דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו קליאו 1.2 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


לפני עשור ומשהו עדיין האמנתי במשוואה "מכונית קטנה = כיף גדול", במיוחד כאשר מאחורי המשתנה "מכונית" עמד רכב מתוצרת צרפת. מאז חלפו להם כמה דורות של קטנות צרפתיות שלא עמדו בציפיות הגבוהות מהז'אנר. הדור האחרון של רנו קליאו שהוצג כבר ב-2006 הוא דוגמא מייצגת לקטנה כזו. מכונית שמרגישה גדולה יותר ממידותיה ולא מזמינה אותך לדהור איתה בכבישים מפותלים אל עבר השקיעה סתם בשביל הכיף. האם הקליאו בגרסה בסיסית, ידנית, זולה, קלה וחסכונית תוכל לשנות את מה שאנחנו חושבים עליה ולהפוך לקניה מומלצת או שמא זמנה כבר עבר?


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: רנו קליאו

רנו קליאו, בנזין 1.2 ליטר, ידנית, 75 כ"ס, 69,900 שקל

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה עירונית טובה

אופי מבוגר מדי

צריכת דלק חסכונית

עוד כמה סוסים היו מתקבלים בברכה

תמורה למחיר

 


עיצוב די משעמם אך פרקטי / צילומים: שירי נול ודניאל סקלי

מסתובבים קצת מסביב לקליאו השחורה. העיצוב החיצוני משעמם אך פרקטי: מבט בפרופיל מגלה חלונות גדולים בארבעת כיווני האוויר וקו מותניים נמוך, המתבטאים בתחושת מרחב מכובדת בפנים ושדה ראיה מעולה לאחור. מתיחת הפנים שהקליאו עברה בשנת 2009 הפכה את האף המשותף למשפחה לנאה יותר. חיפויי הגלגלים הפלסטיים הנאים במיוחד לא ממש מצליחים להפוך אותה למכונית יפה. כל המדבקות שקרסו טרחו להדביק על ישבנה של רנו קליאו, מנהג מגונה עוד מימי המגאן 2, לא ממש תורמים. כבר הבנו שרנו לא רואה מוסך ושקיומה של בקרת האיכות דורשת מדבקה נפרדת.

הדבר הראשון שעולה לראש בעת כניסה לתא הנוסעים של רנו קליאו הוא שהמכונית לא נראית כאילו היא עולה רק שבעים אלף שקל. את פני הנהג מקבלים הגה וידית הילוכים מצופים עור, דיפוני בד בדלתות, מערכת שמע אינטגראלית עם תצוגה עילית שנראית כאילו הוספה לאחר מעשה ותא כפפות ענק ומואר. מבט קצת יותר מעמיק יגלה את החיסכון בתאורת הפנים הבסיסית ובחסרונן של ידיות אחיזה לנוסעים מאחור. הנדסת האנוש טובה ברובה, פרט למיקומה הלא נוח ותפעולה הגרוע של יחידת השמע. התקנתם המקומית של החלונות החשמליים האחוריים משעשעת למראה והזכירה לי התקנות מקומיות מימי רנו 5. למרות שההגה לא מתכוונן למרחק, ניתן להגיע לתנוחת נהיגה טובה. המושב האחורי יכול לאכלס לפחות שני מבוגרים בצורה הולמת. נפח תא המטען עומד על 288 ליטר סבירים ונראה שהוא יכול לבלוע עגלות תינוק מסוימות.




מתדלקים פול טנק, מאפסים את מחשב הדרך, בודקים לחץ אוויר בצמיגים ויוצאים לסיבוב בעיר. תשכחו לרגע מהעובדה שבשבעים אלף ש"ח מקבלים מחשב דרך. בעיר אנחנו מגלים שנוחות הנסיעה העירונית טובה מאוד. הקליאו משככת את מהמורות הכבישים העירוניים בצורה ראויה לציון. באופן מפתיע מתגלה שנוחות נסיעה הבינעירונית ברמה בינונית ופחות מרשימה מיכולת הספיגה בעיר. למרות שמתליה של הקליאו מרוסנים היטב והיא לא מתנדנדת, משום מה היא לא הצליחה לסנן רעידות קטנות מתוואי הכביש. בידוד רעשי הכביש טוב אך רעש המנוע נוכח בכל מהלך הנסיעה. למרות שלל ההתקנות המקומיות שעברה מכונית המבחן, היא לא השמיעה צקצוקים ורעשי פלסטיקה למיניהם. טרטור המנוע בסרק נשמע מיושן ומזכיר דגמים ישנים של רנו.

אז מה, רק 1200 סמ"ק ו-75 כ"ס? כן, אבל זה יספיק להרבה מאוד אנשים. המנוע חולץ את מיסביו סביב 3500 סל"ד ועולה עד 6000 סל"ד בקלילות, אך בשום חלק בסקאלת הסל"ד הוא לא מספק פאנץ' כלשהו. למרות שלא הייתי מתלונן אם היו לה עוד כמה כוחות סוס, הקליאו יכולה לצאת ראשונה מכל רמזור ולהגיע למהירות בינעירונית בקלילות. שילוב ההילוכים בתיבה הידנית מדויק אך מעט נוקשה, המצמד רך ונעים אף כי מהלך הדוושה מעט ארוך. למרות התיבה הידנית, השילדה בעלת היכולת והמשקל הקל, הקליאו לא מזמינה לנהיגה מתגמלת - בעיקר באשמת ההיגוי שלא מעביר מספיק מידע לידי הנהג. דוושת הבלם מעט רגישה מדי והיא גבוהה מדי בהשוואה למיקום דוושת התאוצה, אך ארבעת הדיסקים מספקים יכולת בלימה טובה לאורך זמן.



קליאו 1200 סמ"ק: הישבן שלה לא יתרחק כל כך מהר

גרסת הבסיס הידנית של הקליאו אמורה להביא תחת גלגליה חסכון כפול: מחיר זול במעמד הקניה ותחזוקה שוטפת זולה – דלק וטיפולים. מבחינת דלק, הקליאו השיגה תוצאה מרשימה של 14.25 ק"מ לליטר בחישוב ידני "של פעם" – מספר קילומטרים מהאיפוס האחרון חלקי מספר הליטרים שהוזרמו למיכל הדלק. צריכת הדלק שנמדדה במחשב הדרך הייתה פסימית יותר במפתיע ועמדה על 13.15 ק"מ לליטר. למה הצריכה מרשימה? כי לא נהגנו במתינות והתעלמנו מקיומה של נורית החיווי הירוקה שממליצה להעלות הילוכים לטובת החיסכון בדלק. כנהוג אצל רנו, גם הגרסה הבסיסית של הקליאו מציעה ארסנל בטיחותי מלא הכולל שש כריות אוויר, מערכות לבקרת יציבות וסיוע בבלימה ומעל הכל מרחפת תדמית חמשת הכוכבים במבחן הריסוק. אז למה ההתרעה לאי חגירת חגורת הבטיחות במושב הנוסע הקדמי לא מצפצפת? מוזר.

הקליאו מהווה תמורה טובה למחיר לעומת המתחרות בקטגוריית המיני, אשר נשלטת בידי התאומות לבית יונדאי / קיה. בקטגוריית הסופר-מיני, סקודה פאביה 1400 ידנית, שעדיפה לטעמנו, הוצעה במחיר זהה לקליאו לזמן קצר וכיום מוצעת גרסת ה-1400 הידנית של סיאט איביזה באותו מחיר. אבל הבעיה עם מבצעי המכירות האגרסיביים היא שהם זמניים, והם עלולים לפגוע בשוק המשומשות של אותם דגמים. גם אחרי המבחן הזה הקליאו לא מצדיקה את המשוואה "מכונית קטנה = כיף גדול" כי היא פשוט לא קטנה שובבה ומזמינה. מבין החלופות הקיימות כיום בשוק, היא אלטרנטיבה מומלצת ומאובזרת אם אתם מתכוונים לרכוש רכב קטן ידני "מהניילונים".


לדגמי רנו בישראל - רנו

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה