דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קדילאק XT5 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...
מאת: נועם ריין

צילום סטילס: הדר קמינסקי

שינוי משמעותי עובר על קדילאק בשנים האחרונות. מי שסימנה כל השנים את תעשיית הרכב האמריקאית המסורתית, הכבדה, הבזבזנית והמיושנת - מנסה כיום ללבוש תדמית צעירה ואופנתית, ולקרוץ ללקוחות הפרימיום החדשים. כאלה שעשו את הונם באקזיטים של מיזמי הייטק, ולא בירושה של אחוזות פאר או במשרדי עורכי דין עם שולחנות עץ כבדים והררי ניירת. המעבר של קדילאק מדטרויט לניו יורק מסמל יותר מכל את המגמה הזו, שבאה גם לידי ביטוי בדגמי ה-ATS וה-CTS. אלו דגמי יוקרה לא גדולים במיוחד, שלא מצטיינים במרווח נדיב ולא משתוללים עם מנועי ענק, אבל מציעים במקום זאת שפע של גאדג'טים ואלקטרוניקה, וגם מציגים התנהגות כביש דינאמית נוסח ב.מ.וו.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קדילאק XT5


קדילאק XT5, 3.6 ליטר, בנזין, אוטו', 310 כ"ס, 334,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח

הנדסת אנוש

אבזור

צריכת דלק

רושם חיצוני

  יכולת דינאמית


צפייה בתוכן קדילאק XT5 - מבחן רכב



ואז הגיע הרכב הזה. קדילאק XT5, היורש של ה-SRX. רכב אמריקאי למהדרין, עם אורך שמתקרב ל-5 מטרים, משקל של שני טונות ומנוע V6 בנפח 3,600 סמ"ק. האם לזה התכוונו בג'נרל מוטורס כשדיברו על קדילאק הצעירה והחדשה?

עיצוב

המכונית הזאת עושה רושם אדיר על הסביבה שלה. המימדים בעצמם יוצרים את הבידול בינה לבין כל מכונית ממוצעת אחרת שתפגשו על הכביש, אבל זה ממש לא מסתכם בזה. הקדילאק נוצצת עם עושר של כרום וניקלים בחזית, יחידות תאורה ענקיות בסידור אנכי, חלונות כהים, צמד אגזוזים בוהק ושפיע של קווים חדים וזוויתיים שהופכים אותה למעין טנק עתידני.

ברור שלא כל אחד יאהב את זה. רבים יעדיפו את הסגנון המאופק את אודי Q5 או את הילדותיות הפרועה של לקסוס NX. אבל אנחנו משוכנעים שימצאו רבים שיתרשמו מהנוכחות העוצמתית של קדילאק XT5.

קדילאק XT5


תא הנוסעים

גם מבפנים העיצוב מרשים. אם מבחוץ הוא נוצץ בסגנון אמריקאי קלאסי, כאן לא תמצאו עץ מלאכותי ותאורה ירקרקה בסגנון המיושן שאוהבים בארה"ב. תא הנוסעים מדופן בשפע של עור באיכות מצוינת (על אף שפגשנו דיפונים עדיפים אצל חלק מהמתחרות), הקווים נקיים, המשטחים גדולים והכפתורים מעטים - כפי שמקובל אצל מותגי היוקרה המובילים. נגיעות המתכת המוברשת על הדשבורד והדלתות מוסיפות דווקא לעידון.

למרבה האכזבה, הסגנון הנקי נשאר במחוזות העיצוב ולא מצא את דרכו ללוח המחוונים או למערכת המולטימדיה. אלה עמוסים בטקסטים צפופים, צבעים שונים וכמות מוגזמת של תפריטים ואפשרויות. לא פשוט לתפעל את מחשב הדרך, הניווט או הרדיו אפילו בחניה. בנהיגה זה הופך מורכב אפילו יותר, והעובדה שהכל נשלט במגע לא מקלה על כך. פתרון של גלגלת שליטה מרכזית, כמו באודי או ב.מ.וו, היה מתקבל בשמחה.

ממה שכבר הצלחנו לתפעל, הפקנו שעות רבות של הנאה. מה אין במכונית הזו? מערך החשמל הבכיר, של מושבים-הגה-חימום-קירור-זכרונות, הוא כמעט מובן מאליו. גם בקרת האקלים המצוינת, גג השמש הפנוראמי או החניה האוטומטית הם לא מצרך נדיר. אבל יש כאן גם כמה דברים שנדיר יותר למצוא, כמו הנעה בשלט רחוק, גלגל הגה מחומם, חימום למושבים גם מאחור ומה שרק תרצו. השדרוג לרמת הגימור פרימיום מהווה קפיצת מדרגה רצינית.

קדילאק XT5

מבחינת מערכות הבטיחות, קדילאק XT5 כולל את המיטב של תעשיית הרכב, נכון ל-2017: בלימה אוטונומית, "בליינד ספוט", תיקון סטיה מנתיב (שמגיב מעט מאוחר), ניטור תנועה חוצה מאחור ובקרת שיוט אדפטיבית. ההתראות השונות מגיעות במגוון צורות: צפצוף קולי, תאורה אדומה על השמשה הקדמית ואפילו רטט בישבן.

המרווח בקדילאק הזו נפלא בכל קנה מידה. מלפנים המושבים גדולים ורכים (אם כי מעט חסרי תמיכה). מאחור המרווח מעולה בכל המימדים, ויש גם אפשרות לכוונון המושב על מסילה. הפוזיציה הגבוהה של המושב האחורי מאפשרת ליושבים בו לראות היטב את הנעשה בחוץ, מעל ראשי הנהג ואשתו.

קדילאק XT5

גם תאי אחסון לא חסר, לכל מה שרק תרצו לנשנש תוך כדי נסיעה. ישנו מערך שלם של תאים ומחזיקי כוסות בתוך הקונסולה המוגבהת שבין המושבים, תא קטן מתחת ליחידת המיזוג, תאים גדולים בדלתות ומה לא בעצם.

תא המטען מציע נפח עצום של 850 ליטרים, ויש לו גם פתיחה חשמלית ומחיצה חכמה שמונעת מהחפצים לשוטט ברחבי הבגאז'.

קדילאק XT5


נוחות נסיעה

כמו תמיד במכוניות יקרות, אנחנו מתלוננים על הגודל המוגזם של החישוקים. הפעם בחרו בקדילאק ללכת על 20 אינץ' - לא פחות - בעוד הגרסה הבסיסית מסתפקת ב-18 אינץ' בלבד. החישוקים האלו, יחד עם כיול מתלים לא מספיק הדוק, יוצרים נוחות נסיעה פחות טובה מכפי שהיינו רוצים לבקש. השברים החדים בכביש חודרים בקלות את מעטה הצמיג, ופסי ההאטה מנדנדים את המרכב הכבד שנשען על מתלים רכים. לא מדובר במכונית "לא נוחה" - רחוק מכך - אבל זו גם לא הרמה הגבוהה לה ציפינו ממכונית כזו.

בתוך העיר מכבידים גם המימדים של המכונית, שמקשים על תמרון, חניה וביצוע פניות פרסה. לא פשוט לחיות איתה במקומות צפופים.

מחוץ לעיר הרבה יותר נוחה, והיא מגהצת קילומטרים רבים של אספלט ביעילות. עם זאת, הרכות של המתלים יוצרת נדנוד במעבר על כבישים גליים, ולכן יש הבדל משמעותי בין רמת הנוחות של ה-XT5 על כבישים איכותיים (כמו כביש 6, כביש 1 או כביש החוף) לבין רמת הנוחות שלה בכבישים צדדיים ואיכותיים פחות (כמו מרבית כבישי רמת הגולן או עמק האלה).

קדילאק XT5


מנוע ותיבת הילוכים

הנתונים היבשים הם קדילאקים-קלאסיים. מנוע V6 בנפח של 3.6 ליטרים, עם 310 סוסים בריאים וערניים. לא עוד טורבו-צנום. לחיצה מהירה על כפתור ההתנעה משחררת נהמה מצמד המפלטים, שהופכת לגרגור נעים בסל"ד סרק ובתנועה עירונית איטית. גרגור מהסוג שמפתה ללחוץ עוד על הגז, ולאפשר לחיה למתוח איברים ולחלץ עצמות.

ברמזור הראשון מחוץ לעיר אנחנו בועטים בדוושה ומשחררים את הרסן, ומקבלים פרץ אגרסיבי של כוח המלווה בצליל מתכתי רועם. מבחינת הביצועים, אנחנו לא בטוחים שיש כאן בשורה מרגשת, וגם לא תאוצה מהירה מדגמי הטורבו של המתחרים. אבל התחושה שנותן המנוע הזה היא חייתית במובן הטוב של המילה, כזו שעושה נעים לגברים נוטפי טסטוסטרון ומעוררת יצרים קמאיים. כוח במובן הכמעט אלים של המילה.

ואם נניח לרגע את היצרים בצד וננסה לנתח את יחידת ההנעה הזו בצורה קרה ומושכלת, נוכל לספר שיש כאן זמינות כוח נפלאה בסל"ד נמוך, כזו שמאפשרת להעביר חיים שלמים מתחת ל-2,000 סל"ד מבלי להרגיש מחסור כלשהו. יש כאן גם כושר נשימה טוב וקו אדום שמגיע אי שם ב-8,000 סל"ד, אך לא בטוח שניתן להפיק תועלת כלשהו ממאמץ רב כל כך של המנוע. מרבית הכוח מגיע בשלב מוקדם בהרבה.

תיבת 8 ההילוכים פועלת היטב וגם נשלטת ממנופים קטנים על גלגל ההגה, אך תחת מאמץ הורגשו חבטות לעיתים.

לקדילאק גם מנגנון המנתק 2 צילינדרים מתוך 6 בשיוט רגוע, אך זה נדרש לתנאים עדינים במיוחד על מנת להיכנס לפעולה. בסופו של מבחן, מדדנו צריכת דלק של 7 ק"מ לליטר. כנראה שבנהיגה מתונה ניתן לשפר את הנתון בכ-20%.

קדילאק XT5


התנהגות כביש

עם משקל עצמי של כ-2 טונות ומתלים רכים, לא הגענו לפרק הדינאמי של המבחן עם ציפיות גבוהות. אחיזת כביש ותחושת בטחון זה המירב שניתן לצפות אליו בתנאים האלו, ואת זה קיבלנו בצורה טובה מאוד.

הנטיה לתת היגוי בולטת, וכך גם זוויות הגלגול, אך ההנעה הכפולה משפרת משמעותית את האחיזה ומאפשרת לייצר קצב נהיגה גבוה גם בתנאים מאתגרים. זו ניתנת להפעלה באמצעות בורר יעודי, ואחרי שתקפנו כביש הררי ומפותל פעמיים ברצף - פעם אחת עם הנעה קדמית ובפעם השניה עם הנעה כפולה - אנחנו יכולים לומר בבירור שהאפשרות השניה משפרת משמעותית את ההתנהגות והבטיחות. אגב, מדובר באופציה שקיימת רק ברמת הגימור הבכירה של ה-XT5.

קדילאק XT5


סיכום

אחרי 3 ימים וכמה מאות קילומטרים, אנחנו לא בטוחים שקדילאק XT5 היא שותפה למהפך שעבר על קדילאק בשנים האחרונות. והאמת? אנחנו מאוד מרוצים מזה. מכוניות גרמניות יש לא מעט, גם כאלו צעירות וספורטיביות, אבל בשוק יש גם מקום לרכבי פנאי גדולים ומרשימים בסגנון אמריקאי. לעומת ה-SRX, היא עברה תהליך מתבקש של שדרוג, הצערה וקידמה טכנולוגית. יותר מזה היא לא היתה צריכה.

כל מי שאוהב את התוצרת האמריקאית, יאהב מאוד את מה שימצא בקדילאק XT5: מימדים גדולים ועיצוב נוצץ, מרווח פנימי עצום, רשימת אבזור בלתי נגמרת ומנוע V6 חזק ובשרני. בגלל המאפיינים האלו הצרכנים קונים מכוניות אמריקאיות, ובגללם הם יקנו גם את ה-XT5.

לדגמי קדילאק בישראל - קדילאק

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה