דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה ריו 1.25 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...
את המבחן על קיה ריו החדשה אפשר להתחיל בעיצוב. זה הלא הדבר הכי בולט במכונית הקוריאנית, אבל לא. בניגוד למבחן רגיל כאן צריך להתחיל מהסוף. קיה דילגה עם הריו בקלילות קומה או שתיים במעבר הדורות. מעבר לעיצוב ישנם פרמטרים כמו בידוד רעשים, אבזור והתנהגות שפשוט לוקחים את הריו שנים קדימה. אך אליה וקוץ בה, עכשיו כשבוחנים את הקיה ריו המטרות הן סופר מיני איכותיות מאירופה והציפיות ממנה גבוהות יותר.

למבחן התייצבה גרסת ה-1.2 ליטר בנזין של הריו. גרסה זו מוצעת רק עם חמש דלתות ותיבה ידנית והיא לדברי נציגי קיה בארץ "המכונית החברתית" שלהם. לכיס היא תהיה חברותית עם עלות של 81,900 שקל (נכון לכתיבת המבחן). בהיצע של קיה יש גם גרסאות אוטומטיות עם ארבע וחמש דלתות המשודכות למנוע 1.4. גרסאות חמש הדלתות מיוצרות עבור מערב אירופה. את ארבע הדלתות אנחנו מקבלים בזכות המכירות ברוסיה וטורקיה. שוק היעד, כפי שתבינו בהמשך משחק תפקיד רציני בהבדל בין ההטצ'-בק והסדאן.

קיה ריו, בנזין 1.25 ליטר, 85 כ"ס, 81,900 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב

נוחות נסיעה

אבזור

איכות חומרים

מרווח

המתחרות מציעות מחירים אטרקטיביים יותר


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה ריו



קיה ריו החדשה.  מעוצבת דעת קהל / צילומים: יתיר דוידוביץ

מנוע ותיבת הילוכים:

ממכונית עם מנוע 1.25 ליטר ויותר מ-1200 ק"ג לא ציפינו להרבה. בדומה לרנו קליאו, גם קיה ריו החדשה מרגישה זריזה בעיר בזכות הילוכים קצרים ומנוע שש אלי סל"ד. למנוע 85 כ"ס בלבד והוא מרגיש חלש כאשר הוא נאלץ לטפל בעלייה תלולה או בעקיפות מהירות. ביחס למתחרות הישירות כמו הקליאו 1.2, יש לומר, המנוע מספק תחושה ממוצעת. דווקא מצריכת הדלק התאכזבנו מעט. במהלך המבחן המכונית לגמה ליטר בנזין לכל 14 ק"מ. זה לא נשמע רע, אך המתחרות חסכוניות עוד יותר. בניגוד למבחנים אחרים הפעם הרגל הייתה יחסית קלה על הגז כך שציפינו לצריכה משופרת. יכול להיות שהמנוע החדש (7 ק"מ בתחילת המבחן) עוד לא נפתח ושהנתונים ישתפרו במעט.

התנהגות:

הריו בתצורת חמש הדלתות היא מכונית די מהנה לנהיגה. לא מדובר חלילה באיום על זכרן של ה-205 או האונו אבל ברור שבמסגרת הפיתוח לשוק האירופאי שמו בקיה דגש על מכונית שתספק גם את הנהג. לריו נכונות להיכנס לפנייה ותגובה טובה להרפיית דוושה. השילוב עם תיבה ידנית בעלת יחסי העברה קצרים ומהלך ידית קצר ישלימו חבילה בהחלט מספקת. מצד שני אם תלחצו אותה תגלו גם תת היגוי פרוגרסיבי והגה לא הכי מדוייק ובכלל לא מתקשר. הריו אולי לא מציעה יכולות דומות לפורד פיאסטה המעולה אבל היא לא נופלת מחלק מהמתחרות האירופאיות.

 

נוחות:

את מחיר השלדה הקשיחה נאלצים לשלם בנוחות הנסיעה. אולי על כבישי אירופה היא תרגיש נוחה יחסית אבל ערימות האספלט שנשפכו באקראי על כבישי ארצנו היא מרגישה קופצנית. גם בכבישים מהירים ולא משובשים במיוחד היא מרגישה עסוקה מדי. נוקשות המתלים מאיימת להוציא אותה מהקו שנבחר במפגש עם מהמורות באמצע סיבוב. על הגרסה הזו של הריו נהגנו מיד לאחר נהיגה בגרסת הסדאן. האחרונה הצליחה להיות נוחה יותר בכל תוואי כביש וחשפה את הפערים בין השתיים ואת השווקים השונים אליהם הן מכוונות.

מרווח:

מרווח מלפנים לא ממש חסר. הביקורת היחידה נוגעת למושבים בגלל בסיס מושב מעט קצר. המושב האחורי מרווח לשניים. שלישי יוכל לשבת שם. יהיה לו צפוף אך מקום לרגליים לא יחסר בזכות הרצפה השטוחה.

 

נראית טוב מרגישה קצת פחות

אבזור ואיכות חומרים:

בגרסת הבסיס הפונה בעיקר לסטודנטים וצעירים ניתן למצוא אבזור שופע ביחס למחיר. מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, כניסות ל-USB ו-AUX, הגה מתכוונן טלסקופית, חיווי להחלפת הילוכים וחיישני תאורה. בתחום האבזור הריו ניצבת מדרגה אחת מעל המתחרות.

מצד שני בגרסת "המחאה החברתית" של קיה אפשר להרגיש כי מישהו חסך בכדי לתת להמונים מכונית במחיר סביר. איכות הפלסטיקה אינה טובה וברוב המקרים ידיכם יתקלו בפלסטיק קשה וחלול. מצד שני איכות ההרכבה טובה מאוד ונראה שהכל ישאר במקומו עוד הרבה שנים.

עיצוב:

בסופו של יום הגענו גם לעיצוב. דמיינו לעצמכם עדר זברות. יהיה קשה לזהות אחת ספציפית, נכון? עכשיו דמיינו שאחת הזברות צבעה את הפסים בירוק זרחני ובזהוב מרקר, עשתה תספורת מוהוק כתומה והוסיפה נזם. זה תיאור טוב להבדל שבין ריו חדשה וישנה. כמה מילים כבר שפכנו על פטר שרייר, המעצב שעיצב את אודי TT המקורית ולאחרונה את קיה, אבל הוא מפתיע כל פעם מחדש. העיצוב שמתחיל בגריל בולט ומוקף ניקל וממשיך בקו מותניים שמטפס בחדות מסתיים בזנב קטום עם ספויילר קטן ושמשה צרה. הוא אולי לא אלגנטי כמו הפיאסטה או קליל כמו סיטרואן 3C אבל עיצוב אגרסיבי בהחלט מוכר - תשאלו את סיאט. המינוס העיקרי מהעיצוב הוא חלונות צרים בדלתות האחוריות ובעיקר קורות C ענקיות שחוסמות כל נסיונות לבצע נסיעה לאחור.

 

צילום יח"צ מהשקת הריו בישראל: רונן טופלברג

לסיכום:

כפי שכבר הבנתם קיה ריו אינה מכונית מושלמת. גם בגרסה המוזלת לא בטוח שהיא עדיפה על פני מתחרות כמו רנו קליאו וסיאט איביזה אבל היא בהחלט יכולה להסתכל עליהן כשווה.  הריו היא סוג של טויוטה מעוצבת. היא עושה הכל בסדר גמור ולא נופלת בשום סעיף (למעט עניין הנוחות). הריו גם מוסיפה מוניטין אמינות בזכות אחריות לשבע שנים. מהעבר השני המחיר שגבוה בכ-12 אלף שקל מהקליאו וזול רק בשלושת אלפים מהאופל קורסה מציב אותה במקום לא ממש טוב בין קטגוריית הסופר-מיני הסופר זולות והרגילות ובמקרה הזה לא בטוח שהיתרונות שלה מספיקים.

לדגמי קיה בישראל - קיה

 

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה