דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה סורנטו (2.5 בנזין) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

הדור החדש של קיה סורנטו הוא כנראה הרכב היחיד בישראל שמוצע עם 4 יחידות הנעה שונות לבחירה: גרסת בנזין אטמוספרית, גרסת דיזל, גרסה היברידית ועוד אחת היברידית-נטענת. שלוש אופציות שחוסכות בדלק ועוד אחת שחוסכת במחיר הרכישה.

אז אחרי שהתחלנו עם מבחן לסורנטו ההיברידי והמשכנו עם לוגם הסולר, הגיע הזמן לבחון גם את גרסת הכניסה, הזולה מכולן. האם החסכון במחיר הרכישה מפצה על צריכת הדלק? כמה בכלל צורך הסורנטו הזה, ומה באשר לאבזור, נוחות הנסיעה, הבטיחות ויתר הפרמטרים החשובים?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה סורנטו


קיה סורנטו, בנזין 2.5 ליטרים, 180 כ"ס, אוט' 6 הילוכים, מ-234,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב

ביצועים

מרווח

בידוד רעשים

אבזור בטיחות

  צריכת דלק

קיה סורנטו

עיצוב

הסורנטו נהנה ממראה מכובד ואלגנטי, אפילו יוקרתי. המימדים גדולים, והקווים הזוויתיים והאנכיים מקנים לו מראה של רכב שטח קשוח. בחזית ישנו גריל קשקשים שתחום במסגרת כרום ובפסי לד לתאורת יום, גם מהצד יש תוספות כרום נאות וחישוקי 18 אינץ', ואילו החלק האחורי הוא לטעמנו המיוחד ביותר - עם יחידות התאורה האנכיות והמפוצלות, הספוילר הקטן שניצב מעל השמשה האחורית, כיתוב שם הדגם לרוחב דלת תא המטען והדיפיוזר בתחתית שמדמה פתחי מפלט כפולים. זו בהחלט לא נראית כמו גרסת כניסה פשוטה.

קיה סורנטו

גם תא הנוסעים מרשים מאוד למראה. אהבנו את הצבעים הבהירים, את המסך הצר והצף, את החיפויים דמויי המתכת, את פתחי המיזוג האנכיים ואת הדיפונים האיכותיים על הדלתות. במקומות אחרים החומרים פחות משובחים, אך איכות ההרכבה מצוינת.

קיה סורנטו

תא הנוסעים

הישיבה בסורנטו גבוהה ונוחה מאוד. קל להיכנס ולצאת מהרכב, המושבים רכים ותומכים, ריפוד הבד נעים והראות החוצה מצוינת. סביב הנהג יש שפע של תאי אחסון גדולים ויעילים.

לוח המחוונים האנלוגי נראה מעט מיושן בהשוואה למסכים הדיגיטליים של המתחרים או לאלו של הגרסאות הבכירות יותר, אך הוא ברור מאוד וקל להסתדר איתו. מסך המולטימדיה גם הוא ברור, ובכלל הסורנטו נהנה מהנדסת אנוש מצוינת: המסך דובר עברית וסביבו כפתורים פיזיים רבים, גם למיזוג כפתורי שליטה נפרדים וכל כפתור על ההגה קיבל צורה משלו, שמאפשרת לזהות אותו גם בלי להסיט מבט מהכביש.

קיה סורנטו בנזין

למרות שמדובר בגרסת כניסה, מפרט האבזור כאן מספק בהחלט וכולל בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים בשורה השניה והשלישית, בלם יד חשמלי כולל פונקציית Auto Hold, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, הנעה בכפתור, מראה נגד סנוור, מראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית, חלונות אחוריים כהים, תאורת לד ותאורת אווירה. לאחרונה הצטרפה למבחר גרסה חדשה בשם EX, שבתוספת של 5,000 שקלים מוסיפה למפרט גם ריפודי עור וגג שמש פנוראמי נפתח.

קיה סורנטו

מפרט מערכות הבטיחות עשיר אפילו יותר וכולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, רוכבי דו-גלגלי וזיהוי תנועה בצומת, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות אקטיבית בהיגוי, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית (גם בחניה), בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, מערכת למניעת תאונות משניות, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת והתרעת שכחת ילד המבוססת חיישן (עניין נדיר למדי). כמו כן ישנן 7 כריות אוויר - כולל כרית אוויר מרכזית בין היושבים מלפנים.

קיה סורנטו

שורת המושבים השניה מציעה מרווח טוב מאוד לשני נוסעים, אך שלושה מבוגרים מאחור יחושו בצפיפות מסוימת. יש כאן מרווח מעולה לרגליים ולראש, אך המושב עצמו מעט קצר ונמוך. יש כאן גם פתחי מיזוג אך בלי שליטה נפרדת על הטמפרטורה, יש גם שקע USB ושקי מצת ואין וילונות או תאורת קריאה.

קיה סורנטו

השורה השלישית היא היתרון המשמעותי של הסורנטו על פני מתחרים קטנים יותר. הגישה אליה נוחה הודות לכפתור שמאפשר את הזזת השורה השניה בלחיצה אחת, והמושב עצמו אמנם נמוך - אבל מציע מרווח סביר בהחלט. יש כאן גם מיזוג נפרד עם שליטה על עוצמת האוורור ופתחים בשני הצדדים, שני שקעי USB ותאי אחסון גדולים. לא לילדים בלבד.

תא מטען? כאשר כל המושבים בשימוש לא נותר הרבה מקום לאחסון בעומק, אך רוחב תא המטען וגם הגובה שלו מספקים בהחלט. אם מקפלים מושב אחד או שניים מתקבל חלל אחסון ענק.

קיה סורנטו

נוחות נסיעה

בתוך העיר הסורנטו רך, סופג היטב את השיבושים הקטנים ולא יוצא משלוותו גם אחרי אתגרים גדולים יותר. לעיתים ישנה תחושה של תזוזת יתר של המתלים, אך בסופו של דבר - השיכוך טוב מאוד.

קיה סורנטו

מחוץ לעיר התחושה הרכה בולטת על כבישים גליים, שם לפעמים ישנו היעדר ריסון בולט, אך במרבית הכבישים ברמה סבירה ומעלה - הנוחות טובה מאוד. בידוד הרעשים פחות מוצלח, בעיקר בגלל רעשי הרוח שחודרים עקב המבנה המאסיבי של הרכב, ולצידם ישנו גם רעש של יחידת ההנעה.

קיה סורנטו

מנוע ותיבת הילוכים

הגרסה הנבחנת של קיה סורנטו מצויידת במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטרים המספק 180 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 23.7 קג"מ הזמינים ב-4,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.1 שניות.

בתוך העיר מייצר הסורנטו תנועה חלקה להפליא. החלפות ההילוכים כל כך בלתי מורגשות, עד שבדקנו שוב במטרה לוודא שלא מדובר בתיבה רציפה.

קיה סורנטו

הכוח ישנו והביצועים טובים לכשעצמם, אך כדרכם של מנועים אטמוספריים - נדרש טיפוס לסל"ד גבוה ורועש על מנת למצות את הכוח. זמינות הכוח פחות טובה בסל"ד נמוך, כך שלא פעם נדרשנו ללחיצה עמוקה וממושכת על הדוושה הימנית במטרה לסיים עקיפה.

צריכת הדלק היתה סבירה וקרובה מאוד לנתוני היצרן: בנסיעה מתונה בדרך בין עירונית מדדנו נתון של 10.8 ק"מ לליטר. לאחר נהיגה מאומצת ירד הנתון ל-8.7 ק"מ לליטר.

קיה סורנטו

התנהגות כביש

הסורנטו מרגיש בטוח מאוד על הכבישים המפותלים, נהנה מאחיזה מצוינת ולא מתרגש גם מרכינה קלה יותר או פחות. עם זאת, ההנעה כאן היא קדמית ולא כפולה, כך שמגבלות האחיזה בסוף מגיעות. בנוסף הבלמים מעט ספוגיים, אך מדובר בעניין שולי.

קיה סורנטו

סיכום

קיה סורנטו מרגיש כמו מוצר איכותי מאוד, גם בגרסת הכניסה. המראה מכובד, המרווח הפנימי נדיב, אבזור הבטיחות עשיר במיוחד וגם איכויות הנסיעה גבוהות. מנוע הבנזין האטמוספרי נעים מאוד לנסיעה עירונית, ואמנם לא מצטיין בנהיגה מהירה ומאומצת - אך מספק תאוצות בהחלט מתקבלות על הדעת.

פער של 15,000 שקלים (נכון לדצמבר 2021) בין גרסת הבנזין לבין הדיזל הופך את הראשונה לבחירה מוצלחת עבור מי שנוסע מעט יחסית, ושיקולי צריכת הדלק לא נמצאים אצלו בראש סדר העדיפויות.

לצפייה בכל דגמי קיה בישראל

 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה