דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו לוגאן MCV - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

שר האוצר נכנס למסעדה רומנית ואוכל צ'ורבה. פתאום, נכנס שר הפנים. שר האוצר אומר: שבע. אז שר הפנים שואל: מה שבע? שר האוצר שואל: מה כמה?

ברנו לוגאן MCV  הזו, תוצרת מפעלי דאצ'יה ברומניה, יש שבע. שבעה מקומות אמיתיים במחיר הכי זול בשוק. לא תמצאו אופציה זולה יותר להסעת שבעה מבוגרים. נקודה. יבואנית פיג'ו-סיטרואן ישראל, חברת לובינסקי, מציעה את סיטרואן ברלינגו המאורכת במחיר דומה, אך עם מנוע דיזל וללא אפשרות לתיבה אוטומטית. לכן, היא תתקשה להוות אלטרנטיבה ללוגאן. גם פיג'ו פרטנר (הזהה מכנית), המשווק עם מנוע 1.4 בנזין, מוצע עם תיבה ידנית בלבד.


לאור העובדה שאמי ממוצא רומני, הוחלט להמנע כאן מבדיחות על הדאצ'ה תוצרת רומניה, זו שבשנות השמונים הבטיחה לנו ש"גם אתה יכול 88" רכב משפחתי במחיר מצחיק. לכן, הבה נקרא לדאצ'יה הזו רנו, כך לפחות מעוניין היבואן קרסו, עניין של תדמית, אתם יודעים.


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: רנו לוגאן MCV


רנו לוגאן MCV

רנו לוגאן MCV. לשנע שבעה נוסעים בנוחות / צילום: דניאל אוזרן


מפעלי הרכב של היצרנית הרומנית דאצ'יה נרכשו בשנת 1996 ע"י רנו הצרפתית ובשנת 2004 יצאה לאוויר יבשת אירופה ומדינות העולם השלישי הדאצ'יה לוגאן, משפחתית מוזלת המבוססת על מכלולי רנו. שנתיים לאחר מכן, הוצגה גרסה מאורכת ומוגבהת של הלוגאן שכינויו MCV, הלא הוא נושא כתבה זו. בסיס גלגלים ארוך יותר מהדגם המקורי ומסתכם ב-290 ס"מ, ושילובו עם גג מוגבה הפכו את הלוגאן המקורית למיניוואן קטן המציע פתרון למשפחות מרובות ילדים למשל.

נתחיל ממקומות הישיבה - שבעה במספר, כאמור - כאשר כולם מתאימים לשימוש מבוגרים - גם האחוריים שבשורה השלישית. זהו כמובן יתרון חשוב בהשוואה ללא מעט אלטרנטיבות בשוק המציעות חמישה מושבים רגילים ושניים קטנים המאפשרים הסעת ילדים קטנים בלבד מאחור. נפח חלל תא הנוסעים בלוגאן MCV גדול מאוד - אין צפיפות באזור הרגליים ומימדי הרוחב ומרווח הראש נדיבים.

תא המטען בתצורת שבעה מושבים קטן וסמלי, אך קיפול מושבים בשלושה שלבים (קיפול הצמד השלישי, וקיפול שני שליש / שליש של השורה האמצעית) כמו גם פירוקם, הופך את הובלת המטען ברכב לשימושית מאוד, כאשר נפח תא המטען צומח מ-198 ליטרים ל-2350. ההטענה מתבצעת דרך דלתות כנף אחוריות המחולקות בצורה אסימטרית לנוחות העמסה. בנוסף, קיימים מוטות גג המאפשרים קשירת מטען על גגו הארוך של הרכב לפתרון בעיית אחסון. חפצים קטנים יותר ניתנים לאחסון במדף גדול מעל ראשי הנוסעים מאחור, בתאים בדלתות ובמחזיקי כוסות הפזורים ברכב.

רנו לוגאן MCV החדשה 2010
רנו לוגאן MCV. שימושית / צילומים: טל ברונפר


עד כאן אנחנו מרוצים, הרי חיפשנו שימושיות. רנו לוגאן MCV מתגלה כרכב יעיל, ללא פשרות כואבות בתחום הזה. את זה כמובן ניתן לבדוק באולם התצוגה ללא כל מאמץ. אנחנו, לעומת זאת, נסענו עבורכם ברנו לוגאן MCV מאות קילומטרים במשך יומיים אינטנסיביים במיוחד, והרשמים לפניכם.

התחושה הראשונית היא שמדובר ברכב צרפתי, כזה שמזכיר יותר את הצרפתיות של פעם. רכות נסיעה ובידוד טוב הם כנראה הכרח בכבישיה הלא ממש מתוחזקים של רומניה. זהו יתרון ובמיוחד כאן בכבישיה הלא-ממש-מתוחזקים של ישראל. מרווח הגחון כאן, למשל, גבוה מהממוצע, פועל יוצא של התמודדות עם תשתית לא מתקדמת. זוהי נקודת זכות לרנו הזו - היא מצליחה לבודד את שבעת נוסעיה היושבים על מושבים סבירים בהחלט ונהנים מנסיעה נעימה. במידה ולא יסחוט הנהג את דוושת ההאצה, מנוע הלוגאן גם לא ירעיש בצורה מוגזמת והמכונית תתגלגל לה בנינוחות ברחובות בני ברק. גם כאן, רבותיי, אנחנו מרוצים - המכונית פשוט נוחה.

 

ישיבה מאחורי הגה הלוגאן לא יוצרת תחושת נהיגה ברכב מסחרי גבוה כמו בברלינגו למשל. היא בהחלט מרגישה כמשפחתית כשרק בסיס הגלגלים הארוך והחריג מקשה על פניית פרסה או תמרון חנייה מסובך שכדאי שיתוכנן היטב. תמרוני חנייה, אגב ידרשו מאמץ מסוים בסיבוב ההגה ובמיוחד למי שהתרגל להגה חשמלי קליל. זה שבלוגאן אינו כזה.

רנו לוגאן MCV


יחידת ההנעה, הכוללת מנוע בנפח 1.6 ליטרים ותיבה אוטומטית בת ארבעה הילוכים, מספקת את הסחורה. במקרה הזה, משמעות הסחורה שיוט נינוח והתנהלות רגועה בקצב התנועה ולא עקיפות מהירות וקצרות, הדורשות תכנון מוקפד לפני ביצוען. על התיבה האוטומטי, המכונה AL4, נכתב רבות - שבחים לצד קללות. כאן היא כוילה לכיוון השכיח יותר בתיבות "נורמאליות" - כנראה כהפקת לקחים של רנו. בקיצור - היא בסדר.

את הלוגאן, הכל כך לא ספורטיבית, לקחנו אף לכבישים מפותלים, לבחינת התנהגות הרכב תחת מאמץ. בכבישים אלה התגלתה הלוגאן כמכונית בטוחה המאבדת את אחיזתה בכביש בצורה הדרגתית ותוך מתן התראה מוקדמת לנהג הממהר. אך אם בכל זאת יגזים הנהג, אין בנמצא בלוגאן מערכת בקרת יציבות וזו כבר מערכת שמובנית כמעט בכל רכב מודרני המיובא לארץ והחל מינואר 2010 תהיה חובה בכל רכב חדש. האבזור הבטיחותי כולל ארבע כריות אוויר, שבעה חגורות בעלות שלוש נקודות ונעלם אחד גדול בנושא מבחני הריסוק. אמנם רנו מתגאים בכך שהם "אלופים בבטיחות", אך הלוגאן המשפחתית עליה מבוססת ה-MCV קיבלה רק 3 כוכבים במבחן הריסוק של איגוד EuroNCAP שנערך בשנת 2005. המשמעות היא כי הלוגאן הזו פחות בטוחה מכל רנו מודרנית אחרת שאתם מכירים.

מה שבטוח הוא שאיכות גבוהה, גימור מוקפד וחומרים משובחים לא תמצאו בלוגאן. שבע מקומות, תיבה אוטומטית, מזגן, 4 חלונות חשמל והכל במחיר של הונדה ג'אז קטנה ואתם עוד באים בדרישות? נו, באמת... הנדסת האנוש לא מושלמת כלל וכלל וכפתורי חלונות חשמל שצריך לחפש אותם, כמו גם כפתורים אחרים שעדיין לא מצאתי, הם דוגמא לכך, אך כבר אמרנו שאנחנו סולחים.

כן, אנחנו סולחים, כי מטרת הרכב הזול הזה הוא לשנע שבעה נוסעים, בנוחות ובבטיחות יחסית ובעלויות סבירות. אמנם צריכת דלק של 9.2 ק"מ לליטר שהשגנו במבחן ועוד ללא עומס מלא אינה שיא החסכון ולוגאן דיזל ידנית שאינה משווקת בישראל (או האלטרנטיבה המקבילה של סיטרואן) תציג ביצוע חסכוני יותר, אך מחיר קניה הזול מאוד יחסית למתחרות היקרות הוא הסיבה שבגינה אני ממליצים על הרכב הזה.


אבל רגע אתם בטח אומרים, עוד לא דיברנו על המראה החיצוני, והעיצוב הפנימי והאבזור וצבע הריפוד. אז נגלה לכם כי גם למחזיק משקפי השמש מעל מראת הפנים, שנראה כאילו הרכיבו אותו בדקה התשעים, סלחנו. כאלה אנחנו, עניניים.

לדגמי רנו בישראל - רנו

 

 

רנו לוגאן MCV, מנוע 1.6 ליטר בנזין, אוטומט

 

יתרונות

חסרונות

מקום ממשי לשבעה מבוגרים

טכנולוגיה מיושנת

נוחות נסיעה טובה

ביצועים בינוניים

תא מטען ענק המתקבל בקיפול הספסל השלישי

בטיחות ירודה

מחיר אטרקטיבי

תא נוסעים לא מוקפד

 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה