דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיאט 500L ליוינג - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



אם אתם מחפשים רכב עם 7 מקומות ישיבה, אתם בדרך כלל נתקלים בקופסאות מרובעות ומשעממות למראה. לא תמצאו את תואמת מאזדה 3 הסקסית בפלח המיניוואנים, לכל היותר סיטרואן בסגנון חללי.

אם אתם מחפשים רכב עם 7 מקומות ישיבה, הוא בדרך כלל יהיה עם מנוע בנזין גדול יחסית, סביב ה-2,000 סמ"ק. לא תמצאו בפלח המיניוואנים את תואמת סקודה אוקטביה או רנו פלואנס החסכוניות, לכל היותר טויוטה היברידית לא זולה.

ואם אתם מחפשים רכב עם 7 מקומות ישיבה, כנראה שלא תגיעו לאולם התצוגה של פיאט - חברה שמתמחה בדרך כלל במכוניות קטנות לשימוש עירוני. וחבל, כי דווקא באולם של פיאט מצאנו מיניוואן מעוצב לתפארת עם קריצה לפיאט 500, שבשילוב עם מנוע דיזל ותג מחיר לא-גבוה עשוי להיות אופציה מעניינת לרוכשי המיניוואנים הקומפקטיים. תכירו: פיאט 500L ליוינג.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיאט 500L ליוינג


פיאט 500L ליוינג, 1.25 ליטר טורבו-דיזל, 85 כ"ס, 159,900 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב

מרווח

צריכת דלק

תפעול מנוע-גיר

שדה ראיה

ביצועים

עיצוב

ברגע שאמרנו את מילת הקסם "פיאט 500", אמרנו כמעט הכל. המיניוואן השמנמן של פיאט שואב מסגנון הרטרו המצליח של ה-500, אך כמובן - שונה ממנה בתכלית. הוא קצת עגלגל וגמלוני למראה, הפנסים משרים אווירה "של פעם", והוא ללא ספק ייחודי ומעניין. גם מבפנים העיצוב מקסים, עם קריצות רטרו, פלסטיקים לבנים מבריקים וריפודים נאים עם הכיתוב "500L".

תא הנוסעים

אם קראתם את המבחן שערכנו לפיאט 500L, אתם יכולים לדלג לפסקה העוסקת בשורה השלישית - כי מדובר במכוניות זהות. אם טרם הספיקותם, הצטרפו אלינו לסקירה זריזה.

ובכן, פיאט 500L ליוינג מציע מושבים קדמיים גדולים יחסית בתנוחת ישיבה גבוהה, אך ההגה לא מתקרב מספיק לגופו של הנהג, ונוטה להסתיר את לוח המחוונים בחלק מהזוויות שניסינו. ידית כוונון המושב נמצאת בצד שמאל וקרובה מדי לדלת, כך שתצטרכו לפתוח אותה בכל פעם שתתמקמו מחדש אחרי נהג אחר.

פיאט 500L living

רשימת האבזור סבירה בלבד: יש כאן כמה פריטים מתבקשים כמו מערכת מולטימדיה עם דיבורית בלוטות' ושליטה מההגה, חיבורי USB ו-AUX, בקרת שיוט, חישוקים קלים ופנסי ערפל, ואפילו כוונון חשמלי חלקי לתמיכת הגב התחתון; מצד שני, אין במפרט בקרת אקלים, וגם לא מצלמת רוורס כסטנדרט.

הנדסת האנוש טובה, בעיקר בכל מה שנוגע למערכת המולטימדיה שנוחה מאוד לתפעול. גם בוררי המיזוג גדולים וברורים, ותאי האחסון גדולים ושימושיים. החסרונות נמצאים במסך המידע שבמרכז לוח המחוונים, שמרכז המון מידע בתצוגה מאוד קטנה וצפופה, ומשענת היד של הנהג - שמתנגשת עם אבזם החגורה ובלם היד המגודל. כדי לחגור תצטרכו בכל פעם להרים את משענת היד.

הכניסה לשורה השניה נוחה מאוד, שכן הדלתות גדולות והספסל גבוה. מהסיבות האלו יהיה נוח מאוד לחגור ילדים בכסאות בטיחות. מצד שני, הספסל עצמו שטוח ופשוט, ולא מורכב מ-3 מושבים נפרדים כמו בטויוטה ורסו או קיה קארנס. מרווח הרגליים טוב (השורה השניה נעה על מסילה), המרווח לראש מעולה, ולרוחב המושב ייתכן ותתקשו לדחוס 3 ישבנים בריאים.



השורה השלישית מאוד מאוד צפופה, גם ביחס למיניוואנים קומפקטיים מתחרים. המושבים מאוד קטנים ומאוד נמוכים, ולמרות שחיצונית הרכב לא נראה כל כך קטן - זו אחת משורות המושבים האחוריות היותר צפופות בהן נתקלנו ברכבים מסוגו של פיאט 500L ליוינג. הכסאות עצמם הרגישו מעט רופפים ונטו להתנדנד על צירם, וזאת ברכב שעבר כ-20,000 ק"מ.

תא המטען של הפיאט קטן מאוד, כמקובל ברכבים מסוגו. קיפול השורה השלישית מתבצע בקלות באמצעות משיכת רצועה, ואז נוצר חלל הטענה ענק.



נוחות נסיעה

בתוך העיר, פיאט 500L ליוינג מרגיש לעיתים כמו רכב מסחרי. כיול המתלים רך יחסית, והוא סופג היטב שיבושים קטנים - אך הרכב זז כולו במעבר על בורות גדולים או פסי האטה, ודורש הורדת קצב במקטעים עירוניים מאותגרי סלילה. הראות טובה מאוד, וההגה קל - כך שעל פניו המיניוואן של פיאט היה אמור לתמרן היטב בעיר הצפופה, אך בסעיף המנוע תבינו למה אנחנו מסתייגים מהקביעה הזו.
מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה בהרבה, אך כאשר הכביש הופך גלי הפיאט מתנדנד יותר מהרצוי.

פיאט 500L living

מנוע ותיבת הילוכים

עם כל הכבוד למומנט המכובד של מנועי דיזל, הצורך בהספק לא מתבטל כאשר עוברים ללגום סולר. פיאט 500L ליוינג מצויד במנוע טורבו-דיזל קטן בנפח 1,250 סמ"ק, עם הספק של 85 כוחות סוס בסך הכל - מעט מאוד בשביל רכב במשקל של 1.3 טון לפני נוסעים.

בתוך העיר אמנם לא מורגש מחסור בכוח, אך ההתנהלות עם יחידת ההנעה הזו מאוד מסורבלת. כדי לצאת מהמקום נדרשת לחיצה כבדה על הגז, שתעורר את מערכת ה"עצור וסע", תכניס את מגדש הטורבו לפעולה ותתחיל להזיז עניינים. עד שהגיר הרובוטי (מצמד יחיד) מגיב לדרישת הכוח, עוברת עוד שניה - כך שכל תמרור עצור בסמטה קטנה, שלא לדבר על חניה או פקק תנועה, מלווה ברעש מוחשי של מנוע דיזל מתאמץ, ובחוסר נינוחות.

בהחלפת הילוכים הגיר מטלטל את הרכב, ולא קל לתזמן את הרמת הרגל מהגז לשניה של החלפת ההילוך - שכן זאת מתבצעת בשלב מאוחר יחסית. בסופו של יום, הנסיעה עם פיאט 500L ליוינג בשטחים עירוניים היא מאוד לא חלקה.

כשרוצים לצאת מהעיר, פיאט 500L ליוינג מאיץ בצורה איטית - נתון רשמי של 16.3 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש הוא אחד מהמספרים האיטיים ביותר שקיימים בשוק הישראלי. כשמגיעים למהירות גבוהה, אין ל-500L ליוינג בעיה להישאר שם לזמן ממושך - וגם עקיפות מתבצעות בקלות יחסית. במקומות האלה תיבת ההילוכים מפריעה פחות, וגם הרעש פחות מציק.



התנהגות כביש

פיאט 500L Living הוא רכב רך יחסית, ואם נוסיף לכך את מימד הגובה הבולט שלו - נקבל רכינה משמעותית, ועידוד להורדת קצב בכבישים מפותלים. אחיזת הכביש הבסיסית אמנם טובה לכשעצמה, אך כל כניסה לסיבוב דורשת האטה, ומקשה על הגברת הקצב לאחר מכן. בנוסף, ההגה לא מדויק ולא מתקשר.

במהלך המבחן מדדנו צריכת דלק של 14.6 ק"מ לליטר. נתון מצוין עבור מיניוואן.

סיכום

פיאט 500L ליוינג, ואת זה מבינים כבר מעיון בדו"ח המסירות, הוא לא כוכב בשמי המיניוואנים. יש לו חסרונות בתחומי הנוחות והמרווח, ובעיקר בסעיף יחידת ההנעה. עם זאת, הוא יעיל מחוץ לעיר, חסכוני מאוד בדלק ולא כל כך יקר לרכישה. לקוח שזקוק לרכב עבודה עם יכולת מסחרית וסגנון נעים יותר לעין, וצריך גם אופציה להסעת 6-7 נוסעים, יכול למצוא כאן תחליף מעניין לסיטרואן ברלינגו ודומיו.


לדגמי פיאט בישראל - פיאט

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מכונית - בדיחה. מכוערת, איטית, ת"ה דפוקה ויקרה. 
    נהג, 06-01-2015

    ואגב, יחסית לרכב דיזל קטן - לא חסכונית.

    סגור תגובה

  • 2. מי שרוצה לשנע 7 נוסעים... 
    אא, 07-01-2015

    טוף... אז לשנע 7 נוסעים, מהם לפחות שניים רזים ועד גיל 6, אולי הרכב מתאים.
    לבחון רכב כזה כאילו מדובר במכונית בת-ימנו [למעט עיצוב פנים], זו יומרה לא קטנה.
    לצפות "לנהיגה" ברכב כזה זו ציפיה-לא-ריאלית.
    עגלה, קופצת ומקרטעת. לפני 40 שנה אולי הביצועים היו סבירים. כיום... בדיחה עצובה

    סגור תגובה

  • 3. מחיר מופרז+תמורה עלובה-שיקולי יבואן מוזרים 
    פרופסור שיווקי, 07-01-2015

    מדובר ל יבואן, הנפק נתוני מכירות ירודים, ובמקום להמריא "דואג" לדשדש וחבל.
    יש לו דגם שיכול להיות להיט בשינויים המתחייבים
    להלן:
    1. קיצוץ חד במחיר לעד 120 אלש"ח;
    2. התאמת מנוע בנזין חדיש ןחסכוני- יש זאת
    לקבוצת פיאט מנוע 1.4 בנזין טורבו;
    3. השלב גיר אוטמטי אפקטיבי, הרי הם בעלים
    של קרייזלר. מה הבעיה בגיר אוטומטי חדיש??
    האם היבואן מסוגל????????

    סגור תגובה

  • 4. רוצים שינוי בעיצוב ובמחירים 
    , 10-01-2015

    חברת פיאט הגיע זמנכם לחולל מהפך ושינוי בכל הקשור במכוניותיכם ,ולעזוב רטרו ולהתקדם ,ולהיות מקוריים ויצירתיים ,והמכונית הזאת היא קפאון מחשבתי ...כמה שיותר מוקדם כך יהיה יותר טוב...

    סגור תגובה

  • 5. זה לא בדיחה 
    גיא, 11-01-2015

    זה ממש מביך

    סגור תגובה

  • 6. כמה הערות על הרכב הנ"ל 
    א, 14-01-2015

    הבעיה העיקרית היא המנוע המאד חלש. פיאט בכלל בחרה לשים בו מנועים קצת מוזרים
    מוטב היה להביא את הטווין אייר טורבו 900 סמק 105 כס הקטן אבל עם ביצועים עדיפים משמעותית ועדיין מאד חסכוני בדלק . לא יהיה מטוס אבל הביצועים יהיו סבירים (12.5 שניות 0-100 במקום מעל 16) ועדיין צריכת דלק הטובה בקבוצה
    לגבי מרווח מצומצם זה מאד תלוי לאיזה רכב משווים. יש לו יתרון גדול שהוא גם רכב קצר מאד ל7 מושבים (קצר מקורולה ב20 ס"מ שהיא ל5 אנשים), וזה אידיאלי למי שמציאת מקום חניה בעיר בעייתי. ארוך רק 20 ס"מ מהמולטיפלה

    ואז בעיית המחיר.
    אם היו מייבאים אותו ב130 אלף שח לכל היותר עם מנוע נורמלי יש על מה לדבר. ועדיין הרוב יעדיפו את הורסו שבמבצעי ליסינג 0 קמ עולה 140 אלף שח ואצל היבואן קצת יותר
    הורסו תהיה כמובן יותר אמינה ואיכותית וגם קצת יותר משעממת ויקרה
    בכל מקרה, המנוע שנבחר טעות וגם לא כדאי מבחינת מיסוי ירוק
    ופיאט חייבים לציידו במנוע טורבו בנזין יותר חזק (130 כ"ס לפחות) ויש להם מנועים כאלה בנפח 1.4 ליטר וגם רצוי עם תיבה לא רובוטית. זה לא רכב עירוני, אנשים רוצים תיבה שגרתית.

    סגור תגובה

  • 7. הערה ל1 לגבי חסכון דיזל 
    א, 14-01-2015

    במבחנים נוסעים חזק על הרכב ו14.6 זה יפה מאד
    תסתכל מה צריכת האורלנדו דיזל אמנם עם מנוע יותר חזק ויותר משקל (מאד רחוק ממה שתשיג הפיאט), ולא יותר מ10-11 קמ לליטר במציאות
    הורסו בנזין תצרוך גם משהו דומה 10-11 תלוי באופי הנסיעה
    אם הפיאט אפשר יהיה להגיע ליותר אבל המנוע בהחלט חלש באופן שערוריתי ולא מתאים.
    וחבל כי לפיאט יש מנועי דיזל טובים מאד וחזקים, בנפחים קטנים ובעלי 120 כ"ס בנפח 1.4 TD

    סגור תגובה

  • 8. בדיקת נתונים 
    א, 14-01-2015

    כרגע הבעיה שהרכב נמכר עם תיבה אוטומטית רק לדגם הנ"ל עם מנוע הדיזל החלש והזול
    מוטב היה כבר להביאו בבנזין טווין אייר שיהיה זול מבחינת מיסוי ירוק משמעותית ובעלות המנוע והגיר ידני, חסכון של כ-30 אלף שח במחיר הצרכן. ובתמחור מעט יותר הגיוני , למכור אותה ב110-115 אלף שח
    צריכת הדלק אגב על הנייר 1:20 מול 1:25 ברכב הנ"ל. 1:14.6 במבחן דרכים זה בערך 1:16-1:17 עבור הנהג הממוצע. זה אומר שהבנזין אמורה להשיג 1:13 בממוצע שזה מאד מעט לרכב 7 מושבים

    סגור תגובה

  • 9. רכב מפתיע באיכותו 
    עדי, 03-03-2015

    כבר שבועיים אני נוהג , באיטליה עם רכב שכור. 500l עם מנוע דיזל.5 מקומות ישיבה. עברתי איתו 2000 ק״מ בתנאי כבישים קשים,מלאי בורות ומפותלים. המסקנה רכב מדהים. אמנם לא זריז מאוד אבל נוח, רגוע,שקט מאוד,אין רעשי רוח ומאוד מאוד שימושי.בקושי צורך דלק.בעיר נוח לתמרון עם הגה מתקשר היטב.עלי לציין שאני מנוסה בכלי רכב שונים ואין לי שום אינטרס לפאר את פיאט.

    סגור תגובה

  • 10. פיאט 500L 
    יונתן, לא נוהג עוד אבל שרוף על רכבים, 06-12-2015

    פיאט, אל תעשו מה500 מיניוואן אף אחד לא יקנה את זה

    סגור תגובה

  • 11. איכות מפתיעה 
    יונתן, לא נוהג עוד אבל שרוף על רכבים, 06-12-2015

    איכות מפתיעה לטובה וגר רובוטי נחמד

    סגור תגובה

חזור למעלה