצת את האספלט היטב.

 

שברולט קרוז. כבר לא המשפחתית העצלה בישראל / צילומים: אור גרוס

המכונית הגלובאלית הראשונה של שברולט – לקרוז יש שורשים בארה"ב, דרום קוריאה וגרמניה – הפכה לאחרונה לקומפקטית הנמכרת ביותר בשוק האמריקני. ברכב המוכוון למולדת הצ'יזבורגר לא ציפינו למצוא מושבים קדמיים צרים שכאלה. בוודאי שצרים מלהכיל נוסעי פול-סייז מפלורידה וגם ממוצעי-גזרה ישראלים יבחינו בכך. אז כורסאות טלוויזיה כמו שאתם זוכרים מהאמריקאיות של פעם לא תמצאו בקרוז, אבל עדיין מדובר במכונית גדולה, לאורך ולרוחב. משפחה בת 4 נפשות תתאכלס בתוך הקרוז ברווחה. גם חמישיית נוסעים תסתדר היטב, לפחות ביחס למה שמציעות משפחתיות אחרות. תא מטען עמוק בנפח 450 ליטרים יספק בהחלט את צרכי ההעמסה של בית-אב ממוצע.

בטיחות: חמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק הפומבי של ארגון EuroNCAP. שש כריות אוויר כבר מגרסת ציי הרכב הנפוצה (LS) אותה בחנו. שברולט קרוז בהחלט עומדת בסטנדרט הבטיחות של משפחתית מודרנית. תפעול הבלמים דורש הסתגלות קצרה. מהלך הדוושה אינו לינארי – לחיצה חלשה עליה כמעט ואינה משפיעה על תנועת הרכב, אך דריכה חזקה יותר תביא את הדיסקיות לנשוך את הגלגלים היטב.

 


ביצועים: עד לסוף 2010, הייתה שברולט קרוז המכונית העצלה ביותר בסגמנט. לא עניין של נתונים רשמיים כמו כוחות סוס או תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש. זו פשוט התגובה הנרגנת של המנוע בעודו כורע תחת נטל המשקל – כמעט 1,400 ק"ג, יאמר לזכותו – שגרמה למספר לקוחות להגיע למוסכים ולטעון שהרכב מקולקל. ביצרן לא התעלמו מהבעיה והחל ממודל 2011 מצוידת הקרוז במנוע משופר. תוספת של 9 סוסים (124 כ"ס ביחידה החדשה לעומת 115 בישנה) אולי לא נשמעת כמו סיפור גדול, אבל זה בדיוק מה שהקרוז הייתה צריכה.

כעת מרגישה שברולט קרוז נמרצת דיה. לא חורכת אספלט, אבל בהחלט משהו שמצדיק את שמה. תיבת ההילוכים האוטומטית בת 6 יחסי ההעברה שודרגה אף היא, גם אם עדיין אינה מסונכרנת באופן מושלם עם המנוע. על הכביש, הכל מתחבר לכדי תחושה של משפחתית מוצקה ומודרנית. התנהגות הכביש הבטוחה נשמרת גם בנהיגה תובענית. בשורה ספורטיבית לא תמצאו כאן, אבל אם אתם בעניין של משפחתיות – כנראה שלא חיפשתם אותה מלכתחילה.

תא נוסעים:  נעים להתארח בקרוז. מי בכלל זוכר את שברולט אופטרה האפרורית ששווקה עד לפני שנתיים? הקונסולה המרכזית וחישוק ההגה המעוצבים מעבירים רושם אופנתי-סולידי. גימור הדיפונים רחוק מלהיות יוקרתי, אבל איכות הרכבה מוקפדת בפס הייצור תמנע קרקושי-פלסטיק וצקצוקי-ברגים למשך קילומטרים ארוכים.

 

החל ממודל 2011 משווקת הקרוז עם בקרת שיוט כסטנדרט. צ'ופר זה מצטרף לשליטה על מערכת השמע מההגה, חיבור לנגנים ומחשב דרך. רשימה מכובדת עבור משפחתית ליסינג. לקוחות פרטיים יוכלו להוסיף 5 אלף שקל ולקבל את מהדורת ה- LS+ שכוללת בקרת אקלים, חיישני תאורה, פנסי ערפל וחיישן לחות להפעלה אוטומטית של מפשיר האדים. ברכב המבחן הותקנה גם מערכת מולטימדיה, בשווי של כ-4 אלף שקל, הכוללת מסך מגע, GPS ופונקציות מתקדמות נוספות. הנדסת האנוש מוצלחת ברובה, כל המערכות אינטואיטיביות לתפעול וגם טכנופובים מושבעים יסתדרו בקלות עם הקרוז.

הפינה הכלכלית: נכון שלא נוטים לדבר על כך במבחני דרכים, אבל אם התכוונתם לשבור חיסכון ולקנות משפחתית, ודאי תרצו לשמוע גם על שמירת הערך שלה או על שרידותה המכאנית. קרוזיות רבות נעות על כבישי הארץ מאז 2009 (וברחבי העולם מ-2008) – לא המון זמן, אבל מספיק כדי לתת אינדיקציה ראשונית. אז ככה: שברולט קרוז מפגינה בינתיים אמינות גבוהה. נרשמו כמה "מחלות ילדות" קלות בדגמים המוקדמים – ענייניים אלקטרוניים במערכות הנוחות – בהחלט לא מה שמכנים האמריקנים "Deal Braker".

 

מחיר שוק ריאלי של שברולט קרוז LS פרטית בת שנה עומד כיום על 90-95 אלף שקל. קרוז 2009 במצב טוב תעבור יד תמורת כ-80 אלף שקל. זוהי שמירת ערך סבירה עבור משפחתית חדשה. יצוין כי ערך הדגמים עם המנוע המיושן נפגע מרגע שהושקה המהדורה המשודרגת. בדומה לכל רכב אחר המצוי בשפע בציי הרכב, צפויה סחירותה של הקרוז להתערער במידה מסוימת כשיוצף בקרוב השוק בקרוזיות יד שניה מליסינג עם הנחות מפליגות, תנאי טרייד-אין ואחריות לשנה. את כל אלה לא תוכלו להציע בעצמכם כמוכרי רכב משומש, אבל תמיד יימצאו קונים שיעדיפו לשלם קצת יותר עבור מכונית מיד פרטית.

בסך הכל: האם שברולט קרוז עומדת במבחן "שהרכב הטוב ביותר ינצח"? כמעט בכל תחום ספציפי תימצא יריבה שתתעלה על הקרוז. רנו פלואנס יותר מרווחת ולא פחות נוחה, סקודה אוקטביה 1.2 TSI יותר מהירה ואיכותית, טויוטה קורולה יותר חסכונית ומאזדה 3 יותר מהנה לנהיגה. אבל כחבילה שלמה של תכונות, שברולט קרוז המעודכנת לא נכשלת – אפילו לא קרוב – באף אחד מהסעיפים החשובים. לראשונה בהיסטוריה, לשברולט יש מכונית קומפקטית טובה.

 

לדגמי שברולט בישראל – שברולט

 

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה