דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד פוקוס אקטיב סטיישן - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

פורד פוקוס, יורשת האסקורט ההיסטורית, נמצאת איתנו כבר יותר מעשרים שנה. המשפחתית הקומפקטית של פורד הציגה מיומה הראשון יכולות גבוהות בתחומים שונים, ובראשם איכות הנסיעה והתנהגות הכביש, ובהתאם זכתה להצלחה משמעותית בשווקים בהם נמכרה - וגם אצלנו בישראל. 

הדור השלישי, זה שהגיע בסתיו של 2011, היה המצליח מכולם. בתוך זמן קצר הפכה הפוקוס ההיא למכונית הנמכרת ביותר בישראל, עד שבאותם ימים, אי שם בסוף 2012, נדמה היה שאין אף כוח בעולם שיכול להזיז את הפוקוס ממקומה בצמרת טבלת המכירות. אבל החיים הם גלגל, וכמו שההצלחה של הפוקוס היתה סוחפת - כך גם הנפילה. תקלות חוזרות בתיבת ההילוכים, שהובילו להארכת אחריות ולפיצויים מצד היצרנית, הביאו לירידה משמעותית בפופולאריות של הפוקוס עד שב-2015 נעצרו המכירות כליל. ב-2016 אמנם הגיעה ארצה פוקוס מעודכנת עם יחידת הנעה חדשה ומוצלחת, אבל היא לא זכתה לאמון מחודש של הלקוחות.

ועכשיו, ב-2020, מגיעה לישראל הפוקוס בדור רביעי וחדש לחלוטין. שנתיים אחרי שהושקה באירופה, הפוקוס החדשה מאיימת להתברג שוב בצמרת הקטגוריה - ואם לא בטבלת המכירות (שם יש עדיפות ברורה להיברידיות) - אז לפחות במדד האיכות.

פורד פוקוס של 2020 מפלסת את דרכה לצמרת עם מפרט מרשים שכולל מנוע חזק, אבזור עשיר, היצע רחב של מערכות בטיחות אקטיביות וגם חבילת עיצוב שקורצת לעולמות הפנאי. האם זה טוב כמו שזה נשמע?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פורד פוקוס אקטיב סטיישן


פורד פוקוס סטיישן, 1.5 טורבו-בנזין, 182 כ"ס, אוטומטית 8 הילוכים, 135,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה

מערכת מולטימדיה

אבזור ובטיחות

אין שליטה ידנית בהחלפת ההילוכים

יחידת הנעה

  היגוי לא מוצלח

צפייה בתוכן פורד פוקוס אקטיב סטיישן - מבחן רכב



עיצוב

הפוקוס, לטעמי, נראית מצוין. בשלב זה היא משווקת בישראל רק בגרסת ה"אקטיב" המוגבהת, שלטענת היצרנית ממקמת אותה בקטגוריית הג'יפונים. לדעתנו זו אכן תוספת נאה למראה של הפוקוס, אך השינוי לא בולט עד כדי הגדרתה של הפוקוס בקטגוריה שונה. התוספות של גרסת האקטיב כוללות פגושים בעיצוב "קרבי", קשתות שחורות מעל בתי הגלגלים, צמיגים בחתך יחסית גבוה, פסי גגון וגם הגבהה של כ-3 ס"מ ביחס לפוקוס רגילה (שכאמור, עדיין לא משווקת בישראל נכון למועד פרסום הכתבה, אך צפויה להצטרף בהמשך). איפור השטח לא פוגע לטעמנו במראה החלק והספורטיבי של הפוקוס, שנותרת נאה - במיוחד בגרסת הסטיישן שנבחנה. וזה רק אנחנו, או שהיא באמת נראית קצת כמו דג?

בתוך תא הנוסעים הפוקוס מסגירה את העובדה שהיא לא לגמרי חדשה. בשנתיים האחרונות השתנו כמה דברים בעיצוב כלי רכב, וברכבים מודרניים יותר ייתכן והיינו מוצאים לוח מחוונים נקי יותר, סידור שונה לכפתורים שעל ההגה או מולטימדיה אחרת. בכל מקרה, החומרים איכותיים והתחושה ברכב נעימה. היינו שמחים לשילוב צבעים בהיר יותר.

פורד פוקוס אקטיב סטיישן

תא הנוסעים

מושב הנהג בפוקוס מציע תמיכה מצוינת לצידי הגוף, ויחד עם אופי נוקשה יחסית מתקבל מושב שלופת את הגוף היטב ויהיה נוח גם לנסיעות ממושכות. תנוחת הישיבה מצוינת, אך ודאי לא גבוהה כמו ברכבי פנאי. 

סביב הנהג ישנו היצע רחב של תאי אחסון - כולל תא משמאל להגה, תאים מרופדים בדלתות (כדי שהחפצים לא יקרקשו), תא בתוך משענת היד ותא נוסף לפניו, תא מתחת ליחידת המיזוג עם משטח לטעינה אלחוטית וצמד מחזיקי כוסות עם תאורה תכלכלה ונאה בתוכם. מה שאפשר את ההיצע הרחב הזה הוא המעבר לידית הילוכים אלקטרונית ולבלם יד חשמלי. שניהם נוחים מאוד לתפעול, אך על ידית ההילוכים נרחיב עוד בהמשך.

פורד פוקוס אקטיב סטיישן

מערכת המולטימדיה של הפוקוס נראית קטנה מכפי שהיא. היא מציעה מבחר מצומצם יחסית של אפשרויות - למשל, אי אפשר לשלוט ממנה על מערכות הבטיחות, על מאפייני הרכב השונים או לצפות דרכה בנתוני צריכת הדלק. כל אלו מתאפשרים דרך מסך קטן ועמוס במרכז לוח המחוונים. המערכת לא תומכת כלל בעברית ולא תציג את שמות אנשי הקשר ששמורים בעברית, אך היא כוללת קישוריות שימושית של אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי. מצלמת הרוורס מציעה גם תצוגת 180 מעלות, שלטעמנו לא מסייעת להבנה של תמונת המצב מאחורי הרכב.

מפרט האבזור של הפוקוס עשיר למדי, וכולל בנוסף לאמור גם תאורת לד מלאה, קיפול מראות חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח ופונקציית "אוטו הולד" לבלם היד החשמלי (שלא צריך להפעיל מחדש בכל נסיעה - הללויה!).

פורד פוקוס אקטיב סטיישן

היצע מערכות הבטיחות מרשים לא פחות, עם מערכת בלימת חירום אוטונומית שמזהה הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי, התרעת עייפות, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ואורות גבוהים אוטומטיים. בנוסף יש גם מערכת להתחמקות לפני התנגשות ואפילו אפשרות לשלוט על מאפייני בטיחות דרך מפתח הרכב (מיועד להורים לנהגים צעירים).

המערכת לתיקון סטיה מנתיב מגיבה מעט באיחור בתנאי נהיגה רגילים, אף כאשר בקרת השיוט האדפטיבית פועלת היא משנה את אופיה ומצליחה לשמור על הרכב במרכז הנתיב - ולמעשה לאפשר נהיגה אוטונומית למרחקים לא מבוטלים, גם בכבישים מעוקלים. מרשים.

פורד פוקוס אקטיב סטיישן

המושב האחורי היה מנקודות החולשה של הפוקוס היוצאת, אך כאן המצב שופר דרמטית. בסיס הגלגלים גדל ל-270 ס"מ והמרווח לרגלי הנוסעים מצוין בהתאם. גם המרווח לראש טוב מאוד, ואפילו שלושה נוסעים יסתדרו לא רע הודות לרצפה כמעט שטוחה. הנוסעים מאחור יהנו גם מרשתות אחסון, תאורה נפרדת בתקרה ושקע 12 וולט לטעינה, אך פתחי מיזוג נעדרים מהמפרט. חבל.

תא המטען של הפוקוס סטיישן (טורר, בשפתה של פורד) מציע נפח יוצא מן הכלל של 575 ליטרים - עד גובה המדף, כאשר מעליו ניתן להעמיס עוד לא מעט. מתחת לרצפת תא המטען ישנם חללי אחסון נוספים וישנם גם תאים קטנים נוספים בצד, שקע 12 וולט וצמד תאורות.

פורד פוקוס אקטיב סטיישן

נוחות נסיעה

פורד פוקוס היא מכונית נוקשה, אבל לא נוקשה-קופצנית כי אם נוקשה-מוצקה ואיכותית. בתוך העיר ייתכן ויש משפחתיות טובות ממנה - היא ארוכה ולכן מעט מגושמת בתמרונים צפופים, והמתלים הנוקשים שלה מעבירים את שיבושי הכביש לתא הנוסעים. עם זאת, השיבושים השונים עוברים בצורה מעודנת ומרוסנת, ובאף שלב לא עוברת טלטלה מטרידה לתא הנוסעים. זו חווית נסיעה בוגרת ומוצלחת.

פורד פוקוס אקטיב סטיישן

מחוץ לעיר רמת הנוחות טובה אף יותר. הפוקוס יציבה, רגועה ומרגיעה, צמודה לכביש ולא מתרגשת מכבישים גליים, מחיבורי רוחב של גשרים או מנסיעה במהירות גבוהה במיוחד. גם בידוד הרעשים טוב מאוד, במיוחד בהתחשב בעובדה שמכוניות סטיישן סובלות לעיתים מתהודה מציקה. כאן ישנם מעט רעשי רוח, אך מלבדם הפוקוס שקטה מאוד.

פורד פוקוס אקטיב סטיישן

מנוע ותיבת הילוכים

יבואנית פורד בחרה לשווק את הפוקוס עם יחידת הנעה אחת בלבד בשלב זה - החזקה ביותר בהיצע. מדובר במנוע טורבו-בנזין עם 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים, עם הספק של 182 כ"ס ומומנט של 24 קג"מ. המנוע החריג מביא את הפוקוס ל-100 קמ"ש בתוך 8.6 שניות - נתון מצוין, אם כי יש רכבים נוספים בקטגוריה שמציגים נתונים דומים.

למעט הצליל המחוספס (שהח"מ אוהב), אין זכר לעובדה שמדובר במנוע משולש צילינדרים. הפעולה שלו חלקה ונטולת רעידות. 

פורד פוקוס אקטיב סטיישן

תחת עומס מייצר המנוע הקטן ביצועים יוצאים מהכלל עם יציאה מהירה מהמקום, שיוט קליל במהירויות גבוהות, עקיפות נחושות וחיסול עליות תלולות ללא מאמץ. זה לא מרגיש כמו מנוע ספורטיבי - אולי בשל העובדה שהמנוע לא חש מתאמץ באף שלב, ומעניק תחושה מאוד אלגנטית ומעודנת.

פורד פוקוס אקטיב סטיישן

תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית עם 8 יחסי העברה. לעיתים מורגשת החלפת ההילוכים במהירויות נמוכות ובפקקי תנועה, אך במרבית הזמן היא מחליפה הילוכים בצורה חלקה למדי. התגובות שלה מעט איטיות במצב "אקו", אך זריזות מאוד במצב הספורטיבי ולא רעות גם במצב הנהיגה הרגיל. לאור ריבוי הכוח וההילוכים, הצטערנו לגלות שאין אפשרות לשליטה ידנית בהחלפת ההילוכים. מצב ה-L של בורר ההילוכים לא תמיד מספק את בלימת המנוע הנדרשת בירידות, ובוודאי שלא עונה על הצורך לשליטה עצמאית בנהיגה ספורטיבית. אגב, בשימוש יומיומי מתגלה הגלגלת כפתרון נוח מאוד.

פורד פוקוס אקטיב סטיישן

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 13.5 ק"מ לליטר בשיוט או 11 ק"מ לליטר במתווה שכלל גם נסיעות עירוניות. המנוע מנתק צילינדר אחד בשיוט במטרה לחסוך בדלק; הניתוק לא מורגש במהלך הנסיעה, אך גם לא בתחנת הדלק...

פורד פוקוס אקטיב סטיישן

התנהגות כביש

פורד פוקוס נחשבה מאז ומתמיד לאמת מידה בכל מה שנוגע להתנהגות כביש של מכוניות קומפקטיות. גם הדור החדש מציג יכולת דינאמית מצוינת, אם כי לא מושלמת. אחיזת הכביש טובה מאוד, אך לא אבסולוטית; אין בכך כדי לפגוע בתחושת הבטחון. מגבלות האחיזה רחוקות, ויפגשו רק את מי שינסה לאתגר אותן במהלך נהיגה ספורטיבית-מאומצת. אהבנו.

גם השלדה מצוינת ומעניקה את המידע הדרוש לנהג, הסרח העודף של זנב-הסטיישן לא יוצר את תחושת המטוטלת ובסך הכל ניתן לנהוג בפוקוס במהירות ובהנאה. ההגה הוא היחיד שלא מצטרף לחגיגה: הוא אמנם מדויק למדי, אך התחושה שלו קלילה ומלאכותית, רחוקה שנות אור מההגאים המצוינים שפגשנו בדגמי פורד בעבר.

פורד פוקוס אקטיב סטיישן

סיכום

פורד פוקוס חוזרת, ובגדול. בפעם הרביעית, מצליחה פורד לייצר משפחתית יוצאת מן הכלל שמתמקמת מיד בטופ של הקטגוריה. הפעם גם היבואנית משלימה את התמונה ומציגה חבילה שלמה מאוד שכוללת אבזור עשיר ותג מחיר תחרותי.

הפוקוס הרשימה אותנו עם מרווח פנימי נדיב, רמת בטיחות גבוהה, נוחות נסיעה נהדרת, בידוד רעשים מעולה, יחידת הנעה אדירה והתנהגות כביש בטוחה ומהנה. 

אנחנו לא בטוחים שהיא עברה לקטגוריית הג'יפונים כפי שטוענת היבואנית, וגם לא חושבים שהיא צריכה לשחק בזירה של רכבי הפנאי כדי לשכנע את הלקוחות לחזור אליה. עם מה שהפוקוס מציעה בתמורה למחיר שלה, מדובר בחבילה מעולה עבור הצרכן הישראלי. ההגבהה הקלה ופריטי העיצוב של גרסת ה"אקטיב" הם רק הבונוס.

לדגמי פורד בישראל - פורד

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מעט מדי מאוחר מדי 
    , 24-05-2020

    למעט ציי רכב וזה גם בספק (תלוי בהנחות) הם איחרו את הרכבת לעניות דעתי.

    סגור תגובה

  • 2. ST LINE ידנית או אוטמטית עם מנופים בהגה 
    גיא, 25-05-2020

    בפחות מ- 130 אלף תיהיה להיט לאוהבי המשפחתיות המהנות.
    ג'פונים זה לבחורות שלא רואות מדרכות ומאותגרות נהיגה.

    סגור תגובה

  • 3. שאפו ליבואן על המחיר 
    סגב, 25-05-2020

    הפקוס הראשונה היתה מעולה ופורצת דרך. השניה מעולה ואמינה, אבל עם מנוע חלש ובזבזני - פה חשדנו. השלישית עם אותה בעיית מנוע, ועם תיבת הילוכים זוועתית, ועם זלזול היבואן בלקוחות (כרגיל בישראל לא משהו מיוחד) - נמאס. גם הגרסה שהגיעה אחכ עם מנוע טורבו ותיבה אוט רגילה היתה בינונית ובזבזנית בטירוף. הנוכחית נראית כמו דיל טוב אבל אל תקנו בלי לנהוג. בהצלחה

    סגור תגובה

  • 4. עוד בעיות בדגם הקודם. בעצם בפורד 
    אא, 25-05-2020

    למעשה בדגם הקודם היו בעיות עם מערכת המולטימדיה. ללא קשר להתקנה מקומית או מערכת מקורית, גם בארה"ב, על פי הקונסיומר רפורט היו בעיות עם המולטימדיה.
    ולפחות מרכב אחד שהכרתי, כך גם בפיאסטה. צערכת מולטימדיה "שהשפיעה" על חלונות החשמל.
    ולגבי השליטה על ההילוכים, לפחות למי שגר במקומות הררים [חיפה, ירושליים, צפת....] זה שלא ניתן לשלוט על בלימת המנוע, גורם לשימוש יתר בבלמים. לא ברור לי למה החיסכון דווקא בנושא בטיחותי

    סגור תגובה

  • 5. נשמע טוב אבל כנראה שלא ילך להם 
    חולה נהיגה, 25-05-2020

    לפי המבחן הפוקוס נראה שהיא פתרה את הבעיות אין לה את התיבה הרובוטית הבעיתית יש יותר מקום מאחורה למרות שאין שם פתחי מיזוג וזה מוזר כי למשל יונדאי אלנטרה משנת 2017 יש מיזוג מאחור וגם נשמע שהיא עדין מאוד מהנה לנהיגה למרות שחלק גדול מנהגי המשפחתיות זה לא משנה להם אבל שתי הבעיות שלה זה קודם כל לפרוץ את מחסום האמינות שכולם היום מקללים תפוקוס והבעיה השניה שלה שכולם עוברים להיברידי שזה הקורולה והאיוניק וכנראה שזה מה שכולם ימשיכו לקנות

    סגור תגובה

  • 6. המחיר של פוקוס... 
    שי לוי, 26-05-2020

    אמור להיות המחיר של מאזדה 3 כאן בארץ...לא יותר מ136,000 ש״ח. הרבה רמות גימור ומבאים לכאן גרסה active וסטיישן חחחח, במינימום הרכב הזה אמור לעלות 126,000 ש״ח....אם המכירות של הפוקוס דלק מוטורס מנסה להגיע למכירות הקודמות של דור היוצא של המאזדה 3....עלובים

    סגור תגובה

  • 7. הרובוט של טרייד מוביל עוד לא הגיע לכאן? 
    אבי, 26-05-2020

    לicar למה אתם לא מוחקים את הפרסומות שלו כבר?

    סגור תגובה

  • 8. הפוקוס סטיישן הזאת נראית קצת כמו קיה אקסיד 
    איתן, 04-06-2020

    לא יודע למה אבל זה מאוד מזכיר לי דווקא את האקסיד גם קצת מאחורה מזכיר מאוד.
    אבל שאפו לפורד שהתחילו שוב למכור פה רכבים נחכה ונראה מה הזמן יגיד על רכבי פורד בארץ.

    סגור תגובה

חזור למעלה