דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד פוקוס 2.0 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

ערב המבחן ירד היורה. גשם חזק הציף שכבות שמן, פיח ואבק שהצטברו על הכבישים במשך קיץ שלם. על האספלט הכי חלקלק בשנה בחנו את פורד פוקוס החדשה, אך לא בגרסת הליסינג שתחנה בקרוב תחת כל עץ פיקוס רענן בעיר. זוהי פוקוס "טורר" הסטיישנית, עם מנוע בנפח 2.0 ליטרים וצבע המוגדר על ידי היבואן כאדום לוהט. מבין 17 גרסאות שונות בהן מוצעת המשפחתית החדשה בישראל, בחרנו את החבילה הקורצת ביותר לצרכן בעל הראש הפתוח.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פורד פוקוס סטיישן


פורד פוקוס טורר, 2.0 ליטר, 170 כ"ס, החל מ-126,000 שקל 

יתרונות

חסרונות

מחיר

פחות ספורטיבית מקודמתה

  ביצועים

תיבת הילוכים מעט קופצנית בעיר

  איכות נסיעה

 



פורד פוקוס טורר החדשה. נראה שפורד מתפקסת / צילומים: גלעד ארצי

את הפוקוס שלנו העדפנו במרכב הטורר, כיוון שגרסאות הסדאן וההצ'בק של הפוקוס גוררות אחריהן תאי מטען בנפחים מצומקים במיוחד (372 ו-277 ליטר בהתאמה, לעומת 476 ליטר בטורר). הטורר מתומחרת בדיוק כמו הסדאן, שימושית ממנה עבור משפחות וארוכה ב-2 סנטימטרים בלבד, אז איך אפשר בכלל לחשוב אחרת? על מנוע ה-2.0 ליטר התעקשנו כיוון שהוא עולה רק 6,000 שקל יותר מה-1.6 הבסיסי ומייצר הספק יוצא דופן של 170 כוחות סוס. על הנייר, ב-126,000 שקל, מדובר אולי בעסקה המשתלמת בקטגוריית המשפחתיות. ועל הכביש?

איכות נסיעה

פורד פוקוס החדשה מרגישה איכותית כבר מהקילומטר הראשון. פעם קראו לזה "יושבת טוב על הכביש" – מעין תחושה שהמכונית מוצמדת לכביש על ידי יד נסתרת ושכל הברגים הודקו עד הסוף. המתלים מכוילים לנוחות נוקשה, משהו בסגנון של פולקסווגן גולף, המתחרה המובילה באירופה. בולמי הזעזועים מבודדים בהצלחה את תא הנוסעים משיבושי כביש נפוצים. גם המושבים "גרמניים", לטובה ולרעה – תומכים אך נוקשים ובעלי בסיס צר מדי (לא יכלו להקטין את משענת היד הענקית שבין המושבים ולהרחיב על חשבונה את הכורסאות?). תנוחת הנהיגה מעט משונה אבל מוצלחת לאחר הסתגלות קצרה ושדה הראייה רחב לצדדים.



על פורד פוקוס היוצאת אמרו תמיד שהיא מהנה לנהיגה. מי אמר את זה? עיתונאי רכב וחולי הגה אחרים, שקיבלו ריגוש מההיזון החוזר של ההיגוי ומהשילדה המושחזת. הקהל הרחב, שעבורו "הנאה מהיגה" היא קודם כל תוצר של נינוחות, ביצועים ותפעול אינטואיטיבי, יהנה הרבה יותר מהפוקוס החדשה. אמנם היא מרוסנת יותר בפניות וההגה החשמלי (המוצלח יחסית) לא מאפשר שיחות נפש בין הנהג לגלגלים כבעבר, אבל ניכר שפורד השכילו לבנות כאן מכונית בוגרת, שקטה ומלוטשת יותר. גם על הכבישים בעלי האחיזה המינימלית התנהלה הפוקוס בביטחון מלא.

ביצועים

מהנדסי פורד אירופה עמלו קשה בשנים האחרונות על מנת להחזיר את היצרנית לחזית הקדמה הטכנולוגית. כמעט כל היצע המנועים שודרג או הוחלף, ביניהם גם מנוע ה-2.0 ליטר בנזין. בדור החדש הוא מייצר 170 כוחות סוס (ההספק הגבוה בקטגוריה) ו-20.6 קג"מ של מומנט. בנוסף הוצגה תיבת ההילוכים Power Shift, מהזן הרובוטי כפול המצמדים, שהחליפה בפוקוס את הגיר האוטומטי המיושן. גם מנועי טורבו קטנים, חזקים וחסכוניים פותחו בפורד, בהתאם למגמה הרווחת בענף הרכב הגלובאלי. פוקוס 1.6 מוגדשת עם גיר ידני תהיה שלכם בעבור 150 אלף שקל מוגזמים, ובאירופה תוכלו לרכוש אותה גם עם מנוע 1.0 ליטר מוגדש. הצעד הבא בתכנית הטכנולוגית של פורד, אגב, הוא מהדורה חשמלית לפוקוס שתוצע בשוק האמריקני כבר בחודשים הקרובים.



כשמחברים את המנוע והגיר החדשים, מתקבלת מכונית משפחתית זריזה בהחלט. הנתונים הרשמיים לפוקוס טורר 2.0 ליטר מספרים על 9.1 שניות במיאוץ הקלאסי מ-0 ל-100 קמ"ש, אבל און המנוע מורגש טוב יותר דווקא בתאוצות הביניים. משאית איטית לפניך? מעיכה של הדוושה תוריד 2-3 מהלכים באופן חלק למשעי, מד הסל"ד הדיגיטלי יזדקר והפוקוס תצבור קמ"שים במהירות. התיבת עובדת נהדר בכביש המהיר, אך חסרונותיה מתגלים בעיר. דינמיקה אורבאנית של הולכי רגל המתפרצים לכביש ומכוניות שחותכות נתיבים אינה עושה חסד עם ה-Power Shift. לא פעם הכינה את עצמה התיבה להעלות מהלך ונתפסה לא מוכנה כשהנסיבות בכביש השתנו במפתיע. כמו כן, לפחות ברכב המבחן, רעידות קלות של קלאץ' מחליק הורגשו בעמידות ברמזורים. צריכת הדלק לא הבריקה – 8.5 ק"מ לליטר בתנאי המבחן המאומצים.

אבזור ותא נוסעים

אף אחד לא מבטיח שעם פוקוס טורר תהפך כל נסיעה משפחתית ארוכה לתענוג מתמשך. אבל זו כבר לא אשמת המכונית. הפוקוס דווקא עושה את מירב המאמצים כדי להעביר לנוסעיה את הזמן בנעימים, עם תא נוסעים איכותי, מאובזר ומעוצב היטב (מלבד הקונסולה המרכזית חסרת האסתטיקה). כבר מרמת הגימור הבסיסית Trend תזכו לבקרת אקלים מפוצלת ומנגנון תפעול קולי למערכות הנוחות (באנגלית. ורצוי שתעבדו על מבטא בריטי). גרסת ה-Titanium, שעולה 10,000 שקל יותר, תאבזר אתכם גם בחישוקי אלומיניום ("מגנזיום"), 9 רמקולים, בקרת שיוט, צג LCD, אופציה לחנייה אוטומטית ולא פחות מ-20 כפתורים על גלגל ההגה לשליטה במערכות השונות.

 

האם יש מקום בפוקוס לאכלס את כל המשפחה? מרווח הברכיים במושב האחורי ממוצע לקטגוריה. מרווח הכתפיים נדיב ביותר ויאפשר שינוע 3 מבוגרים מאחור, או 3 מושבי ילדים, באופן נוח מהמקובל בעולם המשפחתיות. מרווח הראש טוב בכל המושבים – לא מובן מאליו בעידן בו יותר ויותר מכוניות מועכות את הבלורית לטובת עיצוב ספורטיבי נמוך.

סיכום

התצורה הזו באופנה ולא משנה אם תקראו לה טורר, קרוס-וואגון, ספורט-וואגון או סתם סטיישן. פורד פוקוס סטיישן מהדור הקודם הגיעה לארץ רק ב-2009, אבל עשתה לענף הרכב את מה שעשתה ג'ניפר לופז לענף הפופ – הבהירה לציבור הרחב שישבן גדול זה סקסי. ב-2009 לבדה נמכרו בארץ יותר פוקוס סטיישן מכל הסטיישניות שעלו כאן על הכביש ב-2008. פוקוס טורר החדשה מעוצבת, נוחה, איכותית, חזקה ואף זולה יותר מקודמתה. למבחני רכב יש נטייה להסתיים בשורות תחתונות מעורפלות ובהמלצות מרומזות, אבל לא הפעם. הסיכום לסקירה זו הוא ברור: קנו את הפוקוס. ועדיף שבגרסת הטורר 2.0 ליטר העולה 126 אלף שקל. כחבילה, היא פשוט משתלמת יותר ממתחרות כמו מאזדה 3 2.0 ליטר, רנו פלואנס 2.0 או שברולט קרוז 1.8.

לדגמי פורד בישראל - פורד


הכתבה פורסמה לראשונה בגיליון יולי 2011 של רכב+ - מגזין הרכב של עיתון 'הארץ' ו-iCar, המופץ בכ-80,000 עותקים לקוראי העיתון.

למאמר זה התפרסמו 21 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. צריכת דלק גבוהה-מציאות או מבחן? 
    א, 23-11-2011

    הפוקוס מכונית מעולה, בוודאי במחיר שלה
    עדיפה על המאזדה בכל (אולי פרט לירידת ערך)
    הבעיה היא שאם זו צריכת הדלק, כדאי להתרחק
    הדלק היום מאד יקר, וזה שיקול בבחירת רכב

    הדרך של דלק לצאת מהתסבוכת זה להביא אותה בדיזל,

    סגור תגובה

  • 2. לא מדויק 
    בני, 23-11-2011

    הדגם שמופיע בצילומים עולה 140000 לא 126 זה כבר מחיר יקר מאדדדדדדדדדד לרכב כזה לדעתי לא משתלם מה גם שהדגם הזה נראה הרבה יותר טוב מהדגם הזול יותר שנראה פשוט לטעמי

    סגור תגובה

  • 3. תיקון 
    בני, 23-11-2011

    סליחה על הכביש מחיר הרכב שבתמונה מאובזר מגיע ל143000 שקל ויותר

    סגור תגובה

  • 4. צריכת דלק מטורפת  
    אריה, 23-11-2011

    במחירי הדלק שיש היום אני לא מבין את ההמלצה בסוף הכתבה ,לרוב הנהגים השיקול של צריכת דלק קודם לכל השאר , וכדאי מאד שהיבואן יביא את דגמי הדיזל המאד חסכוניים

    סגור תגובה

  • 5. לכל המלינים על צריכת הדלק 
    מחלקת הסברה, 23-11-2011

    כתוב בכתבה "צריכת הדלק לא הבריקה – 8.5 ק"מ לליטר בתנאי המבחן המאומצים."

    זה באמת לא מבריק, אבל גם לא נורא. תסתכלו במבחני דרכים ("מאומצים"...) למכוניות אחרות עם מנוע 2.0 ליטר. 8.5 ק"מ/ליטר זה סביר. וזה אומר שיום יום אפשר להוציא בשקט 10 לליטר.

    תיבת ההילוכים דמויית ה-DSG אמורה לקצץ קצת בצריכת הדלק. אבל זה כנראה מתקזז עם ההספק המטורף של המנוע (יותר הספק = יותר צריכת דלק)

    סגור תגובה

  • 6. מנוע 1.6 עדיף 
    אלי, 24-11-2011

    עבור רוב הנהגים ב80% מהנסיעות, מספיק מנוע 1600. כך גם צריחת הדלק תרד
    במחיר של 126000 קונים את רמת גימור "ספורט" שהיא ממש מאובזרת מכל טוב.
    שימו לב, שהגיר הרובוטי, אכן קופצני קצת בעיר. אבל... אם נוהגים נכון (זוכרים שזה גיר "ידני" בלי קלאץ') אפשר להינות מהנסיעה - כן הוא לא ברמת ה"חלקות" של גיר אוטומטי יפני, אבל לא ממש יותר גרוע מהגיר של פז'ו-רנו.
    חבל רק שכתבי הרכב לא גילו אותה סובלנות כלפי הגיר הרובוטי של הקורולה. הוא לא באמת היה יותר גרוע מהDSG של פולקווגן או הרובוטי של פורד.

    סגור תגובה

  • 7. תגובה ל6 אלי 
    בני, 24-11-2011

    בדגם הטורר ב126 אלף שקל אתה מקבל את הדגם טרנד הפחות מאובזר ולא את הספורט אין ספורט בטורר והקפיצה הבאה היא לדגם טיטניום שמגיע ל140+ אלף שקל

    סגור תגובה

  • 8. אלי (6) - יש רובוטי רגיל ויש רובוטי כפול מצמדים 
    מחלקת הסברה, 25-11-2011

    זו לא אותה טכנולוגיה. אין מה להשוות בין הרובוטי המזעזע של הקורולה (וגם של פיאט) לבין הפאוורשיפט או ה-DSG של VW.

    אין סיבה לנהוג בפוקוס כמו בגיר ידני. ותתפלא, רנו מחזיקה כיום בגיר הטוב בעולם. הוא עוד לא קיים בדגמים הפופולאריים אבל יגיע אליהם בקרוב. בינתיים תוכל למצוא אותו בפלואנס דיזל ובקנגו.

    סגור תגובה

  • 9. מצמד כפול זה לא רובוטי-זה כל ההבדל 
    א, 26-11-2011

    רובוטי בבסיס זה גיר ידני, מבחינה מכנית וכו
    מצמד כפול זה משהו אחר
    ופער מהותי במחיר-רובוטי זול כי הוא בעצם גיר ידני עם קלאץ' אוטומטי ומצמד כפול זה גיר הרבה יותר מורכב ויקר בהרבה מידני
    לגבי התופעות הדומות, בהעברת הילוך, זה ממש לא אותו דבר
    וגם צריך ללמוד ליסוע עם גיר רובוטי, מי שמשתמש בו נכון לא ירגיש רע כ"כ וחוסך המון כסף(רובוטי גם זול וגם ירוק, מצמד כפול חסכוני/ירוק אלב יקר)

    סגור תגובה

  • 10. בעלים של יונדאי CW (לת)
    המחיר של הפוקוס גבוה מדי , 30-11-2011

  • 11. ממש לא נכון - הפוקוס לא טובה !!! 
    אבנר, 31-12-2011

    לפוקוס תיבת הילוכים רובוטית מהגרועות שידענו בארץ . הפוקוס הזה נועד אולי לכבישים מהירים ולא לעיר. בעיר האוטו הנורא הזה עם הגיר הזה פשוט סיוט.
    הגיר בפוקוס פשוט איום ונורא והופך את האוטו לגרוטאה נוראית שמתנדנדת כל הזמן וחוטפת מכות והנסיעה קשה ולא נעימה לנוסעים. מעבר לכך לנהג אין חיים, הגיר עושה מה שבא לו מתי שבא לו - זה אוטו בשנת 2012 ?)

    האוטו זולל דלק, פשוט זולל דלק
    צפוף בפנים מאד גם לנהג וגם לנוסעים
    היציאה והכניסה למושבים הקדמיים בלתי אפשרית ומקבלים מכות מהדשבורד השפיצי בצדדים כל הזמן
    תא מטען קטן ולא נח
    המזגן עובד איך שבא לו ולא איך שאנו רגילים וצריכים בארץ

    סגור תגובה

  • 12. ל11  
    שמחה, 04-01-2012

    על איזה דגם אתה מדבר? 1.6 או 2.0

    סגור תגובה

  • 13. רכב מצויין! 
    איל , 11-03-2012

    קיבלתי את הדגם בגימור Trend בליסינג מהעבודה. אני מסכים עם הנאמר במבחן לעיל. הרכב מהנה לנהיגה, הגימור איכותי, הוא מרווח יחסית למקובל בקטגוריה ותא המטען ענק!
    תיבת ההילוכים באמת לא מבריקה במהירויות נמוכות בעיר, אבל לא צריך להגזים - זה לא נורא ובטח לא דומה לרובוטית הנוראית של הקורולה.
    מבחינת צריכת דלק, שימו לב שנתוני היצרן הממוצעים דומים למנוע ה- 1.6
    בקיצור, מומלץ!

    סגור תגובה

  • 14. עשיתי כ - 1000 ק״מ בכבישי אירופה על הצ׳בק ידני 
    אלכס, 02-04-2012

    קיבלתי דגם 2000 אקובוסט ( עם מערכת כיבוי מנוע מזמן עצירה). סה״כ אבזור בסדר גמור. המזגן עבד בצורה סבירה במצב אוטומטי. הכי אהבתי חיבור אוטומטי בלוטות׳ לאייפון ( למרות שלפעמים לקח לו יותר מדי זמן להתחבר. הבגז׳ הכיל בתוכו שני טרולי של 120 ליטר כל אחד + 2 תיקי גב. 2 עגלות בטוח לא יכנסו שם, לכן למשפחות עם ילדים מומלץ דגם טורר. כאן בערך נגמרו כל היתרונות של הרכב. יחסי העברה של הגיר ידני בהילוכים 1 ו 2 פשוט מזעזעים: ראשון ארוך מדי לגיר 6 הילוכים, שני קצר מדי וגם לא מאפשר נסיעה איטית ומתחת ל10 קמ״ש הרכב מקרטע ומצריך ירידה לראשון, מה שהופך נסיעה בפקק לבלתי נסבלת. היגוי גם הוא גרוע ביותר - הקשר בין סיבוב ההגה ותגובת הרכב מקרי בהחלט. התנהגות כביש סבירה עד 150 קמ״ש. באוטובאן הגרמני עליתי מעל זה ו הרכב התחיל ״ לשוט״. ב 180 הרכב נשלט בקושי והנהיגה הופכת להיות מסוכנת מאוד. המושבים הקדמיים ״ הרגו״ לי את הגב. הרגשתי את הכאבים עוד יומיים אחרי שירדתי מהפוקוס. גם בכבישים הצרים ומפותלים של שוויץ לא הרגשתי ממש נוח עם פוקוס גם במהירויות של 50-60 קמ״ש. לגבי צריכת הדלק דווקא סבירה: שרפתי קצת יותר מטנק וחצי לאלפייה. לסיכום: רכב זבל עם אבזור לא רע, אך מומלץ בכל זאת, כי אין לו מתחרים אמיתיים במחיר דומה. ( אולי אוקטביה). כרגע אני נוהג על ג׳טה ומסתכל בבהלה כי בעוד כחצי שנה אני צריך להחליף ( ליסינג). ואין עם מה. אצטרך כנראה להוסיף הרבה כסף עבור ג׳טה חדשה או גולף סטיישן.

    סגור תגובה

  • 15. פורד פוקוס.לאחר שקראתי את התגובות!! 
    אברהם, 10-04-2012

    ואני שמח עבור כולנו שיש היום את האפשרות לכתוב ולקרא והחשוב להפנים.חשבתי לרכוש את אחת המכוניות עם נפח 2ל אבל יצא לי החשק לאחר התגובות שלכם על הגיר העצבני שיש לרכב.אני אישית רוכב על פבייה ספייס כבר ארבע שנים גיר שאני בכלל לא חש בו.לולא מחשב הדרך לא ההיתי יודע באיזה הילוך הרכב.אני מקווה שסקודה לא יקלקלו ויחליפו גיר או מנוע בעתיד.

    סגור תגובה

  • 16. רכב מעולה!!! (לת)
    בעל טורר 2.000, 25-04-2012

  • 17. התגובות נגד פשוט מגוחכות 
    טורר 2.0 ליסינג, 17-07-2012

    לגבי הגיר - אין איתו שום בעייה ואם לא תנסו להזכר כל רק שהוא רובוטי, תשכחו מכך במהרה. גם תיבה אוטומטית בפקק תנועה תהיה קופצנית בנסיבות מסוימות. היתה לי גם את הפוקוס הקודמת וזה לא מרגיש פחות טוב. נהגתי גם ב c4 וקורולה ושם הגיר ממש זוועה. ולגבי כל מפארי ה dsg, לא התלהבתי כל כך. מרגישים את אובדן הכוח בהעברות. בפאוורשיפט אין שום בור. כוח זמין בכל מצב.
    הרכב נפלא, קצת כבד אבל מצליח להשאר זריז וכמובן יציב כסלע.
    אני ממליץ בנסיעה עירונית לעבור למצב s שבו התיבה נוטה פחות להעברות הילוכים בכל מקרה לא מעבירה להילוך שישי. בקיצור זה הרכב המשתלם ביותר בקטרוגריה.

    סגור תגובה

  • 18. יש לי אחת כזו, הכי משתלמת. 
    הילול, 05-12-2012

    רכב איכותי ביותר, חזק ומהנה לנהיגה, מערכת סאונד מעולה בטיטניום. שווה כל שקל.

    סגור תגובה

  • 19. אחלה רכב לליסנג 
    משה, 09-06-2014

    הרכב מצויין נוסע נהדר עד שהתחילו רעידות במצמד,לאחר שהוחלף המצמד הרכב חזר לקדמותו ,כרכב פרטי לא היתי קונה אותו בגלל ירידת ערך גבוהה ,שוק הליסינג מוצף בדגמים מסוג זה ,מחלה נוספת שיש ברכב הם חגורות הבטיחות של הנהג והנוסע שעלידו.

    סגור תגובה

  • 20. שומר נפשו ירחק - אין סוף תקלות בגיר  (לת)
    דני, 28-04-2015

  • 21. בעל פוקוס 2012 
    , 04-09-2015

    רכב מצוין . איכות נסיעה ברמה גבוה. מנוע זריז וחסכוני גיר רובוטי מצוין עם תופעות של גיר רובוטי!!החזקה ביטוח וטיפולים יחסית זולים. רמת האבזור גובה גם בגרסת הטרנד דגם הסטיישן פרקטי ונוח ..החסרונות הם ירידת ערך בשוק המשומשות

    סגור תגובה

חזור למעלה