דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 208 (מנוע 1.2 טורבו) – מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


פיג'ו 208 עוברת רענון של אמצע החיים. ה-208 לא ממש מבוגרת, רק בת שנתיים וחצי, ורענון שכזה מגיע מוקדם בשביל מכונית סופר מיני מוצלחת עם מראה עדכני וצעיר. במבט רחב יותר על חברת פיג'ו, הרענון הזה היה צריך להגיע שנים קודם. ל-208 החליפו מנוע ותיבת הילוכים, ובחברה הצרפתית הולכים סוף סוף להיפטר מתיבת ההילוכים הנושנה שלהם. האם יחידת הנעה חדשה לגמרי (שכוללת גם מנוע דנדש) תהפוך את ה-208 לסיפור הצלחה בישראל, או שסתם מצאנו לעצמנו סיבה נוספת לטיול ארוך עם צרפתייה מצודדת?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 208


פיג'ו 208 , טורבו-בנזין 1.2 ליטר, 110  כ"ס, 99,900 שקל

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה
בידוד רעשים

אבזור ומחיר
חסרונן של מערכות בטיחות

מנוע ותיבת הילוכים
צריכת דלק


פיגו 208
פיג'ו 208. תהפוך לסיפור הצלחה?

עיצוב

פיג'ו 208 הייתה מכונית יפיפייה עוד בעת השקתה, ומתיחת הפנים לא הייתה ממש נדרשת. אז בפיג'ו הבינו את העניין והשתדלו לא לגעת. ההבדלים? חפשו היטב סביב פנסי הערפל, הגריל ונגיעה קלה בפנס האחורי.

פיגו 208
פיג'ו 208. הייתה ונשארה יפייפיה

תא הנוסעים

את תא הנוסעים של פיג'ו 208 הצרפתים אפילו לא ניסו לשנות. השינוי המהותי היחיד הוא החלפת תוכנת הניהול של מערכת המולטימדיה כדי להשוות לנמצא ב-308 המשפחתית. תנוחת הישיבה נותרה מיוחדת ולמי שלא מכיר כדאי פשוט לנסות. ההגה קטנטן, הוא ממוקם נמוך ונע בנפרד לגמרי מלוח המחוונים. הקונסטרוקציה הזאת מאפשרת ישיבה מאוד רחוקה מהדשבורד. תנוחת הישיבה גבוהה יחסית וכל התחושה יכולה להיות מוצלחת מאוד (אם אהבתם את הקונספט) או בלתי נסבלת בעליל (אם לא).

המושבים עצמם רכים, רכים מדי לדעת חלק מהבוחנים, והם לא מספיק אוחזים. מקום לא חסר, לא מקדימה ולא במושב האחורי. לא ברור אם נעשו שם שינויים אבל התחושה יותר מרווחת מהזכור לנו. בכל מקרה הכל תופס כל עוד לא ניסיתם לדחוף למושב האחורי נוסע שלישי. או אז (אם תצליחו) תאבדו חבר אחד, לפחות. צפוף שם. תא המטען מהגדולים בקבוצה והוא נוח לשימוש.

איכות החומרים טובה בדרך כלל, למרות אי אלו פיספוסים וגם איכות ההרכבה לא רעה. האבזור מפתיע לטובה: הצרפתיה מגיעה בגרסה אחת אך היא מאובזרת בהרבה ממקבילתה שלפני מתיחת הפנים. בתפריט מערכת מולטימדיה, חישוקים קלים, כניסות לנגני שמע, בקרת שיוט, מראות מתקפלות ועוד. אבל אם כבר שמתם מסך מולטימדיה מרשים למה לוותר על מצלמת רוורס? במיוחד כששדה הראיה לאחור לא מוצלח. ויש עוד נקודה חשובה: מרכב מודרני אירופאי ציפינו ליותר מערכות בטיחות מתקדמות, אבל לצערנו הן אינן בנמצא.

פיגו 208
פיג'ו 208. אל תנסו לדחוס שלושה מאחור / צילום: פיג'ו

נוחות נסיעה

מכוניות צרפתיות נוטות להיות נוחות לנסיעה, והסופר מיני של פיג'ו לא מאכזבת. בסביבה אורבנית היא תתמודד בהצלחה עם מרבית השיבושים שהכביש העירוני הממוצע משליך לעברה. רק כאשר הוא יעבור מבודד לצרורות היא תפסיק לסנן ותתחיל להעביר את הדיווחים לנוסעים. בכביש בין עירוני היא קצת פחות מוצלחת. היא עדיין סופגת שיבושים היטב אבל היא מרגישה עסוקה ובידוד רעשי הרוח והכביש לא מצטיין. אם כבר נגענו בבידוד רעשים, נציין כי במהירות נמוכה רעש המתלים נוכח יותר מהרצוי.

מנוע ותיבת הילוכים

טוב, סוף סוף הגענו לרגע הזה. לא, לא לרגע הזה במבחן, אלא לרגע שבו פיג'ו נפטרה, בשעה טובה, מתיבת ההילוכים המעצבנת והמיושנת שלה. קראו לה AL4 ותאמינו לי שאף אחד לא קרא לה, ואיש לא יודע למה היא באה. אבל היא הגיעה בכל זאת, ונשארה ברכבי פיג'ו בערך מאז שהם גילו את התיבות האוטומטיות. עכשיו, סוף סוף, יש תיבה אוטומטית מוצלחת, שמיוצרת על ידי חברת "אייסין" היפנית. מה זה אומר? שההילוכים עוברים חלק (כמעט תמיד), שיש לה שישה הילוכים (לעומת ארבעה) ושמדובר בחברת תמסורות יפנית עם מוניטין לא רע.

במקרה דנן, הוחלף גם המנוע. מתחת למכסה מנוע מסתתר משולש צילינדרים קטן בנפח 1,200 סמ"ק, אבל יש לו מגדש טורבו ו-110 סוסים. המנוע הישן היה גדול יותר (1.6 ליטר) ועל הנייר הוא היה חזק יותר, עם 120 כוחות סוס. אותו מנוע לא היה מנוע רע בכלל (הוא רק זכה לשידוך איום ונורא של תיבת הילוכים) אבל המנוע החדש מאפיל עליו בכל פרמטר - בחזקת: "זה הקטן, גדול יהיה". הפיצפון מושך היטב כבר בטורים נמוכים, הוא ליניארי ומרגיש נכון לפרוץ לאורך כל טווח הסל"ד ובהקשר הזה נציין כי שיא המומנט מגיע כבר ב-1,500 סל"ד מאוד נמוכים. הביקורות היחידות שמצאנו נגעו להשהיית טורבו מוחשית מתחת לשיא המומנט ולרעש מתכתי ומבאס בטורים גבוהים.

צריכת הדלק שופרה משמעותית ועמדה במבחן על כ-12.5 ק"מ לליטר במסלול שכלל נסיעה בין עירונית ולא מעט נהיגה דינאמית. למרות השיפור הוא עדיין לא עומד ברף הגבוה של מנועי ה-1.2 ליטר של סקודה ופולקסווגן.

פיגו 208
פיג'ו 208. סוף סוף מנוע חדש

התנהגות כביש

מהיום שהיא נחתה בארץ, פיג'ו 208 זכתה להרבה תשבחות על התנהגות הכביש המלוטשת. היא בהחלט עומדת ברף הגבוה שמציבות פורד פיאסטה ורנו קליאו. החרטום מקפיד לאחוז את הכביש ותת היגוי מתקבל רק בהאצה חריפה במהלך הסיבוב. ההגה קיבל משקל מוצלח יותר ויחד עם השלדה הטובה מתקבלת מכונית צעירה, קלילה ומהנה. בכביש המפותל האחיזה הגבוהה מאפשרת קצב מהיר מאוד. לפני מתיחת הפנים הזנב של ה-208 היה יותר משוחרר מישראלים בהודו, והאחוריים בגרסה המעודכנת הרגישה לנו קצת יותר "נטועים". למרות זאת, זה ממש לא פגע בהתנהגות הכביש.

שני דברים נוספים חשוב לציין בהקשר של נהיגה יום יומית. ראשית, ההגה חסר שטח מת ובמהירויות גבוהות הוא מרגיש קצת תזזיתי. העניין השני היא מערכת המולטימדיה. היא נראית ופועלת נפלא, הגרפיקות מצויינות והיא מוסיפה לתחושה הטכנולוגית והצעירה. הבעיה היא התפעול המסורבל שמצריך יותר מדי הסטות מבט והרבה מעברים בין התפריטים השונים.

פיגו 208
פיג'ו 208. נגיעה בפנס האחורי

סיכום

פיג'ו 208 הייתה מכונית מצויינת עוד לפני מתיחת הפנים, היא באמת עשתה את רוב מטלותיה היטב ורק תיבת הילוכים מיושנת ובעייתית מנעה ממנה להתייצב בפסגות של קטגוריית הסופר מיני. מתיחת הפנים הביאה עימה תיבה מודרנית, מנוע מוצלח ואבזור לא רע במחיר מפתיע. אמנם לא מדובר במכונית מלוטשת כמו בנות קונצרן פולקסווגן, אבל על החסרונות היא מפצה באופי צעיר ועיצוב קורץ. הקרב על ראשות הקטגוריה הולך ונהיה קשה ומסקרן.

לדגמי פיג'ו בישראל - פיג'ו

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. אחלה רכב קניתי את החדש הייתי היום באולם תצוגה 
    אורן, 16-08-2015

    היה לי את ה 1600 והיום קניתי את החדש ה 1200 טורבו! אחלה רכב

    סגור תגובה

  • 2. אחריות 
    עמוס, 17-08-2015

    סגמנט מכוניות הסופר מיני פונה רובו ככולו לצרכן הפרטי.
    עקב כך ראוי להעלות מידע חשוב לא פחות מכל מה שכתוב בכתבה: אחריות היבואן והיסטוריה של עלויות במוסכים.
    אמנם רכבי קונצרן פולקסווגן הם רכבים מעולים, אבל כצרכן פרטי לא הייתי מעז להתקרב אליהם בגלל אמינות בעייתית, בסופו של דבר, של המנועים ותיבות ההילוכים, כאשר היבואן עוד מכה שוק על ירך את הצרכן עם אחריות לשנתיים בלבד ומחירים שערורייתיים של חלפים ושירות במוסכי צ'מפיון.
    היבואנים היחידים שנותנים שקט לצרכן הפרטי הם PSA שנותנים כמעט כל דגם שלהם עם 5 שנות אחריות, קיה עם 7 וסובארו גם עם 5.
    בחברות הנ"ל גם המחירים במוסכים זולים יותר מבמוסכי הקונצרן הגרמני...
    לכן, לסיכום, אין קרב על ראשות הקטגוריה אלא אם נצחון מוחץ של ה 208, לפחות עד שיגיעו מנועי ה 1.0 טורבו של יונדאי/קיה לדגמי קיה השונים ואז תהיה תחרות אמיתית לפיג'ו מבחינת הצרכן הפרטי.

    סגור תגובה

  • 3. אני נוהג ב1.6 ונהנה, 
    ללא שם, 17-08-2015

    רכב שנראה נהדר ומהנה מאוד בכביש. הרעיון של ההגה הקטן ולוח המכוונים מעליו עובד מצויין.
    מסכים שעם תיבה חדשה עם יותר מ4 ההילוכים שהיו ומנוע טורבו זה יהיה רכב מדהים.

    סגור תגובה

  • 4. אין נתונים על האמינות ארוכת-הטווח של הטורבו 
    גיא, 17-08-2015

    בקרת האיכות של פיז'ו בדגמים קודמים הוכחה כבעייתית. למי שלא מפונק עדיף לא להיכנס להרפתקה ולהיצמד לדגמי ה-1600 עם הגיר הישן, אם בכלל. לכתחילה הסיבה העיקרית לבחור ברכב כזה בארץ היא הרתיעה מהבעיות בדגמי קונצרן vag ולכן כל עוד לא מרגיעים אותנו מבחינת אמינות ואחריות אנשים ימשיכו לקנות יפן-קוריאה (עם זאת גם דימוי האמינות של יונדאי לא מוצדק כלל). בשורה התחתונה אין כרגע סופרמיני אוטומט מוצלח שאפשר לקנות בראש שקט, עדיף לרדת או לעלות קטגוריה וחסל.

    סגור תגובה

  • 5. אמינות  
    עמוס, 18-08-2015

    מאז ש PSA נכנסו לשת"פ עם ב.מ.וו בפיתוח המנועים בזמנו, האיכות והאמינות של המנועים עלתה פלאות ואני מאמין שזה נמשך לדור המנועים הנוכחי שלהם.
    כמו כן הצרפתים הבינו שאם הם רוצים להמשיך להיות רלוונטים הם חייבים לעשות מהפך אמינותי.
    מבחינת תיבה - אייסין זו חברה יפנית מוכרת ומוצלחת.
    אין שום סיבה לפחד מטורבו.
    אם תעלה קטגוריה המצב יהיה שונה?
    בשורה תחתונה 5 שנות אחריות לא מקבלים אצל שום יבואן אחר וזה בדיוק בא לגבות הצהרת אמינות ולכסות במידה ויש בעיה.

    סגור תגובה

  • 6. ד' 
    ל-5, שנות אחריות טריק ידוע..., 19-08-2015

    שנייה אחרי סוף האחריות מתחילות הבעיות החמורות, אבל הלקוח לא יכול להתלונן כי הוא הרי קיבל אחריות מורחבת. הלקוח נתקע עם רכב תקול ולא סחיר וחייב לשלם הון תועפות על תיקונים או סתם להפסיד את המכנסיים. בינתיים היצרן גוזר קופון כי אנשים מבלבלים בין תקופת אחריות ובין אמינות לאורך זמן (ראה קיה), וסקרי האמינות מתייחסים לרוב לשלוש השנים הראשונות שבהן אין בעיות רציניות. אחריות לחמש שנים היא התנערות מאחריות למה שקורה לאוטו בשנה השישית.
    קצת מזכיר את הטריק עם תוספת כריות האוויר לרכבים שנכשלו במבחני ריסוק. בקרוב נראה בכל אוטו עם תדמית בטיחות ירודה עשר כריות אוויר ויותר, ושוב אנשים ייפלו בפח.

    סגור תגובה

  • 7. צודק 
    עמוס, 19-08-2015

    נכון, עדיף לשלם על התיקונים היקרים ישר אחרי שנתיים כמו בקונצרן פולקסווגן...

    סגור תגובה

  • 8. פיג'ו 208 
    יונתן, 06-12-2015

    אוטו ממש טוב! בקלות הוא רנו קליאו ופורד פיאסטה מועמדות לאוטו השנה בקטגוריה! רק חבל שה208 שותה הרבה דלק

    סגור תגובה

  • 9. מנוע מבריק 
    דני, 01-10-2018

    מנוע מצוין, איזה כייף לנסוע ברכב הזה עם זמינות כוח כל כך טובה.
    נ.ב. זה מנוע אחד החסכונים ביותר, איך הגעתם לצריכה הדלק הזאת רק אלוהים יודע.

    סגור תגובה

  • 10. פיזו' 208 טורבו 1.2 סיכום 6 שנים 
    אלי, 30-05-2021

    יתרונות:
    רכב מאוד מהנה
    מנוע חזק תא מטען מרווח מושבים מעולים הנדסת אנוש מעולה.

    חסרונות:
    מרכז מולטימדיה דורש הסתגלות
    טיפולים יקרים
    חיישן מזגן כשל לאחר שנתיים
    גומיות וחלונות חשמלים תוקנו לאחר 4 שנים עלות
    גבוהה.
    צבע באיכות ירודה (מתקלף)
    ניקוי ראש מנוע לאחר 6 שנים עלות גבוהה
    החלפת רצועת תזמון
    ירידת ערך גבוהה

    מקווה שעזרתי למי שצריך

    סגור תגובה

חזור למעלה