דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה קארנס - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

פעם, וזה לא היה כל כך מזמן, קיה התבלטה בסגמנט המיניוואנים. בתחילת עידן ההייטק של שנות ה-2000 רכשו ציי הרכב בכמויות מרשימות את קיה ג'ויס, אחותה התאומה של מיצובישי ספייס וואגון, ולאחר מכן את קיה קארנס הקודמת. בסגמנט המיניוואנים הגדולים נחלה קיה הצלחה במשך שנים רבות עם הקרניבל, כאשר המתחרה יונדאי טרג'ט מכרה בקושי רבע מהכמות של הקרניבל (ומדובר על יונדאי, כן?). כעת מגיע לישראל הדור החדש של קיה קארנס, שאמור למלא כמעט לבדו את החלל שהותירו המיניוואנים הקודמים ולהתמודד עם שוק תחרותי בהרבה מזה שהיה כאן בעשור הקודם. האם הוא מסוגל לעמוד במשימה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה קארנס



קיה קארנס, בנזין 2.0 ליטר, גיר אוטומטי, 166 כ"ס, החל מ-164,000 שקל

יתרונות

חסרונות

אבזור והנדסת אנוש

מרווח בשתי השורות האחוריות

נוחות נסיעה טובה

צריכת דלק בינונית

פעולת מנוע-גיר נעימה
תא מטען קטן




צפייה בתוכן קיה קארנס - מבחן וידאו



עיצוב וסגנון

כמו כל דגמי קיה האחרונים, גם קיה קארנס היא מכונית מעוצבת. בסגמנט המשפחתיות והקטנות, שם מכוניות מעוצבות הן מחזה נפוץ למדי, דגמי קיה כבר פחות מתבלטים; אבל הקארנס הוא נווה מדבר בשממת המיניוואנים. מלפנים הוא עוטה את החזית האגרסיבית של קיה, מהצד הוא נראה ספורטיבי, ורק האחוריים - כמו אצל קיה סיד - נופלים אל מחוזות הבנאליות. מבפנים העיצוב פשוט יותר, אבל גם כאן הקארנס נראה מודרני ונעים לעין.

תא הנוסעים

עוד יתרון של הקארנס לעומת המיניוואנים המתחרים הוא האבזור. כבר בגרסת הבסיס ניתן למצוא כמעט את כל מה שצריך, כולל מסך מגע, מצלמת רוורס ושאר הפינוקים המוכרים. אל תטרחו להתאמץ ולגרד את הסכום בשביל הגרסה המאובזרת: על הגג הפנוראמי תוכלו לוותר בקלות בישראל שטופת השמש, וגם צמיגים נמוכי חתך לא יצדיקו את תוספת המחיר. ניתן בהחלט להסתפק במה שמציעה הקארנס בגרסת ה-EX. כל האבזור אגב, מסודר בצורה הגיונית, נוחה וקלה לתפעול. אם נראה לכם שזה מובן מאליו, קחו סיבוב על רנו גרנד סניק ותלמדו להעריך את הקארנס.


תא הנוסעים מאובזר ומתוכנן היטב / צילומים: יתיר דוידוביץ

מלפנים המושבים מצוינים. הם גדולים יחסית, חובקים את הגוף מבלי להרגיש צפופים ויהיו נוחים גם לנסיעות ממושכות. לצערנו, אלו המושבים היחידים שיקבלו את מלוא המחמאות. מושבי השורה השניה ממוקמים נמוך מאוד, כך שנוסעים מבוגרים ירגישו בהם כמו במסיבת הסיום של גן הילדים. הילדים עצמם, שהם התושבים המקובלים במיניוואנים מסוגו של הקארנס, דווקא ירגישו בנוח מאחור: כל אחד מהמושבים מתכוונן עצמאית ומאפשר לעגן בקלות מושב בטיחות מכל סוג, כאשר גם 3 מושבים ייכנסו זה לצד זה.

"לילדים בלבד" זו בדרך כלל האזהרה לגבי שורת המושבים השלישית במיניוואנים קומפקטיים, ובקארנס זהו המצב בשתי השורות האחוריות. אבל כמו אצל המתחרים, גם בקארנס השורה השלישית תהיה פחות שימושית מהשניה - וזה מתבטא במרווח אפסי לרגליים ובגובה המזערי של המושבים. זוג ילדים שרגילים לנסוע בטויוטה ורסו, מיניוואן צפוף למדי, טענו שבקארנס היה צפוף להם קצת יותר. אנחנו מסכימים עם האבחנה.

מאחורי המושבים ניתן למצוא תא מטען מינימלי כשהמושבים בשימוש, אך כשמקפלים אותם נוצר חלל הטענה ענק. גם כאן הקארנס קטן יותר לעומת המיניוואנים המתחרים, אבל כל משפחה תוכל ליהנות מתא המטען העצום שקיים כל עוד רק 5 נוסעים ישנם ברכב.




נוחות נסיעה

קיה קארנס היא מכונית נוחה לנסיעה. זה לא רק בגלל המושבים הקדמיים המצוינים, עליהם דיברנו קודם, אלא גם ובעיקר בגלל העידון. אמנם, בתוך העיר מורגשים שיבושים מכל הסוגים, אבל אף אחד מהם לא מפר את השלווה. גם פסי האטה אכזריים וגם בורות עמוקים נספגים ברכות מתחת לגלגליה של הקארנס.

כל עוד הכביש סלול היטב, נוחות הנסיעה הטובה תישמר גם מחוץ לעיר. אך כאשר נפגשים באספלט רעוע, מהסוג שמפגיש את נתיבי איילון עם כביש מס' 1 (ובעצם מהסוג שנפוץ ביותר מדי מקומות בארץ), הקארנס מתחיל להתנדנד וקצת יוצא מאיזון. מי שגר ברמת הגולן יקלל את הסורים והקוריאנים גם יחד, אך יתר הנהגים יצליחו לחיות בשלום עם הרכות של הקארנס.
במהלך הנסיעה נשמר השקט בתא הנוסעים, והקארנס מיטיב לבודד את רעשי הכביש ורעשי הרוח. המנוע גם הוא כמעט ולא נשמע, למעט בתחומי הסל"ד הגבוהים.



מנוע ותיבת הילוכים

מנוע בנזין בנפח 2,000 סמ"ק עם תיבה אוטומטית היה עד לא מזמן השילוב הנפוץ במכוניות מסוגה של הקארנס - אבל מרבית המתחרים נטשו את השילוב הזה, ובחרו במנועים קטנים יותר (טויוטה ורסו), מנועי טורבו (אופל זאפירה, פיג'ו 5008, פורד S מקס), תיבות הילוכים רובוטיות (סיטרואן C4 גראנד פיקאסו) ומנועי דיזל (שברולט אורלנדו, רנו גרנד סניק). למעשה, קיה קארנס ומאזדה 5 הן המכוניות האחרונות בסגמנט שנמכרות עם מנועי 2,000 סמ"ק ותיבה אוטומטית - ולפחות במקרה של הקיה מוכרחים לומר שהשמרנות הזו היא לא בהכרח חסרון.

המנוע פועל באופן שקט, נעים וחלק מאוד, ובהרמוניה מצוינת עם תיבת ההילוכים. אחרי שבקיה אופטימה קצת התאכזבנו מהמנוע הזה, כאן הוא עושה עבודה טובה: התאוצות לא רעות ועקיפות מתבצעות בקלות יחסית (אחרי הורדה של הילוך או שניים). ייתכן וחובבי הביצועים יתלוננו על זמינות כוח לוקה בחסר, ועבורם יש לא מעט מיניוואנים שיהיו זריזים ומהנים מהקארנס; אך מרבית הלקוחות של רכבים מסוג זה יהנו מהקיה.

התיבת האוטומטית מחליפה הילוכים ביעילות ובמהירות, אך איננה מסייעת לשיפור צריכת הדלק כמו התיבות המתקדמות שנמכרות כיום. בנסיעה מנהלתית רגועה נמדדה צריכה של 10 ק"מ לליטר, נתון שכיום ניתן למצוא טובים ממנו גם במכוניות גדולות וכבדות מהקארנס.

התנהגות כביש

בסעיף תא הנוסעים התלוננו על הגודל של הקארנס, שמרגיש קטן וצפוף ביחס למיניוואנים אחרים - והציפיה היתה לדיבידנד שיגיע בסעיף ההתנהגות עם תחושה מהנה של "פרייבט" ולא של מיניוואן מגושם. זו לא המציאות. הקארנס מתנהג בגמלוניות מסוימת, רוכן יתר על המידה בפניות ונוטה לתת היגוי. ההגה עצמו לא מדויק, דבר שהפריע לא רק בכביש המתפתל אלא גם בכיכרות בעיר - אך לכך ניתן להתרגל תוך זמן קצר, וסביר להניח כי מרבית הנהגים יחושו בטוחים מאחורי ההגה של הקארנס.



סיכום

קיה קארנס היא מכונית טובה מאוד בסך הכל: נוחה, נעימה לנסיעה, מאובזרת ונאה. הבעיה מתחילה כשמודדים אותה בפרמטרים של מיניוואנים קומפקטיים - שם היא פשוט קטנה יותר מהמתחרות, ובקטגוריה הזו הגודל הוא לא פעם מה שקובע. משפחות עם 4-5 ילדים לא יסתדרו עם המרווח הפנימי המצומצם, ובישראל אלו הלקוחות העיקריים של רכבים מסוג זה. אבל מי שזקוק למכונית ל-5 נוסעים, עם אפשרות לקחת ילד נוסף או שניים מדי פעם, יוכל בהחלט להסתדר עם הקארנס ואפילו ליהנות ממנה.


לדגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה