דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן C5 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



למבחן על הגרסה המחודשת: סיטרואן C5 טורבו - מבחן רכב

אני מאחר לעבודה בגלל הפקקים, אבל גם לפקקים יש עבודה לעשות. הם מתייצבים בכביש ת"א-חיפה הישן בכל בוקר בדיוק בזמן. אתם מכירים את התסכול. מזל שמתוך כורסאת-הנהג של סיטרואן C5 מתנגנות המחשבות בקצב רגוע יותר .
אמנם בידוד הרעשים במכונית אינו מרשים בכלל, אך בידוד הלחצים עובד נהדר.

לעמוד הדגם בקטלוג - סיטרואן C5


סיטרואן C5, מנוע 2.0 ליטר, 143 כ"ס, אוטומטית

יתרונות

חסרונות

נוחות ללא תחרות

מחירי פרימיום

   תא נוסעים איכותי ומרווח

יחידת כוח מיושנת

בטיחות גבוהה

רעשי רוח

סיטרואן C5 - נוחות

אתם זוכרים בוודאי את סיטרואן C5 הישנה. מקטרגיה כינו אותה בלעג "הלוויתן", עקב צורתה המגושמת. גם בעיות אמינות לא חסרו לה - בעיקר בדגם שלפני מתיחת הפנים - ועל חוויית נהיגה מעוררת חושים בכלל לא היה על מה לדבר. ובכל זאת, רבים האנשים שהתמכרו אליה. מיכאל, עו"ד ותיק שהחנה את הסיטרואן החדשה שלו לצד רכב המבחן, סיפר שזוהי לו ה-C5 השלישית ברציפות. הוא לא מסוגל לנהוג ברכב אחר. "ניסיתי פעם לבדוק מועמדות שונות להחליף את הסיטרואן, אך הגב שלי לא אישר אותן. אחרי שהתרגלתי לנוחות של ה-C5, נגזר עליי לקנות אותה שוב ושוב".

סיטרואן C5 מצוידת במתלים הידרופניאומטיים - מתלי נוזל וגז בתרגום חופשי במיוחד - אשר שרשיהם נטועים עוד בסיטרואן DS המיתולוגית. המתלים בולעים את מפגעי האספלט ומשאירים את תנועת המרכב חלקה ויציבה. גם המושבים מצוינים - מלבד לקצת עודף תמיכה בגב העליון - ותא הנוסעים מרווח למדי. 

 

סיטרואן C5 - מבחן דרכים

סיטרואן C5. העיצוב שודרג משמעותית / צילומים: אורן דורי

 

סיטרואן C5 - ביצועים

לא מדובר במכונית לממהרים. על הנייר - 11.7 שניות מהרמזור למאה קמ"ש. על הכביש - סיטרואן C5 היא מכונית כבדה. יחידת הכוח הכבר-די-מיושנת אחראית על כמעט 1.6 טון של פלדה ופלסטיק, לפני תוספת בשר ועצמות. מנוע ה-2.0 ליטרים עוד מתפקד סביר, אך תיבת ההילוכים על ארבעת מהלכיה בהחלט מקשה לצבור תאוצה (שימוש נרחב בטיפטרוניק משפר במעט את המצב). עם זאת, קצת קשה לבוא בטענות כלפי סיטרואן. משום מה, בישראל מובן מאליו שמכונית מנהלים תגיע עם מנוע לוגם בנזין בנפח 2.0 ליטרים ותיבה אוטומטית. בשוק האירופי, לעומת זאת, נמכרת ה-C5 לרוב עם מנועי טורבו-דיזל ו/או עם גיר ידני. אין מה לעשות, מהדורת ה-2.0 בנזין האוטומטית מיועדת למנהלים ישראליים ולסבתות צרפתיות.

אל תשאלו על התנהגות כביש. זה פשוט לא במקום. אף אחד לא רוכש סיטרואן C5 כדי להתגרזן איתה בכבישים המפותלים של נס הרים. זה לא שיש מה לדאוג - אחיזת הכביש גבוהה וחוויית הנסיעה בטוחה. אלא שהמכונית מבודדת את הנהג מהכביש (לטובת הנוחות) וההגה החשמלי בכלל חי בעולם משל עצמו. לחיצה על מתג ה"ספורט" תחדד במעט את התנהלות המתלים, אבל עזבו, גם שחמט זה ספורט. כבר אמרנו, לא מכונית לנהגי פורמולה 1.

 

סיטרואן C5 - מבחן דרכים 

 

סיטרואן C5 - בטיחות ואיכות

בכל הנוגע לאיכות ועיצוב, מהווה סיטרואן C5 החדשה קפיצת מדרגה לעומת קודמתה. ניכרת הקפדה על הפרטים הקטנים, על הקליק שמשמיע כל כפתור וכפתור, על המגע הרך של הפלסטיקים בתא הנוסעים. בהחלט הייתי אומר שנעים להתארח בתוך ה-C5. תלוי עם מי נוסעים, כמובן.

הנדסת האנוש, בניגוד להצהרות היצרן, אינה מוצלחת במיוחד. המתגים מפוזרים ברחבי הקוקפיט באופן לא אינטואיטיבי במיוחד. שלא לדבר על ההגה בעל הטבור הקבוע, בו מצטופפים לא פחות מ-20 פקדים שונים! נסו לצפור בעצבנות על הרכב שחתך אתכם ותדליקו בטעות את סוף שבוע רגוע בגלגל"צ. מצד שני, אם ישנה מכונית שניתן לסלוח לה על מוזרויות הנדסיות - זוהי לבטח סיטרואן C5. ככה זה, סיטרואן גדולה בלי כמה שגעונות היא פשוט לא סיטרואן אמיתית. עניין של אופי.

מבחינה בטיחותית - הכל תקין. שבע כריות אוויר (תשע במהדורת ה-V6), חמישה כוכבי בטיחות וכמובן מערכת בקרת יציבות ESP. אפשר לסמן וי.

 

סיטרואן C5 - מבחן דרכים 

 

סיטרואן C5 - מחירים וסיכום

מחד, סיטרואן C5 החדשה היא מכונית טובה מקודמתה. מאידך, היא גם יקרה יותר. גרסת הבסיס - סיטרואן C5 קומפורט - תעלה לכם 180 אלף שקלים. תוספת גאדג'טים כמו חיישני גשם, חנייה, תאורה ומערכת למדידת מקום חנייה - תעלה לכם עשרת אלפים שקלים נוספים. מערכת מולטימדיה ומצלמת רוורס? הכינו עוד עשירייה. עדיין נרתעים מיחידת הכוח המיושנת? קיימת גם C5 עם מנוע 3.0 ליטרים (וגיר מודרני עם 6 יחסי העברה), רק שהיא כבר עולה בסביבות ה-300 אלף ש"ח. זה יותר מאשר אודי A4 בעלת ביצועים עדיפים.

סיטרואן C5 הקודמת נמכרה במספרים לא רעים, כיוון שתג המחיר היה ליסינג-פרנדלי. רבים מלקוחותיה השתייכו לאסכולת ה"מה אכפת לי מאמינות בעייתית ומירידת ערך היסטרית - זה הכל על חשבון המעסיק". C5 החדשה, לעומת זאת, מכוונת בעיקר ללקוח הפרטי.

 

סיטרואן C5 - מבחן דרכים

סיטרואן C5. תא נוסעים נעים ואיכותי / תמונת יצרן

 

האם המחיר גבוה מדי? כנראה שכן. אך זה מעולם לא מנע מישראלים רבים לרכוש פולקסווגן פאסאט או הונדה אקורד, שמתמודדות ראש בראש מול ה-C5 ולרוב עולות אפילו יותר. בפעם הבאה שתחלוף לצדכם סיטרואן C5 חדשה - דעו שהיושב בתוכה ניחן בטוב טעם. או בפריצת דיסק בגב. ואולי פשוט הוא מכור.

לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

 

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה