דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה יטי 1.8 4X4 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


סקודה יטי, הנושא את שמו של איש השלג הנורא, דמוי דב או קוף מהרי ההימליאה, הגיע לישראל כבר לפני מספר שנים. במהלך התקופה הוא הוצע בוריאציות שונות: 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 2.0 ליטר טורבו-דיזל, תיבת הילוכים ידנית ואוטומטית וברמות גימור שונות. לאחרונה הפסיק היבואן להביא את גרסת הדיזל והחל בשיווק של הגרסה שנבחנת כאן, המצויידת בהנעה כפולה קבועה ובמנוע המוכר של קבוצת פולקסווגן-סקודה-סיאט: 1.8 TSI. מכונית המבחן הגיעה ברמת גימור המכונה Adventure, שהיא הרמה הגבוהה ביותר בה מיובאת היטי לישראל כיום.

פלח השוק של הג'יפונים האוטומטיים גדל מאוד בשנים האחרונות. ההיצע מגוון בגודל כלי הרכב (מהסוזוקי קרוסאובר החדש ועד למיצובישי אאוטלנדר ודומיו) בתמסורת (ידני, אוטומטי, רציף, DSG), במנועים, ברמות הגימור וכמובן במחירים. יצאנו לבדוק האם החבילה המוצעת על יד איש השלג, בחליפתו הנוכחית, כדאית בפני עצמה וביחס למתחרים.

לעמוד הרכב בקטלוג iCar: סקודה יטי

סקודה יטי, טורבו-בנזין 1.8 ליטר, רובוטית כפולת מצמדים, הנעה כפולה, 153 כ"ס, החל מ-169,990 שקל

יתרונות

חסרונות

ביצועי מנוע

צריכת דלק

מרווח ונוחות כוללת

יכולת שטח

אבזור בגרסה הבכירה

נוחות בעיר


סקודה יטי

עיצוב וסגנון

העיצוב החיצוני דומה לגרסאות המאובזרות פחות של היטי. הצורה הכללית מעט מוזרה אבל ייחודית. אני אהבתי, בעיקר את החלק האחורי. החזית נאה אך בקרוב תעבור שינוי עם הגעתה של מתיחת הפנים לישראל בתחילת השנה. חישוקי הסגסוגת הקלה הגדולים ("17), פסי הגג, הצביעה השחורה המשובחת, האיתות המובנה במראות הצד, פנסי הערפל הקדמיים המרשימים, יחד עם פרטי עיצוב ייחודיים משווים ליטי מראה מכובד שקל לאהוב, אף שלא ירשים מאוד במגרש החניה. העיצוב הפנימי ברור ואיכותי. אהבנו את לוח השעונים וצג המידע הפולקסווגני שבמרכזו ובדרך כלל גם את יתר העיצוב של המשטחים והאביזרים שמול הנהג. התחושה מהודרת ועוטפת במובן הטוב של המילה.

תא הנוסעים

בגרסה זו הכיסאות פשוט משובחים. רחבים, תומכים (גם בגב התחתון) וניתנים לכיוון מגוון. איכות החומרים טובה מאוד ולא נשמעו רעשים או קרקושים גם בעת נסיעה בשטח שאינו סלול. איכות חומרי הדיפון מצויינת, גם כאשר יורדים למטה לחלקים הפחות נראים. בגרסה זו רשימת הציוד מכובדת ביותר וכמעט מלאה לגמרי. מערכת מולטימדיה עם רמקולים רבים וטובים, מאובזרת לעייפה: מצלמת רוורס, חיבור בלוטות', חיבור מובנה ל-iPod ודומיו, כאשר מרבית האפשרויות ניתנות לכיוון גם מגלגל ההגה. תפעול המערכת, ביחס למערכות דומות, נוח מאוד ואינטואיטיבי. ברשימת האבזור גילינו גם חוסרים קטנים שאינם מאוד מפריעים: ידיות בגלגל ההגה לשליטה על ההילוכים ותאורה במראות שבצילונים יכלו להעשיר את המפרט. למרות בסיס הגלגלים הקצר יחסית (2.578 מטר) המרווח הפנימי מצויין. גם בשורה השניה לא חסר מקום לראש או לרגליים. המושבים לשני מבוגרים מצויינים וגם שלושה אנשים יוכלו לשבת בנוחות סבירה.

סקודה יטי

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה טובה מאוד ברוב תנאי השטח, למעט מעט קופצנות בתוך העיר. יכולת ספיגת המהמורות בדרך כלל מרשימה. מחוץ לעיר בכלל ובכבישים מהירים בפרט היטי גומעת מרחקים בשקט וביציבות יוצאת דופן.

בירידה מהאספלט היטי הפתיעה לטובה. מרווח הגחון גדול יותר בגרסה זו עקב הגדלת החישוקים. היטי מסוגל לנסוע מהר מאוד בשבילים משובשים בלי לשדר מצוקה ובלי לטלטל את הנוסעים. נמצאה כאן נוסחת קסם בין רכות, יציבות ובלימת זעזועים. השילדה מוצלחת ומכויילת כראוי.

מנוע ותיבת הילוכים

המנוע בנפח של 1,798 סמ"ק מפיק 153 כ"ס (מגיע לשיאו ב-4,300 סל"ד), המומנט לא רע (25.4 קג"מ) ומגיע לשיאו כבר ב-1,500 סל"ד, זמינות הכח טובה מאוד. המנוע שקט ומניע את הרכב הדי-קטן בנחישות רבה. התאוצה ל-100 קמ"ש לוקחת 9 שניות מרשימות, וגם האצות הביניים מצויינות. התיבה כפולת המצמדים (DSG) בת 6 הילוכים, בניגוד ל-7 הרגילים, מתפקדת באופן רהוט מאוד. מערכת הבקרה לירידה במדרון מעולה.

סקודה יטי

צריכת הדלק אינה טובה באופן כללי, אף כי בשיוט נינוח ניתן להגיע ל-13 ק"מ לכל ליטר. אך במבחן כולו שכלל כ-700 ק"מ מהם כ-200 בנהיגת שבילים ושטח טכני והיתר בנסיעות מגוונות, הושגה צריכה של כ-9 ק"מ לכל ליטר.
התנהגות כביש

אחיזת הכביש מעולה, והג'יפון הצ'כי שומר על יציבות מרשימה בכל תנאי הדרך. ההגה החשמלי בעל התנגדות משתנה, מדוייק, ובניגוד למרבית ההגאים המודרנים, מעביר מידע חיוני לידי הנהג. ההנעה הכפולה ממש מדביקה את היטי לכביש וכמעט אי אפשר להגיע לאובדן אחיזה. למעט הקופצנות הקטנה, מדובר ברכב-כביש נוח מאוד ובעל ביצועים שיכולים לעורר חיוך. המנוע החזק והגמיש, עם השלדה הקצרה והמעולה, בתוספת ההגה המפתיע לטובה, יכולים להביא את הנהג הנמרץ למחוזות מהנים, במהירויות מפתיעות, אך ללא סיכון. כיף. היטי בגרסה זו מזכיר לנו מדוע אנחנו אוהבים לנהוג.

יכולת שטח

מרווח הגחון בגרסה זו גדול יותר, והמרכב הקצר יוצר זוויות גישה ונטישה סבירות. ועדיין זה לא ג'יפ. אפשר לצאת לטיול שבילים משפחתי בנוחות שאינה קיימת גם בכלים גדולים ויקרים בהרבה. אפשר ממש לרחף בשטח קל במהירות מבלי שינשרו הסתימות מהשיניים, אם כי צריך להזהר שכן מהלך המתלים אינו ארוך והפלסטיקה מסביב עדינה – אבל אפשר להוציא הרבה כיף ולהגיע די רחוק מחוץ לאספלט. ביחס לגרסת הדיזל, שלא היתה מאוד חזקה, המנוע הזה, עם שלל מערכות הבטיחות המותקנות ביטי, מביא לגמיעת שבילי עפר במהירויות כמעט בלתי הגיוניות.

סקודה יטי

העמסה

הדלת הענקית נפתחת לרווחה וחושפת תא מטען גדול מאוד ושימושי. ישנם ווי קשירה, ווי תליה, רשתות וכל מיני כיסים להטמנת חפצים. קיפול המושבים האחוריים קל וניתן להסירם לגמרי בקלות ולקבל משטח העמסה עצום. מפתיע אם זוכרים שאורך הרכב הוא רק 4,223 מטר. גם בתוך הרכב תאי אחסון רבים ושימושיים.

סיכום

כשלקחתי את היטי לא הבנתי מי ישלם 170 אלף שקל לרכב שאינו מרשים ממבט ראשון, אינו מכונית מנהלים ובוודאי שאינו ג'יפ. לאחר יומיים הבנתי. זו לא מכונית חורכת אספלט, אבל היא בהחלט קרובה לזה יותר מכל משפחתית. זה גם לא ג'יפ קשוח אבל היטי בהחלט מתגמל ומהנה גם מחוץ לאספלט. עם מרווח מעולה, שלדה מגובשת, הגה לא רע, מערכות בטיחות רבות ומכויילות היטב ואבזור נאות - זו בהחלט קניה טובה, המקנה את הטוב מכל העולמות. תחליף לא רע ומהנה למכוניות המנהלים הסטנדרטיות.


לדגמי סקודה בישראל - סקודה


 * הכתבה פורסמה לראשונה בגיליון נובמבר 2013 של מגזין iCar

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה