דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה נירו חשמלי – מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

קיה נירו הוא רכב ותיק למדי שנחשף כבר בתחילת שנת 2016, כאח הג'יפוני של יונדאי איוניק. הדגמים הללו חולקים פלטפורמה ויחידת הנעה וזוכים להצלחה משמעותית בישראל.

לפני כ-3 שנים הצטרפה גרסה חשמלית מלאה להיברידית ולהיברידית הנטענת הקיימות, אבל רק כעת כאשר שוק החשמליות בארץ מתחיל להתעורר מגיע הנירו EV לישראל, לאחר שעבר עדכון קליל. וכך יהיה הנירו ג'יפון שני שמגיע ב-3 גרסאות הנעה אחרי פיג'ו 2008, שנמכר אצלנו בגרסאות בנזין, דיזל וחשמל.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה נירו


קיה נירו EV, מנוע חשמלי 204 כ"ס, טווח נסיעה 455 ק"מ, 179,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

אבזור ומערכות בטיחות

עיצוב לא מלהיב

טווח נסיעה שימושי

נוחות עירונית

הנדסת אנוש

  מחיר קרוב למתחרות צעירות ומודרניות יותר

קיה נירו חשמלי

המחיר הגבוה יחסית מעיד על פנייה בין היתר לשוק ציי הרכב, והשארת מקום להנחות עבור חברות הליסינג. לשוק הפרטי תפנה היבואנית טלקאר את הקיה EV6, תאומתה של האיוניק 5, כאשר תנחת כאן ברבעון הראשון של 2022, ותהיה יקרה מהנירו החשמלית.

אז מה ההבדל בין הנירו החשמלי לגרסאותיו האחרות והאם הוא יכול להתמודד מול חשמליות יעודיות וצעירות יותר כמו יונדאי איוניק 5, אייוויז U5 או סקודה אניאק.

עיצוב

הדבר הראשון שצד את עינינו בנירו החשמלי הוא הלוגו החדש של המותג. זו הפעם הראשונה שאנחנו נתקלים בו על רכב בישראל, אבל בקרוב הוא יגיע גם לדגמים אחרים. אבל אם נשים רגע בצד את הלוגו, מדובר בעיצוב כמעט זהה לכל נירו אחר. השינויים הקלים כוללים סבכה קדמית אטומה כמובן עם פתח טעינה קדמי, סבכה תחתונה מוקפת פס טורקיז ועוד פסי טורקיז שחוצים את תאורת היום שמעוצבת קצת אחרת מזו של הנירו המוכרת.

קיה נירו חשמלי

מבפנים העיצוב נותר זהה למדי לנירו הרגיל, כאשר ההבדל המשמעותי הוא בקונסולה שבין המושבים המעוצבת באופן שונה. הקונסולה אינה מתחברת אל הדשבורד, כך שנוצר חלל אחסון די גדול ואילו במקום ידית ההילוכים הסטנדרטית נמצאת גלגלת העברת הילוכים אלקטרונית. לפני משענת היד ישנו עוד תא גדול (ונסגר) עם מחזיקי כוסות מתכווננים, פיצוי הולם על התאים הקטנים שבדלתות.

קיה נירו חשמלי

תא הנוסעים

הכניסה למושב הנהג דומה גם היא לשאר גרסאות הנירו, והיא נוחה בזכות המרכב המוגבה. המושבים עצמם לא חובקים אך מספקים נוחות טובה גם בנסיעות ארוכות. המרווח טוב ליושבים מלפנים וגם שדה הראיה מוצלח.

הנדסת האנוש המצויינת של קיה ממשיכה גם בגרסה החשמלית עם כפתורים גדולים דיו ותפעול פשוט לבקרת האקלים וגם למערכות המופעלות מגלגל ההגה. רק נציין את פס הכסף הנמתח לרוחב הדשבורד שנוטה להחזיר את קרני השמש, בזוויות מסוימות, היישר אל עיניי הנהג.

קיה נירו חשמלי

המרווח מאחור טוב מאוד לשניים עם מרווח מספק מאוד לברכיים ולראש. לשלושה יהיה יותר צפוף, כאשר הנוסע במרכז יתמודד עם תעלת הינע לא גבוהה. ליושבים מאחור יש ידיות אחיזה, פתחי מיזוג, תאורת תקרה אחת ורשת אחסון רק בגב מושב הנוסע.

קיה נירו חשמלי

קיה נירו החשמלי משווק ברמת גימור אחת, עשירה למדי שמציעה קצת יותר לעומת גרסת EX הבכירה של יחידות ההנעה האחרות. החשמלית מציעה פריטים כגון מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ', שלו עוד מסכי תצוגה ייעודיים לגרסה החשמלית, אך הוא אינו דובר עברית - לא עניין בעייתי שכן קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי סוגרות את פינת הטלפון והניווט.

קיה נירו חשמלי

בקרת האקלים אינה מפוצלת (עקב הצורך במקום אותה תופסת משאבת החימום הנוספת במכוניות חשמליות). עוד נמצא בנירו EV גם מושב נהג מתכוונן חשמלית, מראה פנימית נגד סנוור וחישוקי 17 אינץ' (לעומת 16" בגרסאות האחרות). שאר האבזור דומה וכולל ריפוד בד משולב עור, חיישני גשם ותאורה, חיישני ומצלמת רוורס, לוח מחוונים דיגיטלי (בעיצוב שונה), כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי עם פונקציית "אוטו-הולד" ותאורת אווירה עם מספר צבעים לבחירה.

קיה נירו חשמלי

גם מערך הבטיחות עבר שדרוג קל. בנוסף למערכות המוכרות של הנירו הכוללות בלימת חירום אוטונומית המזהה הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים - יש גם התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת תחילת תנועה של רכב מוביל והתרעת שכחת ילד במושב האחורי.

איכות החומרים והרכבה דומה לשאר גרסאות הנירו. איכות החומרים טובה בקו הדשבורד ולצדדים עם דיפוני גומי עבה, כאשר תחתיו כבר ישנה פלסטיקה פשוטה יותר כמקובל.

קיה נירו חשמלי

תא המטען מציע נפח נדיב של 451 ליטרים. הודות למיקום הסוללות ברצפת הרכב, הוא אפילו גדול ב-50 ליטרים מזה של הגרסה ההיברידית וב-127 ליטרים מהפלאג-אין. תא המטען שימושי - המפתח רחב וגובהו מספק. מנגד, סף ההעמסה יחסית גבוה ולא תמצאו כאן פריטים שישדרגו את השימוש כמו ווי תלייה. מתחת לרצפה אין גלגל ספייר, אבל יש תא אחסון שימושי לכבל הטעינה ועוד כמה חפצים.

קיה נירו חשמלי

נוחות נסיעה

הנוחות העירונית לא מתעלה, כאשר ישנה קופצנות מסויימת על שברים בולטים. הנוחות הבין-עירונית טובה יותר והרכב נותר מרוסן גם בכביש גלי.

בידוד הרעשים טוב אך לא מצטיין, כאשר רעשי כביש חודרים בכל מהירות. לא נורא, אבל חשוב להכיר.

קיה נירו חשמלי

מנוע ותיבת הילוכים

קיה נירו EV לא רק חסכוני יותר באנרגיה בהשוואה לגרסאות האחרות שלו - ובכך ניגע מיד - הוא גם הרבה יותר חזק. למנוע החשמלי שלו יש הספק נדיב של 204 כ"ס ונתון מומנט של 40.3 קג"מ, כשאלו מספיקים להאיץ אותו ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות.

התחושות תואמות את דפי הנתונים. המנוע מגיב היטב ומאיץ את הרכב בקלות כבר ממצב עמידה, כאשר לעיתים זמינות הכוח וההנעה הקדמית יוצרות מצב של סחרור גלגלים בהאצה. עקיפות והאצות ביניים מתבצעות גם הן בקלות ביחס לרכב ששוקל בגלל הסוללה הכבדה מעל 1.8 טון, כ-335 ק"ג יותר מהגרסה ההיברידית ו-כ-230 ק"ג יותר מהנטענת.

קיה נירו חשמלי

תיבת ההילוכים היא בעצם תמסורת ישירה, כמקובל ברכבים חשמליים ועליה אין ממש מה להרחיב - אבל על פונקציות הבלימה הרגנרטיבית דווקא כן.

הנירו החשמלי מאפשר 4 רמות של תגובה, הניתנת לכוונון דרך מנופי השליטה בגלגל ההגה. לצד אותם מינונים, לחיצה ארוכה על המנוף הימני תכניס אתכם למצב אוטומטי, בו בעצם הרכב מזהה אם אתם בשיוט או בנסיעה עירונית צפופה ובכך מתאים את עוצמת הבלימה בכל הרמת רגל מדוושת ההאצה. לחיצה ארוכה על המנוף השמאלי, תוך כדי האטה, תביא אתכם למצב עצירה מוחלטת. חבל רק שאי אפשר להגדיר באופן קבוע את הפונקציה הזו.

בכל אחד ממצבי הנהיגה – Eco, Normal או Sport - ניתן להגדיר את עוצמת הבלימה הרגנרטיבית והמיזוג בהתאם להעדפות הנהג. אם אתם מהסוג שלא אוהב להזיע, אפשר למשל להחליט שמצב אקו יתגבר משמעותית את הבלימה הרגנרטיבית - אבל לא יפגע בעוצמת המיזוג. לחיצה ארוכה על בורר המצבים תכניס אתכם למצב Eco+ שמומלץ בעיקר למי שאוהב לנסוע בלי מזגן. לא תודה.

קיה נירו חשמלי

הנירו החשמלי מציע בעולם שני גדלים של סוללה, כאשר אלינו הגיעה הסוללה הגדולה יותר. הקיבולת עומדת על 64 קוט"ש ועל פי נתוני היצרן היא צריכה להספיק ל-455 ק"מ מרשימים למדי, וזה הנתון (פחות או יותר) שהופיע בלוח המחוונים לאחר טעינה מלאה. כך או אחרת מדובר בנתון טוב, אבל איך הדברים במציאות?

צריכת החשמל במהלך המבחן עמדה על 156 וואט שעה לק"מ, כך שניתן להגיע לטווח ריאלי של כ-410 ק"מ בתנאים האלו. נתון מצוין, ואפילו טוב יותר מהטווח המעשי שהפגינה במבחן שלנו האיוניק 5.

עוד בענייני טעינה, חיבור לעמדה ביתית רגילה (7.2 קילוואט) יאפשר למלא את הסוללה בתוך 9 שעות ו-35 דקות או בתוך 7 שעות בעמדת 11.5 קילוואט. טעינה מהירה בעמדת 50 קילוואט אורכת שעה ורבע מ-20% ל-80% סוללה, בעוד בעמדת 100 קילוואט תחכו 33 דקות פחות.

קיה נירו חשמלי

התנהגות כביש

הנירו החשמלי מספק התנהגות כביש בטוחה מאוד. הוא לא מרגש בנהיגה דינאמית, אך הוא מגיב היטב, ההגה מדויק וגם התחושה מהבלמים לא ספוגית, כך שניתן לפתח איתו קצב מהיר.

לנירו EV מערכת חלוקת מומנט וקטורית (Torque Vectoring By Braking) שמסייעת להתנהגות בפניות ובכביש מפותל, אך נציין כי למרות זאת ובעיקר במצב ספורט, ההנעה הקדמית והצמיגים מתקשים עם פרצי הכוח המידיים ולעיתים תסבסבו גלגל גם בזמן פניה למשל, ולא רק ביציאה מהמקום.

קיה נירו חשמלי

סיכום

קיה נירו EV הוא עדיין אותו נירו מוכר, ויותר מזה. הגרסה החשמלית ממשיכה לספק מרווח טוב לנוסעים, תא המטען שלה גדול, האבזור נאה, מערך הבטיחות נדיב עוד יותר בגרסה החשמלית, הביצועים מעולים וטווח הנסיעה שימושי.

החסרונות הם מעצם היותו של הנירו רכב ותיק יחסית - הוא לא מעוצב כמו יונדאי איוניק 5 או טסלה מודל 3, הביצועים שלו טובים אבל לא מסחררים, הוא יותר רועש והפלטפורמה לא מאפשרת גמישות תכנונית אינסופית - מכיוון שזו לא פלטפורמה יעודית לרכבים חשמליים. את כל הבעיות האלו תפתור EV6, האחות החדשה והיקרה יותר.

לדגמי קיה בישראל – קיה

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה