דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוזוקי סוויפט - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

סוזוקי סוויפט - מיתולוגיה בת זמננו

נו, באמת. מה נפלתם עלי עם סוזוקי סוויפט באמצע החיים? מכונית רועשת, איטית, מתפרקת, לא נוחה, לא בטיחותית. אפילו מזגן אין לה. זה מה שחסר לי עכשיו? רגע, בעצם... זה מה שיש לי עכשיו. סוזוקי סוויפט שלי, להלן סוזן, עונה לכל תיאורי הזוועה הנ"ל. אך לי אין טענות. בגילה המתקדם (לא שואלים אישה לגילה, אך סוזן רשאית לקנות אלכוהול) ובמצב עייפותה הנוכחי (רבע מיליון ק"מ כבר מאחוריה) מסתבר שהיא מצליחה לתפקד לא רע. אז נכון, בטסט האחרון ביקש הבוחן לשנות את סעיף הצבע ברישיון הרכב מ"לבן-שנהב" ל"בז'-אבק בנגיעות כתום-חלודה". ונכון, גנבי רכב לא יסכימו לקחת אותה אפילו בתור צעצוע לילד של השכן. ונכון, במפגש אקראי עם אחוריה של מאזדה 3 עיקמה המאזדה את לוחית הרישוי, בעוד סוזן התחפשה לאקורדיון. אבל היי, סוזן שלי נוסעת כמו פנתר. רק בקיץ האחרון היא עלתה מספר פעמים לירושלים, רמת הגולן וצפת כשהיא מביטה בזלזול במכוניות הצעירות ממנה בעשור הממתינות לגרר בצידי הדרך. זה בעצם מה שאפיין את סוזוקי סוויפט לאורך כל השנים, וזו גם הסיבה בגינה יוצרה המכונית, כמעט ללא שינויים, במשך 15 שנים רצופות (!). האמינות הפנומנאלית של סוזוקי סוויפט הייתה לשם דבר, ולעזאזל היתר. נוחות? בטיחות? שטויות של מפונקים.

לעמוד הדגם בקטלוג - סוזוקי סוויפט

סוזוקי סוויפט, 1.5 ליטר, 102 כ"ס, אוטומטית

יתרונות

חסרונות

   התנהלות עירונית זריזה, תמרון קל ונוח

   צפופה מאחור, תא מטען קטן

   רמת בטיחות גבוהה, אבזור עשיר בגרסת ה-GLX

   רעשי מנוע ורוח מוגזמים במהירות גבוהה

   קלילה ומהנה לנהיגה בכבישים מפותלים

   חוסר שלווה ורוגע בנסיעה בין עירונית

         
 מימין:סוזוקי סוויפט. משמאל: סוזן. מצא את ההבדלים / צילומים: נועם ריין

סוזוקי סוויפט - הדור הנוכחי

בשנת 2006, השיקה סוזוקי את הדור החדש של הסופר מיני הפופולארית . הוא לא הזכיר במאומה את האם המזדקנת, וטוב שכך. עם עיצוב צעיר ומושך, הצליחה הסוויפט החדשה לסחוף אחריה מעריצים חדשים, שציפו מסוזוקי סוויפט לבשורה חדשה בכל הנוגע לאיכויות המכונית, ובסתר ליבם קיוו כי סוזוקי סוויפט תמשיך להיות אותה מכונית אמינה מפעם. כיום, 4 שנים מאוחר יותר, ניתן לומר כי בכל הנוגע לאמינות הצליחה סוזוקי לשמור על המוניטין המפואר. אמנם אף סוויפט מהדור הנוכחי לא הספיקה לחגוג בר מצווה, אך עד כה מסתמן כי המכונית עומדת בציפיות. אך כיצד מתמודדת סוזוקי סוויפט עם מתחרותיה בכל הנוגע ליכולות האמיתיות? האם יש לה מה למכור? האם היא שווה סכום שגבוה פי 30 מזה ששווה הסוויפט שלי?

סוזוקי סוויפט - יותר מיני מסופר

כבר במבט ראשון, ניכר שסוזוקי סוויפט היא לא עוד סופר מיני מודרנית. הסוויפט היא קודם כל מכונית קטנה, ובעידן בו מתחרותיה הולכות ומתקרבות במימדיהן לקבוצת המשפחתיות, זו בהחלט בשורה מרעננת. כמה קטנה? נסתפק בלציין את העובדה שסוזוקי סוויפט הנוכחית קצרה ב-8.5 ס"מ מהטרנטה שלי. זה אומר שהיא קטנה. למעשה, מבין כל מתחרותיה רק דייהטסו סיריון קצרה ממנה. מכוניות המיני, המצומקות וזולות מהסוויפט בפער משמעותי, קצרות ממנה רק בסנטימטרים בודדים. וכפי ששרה להקת כוורת לפני שנים רבות, לכל דבר מחיר. הקיצוץ באורכה של הסוויפט בא קודם כל על חשבון תא המטען, שיכול להכיל בערך לפטופ, לא כולל עכבר נלווה. 201 ליטרים הם בהחלט מעט. בתא הנוסעים, לעומת זאת, התמונה מתאזנת. מימד הגובה הנדיב של סוזוקי סוויפט תורם למרווח מכובד ליושבים מלפנים, ובזכות המושבים הנוחים מתקבלת תנוחת נהיגה טובה מאוד, גם לגבוהי קומה. מאחור המצב פחות מעודד, אך אם יש לכם כוונה להשחיל מבוגרים אל הספסל האחורי - אזי סוזוקי סוויפט היא ממילא לא המכונית עבורכם.

          כיפה אדומה הלכה לטייל ביער. סבתא סוזן נשארה בחניה

סוזוקי סוויפט - טויס אר אס למבוגרים?

4 שנים הן פרק זמן לא מבוטל בעולם הרכב, אך גם בגילה המתקדם יחסית מצליחה סוזוקי סוויפט להישאר צעירה ורעננה. העיצוב פשוט ושובה לב, ובצבע האדום של מכונית המבחן הסוויפט נראית פשוט חמודה. אך בתוך תא הנוסעים, מפנה האווירה הססגונית את מקומה לטובת פלסטיקים שחורים וקודרים. הצבעוניות השמחה של יונדאי i20 בהחלט הייתה יכולה להתאים גם כאן. איכות החומרים וההרכבה של הסוויפט אינה מן המשובחות, אך ברכב המבחן שעבר בסה"כ 100 ק"מ בעת הגיעו אלינו לא נרשמו קרקושים מיותרים. נקודה שלילית נרשמת לחובתה של מערכת הסטריאו המובנית, אשר נראית כאילו נלקחה בתרומת איברים ממכשיר שאיננו בהכרח מכונית. יתר האבזור עומד בציפיות. גרסת ה-GLX אותה בחנו מצוידת בשליטה מההגה על מערכת השמע, מחשב דרך מינימאלי (בעל הנדסת אנוש מזעזעת), גלגל הגה מצופה עור, חישוקים קלים ופנסי ערפל קדמיים. רשימה מכובדת עבור מכונית שעולה 103,490 ?. בפן הבטיחותי מאובזרת הסוויפט ב-6 כריות אוויר ובמערכת בקרת יציבות אלקטרונית, אשר זיכו אותה ב-4 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של איגוד EuroNCAP.

            תא הנוסעים מאובזר ואיכותי למדי / תמונת יצרן

סוזוקי סוויפט - מיאו, חתולה!

בתנועה עירונית, מתגלה סוזוקי סוויפט כמכונית זריזה ביותר. זה לא רק יחס ההספק-משקל המצוין (102 כ"ס על 1020 ק"ג) שהופך את הסוויפט לחתולת רחוב קטנה וחמקנית, אלא גם, ואולי בעיקר, תגובת הדוושה האימפולסיבית עד כדי עצבנות המאיצה את הסוויפט בספרינט נוירוטי בין רמזור אחד למשנהו. ההגה הכבד-קמעה אך המדויק מסייע אף הוא לתמרון במרחב האורבני, והסוויפט מתגלה כמכונית מוצלחת ביותר לשוטטות גוש-דנית יומיומית. את שמחת החיים הזו מפרים רק המתלים הנוקשים, אשר לא מיטיבים לספוג את פגעי האספלט וגורמים לסוזוקי לקפצץ באי-שקט על הכביש. מכונית נוירוטית, לחיוב ולשלילה.

סוזוקי סוויפט - רוץ בן סוסי, רוץ ודהר

בירידה לכביש המהיר, מתגלה הצד השני של המטבע. הסוויפט, שהרגישה אנרגטית וקלילה בתוך העיר, מרגישה כך גם על האוטוסטראדה - וזה כבר הרבה פחות חיובי. המימדים המצומצמים והמתלים הקשיחים גורמים לסוזוקי הקטנה לנוע על הכביש שלא בנינוחות, ורוחות הצד של כביש החוף מנדנדות את הסוויפט בחוסר שלווה מופגן. התגובות הישירות של ההגה והמצערת דורשות מהנהג לשמור על ערנות מקסימאלית לכל אורך הנסיעה, ולאורך זמן התחושה מעט מטרידה.

כאשר נודד מחוג המהירות אל הטווח הבין-עירוני, נשמע בתא הנוסעים גם קולו של המנוע, אך אין זה מבטא מאמץ חריג - 102 סוסיה של הסוויפט מרגישים בריאים וחסונים, והמכונית מפגינה זריזות מבורכת גם במהירויות גבוהות. על קולו הניכר של המנוע הצליחו לגבור מראות הצד (כן כן, מראות הצד) אשר יללו ושרקו בדציבלים טורדניים במאבק חסר תכלית אל מול הרוח. לא פעם מצאתי את עצמי מוודא כי כל החלונות סגורים היטב, שכן רעשי הרוח נשמעו חריגים בכל קנה מידה. לא לעניין. נראה כי לו היינו שואלים אותה, הייתה מעדיפה סוזוקי סוויפט להישאר בטריטוריה העירונית.

סוזוקי סוויפט - ברחנו אל ההר הירוק תמיד

עם טעם מריר של אכזבה קלה ירדנו מהכביש המהיר, ושמנו פעמינו אל רכס הרי הכרמל. שם, בין חוות סוסים ומלונות יוקרה, הצליחה סוזוקי סוויפט להעלות מחדש את החיוך על פנינו. את רצף הפיתולים תקפה הסוויפט בדיצה ובחדווה, וקיפצצה לה בחינניות בין עיקול אחד למשנהו. תגובות ההגה המהירות, יחד המתלים הקשוחים ותגובת הדוושה המיידית, הביאו להתנהלות זריזה ומהנה על הכביש המתפתל. תחת עומס גילתה הסוויפט נטייה קלה לתת היגוי משמח לב, אך עליצות היתר לא הצליחה להשרות שקט ובטחון בנסיעה מסוג זה, כפי שעושות מכוניות גדולות ממנה. ההתנהגות השובבה דורשת ריכוז מלא מהנהג, שכן הסוויפט תרוץ להרחיב את קו הפניה ולחמוד את נתיבו של השכן ברגע שרק ישוחרר החבל. חתולה? צ'יטה.

לאורך נסיעת המבחן המאומצת נמדדה צריכת דלק ממוצעת של 11 ק"מ לכל ליטר של בנזין. אין טענות.

סוזוקי סוויפט - סיכום ומסקנות

את המבחן על סוזוקי סוויפט ניתן אולי לסכם במילותיו של אריק איינשטיין, החותמות את אחד משיריו המפורסמים: "בשיר אוהב להיות בבית, רואים נטייה ברורה של האומן להיות בבית". סוזוקי סוויפט, אם כן, אוהבת להיות בבית. זוהי אחת מן המכוניות הבודדות שנהנינו לנהוג בהן בתוך העיר יותר מאשר מחוצה לה. אין זה אומר שהיא איננה מתאימה למסעות בין עירוניים מעת לעת, אך בכבישים המהירים מתגלים חסרונותיה של הסוויפט.

עבור מי שמאפייני הנסיעה שלו הם עירוניים ברובם, ויכול לוותר על תא מטען גדול ומושב אחורי מרווח, סוזוקי סוויפט היא מכונית מומלצת ביותר. אך עבור הנהג שמעוניין במכונית בוגרת ומלוטשת, ולאו דווקא בחתולת רחוב אנרגטית, ייתכן ועדיף יהיה לפזול לכיוונן של פולקסווגן פולו או פורד פיאסטה. ללא כל ספק, סוזוקי סוויפט היא מחליפה ראויה לסוזן המזדקנת. האם זה מספיק עבורה בכדי להפוך לסופר מיני מצטיינת? תלוי מי השואל.

לדגמי סוזוקי בישראל - סוזוקי

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה