דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוזוקי באלנו - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



אומרים שזאת מכונית משפחתית. מי אומר? סוזוקי. באתר שלהם כתוב "סוזוקי באלנו, המשפחתית החדשה שיש בה הכל". נוסף על כך, השם "סוזוקי באלנו" כבר היה נוכח בכבישי ישראל בשנות התשעים ואז מדובר היה במכונית משפחתית.

ההתלבטות מתחילה כשבודקים את הנתונים בשטח. בסנטימטרים ומילימטרים, הבאלנו נמדדת דווקא לקבוצת המכוניות הקטנות (סקודה פאביה, יונדאי i20, מאזדה 2) ולאו דווקא לקבוצת המשפחתיות הגדולה יותר.

מצד שלישי, גם אם זורמים עם ההצהרות של יבואני סוזוקי על כך שמדובר במכונית משפחתית, מבחינת תג המחיר מדובר במכונית שהיא זולה אפילו מהמקובל בקבוצת הסופר-מיני.

ובכן, האם סוזוקי באלנו היא מכונית משפחתית, ובכלל - איך היא כלפי עצמה? ננסה לספק כמה תשובות.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar - סוזוקי באלנו


סוזוקי באלנו, בנזין 1.2 ליטר, 90 כ"ס, גיר רציף, 93,990 שקל

יתרונות

חסרונות

מרחב פנים ונפח תא מטען
נוחות נסיעה

אחיזת כביש
תנוחת נהיגה

תמורה
איכות חומרים


צפייה בתוכן סוזוקי באלנו - מבחן רכב



עיצוב

אם להתחשב במידות החיצוניות ובתצורת ההצ'באק הפשוטה, סוזוקי באלנו נראית מכונית קטנה, לא משפחתית. אבל אם לא מחפשים תחרות בעיצוב למאזדה 3 או לקיה סיד, אפשר למצוא בבאלנו מכונית נאה, מודרנית ונעימה לעין. היינו מוותרים בכיף על רוב קישוטי הניקל בגרסת ה-GLX המאובזרת, כך היינו מקבלים מראה מעט פחות מקושקש ויותר אלגנטי.
העיצוב בתוך תא הנוסעים גם הוא לא מסעיר אך נאה ונעים. עם זאת, בשל בחירה בחומרי דיפון מעט פשוטים מדי משדרת תחושה של סביבת נהיגה מיושנת-משהו. הרכבת החומרים הללו בוצעה ברמה גבוהה, ונראה שגם בסוזוקי הזו תא הנוסעים יחזיק מעמד שנים רבות.

סוזוקי באלנו

תא הנוסעים

הנדסת האנוש בסוזוקי באלנו אינה אחידה. שמחנו למצוא מערכת מולטימדיה (אופציה) שיודעת "לדבר" עברית ושכוללת רכיבים טובים, כמו מערכת הניווט של ווייז, חיבוריות בלוטות' וגם מצלמת נסיעה לאחור. עם זאת, התפעול שלה אינו נוח: מערכת ההפעלה דורשת מעברים תכופים בין חלונות ומבחוץ, צריך לרכון מעט יותר מדי כדי להגיע אל המסך. צריך לרכון גם כדי להגיע אל כפתורי בקרת האקלים או המזגן.

מעבר לתלונות האלה, הנדסת האנוש מצוינת. התפעול על ההגה נוח, רוב הבקרים והמנופים נמצאים היכן שנרצה למצוא אותם והנהג והנוסע יהנו מתאי אחסון יעילים. התא הטוב ביותר הוא התא לטלפון מתחת למרכז חזית התא, אבל גם התאים בדלתות שימושיים וטובים.

המושבים ותנוחת הנהיגה בבאלנו מתאימים לבעלי גוף קטן עד בינוני; הגבוהים שבינינו יתקשו למצוא עמדת שליטה טובה, וגם מבנה המושב יביא לתמיכה לא מושלמת בגב. ברמת הגימור GLX ההגה יוצא פנימה והחוצה, דבר שמקל על מציאת תנוחת נהיגה טובה.

המושבים מאחור חושפים סביבה כמעט משפחתית. המרחב מעולה עד כדי כך שאפשר לשבת כאן עם התיק לפני הברכיים. מרחב הראש מצוין לכל מי שמתחת לגובה של 185 ס"מ והמסעד שטוח ורחב, כך שנוח מאוד להתקין כאן מושבי בטיחות - לעתים אפילו שלושה כאלה. המושבים האחוריים עצמם מעט זקופים מדי, אבל די נוחים.

סוזוקי באלנו

תא המטען בולט בגודל שלו - אבל יחסית לקבוצת המכוניות הקטנות, לא המשפחתיות. רף ההעמסה, עם זאת, מאוד גבוה והתא עמוק, קצת כמו שהיה מקובל בעידן של הבאלנו הקודמת...

הזכרנו את רמת האבזור GLX - זו היקרה שמאבזרת את הבאלנו האוטומטית. הידנית מאובזרת ברמת GLS הפשוטה יותר. בשתיהן מקבלים מערכת מוביל איי עם התראות על סטייה מנתיב, קרבה גדולה מדי לרכב שלפנים וכו' - עניין שמעניק לבאלנו ציון בטיחות ישראלי יפה של 6 נקודות. עוד באבזור בשתיהן - מחשב דרך וחיבוריות בלוטות'. גרסת ה-GLX מפנקת גם בכניסה והתנעה ללא מפתח, בבקרת שיוט, סיוע לזינוק בעלייה ובתאורת קסנון מלפנים.

סוזוקי באלנו

נוחות נסיעה

בישיבה כנוסע וגם בנהיגה בעיר, בעיקר, מורגשת פגיעה מסוימת בראות החוצה. זאת בעיקר בשל קורות עבות שמפריעות וגם לחלק העליון של קו החלונות, שמסתיר קצת את נפלאות הציבוריות הישראלית ברחוב. התמרון עצמו בעיר דווקא מצוין בשל שילוב אידיאלי בין מידות חיצוניות צנועות ובין הגה קליל וקל לשימוש.

נוחות הנסיעה בעיר מאופיינת במתלים שמעבירים כמעט את כל הפגמים הקטנים והחדים אל הנוסעים. מצד שני, הבאלנו קשיחה יחסית ולא מתרסקת.

מחוץ לעיר המצב יותר טוב. כאן ממשיכים להרגיש את החספוס באספלט ואת הפגמים השונים, אבל העובדה שגם כאן הבאלנו לא מתרסקת אל תוך הבורות, אלא שומרת על היציבות שלה, מספקת איכות נסיעה די טובה לאורך זמן. גם הבידוד מרעשים טוב ומלבד רעשים קלים מכמה כיוונים (בעיקר מהמזגן בקיץ ישראלי), המרכב נשאר די שקט.

סוזוקי באלנו

מנוע ותיבת הילוכים

יותר ויותר מכוניות חדשות - קטנות ומשפחתיות - מגיעות עם טכנולוגיית טורבו-בנזין למנועים קטנים, דבר שמאפשר השגת הרבה כוח וזמינות-כוח לצד צריכת דלק נמוכה. במקרה של הבאלנו, המנוע הוא בנזין קטן (1,250 סמ"ק), אבל לא טורבו. בכל זאת, מדובר במנוע חדש שפועל היטב. הוא מספק 90 כ"ס, לא נתון מרשים, אבל היות שהמרכב קל (הרבה פחות מטון) והיות שהמנוע פועל בקלילות ובנמרצות, שילוב המנוע הזה בבאלנו מתקבל היטב בלא מעט מצבים.

תיבת ההילוכים האוטומטית היא רציפה, כלומר - אינסוף יחסי העברה. פעולת הגיר הזה חלקה והיא פועלת בהרמוניה עם המנוע הנמרץ. התוצאה היא יציאה זריזה מהמקום, דבר חשוב בעיר. עם זאת, תוך כדי תנועה, צריך ללחוץ חזק על הדוושה כדי לשמור על קצב טוב.

הגיר הרציף מציע מצב ספורט, ששומר על מהירות מנוע גבוהה ומאפשר ויתור מסוים על צריכת דלק נמוכה תמורה יכולת דינמית מוגברת. במקרה הזה אפשר ליהנות גם מבלימת מנוע בירידות, דבר די נדיר בגירים רציפים. אהבנו.

צריכת הדלק במהלך המבחן היתה בסביבות 12 קילומטרים לליטר בנזין.

סוזוקי באלנו

התנהגות

חוויית הנהיגה בסוזוקי באלנו היא יותר בפירוטכניקה שנמצאת בלוח המחוונים מאשר על הכביש. לוח המחוונים כולל (ב-GLX) תמונה ויזואלית רחבה על הדינמיקה של המכונית: כוח ה-G שמופעל עליה בסיבובים ובהאצות/האטות, המחשה של הכוח ושל זמינות הכוח, וגם נתוני המהירות הממוצעת לאורך זמן.

ואיך היא על הכביש עצמו? פחות ספורטיבית, יותר יעילה. ההגה קליל וארוך והמתלים אינם מספקים מידע לנהג מעבר למינימום. מצד שני, אחיזת הכביש גבוהה והבאלנו מתנהלת בבטיחות. ה-GLX אגב בטיחותית יותר מה-GLS, מהבחינה שה-GLX מצוידת בבלמי דיסק עמידים וחזקים יותר גם מאחור.

סוזוקי באלנו

סיכום

נו, אז הבאלנו היא מכונית משפחתית או קטנה? התשובה היא - קטנה, אבל כזו שיכולה לשמש גם לשימושים משפחתיים. היא לא גדולה, המנוע שלה אינו חזק והחומרים שלה אינם מתחרים בטובות המשפחתיות. מצד שני היא מרווחת מאוד, בעיקר מאחור ותא המטען שלה גדול. המחיר הנמוך שלה, יחסית לקבוצה ובטח שיחסית למכוניות משפחתיות אמיתיות, מייצר סביבה רמת תמורה טובה.

לדגמי סוזוקי בישראל - סוזוקי

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה