דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו קפצ'ור (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



רנו קפצ'ור הוא רכב פנאי קטן שנמכר בישראל מאז 2013, ובמהלך שנת 2017 עבר מתיחת פנים חשובה. אומנם הקפצ'ור הוא לא להיט המכירות של רנו בארץ, כדוגמת הקליאו עליה הוא מבוסס, אך הוא בהחלט סיפק מכירות טובות ותרם לחיזוק המותג. בשנים מסוימות הוא גם תפס נתח משמעותי מהמכירות בקטגוריה, לפחות עד שהגיעו לישראל דגמים כמו סוזוקי ויטרה והונדה HR-V.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: רנו קפצ'ור


רנו קפצ'ור, טורבו-בנזין 1.2 ליטר, רובוטית כפולת מצמדים, 118 כ"ס, מ-119,990 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב חיצוני

צריכת דלק

נוחות

בידוד רעשים

ישיבה גבוהה

  הנדסת אנוש

רנו קפצ'ור

כעת, מתיחת הפנים שעבר הקפצ'ור אמורה לטפל באותם פרמטרים שעמדו לחובתו של במבחנים קודמים שערכנו לו - למשל נוחות הנסיעה או איכות תא הנוסעים. הוא גם יצטרך להמשיך ולהיות שחקן דומיננטי בקטגוריית רכבי הפנאים הקטנים שגדלה מיום ליום עם ההצטרפות של יונדאי קונה וסיאט ארונה בשבועות האחרונים, ואלו שיגיעו במהלך השנה - אופל קרוסלנד X, סיטרואן C3 Aircross וקיה סטוניק. אז מה השתנה ברנו קפצ'ור 2018?


עיצוב

העיצוב החיצוני הכללי במתיחת הפנים לא השתנה באופן מהותי, אך הנגיעות המתבקשות בהחלט גורמות לקפצ'ור להיראות מודרני ועדכני יותר. בנוסף לזוויות העיצוב המשוכות כלפי מעלה כדוגמת פסי ההגנה השחורים, הדלתות וקורה C - גם הצביעה הדו-גוונית של רכב המבחן, אדום עם גג שחור, יצרה רושם נאה. ברמת הגימור Intense שנבחנה ישנה גם תאורת לד מלאה, יחד עם תאורת יום חדשה בצורת C (כמו ברנו גרנד קופה) וגימורי פלסטיק כסופים שהוסיפו להופעה מרשימה וקשוחה יותר.

בחלקו האחורי של הרכב השינויים כבר פחות בולטים ונוכל למצוא שם פנסים אחוריים בעיצוב פנימי שונה וגימור פלסטיק כסוף בתחתית הפגוש. העיצוב הפנימי לא השתנה, אך איכות החומרים שופרה. על כך בהמשך.

רנו קפצ'ור


תא הנוסעים

במקום ציפוי הפלסטיק המבריק, ההגה כעת עוטה כולו עור נעים למגע, הוא עבה ונוח מאוד לאחיזה. ביתר המקומות איכות החומרים לא אחידה, אם כי ניכר שיפור. איזורים מסוימים בדשבורד מפגינים מרקם נעים למגע ועשויים חומר דמוי גומי איכותי. מנגד, בחלק המקיף את לוח השעונים עד לשמשה, מצאנו פלסטיק קשיח ומחוספס. איכות החומרים הטובה ממשיכה גם אל הפלסטיקה בדלתות שנעימה למגע ומרגישה איכותית (אם כי בגרסאות הזולות של הקפצ'ור האיכות שם מעט פחות מרשימה).

למרות הצבעוניות של הקפצ'ור מבחוץ, בתוך תא הנוסעים שולטים גוונים כהים. הקונסולה המרכזית צבועה בשחור פסנתר אך מסגרות הכסף בלוח השעונים, ידית ההילוכים, פתחי המיזוג ומנופי פתיחת הדלתות מכניסים מעט ברק.

גם המושבים בעלי צבע כהה. מנגד, אחד היתרונות שלהם הוא האפשרות להפריד את כיסוי המושבים מהמושב עצמו באמצעות פתיחת ריצ'רץ' פשוטה וכמה סקוטשים. פשוט להוציא ולכבס, פתרון נהדר לכל משפחה עם ילדים.

רנו קפצ'ור

המושבים בקפצ'ור רכים ונוחים, אך נעדרים תמיכה צידית שחסרונה הורגש בעיקר בסיבובים. המרווח מלפנים טוב מאוד ביחס לקטגוריה. קל למצוא תנוחת נהיגה והישיבה באופן כללי גבוהה ושלטת.

המושבים האחוריים נוחים גם כן. קל למקם כיסא בטיחות, ויחד עם מפתח הדלתות הרחב קל להכניס ולהוציא ילדים. נציין לחיוב כי גב המושבים הקדמיים עשוי פלסטיק, דבר המונע מרגלי הילדים ללכלך את ריפודי המושבים. מנגד, חבלי הגומי אינם פרקטים מספיק ולא יחליפו בהצלחה את כיסי האחסון. המרווח מאחור טוב גם לראש, למרות הגג הפנוראמי. אך רוחב המושב צר ביחס למכוניות משפחתיות, למשל.

הקפצ'ור המחודש שמר על כמה מאפיינים יחודיים, כגון תא הכפפות שנפתח כמגירה ומציע נפח גדול ומבנה פרקטי. ידית הפתיחה שלו היא תא קטן בפני עצמו שגם כולל תאורה. ישנם גם מחזיקי כוסות בין המושבים בעלי גימור גומי לטובת בידוד ואף ניתן להוציא חלק מאותו בידוד לטובת הגדלת קוטר מחזיק הכוסות. פיתרון נחמד נוסף הוא תא עגול וקטן לכסף קטן, גם הוא בעל גימור גומי לטובת שמירה על השקט, ובמרכזו בליטה קטנה המאפשרת הרמת המטבעות בקלות. נחמד.

תא המטען בקפצ'ור אמנם קטן יחסית (אחרי הכל הוא מבוסס על הקליאו), אך הוא פרקטי ונוח. המפתח רחב, הוא גבוה יחסית וישנו מדף לחלוקת גובה. מרבית עגלות התינוקות יכנסו אליו בקלות. אם בכל אופן לא הצלחתם לשכן את מטענכם בקפצ'ור, ניתן להזיז את המושב האחורי קדימה על גבי מסילה ולהגדיל את נפח ההטענה.

רנו קפצ'ור

האבזור ברמת הגימור Intense מכובד וכולל תאורת לד מלאה ומצויינת, חיישני גשם ואורות, חיישני רוורס ומצלמה, מערכת מולטימדיה בעברית, בקרת אקלים, מראה מרכזית נגד סנוור ומראות צד מתקפלות חשמלית, גג פנוראמי וכניסה והנעה ללא מפתח.

מצד שני, לצד האבזור המכובד, הקפצ'ור מגיע ללא מערכות בטיחות אקטיביות כלל. במקומן הותקנה ברכב מערכת Movon, שלא מספיקה כדי להתחרות בג'יפונים עם חבילת בטיחות מקורית (כמו סיאט ארונה או יונדאי קונה). אהבנו את הפיצ'ר במערכת המולטימדיה שמזכיר להוציא את הילדים מהמושב האחורי. ככה זה נשמע:

צפייה בתוכן רנו קפצ'ור (מתיחת פנים) - מבחן רכב



הנדסת האנוש ברנו קפצ'ור לא מושלמת, בלשון המעטה. בקרת השיוט, למשל, מופעלת מלחצן הנמצא תחת בלם היד, קביעת המהירות מתבצעת מהלחצנים השמאליים בהגה והשהיית המערכת מתבצעת מהלחצנים בצד ימין של ההגה. בנוסף לכך, במידה והפעלתם אותה, תצוגת מחשב הדרך (הקטנטן) תציג את חיווי בקרת השיוט בלבד. ניתן לדפדף בתפריטי מחשב הדרך, אך לאחר מספר שניות התצוגה תחזור לבקרת השיוט. מחשב הדרך עצמו כולל מעט מידע והתצוגה שלו בסיסית למדי.

רנו קפצ'ור


נוחות נסיעה

מתיחת הפנים של רנו קפצ'ור טיפלה לעומק בנוחות הנסיעה, שהיתה אחת מנקודות החולשה של הדגם. בקפצ'ור המחודש רמת הספיגה והשיכוך שופרה בצורה משמעותית, וכעת הוא סופג היטב שיבושים קטנים במהירות עירונית ובין-עירונית כאחד. שיבושים גדולים יותר מורגשים, אך הם נספגים היטב ואינם עוברים אל היושבים ברכב באופן מטריד וגם לא מטלטלים את הרכב. מעבר על פסי האטה מתבצע ברכות יחסית.

לעומת נוחות הנסיעה הטובה, בידוד הרעשים לא הצטיין. כבר במהירות בין-עירונית רגועה רעשי רוח חדרו אל תא הנוסעים, ובמהירות כביש 6 רעשי הרוח התחזקו אף יותר.

רנו קפצ'ור


מנוע ותיבת הילוכים

כאן אין שינויים משמעותיים. רנו קפצ'ור המחודש מצויד במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר המספק כיום 118 כ"ס ומומנט של 20.9 קג"מ מ-2,000 סל"ד (בעבר 120 כ"ס ומומנט של 19.3 קג"מ). המנוע צובר מהירות בקצב קבוע וליניארי ולא שש לזנק מהמקום או להגיע לסל"ד גבוה (לעומת מנועי הטורבו הקטנים של קונצרן פולקסווגן למשל), אך הוא לא מרגיש עייף או עצלן גם תחת מאמץ.

תיבת ההילוכים, רובוטית כפולת מצמדים, עובדת רוב הזמן בצורה חלקה ונעימה. עם זאת, יציאה מהמקום מלווה בהשהייה בולטת, וזה מורגש במיוחד כאשר המערכת לדימום מנוע בעמידה נכנסת לפעולה. בנוסף לכך, מצב Eco מאלחש את תגובת דוושת הגז ולא פעם נדרשת לחיצה בריאה כדי להזיז את הקפצ'ור בזריזות.

צריכת הדלק שנמדדה במהלך ימי המבחן עמדה על 10.5 ק"מ לליטר. בשיוט בין-עירוני רגוע מדדנו 12.5 ק"מ לליטר, אך צריך לציין כי רכב ההדגמה הגיע עם 170 ק"מ בלבד על השעון. עם הצטברות הקילומטרים, גם צריכת הדלק תשתפר.

רנו קפצ'ור


התנהגות כביש

התנהגות הכביש של הג'יפון של רנו היתה ונותרה בטוחה וצפויה. מרכז הכובד הגבוה משפיע על זווית הגלגול, אך לא באופן חריג ביחס למקובל בקטגוריה. ההגה אינו מתקשר אך התגובה שלו טובה וכך גם הפידבק מהשלדה.

רוב רובם של רכבי הפנאי הקטנים אינם מיועדים לשטח, וכמוהם גם הרנו. הנעה כפולה לא מוצעת אפילו כאופציה, והוא נעדר מערכות עזר כמו Grip Control של פיג'ו 2008 למשל.

רנו קפצ'ור


סיכום

רנו קפצ'ור המחודש בהחלט ביצע את השדרוג לו היה זקוק בתחרות אל מול שאר רכבי הפנאים הקטנים. העיצוב התעדכן ונותר מהנאים בקבוצה, נוחות הנסיעה השתפרה משמעותית, איכות החומרים עלתה רמה ויתר התכונות נותרו משביעות רצון: תנוחת הישיבה גבוהה ושלטת, המרווח הפנימי לא רע והביצועים גם כן טובים למדי. הוא יתאים מאוד לאלו המחפשים רכב שני למשפחה, ויסתדר מצוין עם מרבית המשימות גם כרכב עיקרי. מנגד, התחרות מול סיאט ארונה החדשה והזולה או מול יונדאי קונה החזקה והמאובזרת, לא תעשה לו חיים קלים.

לדגמי רנו בישראל - רנו

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה