דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניסאן קשקאי ידני - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



"להסתפק במכונית משפחתית או במיניואן זו היסטוריה" פסקו הפרסומות לניסאן קשקאי בעיתונים ובטלויזיה. היסטוריה? נכון, ניסאן קשקאי הוא רכב ותיק למדי: הוא עלה לכביש עוד בשנת 2007 וב-2010 עבר מתיחת פנים. מעבר למראה הדו-תכליתי יוצרי הקשקאי אפילו לא ניסו להקנות לו מאפיינים של רכב שטח: בשביל סופר-ג'יפ, ג'יפ לסופר-מרקט ובחזרה, גם מראה חיצוני אמור לעשות את העבודה. בשביל לבדוק האם הקשקאי יכול לעשות היסטוריה בשוק הרכב, לקחנו למבחן את גרסת הבסיס: דגם ה-visia עם מנוע 1.6, תיבת הילוכים ידנית ותג מחיר של 126,900 ש"ח. רכב פנאי עם תיבת הילוכים ידנית במחיר של משפחתית משובחת הוא הימור לא קטן. האם לטובות שבמשפחתיות ובמיניואנים באמת יש ממה לחשוש?

מבחוץ, עיצובו החיצוני של הקשקאי נעים למדי, בעיקר לאחר מתיחת הפנים ששיפצה את פרצופו. מכסה המנוע הדינוזאורי הוא הפריט העיצובי המרשים של הקשקאי. למרות הקירבה המשפחתית, קשה להבחין כי הקשקאי הוא אחיו הגדול של הג'וק המוחצן. מאידך, קל לזהות שמדובר בדגם עם רמת הגימור הנמוכה: אין גגון כסוף, אין פנסי ערפל ואפילו אין חישוקים קלים אלא צלחות פלסטיק פשוטות. למרות כל זאת, הקשקאי יכול לייצר אפקט הגעה, אם זה באמת מה שאתם מחפשים. האם המראה הוא מה שנותן לקשקאי את היתרון על פני שאר המשפחתיות והמיניואנים? בשביל להחליט צריך לנהוג.


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ניסאן קשקאי



ניסאן קשקאי ידני, 1.6 ליטר, 117 כ"ס, החל מ- 126,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מחיר אטרקטיבי

רעשי רוח בולטים

חסכון בדלק

חסר כריזמה

מרווח נדיב לארבעה נוסעים ומטען  


ניסאן קשקאי ידני. עושה קולות של משפחתית / צילומים: שירי סקלי

תאורת רגליים מקבלת אותנו בפתיחת דלת הקשקאי. לקשקאי צריך להיכנס בטיפוס קליל, כמעט כמו לרכב שטח אמיתי. עיצוב הפנים פשוט למדי והצבעים כהים מאוד. למרות שאין מוטיבים עיצוביים מיוחדים, הנדסת האנוש טובה וכל מה שצריך נמצא בהישג יד. רמת החומרים אינה אחידה: חיפוי לוח המחוונים עשוי מפלסטיק רך ונעים למגע אך הקונסולה הראשית עשויה מפלסטיק קשיח וחלול. גם מבפנים, מבט קצר מסביב מלמד שמדובר בגרסה הבסיסית: אין תאורת מפות, אין כלל תאורה ליושבי המושב האחורי ומערכת המיזוג פשוטה מדי. מאידך, מערכת השמע לא רעה וכוללת דיבורית בלוטות' מקורית. בתחום האבזור והאיכות הקשקאי לא מציע יתרון כלשהו על פני המובילות בקטגוריית המשפחתיות.

אז מה, שניקח את המשפחה לטיול שטח? המשפחה נדחסת פנימה: מרחב הפנים מצוין ליושבים מלפנים אך גב המושבים הקדמיים קצר מדי ומתאים יותר לאנשים נמוכים. המושב האחורי מתאים בעיקר לשני מבוגרים או שלושה ילדים: למרות מרחב הראש המכובד, שלושה מבוגרים יתקשו להצטופף יחדיו ואפילו יצטרכו להסתדר ללא תאי אחסון. תא המטען מציע נפח מכובד של 410 ליטר לפני קיפול אך שפת ההטענה גבוהה. מבחינת יכולת הובלת נוסעים, מימד הגובה מעניק ייחוד לקשקאי אך הוא אינו מרווח באופן יוצא דופן, בטח שלא בהשוואה למיניוואנים אמיתיים שעולים יותר.

אז מה יש שם מתחת למכסה המנוע המפוסל? בניגוד למנוע ה-2 ליטר של אחיותיה האוטומטיות, הגרסה הידנית של הקשקאי מצוידת במנוע בנפח 1600 סמ"ק המפיק 117 כ"ס ב-6000 סל"ד ו-16.1 קג"מ ב-4400 סל"ד. יחידת הכוח לא מרשימה במיוחד: המנוע מספק את סחורתו במעלה סקאלת הסל"ד, בעוד שבתחום הנמוך הוא מעניק מספיק דחף בשביל לא לעכב את התנועה. לתיבת ההילוכים יש חמישה יחסי העברה בלבד וחסרונו של ההילוך השישי מורגש בשיוט בכביש המהיר: ב-120 קמ"ש המחט מצביעה על 3400 סל"ד גבוהים. מהלך מוט ההילוכים מעט נוקשה בהילוכים הנמוכים אך שילוב המצמד קליל ומדויק. אף אחד לא באמת חשב שזו המכונית לזינוקים חורכי צמיגים ברמזור.



יצאנו לדרך. על הכביש הקשקאי מעניק תחושה של רכב משפחתי ובצדק. למרות מרווח גחון מעט גבוה יותר ממשפחתית "היסטורית" ותנוחת ישיבה גבוהה יותר, המנוע מניע את הגלגלים הקדמיים בלבד ואין פה מערכת מיתלים קשוחה לשטח או מהלכי מיתלה מוגדלים. איכות הנסיעה בינונית בעיר: בידוד רעשי הכביש טוב אך מהלכם הראשוני של בולמי הזעזועים מעט נוקשה. הקשקאי לא מתרסק על מהמורות אך הוא גם לא מתעלם מהן ומעדכן את הנוסעים על איכות הכביש. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת: למרות שהמיתלים אינם מכוילים על הצד הנוקשה, תנודות המרכב מרוסנות היטב. הבעיה הגדולה מחוץ לעיר הם רעשי הרוח שנוכחים ומתגברים מעל 100 קמ"ש.

מבחינת ניהוג, הקשקאי אינו מציע איכות דינאמית מרשימה. אחיזת הכביש גבוהה למדי אך זווית גלגול גבוהה בכניסה לפניות ומשקל הגה מעט לקוי מעניקים יתרון למכונית משפחתית "רגילה". מערכת הבלימה הפגינה רגישות ראויה ולא נתגלתה דעיכה בעוצמה לאחר שימוש אינטנסיבי. למרות חסרונו של ההילוך השישי, צריכת הדלק שנמדדה במהלך 300 הקילומטרים של המבחן עמדה על 12.5 ק"מ לליטר, בעוד מחשב הדרך חישב ממוצע אופטימי יותר של 13.1 ק"מ לליטר. אופי הנסיעה היה מתון בחלקו, אך ניתן לשפר את הנתון הזה בנסיעה מתונה עוד יותר אם באמת תתאמצו. נתוני צריכת דלק כאלו תתקשו למצוא בג'יפונים ויש גם כמה משפחתיות שיתקשו להגיע אליהם.



לסיכומו של סופ"ש שטוף שמש, עלתה השאלה האם הקשקאי אכן יכולה להפוך את המכונית המשפחתית והמיניוואנים ל"היסטוריה". מתחרים ישירים כמו רנו קולאוס, יונדאי ix35 וקיה ספורטאז' מוצעים בגרסאות אוטומטיות עם מנועים בנפח 2 ליטר ומעלה ברמת מחירים גבוהה משמעותית של 160 אלף ש"ח וצריכת דלק שתעיק על הכיס. אם אתם מוכנים להתמודד עם תיבה ידנית למען החסכון במחיר ובעלויות השוטפות, קיימות בנוסף לקשקאי חלופות אחרות: מיצובישי אאוטלאנדר החדש מוצע בגרסת 2 ליטר ידנית ב-145 אלף ש"ח ומגדיל לעשות סקודה יטי המוצלח, שמוצע עם מנוע 1.2TSI במחיר של 118 אלף ש"ח (לפני מבצעי המכירות השונים). ניסאן קשקאי לא מצליח להתעלות על הטובות במשפחתיות ובמיניוואנים אבל הוא מציע פתרון מעניין למי שמוכן להעסיק את רגל שמאל. במקרה הזה, ה"היסטוריה" תצטרך להמתין.


לדגמי ניסאן בישאל - ניסאן

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה