דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סאנגיונג רקסטון (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

סאנגיונג רקסטון הוא פנינה יחודית בנוף רכבי הפנאי-שטח בישראל. יש לו 7 מושבים, מראה מכובד ויכולות שטח לא מבוטלות – מתכון שפעם הציעו כלי רכב לא מעטים (בהם מיצובישי פאג'רו, ניסאן פאת'פיינדר, יונדאי טרקאן ואחרים) ואילו כיום יש לו רק מתחרה אחד בדמותו – טויוטה לנדקרוזר, שנמכר במחירים גבוהים משמעותית.

הרקסטון הנוכחי צעיר מהלנדקרוזר. הוא הושק ב-2018, כמעט עשור לאחר אחיו היפני, ואילו כעת הוא מגיע לישראל לאחר שעבר מקצה שיפורים לא מבוטל. השינויים מתבטאים בעיצוב, באבזור, ביחידת ההנעה וגם בנוחות הנסיעה וביכולות השטח. לא מעט בשביל מתיחת פנים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סאנגיונג רקסטון


סאנגיונג רקסטון, 2.2 טורבו דיזל, 202 כ"ס, 4X4, מ-249,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

מרווח

היעדר גלגל חלופי

נוחות

נפח תא מטען במצב 7 מושבים

יכולת שטח

  נדרשים שיפורים לנסיעת שטח מורכבת


סאנגיונג רקסטון

עיצוב

השיפור דרמטי, בעיקר בחזית. הרקסטון היוצא נראה לא רע, אבל הוא לא היה רכב שמסובבים אחריו את הראש. הדגם העדכני נראה כבר מרשים בהרבה. החלק התחתון של הפגוש הקדמי קיבל זוויות מחודדות, הגריל גדל מאוד וגם קיבל סבכת ניקל עם גימורים תלת מימדיים, הפנסים הפכו צרים ורבועים ובאופן כללי המראה הפך קשוח מאוד אך גם יוקרתי משהו.

במבט מהצד ההבדל העיקרי הוא בחישוקי הגלגלים ואילו מאחור ההבדלים קטנים יחסית – אך עדיין ניכרים. יחידות התאורה קיבלו חותמת לד עדכנית ומבנה מעט שונה, פנסי הערפל הפכו קטנים ועדינים יותר ובצידי הפגוש ישנם כעת צמד פתחי מפלט מדומים.

סאנגיונג רקסטון

מבפנים השינוי העיקרי הוא בקונסולת בורר ההילוכים. הבורר עצמו הפך לאחד אלקטרוני קטן, ומסביבו נוספו תאי אחסון עם סגירות אלגנטיות. גם גלגל ההגה הוחלף באחד עם תחתית קטומה וכפתורים עדינים יותר, כולל כמה כפתורי דמה – לא ברור למה זה נדרש על גלגל ההגה. דיפוני העור בתפירת המעוינים נותרו שם מלפני מתיחת הפנים, אך כעת גם המושבים זכו לריפוד דומה. מרשים.

סאנגיונג רקסטון

תא הנוסעים

איכות החומרים בסך הכל טובה מאוד. אולי לא ברמה של רכבי פנאי עם אוריינטציית כביש כמו יונדאי סנטה פה או סקודה קודיאק, אבל בסך הכל אין תלונות בתחום הזה.

המושבים הקדמיים מציעים תמיכת גוף מצוינת ובגרסת הפרימיום שנבחנה יש להם גם כוונון חשמלי (עם פונקציית יציאה קלה), חימום ואפילו אוורור. חימום למושבים תמצאו גם בצמד המושבים הקיצוניים בשורה השניה.

סאנגיונג רקסטון

רשימת האבזור עשירה גם בהיבטים אחרים. כמו לפני העדכון, גרסת הפרימיום הבכירה מציעה כניסה והנעה ללא מפתח, חלון שמש בגג, דלת תא מטען חשמלית, וכעת נוספו למפרט גם פנסי לד ראשיים, מראה נגד סנוור ועוד כמה מערכות בטיחות חשובות.

סאנגיונג רקסטון

עד מתיחת הפנים, מפרט הבטיחות של הרקסטון כלל 9 כריות אוויר, בלימת חירום אוטנומית, התרעה קולית על סטיה מנתיב, אורות גבוהים אוטומטיים וזיהוי תמרורים. לא רע, אבל כעת המפרט כולל גם בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות הצד, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת עייפות והתרעת פתיחת דלת במעבר רכב חולף. מרשים הרבה יותר.

סאנגיונג רקסטון

אגב, גרסת ה-EX הבסיסית מציעה מפרט מצומצם באופן משמעותי, הן באביזרי הנוחות והן בבטיחות. את ההבדלים במלואם תמצאו במנגנון השוואת הרכבים. אגב2, גלגל חלופי עדיין לא כלול במפרט – את המקום שלו תופס מיכל האוריאה. מי שירצה לטייל בשטח, יצטרך להצטייד בגלגל משל עצמו ולמצוא היכן למקם אותו.

סאנגיונג רקסטון

תנוחת הישיבה גבוהה מאוד, מה שגם מצריך טיפוס קל אל עמדת הנהג. המושב האחורי מציע מרווח מעולה גם לשלישיית מבוגרים, כאשר תעלת ההינע זניחה ולא מורגשת. עם זאת, ריפוד המושבים החדש יוצר מבנה של שתי "כורסאות" נפרדות, כך שבצידי השורה השניה נוח מאוד לשבת – אך במושב האמצעי הרבה פחות.

גם השורה השלישית מרווחת למדי, ובכל שורות המושבים יש פתחי מיזוג. בשורה השניה יש גם שקע 220 וולט שימושי. תא המטען קטן יחסית כאשר כל המושבים בשימוש, כמקובל, אך בקיפול המושבים מתקבל חלל הטענה עצום.

סאנגיונג רקסטון

נוחות נסיעה

במסגרת העדכון, הוחלף המתלה האחורי של הרקסטון, מסוג סרן חי, במתלה רב-חיבורי, כזה שאמור לשפר את איכות הנסיעה על הכביש – ובהמשך נדון במשמעויות של זה בנהיגה בשטח. לפחות על הכביש, השיפור מורגש גם אם הוא איננו דרמטי. הרקסטון נוח יותר מבעבר, על אף שגם לפני העדכון מדובר היה ברכב נוח למדי. ספיגת המהמורות מתבצעת באלגנטיות, המרכב הכבד מרוסן היטב והנסיעה נעימה מאוד בכל מהירות.

ביחס לדגם היוצא ההגה רך בהרבה, מה שמקל מאוד על התמרון בעיר. בידוד הרעשים טוב מאוד בכל מהירות.

סאנגיונג רקסטון

מנוע ותיבת הילוכים

יחידת ההנעה של הרקסטון עברה גם היא מקצה שיפורים. מנוע הטורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטרים קיבל תוספת של 21 כ"ס ל-202 כ"ס בסך הכל, ושיא ההספק מושג כעת מוקדם יותר – ב-3,800 סל"ד לעומת 4,000 בעבר. המומנט עלה ב-2.2 קג"מ ל-45 קג"מ בסך הכל.

סאנגיונג רקסטון

השיפור בתאוצות מוחשי. דף הנתונים מדווח על קיצור של 1.2 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש, וגם מאחורי ההגה מרגישים בזריזות הזו. על המנוע היוצא כתבנו כך: "לא מנוע מוחץ מבחינת הביצועים, אך הוא ליניארי, חלק, נעים לשימוש ומציע כושר סחיבה נהדר". כעת גם הביצועים מרשימים, אמנם לא מוחצים אך בהחלט זריזים. הכוח מגיע באופן מיידי ויעיל.

סאנגיונג רקסטון

מלבד התוספת להספק, גם תיבת ההילוכים הוחלפה כאן. במקום תיבה אוטומטית עם 7 הילוכים מתוצרת מרצדס, יש כאן תיבת 8 הילוכים מבית יונדאי – אותה אחת שמשרתת את ג'נסיס G70 וקיה סטינגר בגרסאות ה-2.0 ליטרים. החלפות ההילוכים כאן יעילות ומהירות למדי, אך כמו בג'נסיס – גם כאן התפעול הידני מגלגל ההגה מעניק לנהג שליטה חלקית בלבד.

צריכת הדלק נותרה דומה לנתונים שהשגנו במבחנים קודמים, כ-10 ק"מ לליטר.

סאנגיונג רקסטון

התנהגות כביש

החלפת המתלים שיפרה במשהו גם את התנהגות הכביש. הרקסטון, למרות שלדת הסולם, מרגיש מחובר יחסית לכביש, בטוח ויציב. ההיגוי נעשה פחות קל כאשר המהירות עולה, הרכינה לא דרמטית וניתן בהחלט לנהוג בו בעיקולים ובתנאי אחיזה נמוכים מבלי לפתח חששות יוצאי דופן.

סאנגיונג רקסטון

שטח

אותה החלפת מתלים, שנועדה על מנת לשפר את נימוסי הכביש, באה על חשבון מהלך המתלה – שמלכתחילה לא היה ארוך במיוחד, בטח שלא בהשוואה ללנדקרוזר למשל. כדי לפצות על כך, פינקה סאנגיונג את הרקסטון בנעילת דיפרנציאל אחורית, שמתבצעת באופן אוטומטי וללא מעורבות של הנהג.

סאנגיונג רקסטון

המעבר הזה שיפר באופן ניכר את יכולת העבירות של הרקסטון בשטחים טכניים. אמנם, הגלגלים נוטים יותר להתנופף באוויר כעת, אבל כאשר הדיפרנציאל נעול זה לא באמת משנה. הרקסטון מצליח לטפס גם במעלות מאתגרים יחסית, אך אם אתם מתכננים לטייל איתו באופן קבוע – נמליץ על הגבהה קלה של המרכב לטובת שיפור זווית הגישה הבעייתית, וכן על החלפה לצמיגי שטח קשוחים יותר מצמיגי הכביש שמגיעים מהמפעל. כבעבר, נוחות הנסיעה בשבילים מחורצים נותרה טובה מאוד.

סאנגיונג רקסטון

סיכום

מתיחת הפנים של סאנגיונג רקסטון הופכת אותו מרכב "מעניין" לרכב מצוין. השדרוג ניכר כמעט בכל תחום: העיצוב נאה יותר מבחוץ ומבפנים, האבזור השתפר (בעיקר בתחום הבטיחות), נוחות הנסיעה טובה מבעבר, המנוע חזק יותר וגם יכולת השטח עדיפה. 

אם אין לכם שום כוונה לרדת לכביש, עדיין יכול להיות שתמצאו רכבי פנאי טובים יותר למשפחה בסכום של 250-287 אלף שקלים; שלדת הסולם בכל זאת גובה את המחירים שלה, וגם בהיבטים אחרים יש עוד לאן לשאוף. אבל אם אתם אוהבים לטייל בשטח, כנראה שלא תמצאו הרבה אפשרויות טובות יותר לרכב שיכול גם להסיע את המשפחה בנוחות וגם לכבוש את מסלולי השטח המאתגרים. שילוב היכולות הזה, שפעם היה נפוץ למדי, נותר ברקסטון כשריד כמעט אחרון לדור של רכבי שטח שחלפו מהעולם.

לדגמי סאנגיונג בישראל – סאנגיונג

 

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה