דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 5008 (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



רכב הפנאי פיג'ו 5008, שבגלגול הקודם עוד היה מיניוואן, זוכה למתיחת פנים - זמן קצר לאחר שמתיחה דומה הגיעה גם אל האח הקטן שלו, פיג'ו 3008. במקרה של אותו אח, כל נגיעה הייתה יכולה להזיק – בכל זאת מדובר באחד הרכבים הכי מוצלחים בקטגוריה שלו. לעומת זאת, ל-5008 תחרות עזה עם כמה מתמודדים רציניים ומוכשרים במיוחד. עד כמה הנגיעות שנעשו הפכו אותו לראוי יותר מבעבר? 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 5008


פיג'ו 5008, 1.2 ליטר, טורבו-בנזין, אוטומטית, 130 כ"ס, 179,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

צריכת דלק

הנדסת אנוש

התנהגות כביש

תיבת הילוכים איטית

עיצוב

  מרווח בשורה השלישית

פיג'ו 5008

עיצוב

החזית עברה שינוי, בדומה לשינוי של האח הקטן, עם יחידות תאורה חדשות ופסים עדינים בצבע הרכב שמשתלבים בגריל ובין יחידות התאורה. גם עיצוב החישוקים השתנה מעט. ניסינו לשים את האצבע על שינויים משמעותיים נוספים, אבל למרות המאמץ שהשקענו לא הצלחנו למצוא אותם. 

פיג'ו 5008

תא הנוסעים

מבפנים, מה שהיה הוא שיהיה. מדובר באותה סביבת נהג מוכרת מה-3008 ומהדגם טרום מתיחת הפנים. כן, הדגם החדש מציע איכות חומרים טובה, עיצוב היי-טקי וסביבת נהג מודרנית ועוטפת. ממש כמו במקרים הקודמים, רכב הפנאי הגדול מציג הנדסת אנוש לא מבריקה שדורשת הרבה תשומת לב למסך המרכזי. אנחנו, למודי נהיגה ברכבי פיג'ו, כבר התרגלנו למערכת והתפעול הפך להיות יותר טבעי, אך עדיין הוא לא מהטובים.

פיג'ו 5008 

נקודה משמעותית נוספת שכדאי להזכיר היא עליה מעט איטית של המערכת בתחילת נסיעה, כך שאם המזגן לא כוון מראש או אם הווליום גבוה נניח - תאלצו לחכות עד שהמערכת תיטען לפני שתוכלו לתפעל משהו.

האבזור עצמו נדיב יחסית, גם בגרסת ה"אקטיב פק" הבסיסית שבה נהגנו, ויש ברכב את כל המתבקש: לוח מחוונים דיגיטלי, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים, בקרת סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

פיג'ו 5008

תנוחת הנהיגה מצויינת לטעמנו אך חשוב שכל נהגת ונהג יתנסו בה לפני שהם רוכשים את הרכב. הנקודה המרכזית היא אותו הגה קטן שלא ניצב במישור אחד עם לוח המחוונים וצריך להסתגל אליו. עניין נוסף הוא האופן בו הקוקפיט עוטף את הנהג - לאחדים זה מרגיש קצת אינטימי, לנו זה הרגיש נפלא. המרווח מלפנים טוב מאוד והמושב נוח בצורה יוצאת דופן. המיקום מרגיש מאוד "בתוך הרכב" ולא עליו - קצת פחות "רכב פנאי" ויותר פרייבט, ושוב זה עניין של טעם.
 

השורה השנייה מתאימה מאוד למשפחות ברוכות ילדים, עם שלושה מושבים נפרדים לחלוטין שמתכווננים למרחק. המושבים עצמם נוחים מאוד והם מציעים תמיכה טובה לגוף. המרווח לראש מצויין אף הוא.

פיג'ו 5008 

אם מסיטים לאחור את מושבי השורה השניה מתקבל מרווח רגליים עצום, אך אם צריך להסיע נוסעים בשורה האחרונה מרווח הרגליים באמצע יהיה בסדר, לא מעבר לזה. נקודה נוספת היא המיקום הנמוך של המושבים ביחס לרצפה, כך שהתמיכה לירכיים לא מושלמת.

המושבים עצמם צרים מעט, כך שהשורה הזו תתאים יותר לשלושה מתבגרים צרים יחסית וקצת פחות לשלושה מבוגרים בגודל מלא. למרות זאת מדובר ברכב מרווח מהממוצע בשורה הזאת ויציאות המיזוג הן בהחלט תוספת חשובה.

פיג'ו 5008

השורה השלישית נועדה רק לילדים ולא לגדולים שבהם. המושבים קטנים ולא תומכים, הם קרובים מדי לרצפה והכניסה והיציאה אינן נוחות.

תא המטען די מצומצם במצבו הבסיסי. קיפול של מושב אחד כבר הופך אותו לתא ענק שמספק את מרבית הצרכים של המשפחה וקיפול שני המושבים מאחור כבר יכול להפוך את ה-5008 לרכב הובלות לעת מצוא. מאחור יש גם לא מעט תאים, נקודות עיגון ושאר פתרנות שהופכים את השימוש באיזור (כסביבה ליושבים או כתא מטען) למוצלח.

פיג'ו 5008

נוחות נסיעה

בבסיסם, רכבי הפנאי של פיג'ו רכים יחסית. ה-5008 דומה אך הוא לא בהכרח נוח בכל מצב. האופן בו הוא סופג מהמורות מזדמנות די מרשים והרכב מצליח לטפל יפה בפני הכביש העירוני. ככל שהמהמורות הופכות גדולות וקשות יותר, או ככל שהכמות שלהן מצטברת, כך המתלים מתקשים לטפל בכל אחת בנפרד והופכים ליותר עסוקים. רכב הפנאי לא מעביר המון מהמורות לנוסעים אך הוא זז יותר מהרצוי ומרגיש עסוק. 

פיג'ו 5008

מחוץ לעיר המצב הרבה יותר טוב. רוב המהמורות נספגות היטב ורק מעט מהן עוברות פנימה. אלו שכן עוברות, הן העמוקות והכואבות יותר שאותם המתלה לא מתקשה לספוג אך בולם הזעזועים ממהר להחזיר את הגלגל למקומו ומזיז את הרכב. אם צריך לסכם, ניתן לומר שהרכב נוח באופן ממוצע.
 

בידוד רעשי הכביש טוב יחסית. צריך למצוא כביש ממש רע כדי שהרעש יפריע באופן אקוטי. רעשי רוח (אולי בגלל היעדרם של רעשי הכביש) נשמעים כבר במהירות די נמוכה - פחות או יותר סביב 80 קמ"ש, ומשם הם מתגברים - למרות שבשום שלב הם לא בלתי נסבלים.

פיג'ו 5008   


מנוע ותיבת הילוכים

יחידת ההנעה של ה-5008 שבחנו הפעם היא הקטנה בהיצע, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטרים בהספק מירבי של 130 כוחות סוס. מהיכרות ארוכה עם יחידת ההנעה הזו, בהחלט לא הופתענו - אך אלו שמגלים שאת רכב הפנאי הגדול מניע מנוע עם פחות סמ"ק מבקבוק קוקה קולה בדרך כלל די מופתעים.
 

המנוע מגיב היטב ומושך באופן די החלטי כבר מסל"ד נמוך מאוד. הרכב סוחב היטב, מושך קדימה בנחישות בדיוק עד לשיא הסל"ד וכאשר הוא ריק הוא אפילו מרגיש די זריז.

פיג'ו 5008 

מצד שני, עקיפות מהירות לא נמצאות באזור הנוחות של ה-5008. לתיבה לוקח יותר מדי זמן להגיב בהורדת הילוך וההילוכים יכולים להתחלף תוך כדי עקיפה מה שמאריך אותה יותר. בסופו של יום מי שצריך להתנייד עם משפחה על ציודה בקצב סביר, יהנה מאוד מיחידת ההנעה הקטנה. מי שמחפש ביצועים יותר נחושים וקצב יותר דרמטי - עדיף לו לפנות ליחידת הבנזין החזקה יותר. מצב ספורט יכול לסייע, כמובן, אך לא באופן דרמטי מספיק כאשר הרכב עמוס בציוד ובנוסעים.

את מרבית המבחן עשינו במתווה בין עירוני רגוע עם כמה גיחות עירוניות ישר ללב הפקקים. בסופו של המבחן השגנו נתון של 12.7 ק"מ לליטר.

פיג'ו 5008

התנהגות כביש

משהו השתנה בכיול המתלים של ה-5008. הוא רוכן פחות, נוטה פחות לתת היגוי. בגדול, רכב הפנאי הפך לרכב יותר צפוי ויותר בטוח למשפחה הנוסעת מכפי שהיה בעבר. עם זאת, הוא לא איבד מחדוות הנהיגה שאפיינה אותו, אולי אפילו להיפך: הוא מאפשר נסיעה מהירה בין הפיתולים עם רמה גבוהה יותר של ביטחון ועם אופי שיפתיע הרבה פחות את הנהג הלא מיומן.

פיג'ו 5008

ההגה נותר קטן מאוד והתגובה שלו לסיבוב מאוד מיידית. היתרון של העניין בכביש המפותל או אפילו בעיר, מתבטא כחיסרון בכביש המהיר שם נגיעות קלות יחסית בהגה מביאות אותו לסטות מהנתיב.
 

הבלמים שלו לא מושלמים עם טווח תנועה מעט ארוך של הדוושה, אך בסך הכל עבור המשפחה הממהרת הוא מהיותר מוצלחים בחבורה. 

פיג'ו 5008

סיכום

פיג'ו 5008 מציג כמה יתרונות וחסרונות מאוד ברורים. האלמנט החשוב ביותר במוביל נוסעים,  הסידור הפנימי ברכב, לא השתנה כמובן: 5 נוסעים, בעיקר הרזים שבהם, יהנו ממרווח יוצא דופן. לשבעה הסיפור משתנה אך ככל שהרכב משמש לעיתים נדירות להובלת מספר נוסעים מקסימאלי המצב טוב ביותר. העניין עם תא המטען אף הוא מאתגר בעבור מוביל נוסעים, אך כאן אין מתחרים ישירים שמציעים הרבה יותר.

ה-5008 נראה נפלא עם עיצוב חזית מרשים מבעבר, הוא טכנולוגי ומחניף לנהג ולנוסעים אפילו בגרסה הזולה ביותר. לצד זאת הוא מספק נוחות סבירה, התנהגות מצויינת וצריכת דלק טובה מאוד בלי להתפשר יותר מדי בתחום הביצועים.
 

אין ספק שבתחום הצפוף והזעיר של רכבי פנאי עם 7 מושבים במחיר סביר, הגרסה הזאת היא אחת המשתלמות בשוק.


פיג'ו 5008

לצפייה בכל דגמי פיג'ו בישראל

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה