דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד קוגה 1.5 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


פורד קוגה. אם אתם שואלים את עצמכם איזה מין רכב זה, אתם כנראה לא ממש בקיאים בשוק הרכב. מצד שני, יש עוד הרבה אנשים כמותכם בישראל. כרגיל, אתר iCar נחלץ לעזרתכם, ולא רק שנספר לכם שהוא נמכר בארץ כמה שנים אלא גם נשמח לבחון אותו עבורכם, בפעם השנייה. התירוץ הוא מנוע חדש השוכן לפני הנהג, אבל בואו נחזור קצת אחורה. הקוגה הוא ג'יפון בינוני בסגנון מאזדה CX5 ויונדאי ix35. ההבדל המשמעותי בינו לבינם הוא העובדה שלו יש מנוע טורבו והנעה כפולה. לצערו. כי למרות שתגלו שמדובר ביחידת הנעה מוצלחת, המחיר יקר והמכירות מדשדשות. אז האם הוא יכול להוות תחרות אמיתית לקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים? בואו נבדוק.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פורד קוגה


פורד קוגה, טורבו-בנזין 1.5 ליטר, 182 כ"ס, 195,000 שקל

יתרונות

חסרונות

אבזור
נוחות נסיעה בעיר

מנוע
תיבת הילוכים

התנהגות כביש
מחיר


פורד קוגה

עיצוב

פורד קוגה נראה טוב מאוד. בסביבה של רכבי הפנאי הרכים הוא נראה יותר מעוצב ויותר גדול וגבוה מהמקובל. העובדה שהוא לא מאוד נפוץ כמו חלק מהמתחרות, הופכת אותו לעוד יותר יחודי בנוף. בעבר הגיעה גרסה בסיסית וזולה יותר, אבל כיום מוצעת רק גרסה מאובזרת שמגיעה כסטנדרט עם גלגלי מגנזיום משגעים (ועצומים) וגג שמש ענק.

פורד קוגה

תא הנוסעים

תא הנוסעים גם הוא מרשי,ם אבל כאן תמצאו הרבה חלקים שמזכירים לפחות במראה את הפוקוס (וזה לא מפתיע מכיוון שהקוגה מבוסס עליה). איכות החומרים מעולה בחלק העליון של הקונסולה אבל ביותר מדי מקומות בחלק התחתון מצאנו פלסטיקים שמאוד לא נעים לגעת בהם.

תנוחת הישיבה ספורטיבית מאוד וההגה מתכוונן רחוק לאחור. שדה הראיה טוב אפילו לאחור, ובכל מקרה יש מצלמת רוורס מעולה לסיוע. מושב הנהג תומך וגם זה של הנוסע אבל באף אחד מהם נוסע בריא במיוחד לא ירגיש לגמרי בבית. המושב האחורי מציע מרווח רגליים טוב אבל מרווח הראש מוגבל בגלל גג השמש. שני נוסעים ישבו בכיף זה לצד זה אבל תוספת נוסע שלישי תהפוך לכולם את החיים ליותר קשים.

תא המטען בגודל סביר פלוס, כ-460 ליטר ויחד עם מבנה נוח כל תהליך הוצאת והכנסת הציוד הופך פשוט.

כאמור, הגרסה היחידה שמגיעה כיום היא גרסת ה"טיטניום" היקרה שזכתה לתוספת של מושב נהג חשמלי ושל מערכת "עצור וסע". המחיר, לפחות בשלב הזה, זול בכמה אלפי שקלים בודדים.

מעבר לתוספות מדובר במכונית מאוד מאובזרת, אבל יש אבל. ברכב כל כך יקר ציפינו לראות מערכות בטיחות מתקדמות יותר שהיום הופכות סטנדרט גם ברכבים משפחתיים ואפילו במכוניות סופר מיני. לקוגה אין מערכות בקרת סטייה מנתיב, בלימה עצמית או כל דבר אחר שיסייע לשמור על כמעט 200 אלף ש"ח שהרכב הזה עולה.

פורד קוגה

נוחות נסיעה

רכב הפנאי הבינוני של פורד אמור לתת מענה לארצות הברית ואירופה גם יחד. לפיכך הציפייה היתה למכונית "רכה" יחסית. יכול להיות שעבור אירופה הכיול הוקשח כדי להתאים לטעם המקומי (באירופה, לא כאן) ואיכות הנסיעה נוקשה מהמצופה. על פניו הריסון מעולה וגם בעיר מדובר ברכב שמצליח להתמודד היטב, גם אם לא ממש "להחליק", את השיבושים. אבל אז מצטרפים לחבילה חישוקי הענק שהופכים שיבושים בולטים ובורות ביוב גדולים לחבטות העוברות לתא. המצב דומה גם בשבילים (שזה השטח היחיד שהקוגה יגיע אליו). על שבילי עפר כבושים היטב נוחות הנסיעה תישמר אך על חצץ או סלעים בולטים הפורד יפסיק לטפל בתנאי הכביש ויתחיל לטפל בנוסעים.

בכביש בין עירוני הריסון פשוט נהדר, עדיין עוברים שיבושים פנימה אך זה נעשה באופן בוגר וקצר והריסון כמעט ומושלם בעבור רכב כל כך כבד.

פורד קוגה

מנוע ותיבת הילוכים

את מנוע הטורבו הקודם של הקוגה מאוד אהבנו. המנוע החדש מאבד 100 סמ"ק ומעמיד את הנפח על 1,500 סמ"ק. למרות זאת הנתונים על הנייר טובים יותר. שיא המומנט מגיע מעט קודם ונמשך מעט יותר, לאורווה נוספו שני סוסים (דה-שבו בשבילכם) ונתוני צריכת הדלק יותר טובים. בפועל המנוע באמת מצויין והוא מושך היטב ובאופן חלק את הרכב הזה ששוקל לא פחות מ-1680 ק"ג.

הבעיה נמצאת בתיבת ההילוכים. מדובר בתיבה אוטומטית שגרתית עם שישה הילוכים. התיבה ממהרת לבצע "קיקדאון" לא מחוייב ובדרך כלל מוצאת דרך לשלול מהמנוע את הפוטנציאל שלו בסל"ד נמוך. העובדה שהמנוע מסורס מורגשת בעקיפות שם ההילוך פשוט מסתיים מוקדם מדי בשביל רכב עם רצועת כוח כל כך רחבה. גם צריכת הדלק לא מדהימה למרות שהיא השתפרה ביחס למנוע הקודם. בנסיעת המבחן הארוכה היא עמדה על כ-9 ק"מ לליטר.



התנהגות כביש

לקוגה אולי מנוע יותר קטן אבל הוא כבד בכמה ק"ג ביחס לדור הקודם. למרות הנתון הזה, משהו בקוגה הזה מרגיש יותר דינאמי. בשני המקרים מדובר בג'יפון שפשוט מצליח להתנהג מצויין. כיום הוא מרגיש קצת יותר קליל, יש פחות תת היגוי והנכונות שלו להגיב לפקודות מדוושת התאוצה גדלה. ההגה מאוד מדוייק והאחיזה הופכת אותו לרכב בטוח וצפוי לכל נהג. אם במערכת השיקולים שלכם התנהגות כביש היא עניין מהותי (ואני בספק אם יש אנשים רבים כאלו) הפורד היא אחת המכוניות הנכונות ביותר עבורכם בסגמנט הג'יפונים.

פורד קוגה

סיכום

גם אם אתם לא מחפשים רכב שמתנהג בצורה דינאמית, פורד קוגה היא אופציה מצויינת בזכות האבזור ואפקט ההגעה. הבעיה העיקרית שלה היא המחיר. במחיר כזה אפשר לקבל ג'יפונים עתירי יכולות שטח כמו סובארו פורסטר, או רכבי פנאי מרווחים כמו קיה סורנטו. כיום, כאשר בשוק מוצעים ג'יפונים בגודל דומה ובמחיר של משפחתית, קצת קשה להצדיק את הקוגה. אבל אם מסתכלים על פורד קוגה כמו שהוא, רכב פנאי שהוא לא פרימיום אבל בחצי הדרך לשם, אז מגלים את הקהל המתאים – לקוחות שמעוניינים בג'יפון יחודי ואיכותי, חזק ומאובזר ומוכנים לשלם את הפרמיה עבורו.


לדגמי פורד בישראל - פורד

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה