דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו קליאו ספורט 197 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

 


משהו קורה בקטגוריית הסופר מיני. באופן עקבי, עם כל דור ודור, הולכות ומתנפחות להן הקטנטנות. רנו קליאו [לחוות דעת על הרכב - רנו קליאו]החדשה קרובה במידותיה לרנו מגאן הקודמת כפי שפיג'ו 207 קרובה לפיג'ו 306. בהתאם לשלב הבגרות אליו הגיעה הקליאו, הוחלט ברנו להיעזר בפרננדו אלונסו – נהג רנו בליגת הפורמולה 1, בפיתוח גרסת הספורט.

החזקה שבקטנות / צילומים: יצרן

כפי שניתן להבין מהשם, מתחת למכסה המנוע של רנו קליאו ספורט [לחוות דעת על הרכב - רנו קליאו ספורט], שוכנים להם 197 סוסים. נתון זה ממקם את הרנו הלוהטת בראש רשימת ההספק בקרב הקטנות והלוהטות, גם כשמדובר במתחרות יקרות בהרבה דוגמת מיני קופר S. הסוסים הרבים מתקבלים, כנהוג בקליאו ספורט, הודות למנוע אטמוספרי בנפח 2 ליטר. זהו מנוע שאוהב להזיע ואת שיא המומנט (22 קג"מ) מספק בקצב של 5550 סל"ד, שיא ההספק מגיע בנקודת הקו האדום ל – 7250 סל"ד.

סטריט פייטר

רנו קליאו ספורט החדשה לא משאירה מקום לטעויות ומן הרגע הראשון מבינים שיש בה משהו אחר. מאחור, היא מתגאה בדיפיוזר – מסית אוויר (ותודה לאלונסו) שבשני צדדיו ממוקמים צינורות מפלט מרשימים. במבט מן הצד מושכות את העין קשתות מנופחות אשר חופנות צמיגים רחבי מידה בעלי חתך נמוך (245-R17). בתוכם טמונים חישוקים ספורטיביים אשר חושפים בגאווה את מנוף הבלימה המאסיבי. אלמנט עיצובי נוסף הם חרכי האוויר דמויי הזימים הממוקמים בין הדלתות לגלגלים הקדמיים. אלה, מלבד שמסייעים בהכוונת האוויר, משלימים את הופעתה הקרבית ביותר.


מתיישבים

נכנסים פנימה בקלות רבה ופוגשים במושבי הספורט המרשימים. מרחב הפנים מפתיע לטובה ובמושבים האחוריים יש מקום גם לבגירים, כבר אמרנו שמשהו קורה בקטגוריית הסופר מיני. עיצוב הפנים לעומת כל אלה מאכזב מעט. פרט לגלגל ההגה והמושבים שהזכרנו, נעדרים סממנים לוהטים וחסר מעט ייחוד לעומת גרסאותיה הצנועות יותר של הקליאו. איכות החומרים אינה בשמיים אך הנדסת האנוש טובה וניתן למצוא תנוחת נהיגה מושלמת בקלות, למרות שההגה אינו ניתן לכיוון כלפי חוץפנים.

קליאו ספורט החדשה מאובזרת בהתאם לדורה המתקדם: רדיו מקורי ומוט שליטה הממוקם לצד ההגה, מחשב דרך, שני חלונות-גג, אך באופן מפתיע, ללא בקרת-אקלים. יש לציין שקיימת גרסת LUX מצוידת יותר אך מחירה בארצנו לא ריאלי ולכן אינה מיובאת.


רנו קליאו ספורט - איך זה מרגיש

הילוך ראשון שיחרור קלאץ' ו... .לא הרבה קורה. על- מנת שכל סוסיה ידהרו יחד, יש לסחוט את המצערת סחיטה הגונה ולהעלות טורים. היעדר המומנט מתחת ל- 5000 סל"ד בולט ביותר והחלפות הילוכים רבות, מבין ששת ההילוכים הקצרים, נדרשות כדי להגיע לניצול כוח מלא. אבל אז, זה קורה - 197 הסוסים משגרים אותה בעצבים ממצב עמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות.

הקליאו ספורט מבהירה שהיא אוהבת את זה: צליל המפלט נעים רק כאשר עוברים את אותו תחום ונפילות המומנט נעלמות להן. כמובן שכאשר "שומרים" סל"ד המהירות גוברת וכאן נחשפת הרנו הקטנה בגדולתה: השלדה מגיבה היטב, המיתלים מעבירים תחושה מדויקת לנהג, פעילות הבלמים טובה והרנו הקטנה מעודדת להמשיך ולהגביר. פעולת ההגה אינה מתאפיינת בתכונות אלה. היות ונתמך בסיוע אלקטרוני, התחושה המתקבלת עמומה מעט.


יש לה כבוד

רנו קליאו ספורט היא מכונית נהיגה אמיתית. במובן השימושיות, למרות שגם שם חל שיפור אדיר, ניתן לבקר אותה על אספקטים רבים. במבחן הנהיגה, ייתכן כי זו מכונית הנהיגה הטהורה ביותר בקטגורייה, הנמכרת כיום בישראל. במשימה הזו רנו הצליחה ונראה כי הקליאו ספורט הנוכחית, בהתאם למגבלות המציאות, היא הטובה בדורותיה. בתג-מחיר של 170,000 שקל ישנן לא מעט אופציות ואלטרנטיבות: פיג'ו 207 GTI מציעה חוויה לוהטת בתג מחיר נמוך יותר. הדבר נכון גם לגבי פולקסוואגן פולו GTI אך שתיהן "רגועות" ממנה בהרבה. סיאט איביזה FR צפויה להוות איום רציני, אך תנחת בארצנו רק לקראת סוף שנת 2009.

במעבר על אלה, נדמה כי מי שחפץ במכונית נהיגה קטנה ולוהטת, יקבל את מלוא החוויה ברנו קליאו ספורט 197.

לדגמי רנו בישראל - רנו

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה