דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו קליאו - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

יש בינינו כאלו שעוד לא התרגלו לשם קליאו, ואולי עדיין מחפשים על הכביש את רנו 4 ורנו 5. אלה ככל הנראה אותם אנשים שמחפשים בלוחות את פורד אקסורט, אופל קאדט ופיג'ו 205. לא לכולם קל להתרגל לשינויים. למזלם, טויוטה קורולה ופולקסווגן גולף עדיין איתנו, כבר 50 שנה בערך, ולא נראה שהן הולכות לשום מקום.
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: רנו קליאו


רנו קליאו, 1.3 ליטר טורבו-בנזין, כפולת מצמדים 7 הילוכים, 131 כ"ס, מ-104,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

ביצועי מנוע

מרווח מאחור

נוחות נסיעה

תיבת הילוכים

אבזור

  הנדסת אנוש

צפייה בתוכן רנו קליאו - מבחן רכב



רנו קליאו מרגישה כמו שם צעיר יחסית, משהו מהשנים האחרונות, אבל תאמינו או לא - היא נמצאת איתנו כבר 30 שנה. ב-3 העשורים האחרונים הספיקה הקליאו להימכר בארבעה דורות שונים, עם הבדלים עצומים בין אחד לשני - ועם קפיצת מדרגה גדולה שהתרחשה בעיקר במעבר מהדור הראשון (הנהדר לכשעצמו) לדור השני ("קליאו B"). הדור השלישי, שנמכר בישראל בעיקר בגרסת 1.6 ליטרים אוטומטית קצת משעממת, לא הבריק כמו שני קודמיו - אך גרסת הספורט הפנטסטית שלו תיזכר עוד שנים רבות. הדור הרביעי הדהים את העולם עם עיצוב מרתק אך לא הרשים במרבית סעיפי האיכות, ועכשיו נמצא איתנו דור חמישי וחדש לחלוטין. חיצונית, ההבדלים נראים קטנים מאוד. אבל אל תתנו לפרצוף המוכר להטעות אתכם - זוהי קליאו אחרת מכל מה שפגשנו עד היום.

עיצוב

את מוכרת לי מפעם, אולי מגלגול אחר? הקליאו שאנחנו פוגשים בפתח תקווה בבוקר סוער במיוחד היא מוצר די דומה לזה שנתקלנו בו לפני כ-7 שנים. גם בגיל המתקדם הזה, העיצוב לא מתיישן. הקליאו נראית נהדר, ומצליחה לחדש בזכות פנסי חזית (עם תאורת לד מלאה בכל הגרסאות) שנושאים את החותמת המוכרת בצורת האות C, מכסה מנוע נמוך יותר, חיטובים עדינים בקו המותניים וחלק אחורי קצת יותר אנכי מבעבר. סביר להניח שרוב הנהגים בכביש לא שמו לב שמדובר בקליאו חדשה.

רנו קליאו

מבפנים הסיפור שונה בתכלית. העיצוב אלגנטי ומרשים מבעבר, עם מסך מולטימדיה גדול שפונה לכיוון הנהג, גלגל הגה מעט יותר קטן, קווים רוחביים שנותנים תחושה של מכונית גדולה יותר וגם חומרים איכותיים בהרבה. בקליאו הקודמת פגשנו בעיקר פלסטיק קשיח. כאן יש גם חומרים כאלו, אך גם איזורים עם טקסטורות איכותיות יותר.
 
רנו קליאו

תא הנוסעים

מסך המולטימדיה עבר שדרוג רציני ביחס לזה של הדור הקודם. בגרסאות ה"אינטנס" הוא מגיע בגודל מקובל של 7 אינץ' ואילו ב-RS ליין הבכירה ישנו מסך אנכי בגודל 9.3 אינץ'. המסך מציג שפע אדיר של מידע ומאפשר התמצאות נוחה יחסית בתוכו, הודות ליכולת של הנהג לסדר כרצונו את מסך הבית עם "ווידג'טים" שונים. היינו שמחים לפגוש כפתורים פיזיים במקום משטחי המגע.
 
רנו קליאו

בלוח המחוונים של ה"אינטנס" ישנו מסך מידע פנימי שמציג כמות בלתי נתפסת של אינפורמציה - החל מהמהירות הנוכחית וצריכת הדלק, דרך התחנה המושמעת ברדיו, מצב מערכות הבטיחות, ועד למצפן (!) ותצוגת הניצול של ההספק והמומנט. מן הסתם יש עוד כמה תפריטים שלא הגענו אליהם. למרבה המזל לא כל המידע הזה מוצג בו זמנית, אבל הדפדוף בין התצוגות השונות עלול לגרום להסחת דעת מיותרת. גרסת ה-RS ליין כוללת לוח מחוונים דיגיטלי מלא, ושם הסיפור כבר אחר לגמרי - וניתן להגיע לסידור נקי יותר של התצוגות.

רשימת האבזור עשירה כבר בגרסת ה"אינטנס" (שאיננה זולה). המפרט כולל, בנוסף למה שהוזכר עד כה, גם בקרת אקלים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס, מראות צד עם קיפול חשמלי, חיישני גשם ותאורה, בקרת שיוט רגילה וכרטיס לכניסה והנעה ללא מפתח. 
 
רנו קליאו

היצע מערכות הבטיחות כולל בגרסת הבסיס בלימת חירום אוטונומית והתרעה על סטיה מנתיב שמתבטאת ברטט בהגה. מתחרות אחרות במחירים דומים מציעות גם תיקון סטיה אקטיבי ובקרת שיוט אדפטיבית - את הראשונה תקבלו בגרסת הקליאו הבכירה, את השניה לא תוכלו לקבל בשלב זה.

גרסת ה-RS ליין מוסיפה עוד פריטי אבזור רבים - את הרשימה המלאה תמצאו בקטלוג של iCar.

ברנו גאים בהגדלת נפח תאי האחסון ברכב, מ-22 ליטרים בקליאו היוצאת ל-26 ליטרים חדשה. בפועל הקליאו אכן מציעה לא מעט תאי אחסון, אך מרבית התאים קטנים יחסית. 
 
רנו קליאו

מושב הנהג נוח, אם כי לא גדול במיוחד. בסיס המושב קצר יחסית, אך שפע אפשרויות הכוונון מאפשרות להשיג תנוחה מוצלחת.

המושב האחורי הוא מנקודות התורפה של הקליאו. זה מתחיל כבר בידית הפתיחה של הדלת: במטרה להעניק לקליאו עיצוב דמוי קופה, הוחבאה הידית בחלק העליון של הדלת. יהיו ילדים שיתקשו להגיע אליה. הדלת עצמה קטנה יחסית ודורשת התכופפות כדי להיכנס לרכב, ובמושב האחורי עצמו נתקלנו במרווח מצומצם לברכיים ולראש. לעומת מתחרות מרווחות יחסית כמו האיביזה או קיה ריו, הקליאו החדשה מציעה הרבה פחות מקום ליושבים מאחור.

תא המטען, לפחות על הנייר, הוא הגדול בסגמנט עם נפח של 391 ליטרים. בפועל הוא לא מאוד שימושי: סף ההטענה שלו גבוה מאוד ומקשה על שליפת ציוד, ואילו המבנה שלו בנוי לעומק ופחות לאורך או לרוחב. 
 
רנו קליאו

נוחות נסיעה

רמת הנוחות היתה אחת החולשות הבולטות של הקליאו הקודמת (עניין שהשתפר במעט במתיחת הפנים של 2016). בדור החדש, לעומת זאת, ישנה תחושה שהקליאו היא אחת המכוניות הנוחות ביותר בקבוצתה. היא משככת וסופגת באופן יוצא מן הכלל את שיבושי הכביש בעיר, ונותרת נעימה ויציבה גם על כבישים בין עירוניים. איכות השיכוך שלה מעניקה תחושה של רכב גדול ויקר בהרבה, וגם בידוד הרעשים מצוין.
 
רנו קליאו

מנוע ותיבת הילוכים

את הקליאו קיבלנו עם מנוע ה-1.3 ליטרים המוכר, טורבו-בנזין, שכאן מייצר 131 כ"ס ו-24.5 קג"מ. אלו נתונים יוצאים מן הכלל עבור מכונית סופר מיני, אבל הם באים לידי ביטוי בעיקר במהירויות גבוהות. ביציאה מהמקום ישנה השהיית טורבו מוחשית, וגם תיבת ההילוכים (כפולת מצמדים, 7 הילוכים) מגיבה באיטיות יחסית. תגובות התיבה משפיעות לרעה גם על היכולת של הקליאו לצאת במהירות מפניות הדוקות או אפילו סתם לצאת לעקיפה. היא לא הופכת פתאום למכונית איטית, חלילה, אבל לא בכל המצבים היא תהיה מהירה כפי שהיא מסוגלת להיות.
 
רנו קליאו

וכאשר היא מסוגלת לחשוף שרירים, כאשר הכביש נפתח והקצב עולה, הקליאו מתגלה כמכונית חזקה ומהירה במיוחד. המנוע הזה מתפקד נהדר כשנותנים לו לפרוח.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 12.8 ק"מ לליטר בשיוט בין עירוני, ואילו לאחר נהיגה מאומצת ירד הנתון ל-11.1 ק"מ לליטר. בהקשר הזה נציין שנהגנו ברכב חדש לגמרי, עם כ-200 קילומטרים על השעון. 
 
רנו קליאו

התנהגות כביש

פעם, מכוניות סופר מיני היו שובבות, ספורטיביות ומלאות שמחת חיים. פעם קנינו רנו 5 ופיג'ו 205. היום, הקליאו מייצרת בעיקר תחושה בטוחה ושלווה. יש לה אחיזת כביש יוצאת מן הכלל, עד כמה שהצלחנו להרגיש ביום המבחן הסוער, והיא מצליחה להיכנס ולצאת מפניות בקצב גבוה. גם השלדה שלה לא רעה בסך הכל והיא מאפשרת לנהג להבין את מגבלות האחיזה. עם זאת, ההגה של הקליאו עמום יחסית והכניסה לפניות דורשת העברת משקל לא מבוטלת לחלק הקדמי של הרכב. פגשנו כבר מכוניות סופר מיני שאוהבות יותר לפנות, כאלו שנמכרות גם בימינו אנו.

 
רנו קליאו

סיכום

רנו קליאו מתברגת בצמרת של קטגוריית הסופר מיני. היא נראית מצוין, מאובזרת היטב, נהנית מביצועים מעולים וגם נוחה מאוד לנסיעה. במקביל, יש לה גם כמה חסרונות: היא צפופה מאחור, תא המטען שלה לא פרקטי, הנדסת האנוש לא אידיאלית וגם תיבת ההילוכים לא פועלת תמיד באופן חלק ומהיר. 

תג המחיר, שעומד בזמן ההשקה על 105-115 אלף שקלים, הוא אתגר נוסף שהציבה היבואנית בפני הלקוחות - אך אלו שיצלחו אותו יקבלו את אחת מהמכוניות היותר שלמות ומגובשות שיש לסגמנט הזה להציע. וכמו שאנחנו מבינים כרגע, פער המחירים לעומת הקפצ'ור (שיגיע בחודשים הקרובים) צפוי להשאיר לקליאו סביבת מחיה משלה, ללא מתחרות מבית.

לצפייה בכל דגמי רנו בישראל

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה