דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן טיגואן אולספייס (1.5 ליטרים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


זה לא ברור מאליו שיצרן, ואף יותר מזה - יבואן, מחליט לשנות את ההיררכיה הפנימית של קו המוצרים. פולקסווגן תמיד מוצבה כמותג סמי-פרימיום, עם תמחור יקר מזה של האחיות סקודה וסיאט. הגולף כמעט תמיד היתה יקרה מהאוקטביה והלאון, הפולו נמכרת בסכומים גבוהים מאלו של הפאביה והאיביזה. אבל הטיגואן אולספייס נמצא בסיטואציה שונה: הוא זול בכמה אלפי שקלים מגרסת הכניסה של סקודה קודיאק, וגם מציע מפרטי אבזור נדיבים יותר. מישהו כאן טעה, או שכללי המשחק השתנו?

בשוק שבו יש צמא עז לרכבי פנאי חדשים, במיוחד כאלו עם שבעה מקומות ישיבה, כל גרסה חדשה שמגיעה מושכת סקרנות רבה. ובזמן שהקודיאק משווק בלא פחות מ-10 גרסאות שונות ועם 3 מנועים לבחירה, הטיגואן אולספייס מסתפק בשלוש גרסאות ושני מנועים בלבד. לאחר שבחנו במבחן בודד ובמבחן השוואתי את הגרסה היקרה והחזקה של האולספייס, מגיעה אלינו הגרסה הזולה בהיצע שאמורה לתת תמורה הולמת במחיר יותר נוח. בדקנו מהן הפשרות בגרסה הבסיסית, עד כמה הן משמעותיות והאם יש כאן דיל שיכול להדאיג את החבר'ה בסקודה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פולקסווגן טיגואן אולספייס

פולקסווגן טיגואן אולספייס, 1.5 טורבו-בנזין, 150 כ"ס, מ-184,900 שקלים
יתרונות חסרונות
רשימת אבזור עשירה מערכת הנעה צנועה
תא נוסעים שימושי עיצוב הפנים מתיישן
אפקט הגעה סולידי ומרשים צריכת דלק בנסיעה תובענית


פולקסווגן טיגואן אולספייס

עיצוב

הטיגואן בתצורת האולספייס מציג באופן טבעי מימדים גדולים יותר. הפער באורך בין הטיגואן הרגיל לאולספייס הוא 11 ס"מ, והמשמעות היא שהוא גדול ומרשים בהשוואה לגרסת חמשת המושבים. הגוון השחור של רכב המבחן הולם אותו ומבליט את העיטורים המתכתיים, ומשווה לאולספייס מראה כמעט יוקרתי. קו ישר שחוצה את פרופיל הרכב מדגיש את מימד האורך. רמז ספורטיבי או שמץ צעקנות אין כאן. החזית מאוד פוקלסווגנית, סולידית ואלגנטית. בהתאם מעוצבים גם האחוריים הרבועים והגרמניים למראה.

פולקסווגן טיגואן אולספייס

השמרנות והסולידיות ממשיכים בקו ישיר אל פנים הרכב. תא הנוסעים מתבלט לטובה בזכות שילוב הגוונים הבהירים הרבים לצד גוונים כהים. אך עם כל זה, המראה הכללי של תא הנוסעים מתחיל להתיישן כשמשווים למתחרים הכי חדישים בקטגוריה, שכבר מביאים איתם מסכי ענק ומיעוט כפתורים. בסך הכל זהו תא נוסעים נעים לשהיה המשרה תחושה מאוד איכותית ורגועה. איכות החומרים וההרכבה מרשימים אף מעבר למצופה בקטגוריה, מה שתורם רבות (גם בגרסה בסיסית זו) לתחושת פרימיום בתא הנוסעים.

תא הנוסעים

ריפודי המושבים משלבים בד רך ונעים למגע, אך מתחת לשכבה הרכה המושב נוקשה למדי וגם תומך היטב. ישנה כרית מתכווננת לתמיכה בגב התחתון הן לנהג והן לנוסע ותנוחת נהיגה טובה מתגבשת בקלילות.

פולקסווגן טיגואן אולספייס

שלא כמו בטיגואן, האולספייס, כבר בגרסת הבסיס, מצויד בלוח מחוונים דיגיטלי - וזהו שדרוג די משמעותי מבחינת חווית המשתמש בהיבט גמישות התצוגה והאינפורמציה. כמו כן ישנה תצוגה עילית עם מידע מפורט יחסית (ומנגנון קליל לכוונון גובה התצוגה). שבמצב שיקוף המכשיר החכם, מוצג חץ ניווט לקראת הפניה הבאה - שנשאב ישירות מאפליקציית Waze, על שני הצגים שמול עיני הנהג. פתרון נוח ובטיחותי.

פולקסווגן טיגואן אולספייס

אז אם כבר באבזור עסקינן, נציין עוד כמה פריטים שהרשימו אותנו: טעינה אלחוטית למכשיר הנייד, 3 אזורי אקלים (כולל שליטה מקונסולה בספסל האחורי), תאורת לד פלוס פס לד החוצה את הגריל, מערכת חניה אוטומטית שכוללת חיישנים מלפנים ומאחור ומצלמות היקפיות המספקות מבט-על, כניסה והנעה ללא מפתח, מראות צד מתקפלות חשמלית, בלם יד חשמלי עם פונקציית אוטו הולד, תאורת אווירה ובסוף גם דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע. מפרט מרשים ביותר עבור גרסה בסיסית.

פולקסווגן טיגואן אולספייס

תכולת הבטיחות זהה בשלוש הגרסאות וכוללת בין השאר בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור וכן ניטור "שטח מת" במראות. אז מה בכל זאת מאבדת גרסת האלגנס? למשל את המושבים המתכווננים חשמלית, את מערכת הבולמים האדפטיביים וגם הגלגלים כאן קטנים יותר - 18 אינץ' לעומת 19 בגרסה הבכירה.

בשורת המושבים השניה נהנים הנוסעים ממרחב מצוין גם עבור הראש, גם לרגליים ואפילו לכתפיים. כצפוי השורה השלישית מהווה פתרון הולם לכל היותר לשני זאטוטים. הגישה לשם נוחה יחסית אך מבוגרים יעדיפו לשוב מהר מאוד אל הספסל האמצעי.

פולקסווגן טיגואן אולספייס

נפח תא המטען מצטמצם ל- 230 ליטרים בלבד כשהמושבים האחוריים בשימוש, אך קיפולם מאפשר נפח מרשים של 700 ליטרים. סידור התא יעיל וכולל תא נסתר לאפסון המדף הנגלל. הגישה לתא המטען נוחה ומספיק לעמוד ליד דלת תא המטען כדי שהיא תבין את הרמז ותיפתח ללא מגע. קיפול הספסלים האחוריים נגיש ויעיל ומתבצע ישירות מפתח הגישה של תא המטען.

פולקסווגן טיגואן אולספייס

נוחות נסיעה

כנראה המחסור הבולט בגרסה זו, ביחס לגרסאות הבכירות, אלה הבולמים האדפטיביים. הטיגואן בבסיסו מכויל באופן נוקשה למדי. זה בא לידי ביטוי בעיקר בעיר, שם מעבר על פסי האטה ובורות ביוב מרושעים מורגש בתא הנוסעים. ככל שמהירות הנסיעה עולה ואיכות הסלילה משתפרת, נושא הנוחות הולך ומשתפר בהתאם. באופן כללי מדובר במכונית נוחה לנסיעה ורמת השקט הנשמרת בתא הנוסעים, ברוב התנאים, מרשימה ותורמת את שלה לתחושה הנינוחה. במהירויות גבוהות ובסלילה פחות איכותית חודרים מעט רעשי רוח וכביש, אך גם זה ברמה סבירה בהחלט, כל עוד התנאים לא קיצוניים.

פולקסווגן טיגואן אולספייס

מנוע ותיבת הילוכים

גרסת האלגנס פרימיום, המאובזרת והיקרה בהיצע, היא היחידה שמשווקת עם מנוע 2 ליטרים (וגם היחידה בעלת הנעה כפולה). שתי הגרסאות האחרות משווקות עם מנוע 1.5 ליטרים. המנוע הזה כמובן מוגדש ומספק 150 כוח סוס לצד שיא מומנט של 25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד.

עבור רכב פנאי בעל 7 מושבים הנתונים היבשים נשמעים צנועים. בפועל בנהיגה היומיומית הצניעות לא מיתרגמת לפשרה, אך בהאצה מהמקום גיר ה-DSG הרובוטי (כפול מצמדים - 7 הילוכים) פוגם בחוויה בכך שלוקח לו זמן די ממושך לחבר את המצמד להילוך. זה מורגש בעיקר דווקא בהאצה אגרסיבית, ובמיוחד בזינוק בעלייה, על אף שלא הרגשנו בדרדור לאחור. גם בעקיפה, הססנות הגיר מוסיפה נקודות תורפה לפשרת הביצועים שמערכת ההנעה הזו מספקת למרכב המסיבי שרוכן מעליה.

ממוצע צריכת הדלק במבחן עמד על 10.8 ק"מ לליטר, במתווה שכלל גם נסיעה הררית תובענית.

פולקסווגן טיגואן אולספייס

התנהגות כביש

האולספייס לא שונה באופיו משאר אחיו למשפחת פולקסווגן. כצפוי הוא מרגיש יציב ובטוח על הכביש ומעניק אחיזה טובה. הוא מעדיף ביטחון על שעשוע וזה בא לידי ביטוי ברכינה די מוחשית בסיבובים וזאת למרות כיול המתלים הנוטה לנוקשות. פעולת ההגה בעלת משקל סביר (לא כבד מדי ולא קל מדי) והתחושה היא של דיוק לצד ניתוק. מסת המרכב המוארך מורגשת ותמנע כל מוטיבציה לפרובוקציה מצד הנהג השובב.

פולקסווגן טיגואן אולספייס

סיכום

פולקסווגן טיגואן אולספייס, גם בגרסת הכניסה, מעניק תמורה טובה מאוד בכל הקשור לאיכות תא הנוסעים, רמת האבזור המרשימה וכן ברמה הפרקטית כרכב בעל שבעה מושבים. אך בכל זאת ישנן פשרות, בעיקר בכל הקשור למערכת ההנעה שמרגישה קצת קטנה על המרכב המוגדל כשיש צורך אמיתי בביצועים ובכוח. בתנאי היומיום ובנסיעה עירונית זה בהחלט פחות מהותי. גם הנוחות המשופרת שיודעת להציע מערכת המתלים האדפטיבית בגרסאות היקרות חסרה כאן ומשאירה את האולספייס עם רמת נוחות פחות מרשימה בנסיעה עירונית.
עשרת אלפים שקלים - זה הסכום הנדרש למעבר מטיגואן רגיל אל אולספייס, גם בגרסת הבסיס. לנוכח המגוון המצומצם ולאור היתרון המפתיע באבזור ובמחיר על פני המתחרים, לא רק מבית סקודה, מדובר בהחלט בעסקה ראויה ומשתלמת לקטגוריה המצומצמת והכה מבוקשת.

לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה