דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיאט דוקטו (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


המסחרית הגדולה של פיאט ממשיכה להימכר במספרים משמעותיים, גם 8 שנים ארוכות לאחר השקתה. בסגמנט שבו השיקולים העיקריים של הרוכשים הם בתחומי עלויות האחזקה, השירות ומרווח הטיפולים, לרכב מודרני וצעיר יותר אין בהכרח יתרון מובנה.

במהלך השנים שדרגה פיאט את הדוקטו, הוסיפה תיבה אוטומטית, צירפה מערכות בטיחות וגם עדכנה קלות את תא הנוסעים ואת קו המנועים. כעת נדמה שמגיע השינוי הגדול מכולם: מתיחת פנים מקיפה שכוללת מנועים חדשים ומראה שונה כמעט לגמרי לתא הנוסעים. אז איך נראית הנסיעה בפיאט דוקטו, מהדורת 2022?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיאט דוקטו

פיאט דוקטו, 2.2 טורבו-דיזל, 3.9 טון, אוט' 9 הילוכים, מ-247,000 שקלים
יתרונות חסרונות
תא נוסעים איכותי אין ניטור שטחים מתים
נוחות ובידוד רעשים מסך מולטימדיה קטן
צריכת דלק מהלך היגוי ארוך מדי

פיאט דוקטו

עיצוב

שאלת המראה היא אולי הכי פחות משמעותית במסחרית מסוגה של הדוקטו, ולכן גם בפיאט לא טרחו על שינוי מהותי בהיבט הזה. מלפנים השוני העיקרי הוא סמל המותג החדש, עם כיתוב באותיות מוכספות ושלא בתוך עיגול אדום. ניתן גם להבחין בעיצוב פנימי חדש ליחידות התאורה הראשיות. מאחור דווקא מופיע הסמל ההוא עם העיגול האדום, ובכך מסתיימת סקירת השינויים החיצוניים שעברה המסחרית.

פיאט דוקטו

תא הנוסעים

מבפנים, לעומת זאת, ישנה מהפכה של ממש. גלגל ההגה הותיק, עם הכפתורים שמסודרים בשני טורים ופקדי בקרת השיוט שמוחבאים על מנוף מאחורי ההגה, כבר לא איתנו. במקומו יש הגה בעיצוב מודרני, זהה כמעט לגמרי להגאים של דגמי ג'יפ - כן, הדוקטו חולק הגה עם הגרנד צ'ירוקי החדש, אך כמובן ללא דיפוני העור והעץ. על ההגה החדש מסודרים בצד אחד כפתורי הניווט של מחשב הדרך והמענה לטלפון, בצד השני ישנם כפתורי בקרת השיוט ומאחור ישנם כפתורים לעוצמת השמע והעברת השירים או תחנות הרדיו.
לוח המחוונים הותיק של פיאט, עם הכיתובים הכתומים המפוקסלים, פינה את מקומו ללוח מחוונים מודרני בהרבה עם מחשב דרך דיגיטלי מפורט במרכזו. גם מערכת המולטימדיה הוחלפה, והיא כוללת כעת מסך בגודל 7 אינץ' - שמרגיש מעט קטן בתא נוסעים גדול כל כך - אבל מציע תפעול יעיל ונוח וגם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. איכות השמע מוצלחת.

פיאט דוקטו

בפיאט שינו גם את עיצוב פתחי המיזוג ואת פסנתר הכפתורים שמתחת לפקדי המזגן. איכות החומרים השתפרה אף היא, כך שבסיכום הדברים עבר תא הנוסעים של הדוקטו התקדמות משמעותית.

היצע תאי האחסון עצום, ולא מדובר בנושא מובן מאליו גם בקטגוריה הזו. רבים מהמתחרים מקמצים בפתרונות אחסון יעילים, אך בדוקטו ספרנו למעלה מ-20 תאים כאלה.

מושב הנהג - הידראולי בכל הגרסאות - נוח מאוד, על אף שמימדיו אינם גדולים. משענת יד קיימת רק מימין וישנה גם תמיכה נפרדת לכוונון הגב התחתון. צמד מושבי הצוות נוחים מבעבר ומספקים גם מרווח ראוי לשני נוסעים בוגרים.

פיאט דוקטו

היצע מערכות הבטיחות השתנה במסגרת העדכון: בלימת חירום אוטונומית עדיין ישנה, אך במקום התרעה על סטיה מנתיב ישנו כעת תיקון אקטיבי; כבעבר יש גם אורות גבוהים אוטומטיים וזיהוי תמרורים, אך משום מה המערכת לניטור שטחים מתים לא מוצעת עוד. ומדובר במערכת חשובה ברכבים גדולים וארוכים.

עוד אביזרים? בבקשה: המפרט כולל מצלמת חניה מקורית באיכות טובה, חיישני גשם ותאורה, בקרת שיוט (לא אדפטיבית), קיפול מראות חשמלי וחלונות חשמל עם פתיחה אוטומטית.

פיאט דוקטו

נוחות נסיעה

גם בתחום הזה חל שיפור. בנסיעה עירונית מורגש שיכוך טוב מבעבר של הפגמים הקטנים, בעוד פסי האטה גדולים יעבירו טלטלה ברורה לתא הנוסעים. העמסה של הרכב כנראה תמתן את התגובות מהסוג הזה. בתוך העיר הוא גם נהנה מהגה רך ומכושר תמרון מצוין. להגה 3.5 סיבובים מנעילה לנעילה, כך שניתן גם להגיע לרמת דיוק גבוהה בתמרוני חניה.

בכביש הבינעירוני הנוחות גם כן מוצלחת, כאשר הדוקטו מצליח להיות מרוסן ויציב במהירויות הגיוניות, וגם שקט למדי. באופן יחסי, כמובן. ניתן לנהל שיחות טלפון בזמן נהיגה מהירה ללא קושי מיוחד.

פיאט דוקטו

מנוע ותיבת הילוכים

מנוע הטורבו-דיזל החדש של הדוקטו מציע כיום נפח של 2.2 ליטרים עם נתונים דומים לאלו של קודמו: ההספק נותר על 140 כוחות סוס והמומנט עלה במעט (בגרסה האוטומטית) מ-35.6 ל-38.7 קג"מ. בגרסה הידנית הוא נותר ללא שינוי.

במידות המרכב הגדולות יותר מגיע הדוקטו עם מנוע בהספק של 180 כ"ס ועם מומנט של 45.8 קג"מ.

פיאט דוקטו

גם בגרסת המנוע החלשה מבין השתיים, הדוקטו מפגין ביצועים ראויים. במצב "אקו" החסכוני הוא מרגיש עצל משהו, אך במצב הרגיל תגובות הדוושה מהירות והתאוצה מתבצעת בקלות יחסית. המצב העוצמתי מבין השלושה מזרז עוד יותר את התגובות והופך את הדוקטו למסחרית נמרצת למדי.

תיבת 9 ההילוכים פועלת באופן חלק, אך המעברים התכופים בין ההילוכים מרגישים לא פעם מיותרים. ניתן להניח כי גם תיבת 6 הילוכים היתה עשויה להספיק כאן. צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 11 ק"מ לליטר.

פיאט דוקטו

התנהגות כביש

פיאט דוקטו הוא רכב צפוי, בטוח וקל יחסית לנהיגה. האחיזה שלו טובה יחסית וגם בסיבובים הדוקים הוא מרגיש טבעי ולא מסורבל או מגושם מדי, על אף שכמובן ישנה רכינה מסויימת. ההגה הארוך, עם זאת, פוגע בדיוק ודורש עבודת ידיים מאומצת בכבישים מפותלים.

פיאט דוקטו

העמסה

רכב המבחן הגיע בגרסה קטנה יחסית - אמנם, לא הקטנה ביותר, אך כזו שמציעה מימדים לא עצומים באופן יחסי. כמו כל הגרסאות האחרות, גם כאן יש סף העמסה נמוך, דלתות אחוריות עם פתיחה רחבה למדי ודלת הזזה אחת מימין. שתי הדלתות מאפשרות העמסה עם מלגזה. כושר ההעמסה נע בין 1.5 ל-1.9 טונות, בהתאם לגרסה.

פיאט דוקטו

סיכום

פיאט דוקטו ימשיך כנראה להיות רכב דומיננטי מאוד בקטגוריה שלו, וזה כנראה קשור לשיקולים אחרים ולא רק לאיכות המוצר. אבל מי שבכל זאת מתעניין בדרך שבה נוסעת המסחרית האיטלקיה, ימצא כאן שיפור ניכר: תא הנוסעים מודרני, איכותי ומאובזור יותר מבעבר, מה שמשפר את איכות החיים לנהג; נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים השתפרו אף הם, ויחידת ההנעה אמנם לא עברה שינוי דרמטי - אך כבעבר היא מציעה ביצועים מספקים לצד תיבה אוטומטית יעילה, שלא גובה מחירים בולטים בצריכת הדלק. נהגי הדוקטו יברכו על השינוי.

לדגמי פיאט בישראל - פיאט

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה