דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו גרנד סניק - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


אני נוסע עשרה קמ"ש פחות, לפחות, ברנו גרנד סניק. הגשם שוטף את כביש חיפה - תל אביב, באחד הסופ"שים הרטובים ביותר שחווינו מזה שנים. הרחק מבעד לשמשה הענקית של הסניק מופיע ונעלם הר הכרמל לסירוגין, לפי קצב פעולת המגבים. שם, מעל לחיפה, נראים השמיים תכולים ובהירים. אני מכוון את המיניוואן אל עבר המחסה מהגשם ומגיע לוואדי ניסנאס. רחובות הוואדי מקושטים והומים לרגל חג שלושת הדתות - מפגן שנתי מכובד של דו-קיום. במבחן למיניוואן, "דו-קיום" זה מונח מפתח. מוביל נוסעים טוב הוא בדיוק אחד שמשכין שלום בתוך משפחות גדולות על גלגלים. האם רנו גרנד סניק יביא שלום?


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: רנו גרנד סניק


רנו גרנד סניק, 2.0 ליטר בנזין, 143 כ"ס, גיר רציף, החל מ-164,500 שקל

יתרונות

חסרונות

  נוחות נסיעה גבוהה

   צריכת דלק גבוהה

  תא נוסעים מרווח ושימושי

מנוע מעט מיושן

  תא מטען ענק בקיפול המושבים האחוריים

שורת מושבים שלישית לפעוטות בלבד



רנו גרנד סניק. מתיחת הפנים רעננה מעט את העיצוב השמרני / צילומים: יצרן

תא נוסעים ונוחות

גרנד סניק הוא מיניוואן קומפקטי, מונח המתאר בדרך כלל רכב לחמישה נוסעים ועוד שניים על מושבים מתקפלים בבגאז' כשאין ברירה. הסניק לא שונה בכך ממתחריו - יושבי 2 השורות הקדמיות יתרווחו בכורסאות רכות (מתכווננות גם מאחור) ויזכו למרחב מחיה בשפע. המיעוט שבשורה השלישית יסבול מאפליה ברורה. ילדים קטנים יסתדרו באחורי הסניק, אבל נסו להושיב שם מבוגרים ותגידו שלום לשלום הבית.


הישיבה בגרנד סניק גבוהה מאוד, גבוהה מספיק כדי לחזות את מזג האוויר. שדה הראייה רחב לכל הכיוונים, אפילו כלפי מעלה אם הזמנתם את הסאן-רוף הכפול (בעלות של 10 אלף שקל). קל לתמרן את הרכב בתוך הסמטאות הצפופות של ניסנאס, או להחנות אותו ברווח צר שבין טרקטור לבובת סנטה קלאוס, בלי חיישני רוורס. המתלים רכים ובולעים בשקט עשרות שנים של הזנחה בתשתיות בכביש. רנו גרנד סניק הוא בפירוש מהנוחים ביותר בקטגוריה שלו.

בדומה למרבית המיניוואנים הקומפקטיים, כשכל המושבים תפוסים כמעט ולא נותר תא מטען. אבל אם מקפלים את המושבים בשורה השלישית, שנבלעים לחלוטין לתוך הרצפה במשיכת ידית, מתקבל משטח הטענה בקנה מידה מסחרי בנפח 1863 ליטרים - נתון מצוין גם ביחס למתחרים גדולים יותר.



האווירה בחלל הנוסעים ידידותית מאוד למשפחות. זה מתבטא בשלל תאי אכסון יצירתיים ומחזיקי כוסות, עיצוב פנים שמח, פתחי מיזוג מאחור, מגשים מתקפלים בשורה השנייה, עוגני איזופיקס, רצפה שטוחה ואפילו מראה פנימית להשגחה על הילדים. נשאר רק להתקין מסכי DVD ולעולם לא תאלצו להתקשר יותר לקו המצוקה של סופר נני. רנו לא שכחו לחלק צעצועים גם למבוגרים, כגון הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מחשב דרך מפורט ב-14 שפות (לא בעברית...), שליטה על מערכת השמע מההגה, מראות מתקפלות בלחיצת כפתור ועוד. מחלקת הנדסת האנוש של רנו התקשתה לעמוד בעומס האבזור ופיזרה את המתגים השונים ברחבי הקוקפיט באופן שדורש תקופת הסתגלות. גם לוח השעונים הדיגיטלי שממוקם במרכז הדשבורד, מגניב ואופנתי ככל שיהיה, דורש מהנהג להסיט את המבט הרחק מן הכביש. עוד נציין לחובה את חיישני הגשם שזייפו ואת חיבור ה-USB שקרטע ברכב המבחן.

ביצועים וצריכת דלק

לפני כשנה עברה רנו גרנד סניק "מתיחת פנים". גולת הכותרת הייתה מנוע חדש ומסקרן, בנפח מזערי של 1.2 ליטר, מוזרק טורבו-בנזין. המנוע הננסי רשם ביצועים טובים - 115 כ"ס ובעיקר 19.3 קג"מ - לצד צריכת דלק יוצאת דופן של 21 ק"מ לליטר (נתוני יצרן). יחידת הכוח החדשה של הסניק טרם הגיעה לישראל, וחבל, שכן המיסוי הירוק היה מקבל אותה בברכה ומאפשר מחיר חסר תקדים לצרכן. לעת עתה נותר הלקוח הישראלי להתלבט בין שתי מהדורות לגרנד סניק אשר מתומחרות כמעט אותו הדבר: 2.0 ליטר בנזין או 1.5 ליטר טורבו-דיזל. למבחן לקחנו את הפופולארית מביניהן, הבנזינית.

קשה לחלוף על פני הכביש היפהפיה שמוביל לבית אורן מבלי להתפתות לסיבוב ברכבת ההרים של הכרמל. מצד שני, מפגן כוח עם מיניוואן, בכביש רטוב ומפותל, כשלשמאלי תהום ולימיני זוגתי, יהיה רעיון גרוע במיוחד. אני מחליט לעלות על הכביש למטרות תחבורה ותיור בלבד. המנוע סוחב לא רע במעלה התלול. יש לו 143 כוחות סוס ב-6000 סל"ד, 19.9 קג"מ ב-3700 סל"ד, וביניהם רצועת כוח רחבה ויעילה, בשביל מנוע קונבנציונאלי. יתכן שלפני שנתיים-שלוש היינו משבחים את הביצועים בגרנד סניק, אבל בינתיים עברו רבים מהמיניוואנים המתחרים - כולל כל האירופאים שבהם - למנועים מוגדשי טורבו, חזקים וחסכוניים. משתי בחינות אלו, איך לומר, גרנד סניק לא עומד בקצב. במהלך המבחן מדדנו צריכת דלק של 8.1 ק"מ לליטר, נתון בינוני גם ביחס למנוע בנזין מסורתי.


 
בעוד שהגרנד סניק דיזל מצויד בתיבה רובוטית כפולת מצמדים מעולה - היחידה מסוגה שלא מקרטעת בעיר - מהדורת הבנזין שלנו מסתפקת בגיר רציף פשוט. רוב הזמן הוא מתפקד בסדר גמור. רק בעליות או בעקיפות נחשף פרצופו הפלגמטי, כשחוסר היכולת לבצע "קיק-דאון" אמיתי מקשה על המנוע לטפס במעלה סקאלת הסל"ד.

סיכום ומחירים

במחיר של 164,500 שקל, רנו גרנד סניק בנזין מתברג באמצע הדרך של הקטגוריה. 5,500 שקל פחות מאופל זאפירה ו-3,600 יותר מטויוטה ורסו. הגרנד סניק לא פונה לקהל חובבי הביצועים ואין לו מה להציע בטיקט של חסכון בדלק. המצע שלו לבחירות מתמקד באיכות החיים לתושבי המיניוואן, שמירה על מעמד הביניים בשורת המושבים האמצעית, וגירוש הפליטים לשורה האחורית.

במילים אחרות, רנו גרנד סניק הוא בחירה מצוינת למי שחפץ ברכב נוח, מפנק ומרווח לחמישה נוסעים. החמישייה כבר תחליט מה ברצונה לעשות עם ירכתי הרכב, שמתאימות לפעוט-שניים, או למטען ענק, או ללברדור האצילי ההוא שמופיע תמיד בפרסומות למובילי נוסעים. נותר רק להמתין שטכנולוגיות מודרניות מתוצרת רנו, כמו מנועים קטנים ומוגדשים ותיבות הילוכים מתקדמות, יזלגו כבר לגרנד סניק בנזין הישראלי. ביום שזה יקרה, עם התמחור הנכון, לרנו תהיה הזדמנות לחזור לראש טבלת המכירות בקטגוריה - ממש כמו ב-1996, כאשר נולד הסניק המקורי שהיה למיניוואן הקומפקטי הראשון בעולם, אז עדיין לא קמו לו מתחרים שברבות השנים עקפו אותו בסיבוב.


לדגמי רנו בישראל - רנו

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה