דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה סקאלה - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

המשפחתית הקומפקטית החדשה של סקודה, זו שהושקה בקול תרועה רמה בפתח תקווה לפני כשנה, מגיעה בישראל לסביבה תחרותית לא לגמרי ברורה. היא אמנם מחליפה את הראפיד, אך לא מוצעת בתצורת הסדאן הרלוונטית לציי הרכב, וממילא קטגוריית המשפחתיות הקטנות כמעט נמחקה בתקופה האחרונה. זו גם לא משפחתית האצ'בק קלאסית, שכן היא מבוססת על פלטפורמת הפולו והאיביזה ולא על הגולף והלאון - ובכלל, גם זו לא קטגוריה סוערת במיוחד בארץ הקודש. 

אז מי זו בעצם סקודה סקאלה? מה היא יודעת לעשות טוב, מה פחות ולאיזה סוג של לקוחות היא תתאים? והאם היא עומדת ברף הגבוה שהציבה סקודה בשנים האחרונות?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה סקאלה


סקודה סקאלה, מנוע 1.0 ליטר טורבו-בנזין, 115 כ"ס, מ-117,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

שימושיות

איכות חומרים

יחידת הנעה

אבזור בגרסת האמבישן

אביזרי בטיחות

  בידוד רעשים


צפייה בתוכן סקודה סקאלה - מבחן וידאו




עיצוב

הסקאלה היא לא מכונית שתסובב ראשים. היא אמנם נראית צעירה יותר מהדגמים האחרים של המותג, הודות לפנסים המחודדים ולבליטות על מכסה המנוע, אך מדובר עדיין בעיצוב שמרני למדי. החלק האחורי, במבט מהצד, מזכיר קצת מכוניות בתצורת סטיישן.

תא הנוסעים גם כן שמרני בעיצובו, אך נהנה ממסך צף ומפאנל כסוף לרוחב הדשבורד, שני אלמנטים שמעניקים לו ניחוח סמי-יוקרתי. ההגה הקטום, עם ציפוי העור המחורר, נראה גם כן טוב מאוד.

תא הנוסעים

למרות המחמאות על העיצוב, יש גם אלמנטים שנראים מיושנים בתא הנוסעים. בעיקר אמורים הדברים כלפי יחידת המיזוג המכאנית והמפתח המסורתי. גרסת הסטייל מטפלת בשני אלו, אך גם היא לא עוזרת לסקאלה עם הבעיה הגדולה יותר שלה: איכות החומרים.

זה לא שמשהו יתפרק פה בקרוב, חלילה, אבל מצאנו בסקאלה יותר מדי חלקי פלסטיק נוקשים ולא נעימים למגע. זה בולט במיוחד לאור האיכות הגבוהה של דגמי סקודה האחרים.
 
סקודה סקאלה

כניסה למושב הנהג חושפת כסא נוח למדי שמציע טווח רחב של אפשרויות כוונון. ובסקודה כמו בסקודה, היצע תאי האחסון פשוט עצום: מתחת ליחידת המיזוג ישנו תא לסלולארי עם משטח נגד החלקה ושקעי USB לטעינה; במאמר מוסגר נעיר על כך שכל שקעי ה-USB ברכב הם בטייפ C, כלומר חיבור מוקטן שידרוש מכם להחליף מטען. באופן מעט מוזר, שקע ה-12 וולט לא נמצא בסמוך לתא הסלולארי אלא מאחורי בלם היד.
 
סקודה סקאלה

ונמשיך בספירה: במחזיקי הכוסות מצאנו את הפיצ'ר המצוין של סקודה שמאפשר לפתוח בקבוק קולה ביד אחת; במשענת היד ישנו תא נוסף, קטן יחסית; בחלק הפנימי של המושבים ישנם כיסים קטנים נוספים; בדלתות יש תאים גדולים יחסית; משמאל להגה יש תא מרופד ונסגר; בתקרה ישנו תא למשקפי שמש; מתחת למושבים הקדמיים יש שתי מגירות קטנותף ובדלת הנהג ישנו תא למטריה - שכולל כמובן גם מטריה. תענוג אמיתי לחובבי הז'אנר.

רשימת האבזור בגרסת האמבישן שנבחנה מצומצמת מאוד: מלבד המולטימדיה, המצוינת לכשעצמה (שלראשונה תומכת בעברית באופן מלא), אין הרבה פריטים נוספים. התחום הבולט העיקרי הוא מערכות הבטיחות, שם נמצא בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
 
סקודה סקאלה

גרסת ה"סטייל" משפרת משמעותית את מפרט האבזור, ומוסיפה גם לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים, חיישני חניה, מצלמת רוורס, כניסה והנעה בלי מפתח, תאורת אווירה ומראות עם קיפול חשמלי.
 
סקודה סקאלה

במושב האחורי מציעה הסקאלה מרחב נדיב לשני נוסעים, הן במרווח לרגליים והן לראש. לנוסע שלישי יהיה צפוף הרבה יותר, בין היתר בשל תעלת הינע גדולה יחסית. הנוסעים מאחור יהנו מפתחי מיזוג, שקעי USB לטעינה, כיסי אחסון בגב המושבים, 4 ווים לתליה ותאורת קריאה.

תא המטען מציע נפח מצוין של 429 ליטרים והגישה אליו קלה ונוחה. בצדדים ישנם תאי אחסון שימושיים וכן 4 ווי תליה לשקיות.

סקודה סקאלה

נוחות נסיעה

לסקודה סקאלה מתלה אחורי פשוט יחסית מסוג קורת מתח, בניגוד למשפחתיות מודרניות רבות שמצטיידות במתלה רב חיבורי שנחשב מתקדם יותר. צריך להודות שהיא לא היחידה ש"חוסכת": גם מאזדה 3 החדשה מצוידת בקורת מתח וכך גם לגבי גרסאות הבסיס של סקודה אוקטביה.
 
סקודה סקאלה

בכל מקרה, בנסיעה עירונית התחושה לא מאוד מהודקת ומוצקה ורעשי מתלים נשמעים פה ושם בחלל הרכב, אך בסך הכל רמת הספיגה מוצלחת ובשום שלב לא הורגשה קופצנות יתר.

מחוץ לעיר הנוחות גם כן טובה, למעט במפגשים מהירים עם חיבורי רוחב ושיבושים גדולים. בידוד הרעשים טוב עד למהירות של 100 קמ"ש בערך, אך מעליה נשמעים רעשי כביש ורוח.

 
סקודה סקאלה

מנוע ותיבת הילוכים

לסקאלה מנוע מוכר: 1.0 ליטר, מגדש טורבו, 3 צילינדרים. זהו אחד המנועים הנפוצים בקבוצת פולקסווגן וגם הפעם הוא לא מפתיע. עם הספק של 115 כ"ס ומומנט נדיב של 20.3 קג"מ, הסקאלה מציגה ביצועים מצוינים. היציאה מהמקום זריזה, ההתמודדות עם מהירויות גבוהות נעשית ללא קושי וגם עקיפות מסתיימות במהירות ובבטחה.
 
סקודה סקאלה

רק כשדוחקים אותו לקצה, למשל בעליות ממושכות ומאומצות, המנוע הקטן לעיתים "מאבד אוויר" והקצב יורד.

תיבת ה-DSG ממהרת מאוד להעלות הילוכים, אך בסך הכל פועלת מצוין במרבית תנאי הנסיעה.
 
סקודה סקאלה

ועם כל זה, ישנן סיטואציות שבהן יחידת ההנעה של הסקאלה מתפקדת בצורה פחות חלקה. זה קורה בעיקר בתחילת נסיעה ובמהירויות נמוכות, שם השילוב בין מערכת ה"עצור וסע" לבין תיבת ההילוכים יוצר השהיה וגם קופצנות מסוימת. בדרך כלל תיבת ה-DSG פועלת טוב יותר עם מנועים גדולים יותר.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 13 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

 
סקודה סקאלה

התנהגות כביש

הסקאלה היא בהחלט מכונית בטוחה. היא אוחזת טוב את הכביש, מגיבה לא רע לשינויי כיוון ומסתדרת היטב עם עיקולים במהירויות גבוהות יחסית. עם זאת, היא לא ספורטיבית באופיה: היא נעדרת כל זכר לתקשורת בין השלדה לנהג, וגם ההגה שלה לא מאוד מהיר או מדויק. בכך היא שונה מבת הדוד סיאט לאון, למשל.

סקודה סקאלה

סיכום

סקודה סקאלה היא מכונית פרקטית ויעילה מאוד. היא מרווחת לארבעה נוסעים, שימושית, נוחה במידה סבירה, זריזה ובטיחותית. 

ומה באשר לחסרונות? ובכן, גרסת האמבישן דלה באבזור (אך גרסת הסטייל מחפה על כך עם מפרט הולם), תא הנוסעים לא איכותי כמצופה וגם חווית הנסיעה פחות "איכותית" מזו של האוקטביה או הגולף. על כל אלו עונה הסקאלה עם מחיר כניסה נמוך יחסית, אשר בסופו של יום מייצר תמונת מצב משתלמת למדי.

אנחנו מעריכים כי עשוי להיות ביקוש גם לגרסאות מרשימות יותר, כאלו שפגשנו בהשקה העולמית של המכונית - עם מנועים חזקים יותר (1.5 ליטר, 150 כ"ס), אבזור עשיר יותר ומיצוב שיפנה ללקוחות של סיאט לאון, הונדה סיוויק ויתר הקומפקטיות בשוק.

לדגמי סקודה בישראל - סקודה

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה