דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה אוקטביה החדשה - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

הדור הקודם של סקודה אוקטביה יצא לגמלאות לפני מספר חודשים, אך גם בשנה האחרונה לחייו הוא החזיק בתואר "הרכב האירופאי הנמכר ביותר בישראל", והיה לאחד הרכבים המשפחתיים המוערכים והמוצלחים ביותר בשוק. באירופה אולי מעדיפים את הגולף של פולקסווגן, אבל הישראלים תמיד אהבו את האוקטביה הודות לשילוב של מרווח פנימי נדיב, תא מטען גדול ומנועים חזקים וחסכוניים.

ועכשיו מגיעה לישראל אוקטביה חדשה, עם הבטחה לשמור על הקיים ולשפר את התמורה בפרמטרים נוספים. האם היא עומדת ברף הגבוה של קודמתה, ומצליחה להעניק שיפור אמיתי?

פגשנו אותה למבחן ראשון, בינתיים בגרסת הדיזל שמיועדת בעיקר לשוק המוניות; הסיבה לכך היא שהרכבים עם מנועי הבנזין צפויים להגיע ארצה רק בהמשך, וגרסת הדיזל היתה היחידה שזמינה למבחן בשלב הזה. לא נורא. גם כך, למדנו לא מעט על השינויים שעברה האוקטביה ועל החידושים שמביא הדור החדש. מבחנים לגרסאות הבנזין יתפרסמו כאן בהמשך.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה אוקטביה

סקודה אוקטביה, טורבו-דיזל 2.0 ליטרים, 150 כ"ס, DSG7, מ-171,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

תא נוסעים מרשים

כיול מתלים רך

שימושיות גבוהה

בידוד רעשי כביש

אחיזת כביש

  הנדסת אנוש

צפייה בתוכן סקודה אוקטביה החדשה - מבחן וידאו


עיצוב

סקודה אוקטביה החדשה נראית מצוין, לטעמנו. מרשימה בהרבה מקודמתה, גדולה ואלגנטית. מלפנים אהבנו את יחידות התאורה הצרות ואת הגריל הנמוך והרחב עם מסגרת הכרום הבולטת. גם מאחור היא נראית טוב, אתלטית, עם סיומת מחודדת לדלת תא המטען, יחידות תאורה שמציגות תאורת לד בגרפיקה נאה ושם המותג שנרשם לרוחב ומחליף את הסמל, כמו בדגמים האחרים של המותג.

מבפנים זו כבר קפיצת מדרגה של ממש. אם האוקטביה הקודמת הציגה תא נוסעים שמרני ויעיל, הדגם החדש כבר מתכתב עם עולמות היוקרה. הדשבורד מחולק לשתי קומות, כאשר בזו העליונה יש מסך מולטימדיה צף; להגה שני חישורים בלבד (ברוב הגרסאות) והכפתורים מצופים מתכת נאה. לוח המחוונים הדיגיטלי וידית ההילוכים הקטנטנה תורמים גם הם למראה הנקי, ואיכות החומרים המצוינת משלימה את החבילה.

סקודה אוקטביה

תא הנוסעים

מושב הנהג גדול וקל למצוא בו תנוחת ישיבה מדויקת. כרגיל אצל סקודה, היצע תאי האחסון כמעט בלתי נגמר: יש תא קטן ונפתח משמאל להגה, תא לסלולארי לפני ידית ההילוכים, זוג מחזיקי כוסות (עם הפיצ'ר של בקבוק הקולה, ראו וידאו) שגם נסגרים עם מכסה נגלל, תא קטן למפתח, תא בין המושבים, תא כפפות גדול, מגירה מתחת למושב הנוסע והרשימה עוד ארוכה. רבים מהתאים מצופים בבד עבה, שמפחית את הרעשים שעלולים להיווצר אם תניחו שם חפצים. בדלתות הקדמיות ישנו זוג תאים נוסף, שמיועד למטריה ולמברשת ניקיון, שתהיה יעילה כשחוזרים מהים עם החול, למשל.

רמת השימושיות הגבוהה של האוקטביה נמשכת גם מאחור. בסיס הגלגלים אמנם לא גדול ביחס למקובל בקטגוריית המשפחתיות, אבל המרווח לשני נוסעים פשוט מצוין - הן מבחינת המרווח לרגליים והן במרווח לראש. לנוסע שלישי יהיה צפוף יותר בשל תעלת ההינע הגבוהה והמבנה של המושב.

סקודה אוקטביה תא הנוסעים

בנוסף יהנו הנוסעים מאחור מפתחי מיזוג (בגרסת הסטייל גם עם שליטה נפרדת על הטמפרטורה), שקעי טעינה וכיסי אחסון בגב המושבים.

תא המטען, כמו תמיד באוקטביה, גדול באופן כמעט בלתי נתפס. הנתונים הרשמיים אמנם מדברים על נפח של 553 ליטרים, שזה לא הרבה יותר ממשפחתיות אחרות, אבל מבט קצר פנימה מראה כי בפועל מדובר בבגאז' גדול בהרבה מכפי שתוכלו למצוא בכל מתחרה אחרת שאיננה בתצורת סטיישן. בנוסף לנפח הנדיב, הבגאז' של האוקטביה נהנה גם מגישה נוחה ומשפע אביזרי עיגון.

סקודה אוקטביה מושבים

אחרי כמה מאות מילים שהקדשנו לנושא הפרקטיקה, נציג גם את האבזור. את האוקטביה ניתן לקבל כיום ב-3 רמות גימור: אמבישן, דיינמיק וסטייל. רכב המבחן שילב בין המפרטים של האמבישן והסטייל, אבל ננסה בכל זאת לעשות סדר בדברים.

כבר באמבישן תמצאו מולטימדיה מקורית ומצוינת בגודל 8 אינץ', עם תמיכה מלאה בעברית, רזולוציה גבוהה ואינספור פונקציות - כולל קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בנוסף מציע המפרט הבסיסי גם חיישני חניה, מצלמת רוורס, כניסה והנעה ללא מפתח, מראות עם קיפול חשמלי, תאורת לד וחישוקי "17 קלים. לוח מחוונים דיגיטלי מוצע כאן בתוספת של 2,500 שקלים, וזמין כסטנדרט ביתר הגרסאות.

סקודה אוקטביה 2020

מפרט הבטיחות הסטנדרטי כולל 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת עייפות.

היצע שקעי הטעינה כולל לא פחות מ-5 שקעי USB, כולם בטייפ C - כלומר חיבור מוקטן, שדורש מתאם עבור מרבית המכשירים נפוצים. יש שני שקעים כאלו מלפנים, שניים מאחור ועוד אחד בסמוך למראה המרכזית, שנועד לטובת חיבור של מצלמת דרך. שקע 12 וולט יחיד נמצא בתא המטען.

גרסת הדיינמיק כוללת מפרט דומה לזה של האמבישן, אך עם מספר שינויים עיצוביים לטובת מראה ספורטיבי יותר, וכן עם שלדה מוקשחת ומונמכת.

סקודה אוקטביה תיבת הילוכים

בגרסת הסטייל נקבל גם טעינה אלחוטית לסלולארי, חיישני חניה מלפנים, מסך מולטימדיה גדול יותר (10 אינץ'), חישוקי "18, ניטור שטחים מתים במראות ותאורת מטריקס לד נהדרת (הסבר בסרטון).

אז המראה מהודר והתחושה איכותית, וגם המפרט עשיר, אבל לא הכל מושלם באוקטביה החדשה. הנדסת האנוש, למשל, שבעבר היתה אחת מנקודות החוזקה של סקודה, הרבה פחות מוצלחת כאן: המסך נשלט בעיקר במגע ודורש הסטת מבט מהכביש. הוא ממוקם נמוך, ופתחי המיזוג נמצאים מתחתיו כך שהם מכוונים לאיזור המותניים. לוח המחוונים הדיגיטלי עלול להקשות על נהגים עם חוש טכנולוגי פחות מחודד ואת המיזוג עצמו מפעילים באופן חלקי מכפתורים פיזיים, בעוד חלק מהפעולות מתבצעות ממעמקי התפריטים שבמסך.

סקודה אוקטביה מולטימדיה

נוחות נסיעה

הפתעה: סקודה אוקטביה החדשה היא מכונית רכה, אפילו רכה מאוד. אין לה את התחושה המרוסנת והמהודקת שהכרנו מהדור הקודם. במקום זאת אנחנו מקבלים כאן רכב שסופג טוב את מרבית השיבושים בעיר, אך גם מתנדנד פעם או פעמיים אחרי מעבר על פס האטה או בור רציני. קצת מזכיר את הכיול של רנו פלואנס, למי שזוכר. מאוד לא סקודאי מצידה.

מחוץ לעיר הנוחות טובה מאוד על מרבית הכבישים האיכותיים, אך על כבישים גליים חוזר ומופיע הנדנוד.

סקודה אוקטביה מאחור

רעשי רוח ורעשי מנוע כמעט ולא חודרים לרכב, אך רעשי כביש בהחלט ישנם. זהו לא מצב חריג ביחס למקובל בקטגוריית המשפחתיות, אך נדמה שפורד פוקוס או מאזדה 3 יהיו שקטות יותר.

אנחנו לא יודעים מה הסיבה שבגללה בחרו בסקודה לשנות את כיול המתלים באוקטביה החדשה. ייתכן שמדובר בצורך ליצור בידול לעומת האחות פולקסווגן גולף, לאחר שאיכות תא הנוסעים השתפרה באוקטביה והיה צורך לבדל את הצ'כית מכיוון אחר. ייתכן שהסיבה אחרת. בכל מקרה, זהו המצב, אך גרסת הדיינמיק אמורה להציג כיול שונה. יהיה מסקרן לבחון גם אותה.

סקודה אוקטביה דיזל

מנוע ותיבת הילוכים

הסעיף הזה פחות מעניין במבחן הנוכחי, פשוט כי קיבלנו למבחן גרסה שכמעט ולא תימכר לקהל הרחב. ובכל זאת, נספר כמה מילים על מנוע הדיזל, שמציג הספק של 150 כ"ס ומומנט של 36.7 קג"מ.

יש לו הרבה מאוד כוח ובעיקר גמישות יוצאת מהכלל, שמאפשרת לו לעקוף בקלות ולטפס למהירויות גבוהות מאוד כמעט ללא מאמץ. מבחינת הצליל, קשה לזהות שמדובר במנוע דיזל - אך ניתן להבחין בכך בתחנת הדלק, שם מדדנו לאוקטביה צריכה של 18 ק"מ לכל ליטר של סולר.

סקודה אוקטביה מבחן דרכים

תיבת ה-DSG, כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, פועלת כאן היטב ומציגה החלפות הילוכים חלקות.

גרסאות הבנזין של האוקטביה כוללות מנועי טורבו בנפח 1.0 ו-1.5 ליטרים, עם הספקים של 110 או 150 כ"ס בהתאמה. בדור החדש שודכה למנועים האלו מערכת מיקרו-היברידית, שמעניקה סיוע חשמלי קל בהאצה ובשיוט, ואמורה לשפר באחוזים בודדים את צריכת הדלק. מבחנים לגרסאות אלו יתפרסמו כאן בהמשך.

סקודה אוקטביה אמבישן

התנהגות כביש

האוקטביה אף פעם לא היתה מכונית עם אופי ספורטיבי, וגם בדור החדש היא לא הופכת לכזו. ההיגוי שלה לא מאוד מהיר וגם השלדה לא חדה כמו זו של הפוקוס, למשל. אבל זה באמת לא נורא, מכיוון שהאוקטביה מצליחה לספק רמה מאוד מאוד גבוהה של בטחון, עם אחיזת כביש פנומנאלית שנשמרת גם בתנאי דרך מאתגרים.

סקודה אוקטביה החדשה מבחן רכב

סיכום

סקודה אוקטביה החדשה משמרת את הערכים המסורתיים שלה, אך גם מציגה שיפור ניכר במספר תחומים חשובים. כמו תמיד, זו מכונית מרווחת ושימושית, עם תא מטען גדול וגם עם מנועים יעילים וחסכוניים.

בדור החדש מציגה האוקטביה תא נוסעים איכותי, מעוצב ומרשים מבעבר, ונהנית גם ממראה חיצוני אלגנטי, אבזור עשיר ורמת בטיחות גבוהה. בידוד הרעשים ובעיקר כיול המתלים החדש הפתיע אותנו; מהאוקטביה ציפינו לחווית נסיעה יותר מהודקת ואיכותית. עם זאת, אנחנו גם מכירים בעובדה שנוחות היא פעמים רבות עניין סובייקטיבי, כך שנמליץ לכם - כמו תמיד - לבצע נסיעת מבחן לפני רכישה ולבדוק האם הסגנון החדש קולע לטעמכם.

לצפייה בכל דגמי סקודה בישראל

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מהמם 
    נתי, 18-09-2020

    אין על אוקטביה הכי מרווחת במשפחתיות נוחה וחזקה הדור החדש נראה הרבה יותר מעוצב ושוה אומנם קצת מפריע לי הנדסת האנוש שחבל שלא נשמרה

    סגור תגובה

  • 2. אוקטביה  
    יצחק, 18-09-2020

    כל נתונים הפחות חשובים צויינו מעבר למחיר ובמה היא שונה מקודמותיה !!!
    כנ"ל גם לגבי קורולוה /סוזוקי .

    סגור תגובה

  • 3. יצחק, קראת בכלל? 
    דני, 18-09-2020

    המחיר מופיע בטבלה בהתחלה, ובכל המבחן כתוב מה היא ומה היא לא כמו הקודמת

    ומה קשור קורולה או סוזוקי שאין לה בכלל משפחתית, מה זה מבחן השוואתי??

    סגור תגובה

  • 4. שלוש תגובתך כי איש מכירות שגויה  
    יצחק, 18-09-2020


    סקודה אוקטביה החדשה - מבחן וידאו
    רכב מבחני רכב סקודה אוקטביה החדשה - מבחן וידאו

    סקודה אוקטביהפורסם 18-09-2020

    לא היברידית, אבל עדיין אופציה משפחתית רלוונטית מתמיד: מפגש ישראלי ראשון עם סקודה אוקטביה החדשה


    כתב וצילם סטילס: נועם ריין
    צילום ועריכת וידאו: שלו שטיינבאום

    הדור הקודם של סקודה אוקטביה יצא לגמלאות לפני מספר חודשים, אך גם בשנה האחרונה לחייו הוא החזיק בתואר "הרכב האירופאי הנמכר ביותר בישראל", והיה לאחד הרכבים המשפחתיים המוערכים והמוצלחים ביותר בשוק. באירופה אולי מעדיפים את הגולף של פולקסווגן, אבל הישראלים תמיד אהבו את האוקטביה הודות לשילוב של מרווח פנימי נדיב, תא מטען גדול ומנועים חזקים וחסכוניים.

    ועכשיו מגיעה לישראל אוקטביה חדשה, עם הבטחה לשמור על הקיים ולשפר את התמורה בפרמטרים נוספים. האם היא עומדת ברף הגבוה של קודמתה, ומצליחה להעניק שיפור אמיתי?

    פגשנו אותה למבחן ראשון, בינתיים בגרסת הדיזל שמיועדת בעיקר לשוק המוניות; הסיבה לכך היא שהרכבים עם מנועי הבנזין צפויים להגיע ארצה רק בהמשך, וגרסת הדיזל היתה היחידה שזמינה למבחן בשלב הזה. לא נורא. גם כך, למדנו לא מעט על השינויים שעברה האוקטביה ועל החידושים שמביא הדור החדש. מבחנים לגרסאות הבנזין יתפרסמו כאן בהמשך.

    לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה אוקטביה

    סקודה אוקטביה, טורבו-דיזל 2.0 ליטרים, 150 כ"ס, DSG7, מ-171,990 שקלים
    יתרונות
    חסרונות
    תא נוסעים מרשים
    כיול מתלים רך
    שימושיות גבוהה
    בידוד רעשי כביש
    אחיזת כביש
    הנדסת אנוש

    סגור תגובה

  • 5. נהג 
    מי יקנה הרכב הזה ב-172000 חוץ מנהגי מוניות?, 20-09-2020

    אתם חייבים לבדוק את הדגם הרלוונטי - 1.0 או 1.5

    סגור תגובה

  • 6. המשפחתית הכי טובה כיום  
    נתן, 21-09-2020

    הכי מרווחת ועכשיו גם מעוצבת מאוד יפה ובמיוחד מבפנים היא נראת עכשוית ומאובזרת מת לקנות אותה!
    תודה על המבחן נעם!

    סגור תגובה

חזור למעלה