דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה אקסיד - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

אחרי שרכבי הפנאי חיסלו את מכוניות המנהלים וצמצמו משמעותית גם את היצע הרכבים המשפחתיים שנמכרים בתצורות סדאן וסטיישן, הם עברו לטפל גם בהאצ'בקים - סביבה שעד לאחרונה נהנתה מחסינות מסוימת. למה הכוונה? נסביר באמצעות מספר דוגמאות.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה אקסיד (Xceed)


קיה אקסיד, 1.4 ליטר טורבו-בנזין, כפולת מצמדים 7 הילוכים, 140 כ"ס, מ-137,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב ייחודי

בידוד רעשים

נוחות נסיעה

פחות ספורטיבית מהסיד

יחידת הנעה

  לא גבוהה כמו רכבי פנאי אחרים

צפייה בתוכן קיה אקסיד - מבחן רכב



עד לפני שנה, טויוטה אוריס נמכרה בהיקפים לא מבוטלים. הקורולה האצ'בק שהחליפה אותה נמכרת בכמויות נמוכות בהרבה, שכן מי שמתפשר על המרווח אבל רוצה טויוטה מעוצבת והיברידית בוחר ב-C-HR. גם יונדאי i30 היתה פה להיט מכירות פעם, אבל היום מי שצריך יונדאי למשפחה בוחר באיוניק (אם זה רכב מהעבודה) או בטוסון (אם זו קניה פרטית), ואילו מי שמעוניין ביונדאי קומפקטית, זריזה ומעוצבת - מעדיף בדרך כלל את יונדאי קונה. אצל מאזדה היבואנית כבר הודיעה שמבחינתה ה-CX-30 מחליפה את ה-3, וההאצ'בק האחרונה שעוד רושמת  מספרי מכירות גבוהים - פולקסווגן גולף - עושה את זה בזכות העובדה שרכב הפנאי הקרוב ביותר של פולקסווגן, הטיגואן, יקר ממנה בעשרות אלפי שקלים.

ועכשיו מגיע תורה של קיה. את הסיד החדשה פגשנו בישראל לפני מספר חודשים, במפרט אבזור מצומצם שמייעד אותה בעיקר למכרזים ממשלתיים ולציי רכב. הגרסה לפרטיים היא בעצם רכב פנאי חדש, שהגיע עכשיו לישראל תחת השם אקסיד (XCeed) ויתברג בין הסטוניק והספורטז', כאופציה מעוצבת ודינאמית יותר מקיה נירו.

קיה אקסיד

עיצוב

האקסיד מכונית יפהפיה, לטעמו של הח"מ, אבל גם אם פחות התחברתם - ודאי תודו שיש פה השקעה בעיצוב שלא פגשנו ברכבי פנאי אחרים של קיה. המימדים לא מאוד ג'יפוניים: עם גובה של פחות ממטר וחצי, אפילו הנירו גבוהה ממנה בכ-5 ס"מ. מצד שני, מרווח הגחון דווקא לא רע בכלל עם 18.4 ס"מ, כך שבהחלט יש כאן אופי קרבי - שנתמך גם על ידי מימד רוחב נדיב יחסית (182.6 ס"מ).

קיה אקסיד

מה שבעיקר עושה את ההבדל אלו פריטי העיצוב היחודיים: תאורת הלד עם מבנה קוביות הקרח, פסי הרוחב האפורים בשבכה הקדמית, חישוקי הענק המרשימים (לא זמינים ב-LX הבסיסית), החצאיות השחורות עם פס הכרום בתחתית, קשתות בתי הגלגלים המושחרות, מסגרת הכרום לחלונות הצד, פסי הגגון, קורה C המשופעת שיוצרת מראה דמוי קופה, הספוילר מעל השמשה האחורית וצמד פתחי המפלט המדומים.

מבפנים זה עיצוב קיה קלאסי, שמרני משהו אבל נאה. אבל יש שני יוצאי דופן: לוח המחוונים הדיגיטלי, מגרסאות ה-EX ומעלה, נראה מצוין, וחבילת הצבעים הצהובה היא כמעט בגדר פריט חובה. היא משדרגת את המראה עם פאנלים צהובים על הדשבורד, תפירה צהובה בדלתות וריפוד "חלת דבש" בשחור-צהוב. אם אתם לא אוהדי הפועל שרופים, אל תוותרו על זה.

קיה אקסיד

תא הנוסעים

סביבת הנהג נעימה מאוד לשהיה. איכות החומרים טובה בדרך כלל (אם כי לא מצטיינת) והנדסת האנוש טובה מאוד. כסא הנהג גבוה יחסית, כך שמאחורי ההגה ישנה תחושה של רכב פנאי - אך בשל הגג הנמוך גבוהי קומה עלולים לחוש צפיפות מסוימת. היצע תאי האחסון נדיב, וכולל מדף קטן לסלולארי מתחת לפקדי המיזוג, תא נוסף מתחתיו, תא נפתח בין המושבים, צמד מחזיקי כוסות ועוד.

קיה אקסיד



מערכת המולטימדיה, עם מסך "8, מוכרת מדגמים אחרים של קיה. היא לא מציגה גרפיקות מרהיבות וצבעוניות כמו המסכים של פיג'ו-סיטרואן או סקודה-סיאט, אבל היא תומכת בעברית באופן מלא, קלה ונוחה לתפעול הודות לכפתורים פיזיים ומציעה את כל הפיצ'רים שצריך: ניווט של ווייז, אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו וגם מצלמת רוורס (באיכות בינונית).

קיה אקסיד

גרסת ה-LX, שמיועדת בעיקר לציי רכב, לא מציעה הרבה מעבר לאותה מולטימדיה. בגרסאות הבאות מפרט האבזור כבר מרשים במיוחד: ה-EX כוללת בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold שימושית, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מאחור, ריפוד בד משולב עור, מראות עם קיפול חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח וגם לוח מחוונים דיגיטלי שנראה מצוין - אך לא עשיר בפונקציות, ומציע את אותם תפריטים של מחשב הדרך הרגיל באריזה גרפית משופרת.

גרסת הפרימיום משדרגת את המפרט עם תוספת של מושבים חשמליים מלפנים וזכרונות למושב הנהג.

קיה אקסיד

בתחום הבטיחות מציעות כל הגרסאות בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב (שפועל ללא דופי), התרעת עייפות ואורות גבוהים אוטומטיית. הפרימיום מוסיפה גם בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים במראות והתרעה על תנועה חוצה מאחור.

מעבר למושב האחורי מפתיע לטובה. בדרך כלל מכוניות בתצורת קופה מציעות מרווח ראש מצומצם, אך באקסיד נקודת ההנמכה של הגג מתחילה רק מעל קורה C, כך שנוסעים עד לגובה של 1.80 מ' יסתדרו פה מצוין. גם המרווח לרגליים טוב והמושבים עצמם נוחים. לנוסע שלישי יהיה כמובן צפוף יחסית, וגם תעלת ההינע (שאיננה גבוהה במיוחד) עשויה להפריע לו, אך בסך הכל האקסיד טובה גם במימד הרוחב.

קיה אקסיד

תא המטען משפחתי לכל דבר ועניין. יש לו נפח של 426 ליטרים, רצפה כפולה, תאים בצדדים, ווי תליה ורצועות עיגון.

קיה אקסיד

נוחות נסיעה

האקסיד מבוססת כמובן על הסיד המשפחתית, אך בניגוד למקרים אחרים בהם הגבהה של מכונית כביש יוצרת פגיעה בנוחות - כאן נעשה שינוי מקיף במערך המתלים במטרה למזער את ההשפעות של הגובה. לטענת היצרנית, הקפיצים רוככו ב-7% מלפנים ו-4% מאחור, בולמי הזעזועים הוחלפו, מעליהם התווסף רכיב הידראולי שמרסן את התנועה שלהם וגם מאחור חל שינוי במתלה.

התוצאה בהחלט משביעת רצון. אמנם, בשל החתך הנמוך של צמיגי ה-"18, ניתן להרגיש את פני הדרך ואת השיבושים הקטנים, אך הסיד סופגת היטב את מרבית המהמורות, שומרת על ריסון מצוין במעבר על פסי האטה ומצליחה להישאר נינוחה, מרוסנת ומאוד מרגיעה גם במהירויות גבוהות. אפילו רכינת המרכב כמעט ולא מורגשת.

החלק הפחות מוצלח הוא בידוד הרעשים, בעיקר במהירויות שמעל 100 קמ"ש ועל כבישים שאינם מושלמים. המנוע אמנם שקט מאוד, אך רעשי צמיגים ורוח חודרים לתא הנוסעים.

קיה אקסיד

מנוע ותיבת הילוכים

קיה אקסיד חמוש ביחידת הנעה שמוכרת לנו היטב. מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים, אותו אחד שמותקן גם בסיד הרגילה וביונדאי i30. ההספק עומד על 140 כ"ס, המומנט נושק ל-25 קג"מ והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.5 שניות לגמרי לא רעות.

בפועל, למנוע הזה יש שני פרצופים שונים. במצב הנסיעה הרגיל הוא חלק, נינוח, רגוע ומרגיע. אין לו את הפאנץ' שאנחנו אוהבים להרגיש במנועי טורבו, ולפעמים צריך ממש לשכנע אותו בלחיצה אגרסיבית כדי לסיים עקיפה במהירות. במצב הזה, התיבה כפולת המצמדים מגיבה באיטיוות מסוימת.

קיה אקסיד

ברגע שעוברים למצב ספורט, משתנה תמונת המצב לחלוטין. הכפתור הקטן, שנמצא ליד בורר ההילוכים, משנה את מפת הניהול של המנוע, מעשיר את תערובת הדלק ומקצר את זמני התגובה של תיבת ההילוכים. במצב הזה האקסיד מרגישה זריזה, נמרצת ומלאת חיים. זו לא מכונית אגרסיבית כמו יונדאי קונה למשל, אבל יש לה אופי נהדר וניתן להשיג קצב נסיעה מהיר ומהנה.

אגב, מצב הספורט גם משנה את התצוגה בלוח המחוונים - ובפעם הראשונה נתקלנו כאן בשעון סל"ד דיגיטלי.

תיבת ההילוכים עצמה פועלת באופן חלק ומוצלח, ולא סובלת ממרבית התופעות המאפיינות תיבות רובוטיות. זמני התגובה שלה, כאמור, משתנים בהתאם למצב הנהיגה הנבחר.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 12.5 ק"מ לליטר בשיוט בינעירוני. בנהיגה מאומצת ירד הנתון לסביבות ה-10.5 ק"מ לליטר.

קיה אקסיד

התנהגות כביש

קיה אקסיד, לעומת הנירו, הספורטז' או הסטוניק, אמורה למלא את המשבצת הספורטיבית בהיצע דגמי הפנאי של קיה. הסיד המשפחתית היא מכונית מבריקה מבחינה דינאמית - וכאן האופי שונה, אך היכולות בהחלט גבוהות.

אחיזת הכביש של האקסיד מצוינת, הודות למימד הרוחב שגדל ולצמיגים הרחבים. רכינת המרכב מינימלית, התחושה בטוחה וההיגוי מדויק - ואלה יכולות שלא רואים במרבית רכבי הפנאי (שאינם עונים לשם מאזדה ופיג'ו).

מנגד, אין לה את הכניסה החדה לפניות, את התקשורת המעולה ואת השובבות המסוימת של קיה סיד.

קיה אקסיד

סיכום

קיה אקסיד תופסת את משבצת ה"דוגמנית" בהיצע דגמי הפנאי של קיה, אבל זו הרבה מעבר למכונית יפה. היא תתאים למגוון רחב של לקוחות הודות למרווח פנימי לא רע, נוחות נסיעה גבוהה, יחידת הנעה מצוינת, אבזור עשיר ויכולות דינאמיות גבוהות. גם טווח המחירים מציב אותה בעמדה תחרותית מצוינת, בהשוואה לדגמים כמו מאזדה CX-30 וטויוטה C-HR.

וגם אם יכולות גבוהות תקבלו בדגמים אחרים של קיה, הרי שעיצוב כזה לא תמצאו בנירו ולא בספורטז'. זו מכונית ייחודית, מכונית עם אופי ועם אמירה - ובעולם שבו מוצג רכב פנאי חדש מדי שבוע, קיה אקסיד היא משב רוח מרענן.


לדגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה