דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט סוניק – מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



זה קרה לפני כמה שנים ספורות. היא עמדה שם בחניה, חדשה ונוצצת. קיבלתי את מפתחות מכונית הליסינג החדשה שלי מנציג המכירות. עמדתי שם ונתתי לעצמי כמה דקות להסתכל עליה. אז מה אם היא קצת שמנמנה? אז מה אם הגלגלים נראים חסרי פרופורציה ביחס למרכב? אז מה אם האנטנה תשמש תלמיד תיכון במשחק חרבות ואילו אני אצטרך לתקוע במקומה קולב? בתקופה בה רכבי הליסינג היו נדירים כמו שהם שכיחים כיום, לקבל רכב צמוד מהעבודה לווה בטקסיות של תינוק שהרגע קיבל את הצעצוע הראשון שלו. על מכסה המנוע של מכונית הליסינג שלי התנוסס בגאווה סמל המניפה של דייהו, ומאחורה בלט שם הדגם "לאנוס". בתהליך האבולוציוני שהרכב עבר הייתי גם מדביק לו את הכיתוב 4X4.

הרבה מים זרמו בין דרום קוריאה לבין משרדי ג'נרל מוטורס שבדטרויט ארה"ב מאז ימיי דייהו. אין ספק שכיום היצרנים הקוריאנים משחקים במגרש של "הגדולים" בלא רגשי נחיתות, ואין ספק שאת השם דייהו מכירים רק "שועלי קרבות" היי-טק שכמוני.


לעמוד הדגם בקטלוג ICar: שברולט סוניק

שברולט סוניק, 1.6 ליטר, 116 כ"ס, מחיר: 105,500 שקל 

יתרונות

חסרונות

אבזור נדיב

תיבת הילוכים לא מלוטשת

  מנוע חזק

מנוע רועש

  משכיחה את האבאו

חסרה יכולת דינאמית



זה מטוס? זו ציפור? שברולט סוניק בחניון לא אופייני / צילומים: אלעד שלו

בחזרה ל-2012. שברולט סוניק בגרסת מרכב האצ'בק עמדה שם בחניה, חדשה ונוצצת. הרגע קיבלתי את המפתחות ממנהלת השיווק. עמדתי שם ונתתי לעצמי כמה דקות להסתכל עליה. נאה בהחלט, אני אומר לעצמי. הסוניק לא תסובב ראשים, אבל היא בהחלט נעימה למראה. חרטום הסוניק אינו שונה מהקו העיצובי העכשווי של שברולט, עם שבכה כפולה ובמרכזה סמל עניבת הפרפר של שברולט. קו המותניים הגבוה משתלב בצורה הרמונית עם עיצוב הדלת האחורית, שמסתירה את ידית הפתיחה. תוספת נחמדה לעיצוב צעיר אבל פחות פרקטית לשומרים בחניון ששיחקו "חפש את הידית" במשך כמה דקות, ואחרי שמצאו התקשו לפתוח את הדלת. כשמעמידים את הסוניק מול מאזדה 2 או סיאט איביזה, הסוניק נראית פחות צעירה ושובבה והרבה יותר מהוגנת וכבדה.

"את ההשראה לעיצוב תא הנוסעים הסוניק קיבלה מכמה מקורות", כך סיפרה לי מנהלת השיווק של UMI. "את ההשראה לעיצוב הסימטרי של הקונסולה המרכזית קיבלה הסוניק מתא טייס, עם עיצוב סימטרי שמקדיש תשומת לב גם לנוסע ולא רק לנהג". היא לא ידעה שהיא נפלה על טייס, שאמנם לא ניחן בכשרון עיצובי יוצא דופן אבל בהחלט מצליח להבחין בכך שהקונסולה המרכזית מזכירה יותר את השברולט קרוז ופחות קוקפיט של מטוס. "את ההשראה ללוח המחוונים קיבלה הסוניק מלוח מחוונים של אופנוע", הוסיפה מנהלת השיווק, ופה אני חייב להסכים. לוח המחוונים אכן דומה ללוח מחוונים של אופנוע, אבל השאלה היא האם זה עושה חסד עם הסוניק. בזה אני פחות בטוח. תא הנוסעים מרווח למדי, כאשר גם לנוסעים במושב האחורי יש די מרווח שיגן על פדחתם מפני מפגש עם התקרה.


הסוניק התייצבה למבחן עם מנוע בנפח 1.6 ליטר המנפק 116 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-15.8 קג"מ ב-4,000 סל"ד, ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. עם נתונים שכאלו, הסוניק בהחלט מפגינה זריזות. היא אולי פחות זריזה ביציאה מהמקום לעומת מאזדה 2, אבל השברולט מפגינה גמישות בזכון יתרון הסוסים שמתחת למכסה המנוע ובזכות התוספת של שני הילוכים לעומת המאזדה. אבל אין טוב בלי רע. המעברים של תיבת ההילוכים האוטומטית פוגמים בכוח שמגיע לגלגלים, וחוסר הליטוש גורם לתחושה של בלבול, במיוחד בין ההילוך השני לשלישי.

יוצאים מהעיר, כאשר היעד הוא היישוב נס הרים שבהרי ירושלים. לוח המחוונים אולי מזכיר אופנוע, אבל כבר ביציאה לכביש הפתוח ברור לסוניק ולי שהיום לא נשחיז צמיגים בכבישים המפותלים. ככל שהמהירות עולה, המנוע מפגין מאמץ גדול יותר. מעל 4,000 סל"ד המנוע הופך לרועש, ומעל 5,000 המנוע כבר נשמע כמו אותם חבר'ה של אוהד בית"ר במשחק הפסד לבני סכנין. הסוניק מבוססת על פלטפורמה המשותפת גם לאופל קורסה, וזה לכשעצמו נשמע מבטיח - אבל עם כיול מתלים פחות טוב, קפיצים רכים ובולמי זעזועים נוקשים, הסוניק מעבירה את שיבושי הכביש דרך השילדה ישירות לישבן. בסעיף צריכת הדלק אין בשורות גדולות. בתנאי המבחן השיגה הסוניק צריכת דלק של 10.5 ק"מ לליטר.


הסוניק מתומחרת כמו מתחרותיה לסגמנט הסופר מיני. הגרסה שנבחנה, עם מנוע 1.6 ליטר, עולה 105,500 שקל. דגם ה-LS הבסיסי, עם מנוע 1.4 ליטר וללא מחשב דרך וחישוקים קלים, יעלה 2,500 שקל פחות. המחירים של שברולט סוניק לא זולים, בימים בהם שוק הרכב מציע מכוניות סופרמיני מופחתות סמ"ק ועם תיבה ידנית במחיר של כ-70,000 שקל.


לדגמי שברולט בישראל - שברולט

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה